Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vel overstått eksamen!!! Håper den gikk bra!!! :klem:

Tror det gikk fint, men får ikke vite det før om sånn 2 uker :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært ute med en venninne i kveld, kjempekoselig :) Mormor er så søt, ringte nettopp, og hun har vært i brudebutikker og sett på kjoler og undertøy i dag... hehe... hun er jo helt i fyr og flamme, men kjempekoselig at hun engasjerer seg da :) Vi skal gå og se sammen og jeg skal prøve kjoler i april, så kjøper vi sikkert stoff i mai/juni...

Jeg har meldt meg inn i vektklubb på nettet nå da, vil bli kvitt magen og lårene mine... Er 172 høy og veier 75 nå, trivselsvekten min er 62-65 kg. Er egentlig ikke så viktig for meg det med kg, men at jeg føler meg vel... jeg gjør stort sett det og, men magen min er ikke alltid like flatterende... og jeg vil gå varig ned i vekt, ikke bare for at jeg skal gifte meg... jeg spiser stort sett sunt, men er alt det jeg putter i meg utenom frokost, lunsj, middag og kvelds som er problemet :P

Håper jeg greier å gå ned ca 10 kg i løpet av de neste 5-6 mnd og bli der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var da ett skikkelig sammentreff. Vi er like høye og veier nesten det samme. Jeg veier 73,5. Jeg vil ned til 65 kg men sliter med det jeg putter i munnen mellom måltidene. Jeg holder også på å gjøre litt om på kostholdet mitt også er jeg i starten av røykeslutt. Mye på en gang. Jeg sliter med at jeg ikke kommer meg ut for å gå, men det kommer seg :) Kanskje vi kunne prøve å følge hverandre litt? Hadde vært gøy siden vi er ganske lik i kroppen :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Har vært ute med en venninne i kveld, kjempekoselig :) Mormor er så søt, ringte nettopp, og hun har vært i brudebutikker og sett på kjoler og undertøy i dag... hehe... hun er jo helt i fyr og flamme, men kjempekoselig at hun engasjerer seg da :) Vi skal gå og se sammen og jeg skal prøve kjoler i april, så kjøper vi sikkert stoff i mai/juni...

Jeg har meldt meg inn i vektklubb på nettet nå da, vil bli kvitt magen og lårene mine... Er 172 høy og veier 75 nå, trivselsvekten min er 62-65 kg. Er egentlig ikke så viktig for meg det med kg, men at jeg føler meg vel... jeg gjør stort sett det og, men magen min er ikke alltid like flatterende... og jeg vil gå varig ned i vekt, ikke bare for at jeg skal gifte meg... jeg spiser stort sett sunt, men er alt det jeg putter i meg utenom frokost, lunsj, middag og kvelds som er problemet :P

Håper jeg greier å gå ned ca 10 kg i løpet av de neste 5-6 mnd og bli der :)

Så søt mormor du har! Håper min familie blir like entusiastiske den dagen jeg gifter meg. :rødme:

Håper det går bra med vektklubben og sånt, du må oppdatere oss.

¨

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mormor du har! Håper min familie blir like entusiastiske den dagen jeg gifter meg. :rødme:

Håper det går bra med vektklubben og sånt, du må oppdatere oss.

¨

Ja, mormor og morfar er de beste besteforeldrene noen kan tenke seg :)

Håper det jeg også. Har "bare" spist 1700 kalorier i dag, så det er jo ikke så gale, men er ikke så bra som det ser ut, har spist hamburger og cola i dag, men ingenting snop eller chips utenom det da... Gidder ikke bli helt hysterisk heller da, men skal prøve å ikke spise snop utenom fredag eller lørdag, trene minst 2 ganger i uken og drikke mye vann. Og drikke kaffe eller te i stedet for brus...

Et vennepar av meg har forresten blitt kjærester :-D De er bare sååå søte :) Gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var da ett skikkelig sammentreff. Vi er like høye og veier nesten det samme. Jeg veier 73,5. Jeg vil ned til 65 kg men sliter med det jeg putter i munnen mellom måltidene. Jeg holder også på å gjøre litt om på kostholdet mitt også er jeg i starten av røykeslutt. Mye på en gang. Jeg sliter med at jeg ikke kommer meg ut for å gå, men det kommer seg :) Kanskje vi kunne prøve å følge hverandre litt? Hadde vært gøy siden vi er ganske lik i kroppen :):fnise:

Hei Irmelinn!

Så koselig med hilsen :) Vi kan prøve å backe hverandre litt ja, skal følge med i dagboken din :) Jeg må også være flinkere til å komme meg på trening, minst 2 ganger i uken! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GossipGirl
Ja, mormor og morfar er de beste besteforeldrene noen kan tenke seg :)

Håper det jeg også. Har "bare" spist 1700 kalorier i dag, så det er jo ikke så gale, men er ikke så bra som det ser ut, har spist hamburger og cola i dag, men ingenting snop eller chips utenom det da... Gidder ikke bli helt hysterisk heller da, men skal prøve å ikke spise snop utenom fredag eller lørdag, trene minst 2 ganger i uken og drikke mye vann. Og drikke kaffe eller te i stedet for brus...

Et vennepar av meg har forresten blitt kjærester :-D De er bare sååå søte :) Gøy!!

ÅÅÅÅÅ, så koselig. :D Du som har spleiset dem, eller?

Synes du er flink jeg, snuppa. Hvordan går det med skole og sånt? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ, så koselig. :D Du som har spleiset dem, eller?

Synes du er flink jeg, snuppa. Hvordan går det med skole og sånt? :klemmer:

Nei, det klarte de helt selv :) Mine spleisingsforsøk er dessverre ofte mislykket... tror jeg blander meg for mye inn :P Og det til tross for at mange av mine single venner vil ha en kjæreste... tror noen av dem har litt angst for å binde seg ;) Men disse to her er skikkelig søte sammen :)

Går fint :) Har en god følelse for dette faget, og tror ikke de 2 neste fagene før sommeren skal være så altfor vanskelige heller, det er teorifag, så der er det vel bare å pugge så går det vel helst bra :)

Du er flink også, imponert over alt du får tid til!! Effektiviteten selv virker det som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig MellonCollie :) Har du fått planlagt noe mer om bryllup da? Blir vel ikke så mye tid til det når det er hektisk på jobb og formen ikke er helt på topp... håper du er over kvalmen snart! :):klemmer:

Det ble faktisk litt konkret i forhold til bryllup som ble gjort i går, men så mye planlegging skal jeg ikke skryte på meg :ler: Men jeg kommer nok heller ikke til å være helt detaljfreak på det heller - det viktigste for meg er at maten er god, at vi har bra musikk, og at både kirke og lokale ser ok ut. Må innrømme at når det kommer til invitasjoner, borddekking etc, så vil jeg jo at det skal se pent ut, men jeg har ikke så høye krav ;) Tar det litt som det kommer!

Tror faktisk jeg skal stikke inn i boka mi nå, jeg og oppdatere meg selv :)

Jeg er også samme høyde som deg, og har trivselsvekt på 58-60 kg. Hadde også en periode nå i sommer hvor jeg lå nesten 10 kg over dette.. jeg var heller ikke hysterisk på å snu det, men brukte de samme metodene som deg. Ble litt mer bevisst på hvor mye jeg burde spise, og på å bevege meg litt mer. Gikk ganske kjapt ned 5 kg faktisk, så jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :klemmer:

Bare slenger meg på det om vekten jeg... Ved jul så bestemte jeg meg for å gå ned 10 kg til bryllupet, men på en sunn og langvarig måte, så jeg satte delmål med 1,2 kg i mnd. Det har gått veldig bra! Har hittil gått ned 4 kg, så jeg ligger forut for mitt skjema, men det gjør jo ingenting :) Og jeg spiser fremdeles en del sjokolade, men har kuttet voldsomt ned på det, men så har jeg skiftet om kostholdet helt totalt på alle andre måter... skikkelig grov frokost for å holde meg lengre mett og sånne små triks... også har jeg begynt å gå 1 mil om dagen.

Vekten har sust kraftig ned med disse enkle grepene! Også holder jo vekten seg stabil sånn over lang tid :) Har jo ikke lyst til å gå opp igjen 10 kg etter bryllupet.. men innen bryllupet er tidsfristen pga kjolen og alt... også er det godt å ha en tidsfrist for motivasjonen sin del...

Skal ikke bable mer her nå :ler:

Håper du har hatt en fin uke hittil! Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk litt konkret i forhold til bryllup som ble gjort i går, men så mye planlegging skal jeg ikke skryte på meg :ler: Men jeg kommer nok heller ikke til å være helt detaljfreak på det heller - det viktigste for meg er at maten er god, at vi har bra musikk, og at både kirke og lokale ser ok ut. Må innrømme at når det kommer til invitasjoner, borddekking etc, så vil jeg jo at det skal se pent ut, men jeg har ikke så høye krav ;) Tar det litt som det kommer!

Tror faktisk jeg skal stikke inn i boka mi nå, jeg og oppdatere meg selv :)

Jeg er også samme høyde som deg, og har trivselsvekt på 58-60 kg. Hadde også en periode nå i sommer hvor jeg lå nesten 10 kg over dette.. jeg var heller ikke hysterisk på å snu det, men brukte de samme metodene som deg. Ble litt mer bevisst på hvor mye jeg burde spise, og på å bevege meg litt mer. Gikk ganske kjapt ned 5 kg faktisk, så jeg heier på deg! :duskedame:

Så kjekt at lokalet er i boks :)

Takk for at du heier på meg, oppdaterer etterhvert som jeg forhåpentligvis går litt ned i vekt... burde kanskje kjøpe meg baderomsvekt da :P Det viktigste for meg er som sagt ikke vekten da, men hvordan jeg føler meg...vil gjerne gå ned fra en str 40/42 til 38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :klemmer:

Bare slenger meg på det om vekten jeg... Ved jul så bestemte jeg meg for å gå ned 10 kg til bryllupet, men på en sunn og langvarig måte, så jeg satte delmål med 1,2 kg i mnd. Det har gått veldig bra! Har hittil gått ned 4 kg, så jeg ligger forut for mitt skjema, men det gjør jo ingenting :) Og jeg spiser fremdeles en del sjokolade, men har kuttet voldsomt ned på det, men så har jeg skiftet om kostholdet helt totalt på alle andre måter... skikkelig grov frokost for å holde meg lengre mett og sånne små triks... også har jeg begynt å gå 1 mil om dagen.

Vekten har sust kraftig ned med disse enkle grepene! Også holder jo vekten seg stabil sånn over lang tid :) Har jo ikke lyst til å gå opp igjen 10 kg etter bryllupet.. men innen bryllupet er tidsfristen pga kjolen og alt... også er det godt å ha en tidsfrist for motivasjonen sin del...

Skal ikke bable mer her nå :ler:

Håper du har hatt en fin uke hittil! Stor :klemmer:

Du er flink Tassie :) Stå på! Håper jeg greier være like flink :) Har hvertfall spist sunt i dag ;) Men har ikke blitt mer trening enn å gå kanskje tilsammen én km, for jeg sov lenge og var på senvakt på jobb i dag... får prøve å komme meg tidlig opp og trene før jobb i morgen!

Og ikke bekymre deg for at du babler for mye, bare koselig når noen tar seg tid til å "skravle" litt i dagboken min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i dagboken til GossipGirl nå, som er lykkelig forelsket, og er kjempeflink og lykkes med det meste annet hun prøver seg på også virker det som, amibiøs jente :) Uansett, blir så glad av å lese at andre har det bra!! Og når jeg tenker over det har jeg det ikke så verst jeg heller ;)

Ting jeg gleder meg over for tiden:

- at jeg og kjæresten skal gifte oss, og han er verdens beste :)

- at mormor er så engasjert i det hele (fikk ny sms av henne i dag: "I dag har jeg sett enda mer på brudekjoler, du må komme opp en dag så vi kan se litt på de nye kolleksjonene sammen". Søte mormoren min!!

- at resten av familien, forlovere og andre også gleder seg

- jeg har masse venner som jeg har det gøy med og kan snakke om alt med

- min søster er blitt voksen hun også, og vi har et veldig nært forhold

- at mormor og morfar holder seg uforskammet godt for alderen, ingen som vil tippe at de er passert 75 begge to!! Og de er verdens nydeligste mennesker :)

- jeg har en god følelse for faget jeg holder på med nå, og tror de to neste fagene skal bli greie også :)

- vi skal på Dagfinn Lyngbø på lørdag

- jeg skal på Jason Mraz konsert i mars

- vi drar til Sardinia to uker i sommer :)

Så får det heller være at det regner og er mørkt og at det var travelt på jobb i dag og jeg skal jobbe to vakter til denne uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å skrive ned de tingene som er bra. Det var jo en skikkelig bra liste du hadde der da, her er det bare å smile fra øre til øre.

God helg, snupp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart idé! :jepp:

Tror jammen jeg skal stjele ideen og henge en liste over alt det gode i livet over senga eller noe :)

Håper du har det fint! Du får ha en goood helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg prøver også å gå ned i vekt før bryllupet, men jeg klarer ikke helt å bli inspirert til å komme meg ut og gå/jogge en tur på snø og is i mørket etter jobb. Men jeg har satt en treningsmatte midt på stuegulvet hjemme, for å prøve å minne meg på å trene bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lurt å skrive ned de tingene som er bra. Det var jo en skikkelig bra liste du hadde der da, her er det bare å smile fra øre til øre.

God helg, snupp :klem:

Ja, har det veldig bra jeg :) Hatt en fin og veldig travel helg. Håper du har kost deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart idé! :jepp:

Tror jammen jeg skal stjele ideen og henge en liste over alt det gode i livet over senga eller noe :)

Håper du har det fint! Du får ha en goood helg! :kose:

Ja, man må av og til minne seg selv på hvor godt man har det, greit å ha den listen å se på når man har en litt dårlig dag ;) Håper du har hatt en fin helg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg prøver også å gå ned i vekt før bryllupet, men jeg klarer ikke helt å bli inspirert til å komme meg ut og gå/jogge en tur på snø og is i mørket etter jobb. Men jeg har satt en treningsmatte midt på stuegulvet hjemme, for å prøve å minne meg på å trene bittelitt.

Nei, er ikke alltid så lett å være motivert. Du har ikke et treningssenter i nærheten eller en venninne du kan trene med, så dere kan oppmuntre hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært altfor travel til å være her inne i helgen, men helgen har vært fin den :) Jobbet sent på fredag og tidlig lørdag. I går kveld var jeg og kjæresten og så "Evolusjon" av Dagfinn Lyngbø, veldig morsomt :) Så var vi ute og spiste og når vi kom hjem så vi Forrest Gump :) Veldig fin kveld :rødme:

I dag har jeg vært på trening med min søster og ene bestisen min. Vi lagde middag sammen, og så besøkte vi mamma og pappa og etterpå mormor og morfar, koselig :) Mamma bød på forsinkede fastelavnsboller, og mormor hadde bakt bløtekake, så har ikke vært så flink med maten i dag, men har i hvertfall trent!!

Blir en travel uke foran meg også, med oppgave, eksamenslesing (eksamen den 27. februar), to bursdagsfeiringer, valentinsdag og hyttetur... hehe... men kjekt at ting skjer.

Jeg og mormor så enda mer på brudekjoler i dag, men synes liksom ikke jeg finner noen finere enn de jeg fant for en stund siden, så får bare vente å se til jeg skal prøve kjoler i april...

Håper alle har hatt en like fin helg som det jeg har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...