Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke: , Ballerina, Pøbelsara, naley, Pondusa, Simpleminded: Takk for koselige hilsener og gratulasjoner :)

MissSunshine og Trille; Takk skal dere ha, og velkommen hit til boka mi :)

Jente 79: Ja, jeg tror også det er en veldig ålreit årstid å få barn på. I tillegg passer det jo perfekt i forhold til jobb, så jeg skal absolutt ikke klage :)

Knøttet: Ja, vi ser jo ikke foreldrene våre før jul uansett, så sånn sett så blir det enkelt å vente. Dessuten er det jo faktisk bare halvannen uke til ;) Men jeg merker jeg gleder meg når jeg prater med mamma på telefon :-D Hun er rimelig klar for å bli bestemor tror jeg, ut fra alle historiene om damene på jobben som skal bli bestemødre..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjære venninne ble SÅ glad i går! Så det ble to timers kafebesøk, kun fylt med baby og barneprat. Det kommer til å bli godt å ha henne der, som nettopp har gått igjennom dette.

Hun skulle også finne frem litt bøker og lesestoff som hun har hjemme som jeg kunne titte på, i tillegg til at hun skulle spare opp en del av babyklærne hun hadde liggende som jeg skal få etterhvert ;) OM alt går bra selvfølgelig.

Har satt meg selv noen mål for hva jeg skal være ekstra flink med nå fremover:

* Trene fortsatt to ganger i uka

* Spise frokost hver dag (ikke så flink på dette ellers..)

* Spise jevne, mindre måltider

* Kjøpe vitaminer og ta hver dag (er ikke dette lurt?)

Har også hørt at det er en bra ting å ta tran... stemmer det? For da skal jeg i tilfelle starte med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Tar du folat?? Om ikke er det greit begynne med det nå. Du får jo kjøpt folat med omega3, det er jo greit - dersom du ikke er glad i tran da :sjenert:

Så søøøt din kjære er da ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susiepia,

Jepp - folat tar jeg! Det har jeg allerede spist opp en del av :) At den finnes med Omega3 visste jeg ikke, så det hadde jo vært smart. Skal ikke påstå at jeg synes tran smaker kjempegodt nei :sjenert:

Og ja, min kjære er veldig søt :rødme: Heldig er jeg!

Edit: trykkleif

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å fortelle det til venninna di da :rødme:

Veldig moro å prate med noen som har vært igjennom det samme, og så greit at du kan få masse etter henne :-D

Var noen som ble rimelig tussete når de hørte at de skulle bli besteforeldre her også. Så gled deg til å si det.

Blir verdens beste julegave for dem :rødme:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Gratulerer så masse MellonCollie med spire i magen!!!!!!

Jeg blir så glad når jeg leser sånne gode nyheter:) Og det ekte gleden som finnes i det :)

Lykke til med svangerskapet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Fant en kul bok til besteforeldre :) (har tenkt at hvis vi blir gravide en gang slik at det passer å fortelle med jul, så blir vi nok til å kjøpe den som gave)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å fortelle det til venninna di da :rødme:

Veldig moro å prate med noen som har vært igjennom det samme, og så greit at du kan få masse etter henne :-D

Var noen som ble rimelig tussete når de hørte at de skulle bli besteforeldre her også. Så gled deg til å si det.

Blir verdens beste julegave for dem :rødme:

Ha en fin dag :klemmer:

Gleder meg masse til å fortelle :) Fin dag til deg også! :klem:

:hoppe: Gratulerer så masse MellonCollie med spire i magen!!!!!!

Jeg blir så glad når jeg leser sånne gode nyheter:) Og det ekte gleden som finnes i det :)

Lykke til med svangerskapet :klemmer:

Tusen takk GlamCat!! :klem: Gleden er der, så absolutt!

Fant en kul bok til besteforeldre :) (har tenkt at hvis vi blir gravide en gang slik at det passer å fortelle med jul, så blir vi nok til å kjøpe den som gave)

Du er vel en engel Ballerina :klem: Dette så akkurat ut som noe vi hadde tenkt - sender linken over til kjære nå, og kanskje jeg må rusle innom Norli etterpå.. :sjenert: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå for en kjempefin nyhet MellonCollie!!! :rødme: Gratulerer så mye med positiv test og en liten :babysmokk: i magen som skal kose seg og bli stor inni der. Blir like fasinert hver gang, tenk at det går an! Så koslig samboer er da, som er snill og skal hjelpe til, høres ut som en omtenksom kar, så han holder nok det han lover :)

Koooos deg fremover og nyyyyt den lille-store hemmeligheten dere to og bestevenninnen din har :) Må være vanskelig og samtidig spennende å gå å holde på noe SÅ stort :) Kjempeglad på deres vegne at det klaffet, h*n får bare klamre seg fast inni der i 8 måneder til!!!

Store :klemmer: med ønske om en flotters førjulstid og en kjempefin graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom en tur og lese hva som skjer. Det må ha vært så koselig å fortelle det til veninnen din. Det ser jeg også frem til, har ei som har barn og jeg bare håper nå at alt skal gå bra så jeg kan se ansiktet hennes når jeg sier det :ler:

Foreløpig så er det bare Folat på meg, men det har jeg spist i sikkert 3 mnd. nå. Ellers er det lite tran og sånne lure ting, burde vel kanskje skjerpe meg der..

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Du er vel en engel Ballerina :klem: Dette så akkurat ut som noe vi hadde tenkt - sender linken over til kjære nå, og kanskje jeg må rusle innom Norli etterpå.. :sjenert: Takk!

Håper dere finner den!! Tror iallfall det er den jeg har sett på - det er iallfall noe om det å bli besteforeldre :) Kanskje de har flere også ;) ( :fnise: står iallfall et kapittel om svigermødre der som jeg håper min kommende svigermor vil lese den gangen hun blir bestemor til våre barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at venninnen din ble så glad for nyheten! Mine ble også det, og det var kjempekoselig å fortelle de det :-D

Tran er lurt å ta, ja. Jeg tar tran med sitronsmak, synes ikke den smaker vondt i det hele tatt- og jeg er faktisk ganske kresen! ;) Kjenner flere som synes den tranen fortsatt er vond, men det er vel individuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar også tran med sitronsmak. Så lenge jeg ikke er kvalm er det ikke no' problem :)

Men hvis du ikke er glad i tran er kanskje kapsler bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Jeg klarer ikke tran, verken i flytende tilstand eller som kapsler.. De rapene som kommer etter å ha spist tran er helt forferdelig! :tunge1::spy:

Håper du har hatt en flott :gravid: dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar også tran med sitronsmak. Så lenge jeg ikke er kvalm er det ikke no' problem :)

Men hvis du ikke er glad i tran er kanskje kapsler bedre?

Det var et godt tips, det skal jeg gjøre et forsøk på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips - jeg får prøve meg frem, men blir nok først og fremst tran-kapsler. Funker ikke det, så tester jeg med sitronsmak :)

Veldig lite symptomer her enda, men det er jo egentlig bare bra. Men er fryktelig trøtt! Det begynte alleree forrige helg, da jeg sovna på sofaen to dager på rad :sjenert: Jeg sover SVÆRT sjelden på ettermiddagen, da det bruker å ødelegge når jeg legger meg på kvelden.. men denne uka har jeg sovna litt nesten hver dag, og allikevel sovna med en gang jeg har lagt meg på kvelden. I tillegg har jeg litt vondt i den ene puppen til tider :fnise: Snodige kroppen.

Var på sykehuset for kontroll med revmatismen på onsdag, og det ble en veldig positiv opplevelse!!

Vi ble enige om at jeg kutter ut medisinen jeg går på, selv om det står at de kan brukes under graviditet. Men er ikke forsket masse på det, så jeg vil ikke ta noen sjanser. Dessuten er jeg svært lite plaget, er mest at jeg har fått en diagnose bare.. så hun trodde det skulle gå svært bra. Som regel blir man også mye friskere under svangerskapet, mens det i mange tilfelle blusser opp mye rett etter fødsel. Men, den tid - den sorg :) Tar problemet når det evt kommer!

I tillegg har de en egen poliklinikk her i Trondheim for gravide med revmatiske plager, som den eneste i landet! Så de vil ha meg inn til kontroll der ca annenhver måned, for å sjekke utviklingen og å registrere evt endringer pga forskning.

Dette var jo egentlig en rutinekontroll, men ble jo veldig mye graviditetsprat. Og når jeg dro slapp jeg å betale, siden jeg var gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare igjen 4,5 arbeidsdager før ferien :juhu: Gleder meg sånn til å komme hjem!!

Ikveld blir det rolig hjemme med idol, senkveld og taco :) Min kjære har også lovt meg karamellpudding til dessert! Som sagt er jeg trøtt om dagen, så gleder meg også til å sove lenge imorgen.

I går kjøpte jeg julegaver til venninnes baby; noen klær fra Polern&Pyret. Det er litt dyrere enn andre plasser, men er så mye fint! Ble kjapt litt dyrere enn planlagt :sjenert:

Forsøkte å finne boken som Ballerina nevnte her tidligere, den til besteforeldre. Men virker som den er utsolgt overalt; både nettbutikker og vanlige butikker. Ingen som har den inne. Prøver i stedet å finne noen sånne små gavebøker, "verdens beste bestemor" eller noe, men det er lite av sånt rundt omkring. Skal titte litt mer etter jobb i dag... Noen som har forslag på hvor jeg kan finne noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...