Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Det var uvanlig eksamenstid, men jussen pleier å ha eksamen på rare tider, syns jeg. :ler: Lykke til med eksamenslesningen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for trening, så flink du er! Og brødbaking må vi også :hoppe: litt for. :fnise:

Det var da veldig tidlig du skulle ha eksamen synes jeg. Er det sånn halv-semester greier kanskje? Uansett, kjempelykke til med lesing og med selve eksamen!

Takk, ble ikke noe mer trening i går, jeg ble syk, igjen... Føler jeg har vært mye småforkjølet i det siste, og nå har jeg lagt i går og i dag... :( Passer ikke særlig bra i forhold til eksamen om snart bare 2 uker...

Nope, er "ordentlige" eksamener, 20 studiepoeng x 2!! :daane: Så bør få lest bra fra i morgen og utover! Takk for lykkeønskninger, tror jeg trenger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre fra flyplassen i Roma var veldig greit, det var bare motorvei hele veien. De er ganske gode til å skilte der nede, pluss at vi fikk et kart fra leiebilfirmaet! :jepp: Vi kjørte ikke inn i Roma med bil, det tror jeg bare hadde vært stress...

Vi hadde leiebil nesten hele ferien, bortsett fra de siste dagene da vi var i Roma.

Det er ikke like ille med parkering over alt, men på Amalfikysten syns jeg generelt det var vanskelig. Men hvis man har parkering som følger med hotellet er det i alle fall ikke noe stress å komme tilbake på kvelden da..

Hvis jeg kan anbefale et sted utenom Amalfi, vil jeg gjerne det.. Hvis dere allikvel skal kjøre fra Roma, da drar dere forbi en veldig koselig liten by som heter Sperlonga. Byen ligger helt ved kysten, har to fine strender og en veldig sjarmerende og koselig gamleby som ligger oppe på en høyde (pluss en litt intetsigende "nyby". Anbefaler å bo i gamlebyen. Masse folk i gatene på kvelden, koselige restauranter, barer og hyggelige folk. Det beste er at det ikke er så mange utenlandske turister der, de fleste er stort sett folk fra Roma som drar ned dit på feire. Jeg syns i alle fall ofte at det er mer sjarmerende med et sted uten 90 % tyskere og nordmenn...

Ja, er endel hoteller som tilbyr parkering, så det er jo noe å vurdere :) Tar til meg tipset om Sperlonga, merket meg faktisk ved det stedet da jeg så bildene fra turen deres, virker som et veldig koselig sted :) Jeg er helt enig i at det er kjekkere å dra et sted som ikke "alle" andre har vært :) Tror det er vanskelig å finne sånne steder i Italia eller kanskje noe sted etterhvert... Så takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for treningen :) Har du eksamen alt nå?

Takk, takk ;) Føler meg i mye bedre form allerede, så det er digg, bare synd jeg skulle bli syk igjen... jepp, jepp, som cypress sa så har vi litt spesielt opplegg på jussen i Bergen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir frisk igjen fortere enn svint! Høres ut som dårlig timing for deg å være syk nå, stakkar.. :troest: Så fort du er så smått på beina er det sikkert bra å komme deg på trening, for å svette ut siste rest av forkjølelse! Funker for meg ihvertfall. :)

I mellomtida sender jeg over litt :sjokolade: og litt :vin: som du kan kose deg med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var uvanlig eksamenstid, men jussen pleier å ha eksamen på rare tider, syns jeg. :ler: Lykke til med eksamenslesningen! :klem:

Ja, er litt irriterende å måtte sprenglese til eksamen mens folk på andre studier knapt har begynt å lese på ting enda... men men... ;) Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall jussen i Bergen. De gjør alt litt annerledes.. :fnise:

Det skal være sikkert og visst, hehe ;) Huff... merker jeg ikke er helt klar for eksamen... noen tips innen strafferett? :gjeiper: Hehe...

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir frisk igjen fortere enn svint! Høres ut som dårlig timing for deg å være syk nå, stakkar.. :troest: Så fort du er så smått på beina er det sikkert bra å komme deg på trening, for å svette ut siste rest av forkjølelse! Funker for meg ihvertfall. :)

I mellomtida sender jeg over litt :sjokolade: og litt :vin: som du kan kose deg med.. :)

Takk :) Dårlig timing ja, som alltid... man blir jo lettere syk om man er stresset... Ja, tenkte jeg skulle prøve meg på trening i morgen eller fredag, i morgen er kanskje litt tidlig, akkurat begynt å føle meg bedre nå i kveld, men jeg har en tendens til å føle meg bedre om kvelden, så er ikke helt sikker...

Mmm, takk for :sjokolade: og :vin::) Jeg som allerede har spist is og drukket litt cola i dag fordi jeg syntes synd på meg selv (og litt fordi jeg ikke har noe sælig matlyst)... får dele litt is og cola tilbake med deg da ;) Har litt dårlig samvittighet for å spise usunt i ukedagene nå som jeg har vært så flink å trene... men men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være sikkert og visst, hehe ;) Huff... merker jeg ikke er helt klar for eksamen... noen tips innen strafferett? :gjeiper: Hehe...

Hmm.. har dere straff og straffeprosess sammen, eller en ren strafferettseksamen?? Vi hadde felles, og da var det ALLTID en haug med mer eller mindre godt skjulte prosessuelle feil (feil påtalemyndighet, sørsmål om bevisavskjæring, betydningen av politiprovokasjon etc...). Og for strafferetten er det vel stort sett bare å holde tunga rett i munnen og huske å vurdere alle vilkårene for straffbarhet - og strafrihetsgrunnene. Det finnes vel knapt en oppgave uten at Peder Ås mener at han må frifinnes på grunn av rettsvillfarelse (noe han selvfølgelig ikke skal) eller faktisk villfarelse (som er litt mer å diskutere..), eller at han avsluttet forsøket så tidlig at det må regnes som straffri tilbaketreden.

:hoho: denne drodlingen lærte du sikert masse av.. Merket at jeg ble litt revet med av det der!! Jeg er på advokatkurset om dagen nemlig (første dag i dag, skal holde på resten av uka, pluss tre dager til om noen uker), så det føles nesten som å studere igjen! Ganske moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har dere straff og straffeprosess sammen, eller en ren strafferettseksamen?? Vi hadde felles, og da var det ALLTID en haug med mer eller mindre godt skjulte prosessuelle feil (feil påtalemyndighet, sørsmål om bevisavskjæring, betydningen av politiprovokasjon etc...). Og for strafferetten er det vel stort sett bare å holde tunga rett i munnen og huske å vurdere alle vilkårene for straffbarhet - og strafrihetsgrunnene. Det finnes vel knapt en oppgave uten at Peder Ås mener at han må frifinnes på grunn av rettsvillfarelse (noe han selvfølgelig ikke skal) eller faktisk villfarelse (som er litt mer å diskutere..), eller at han avsluttet forsøket så tidlig at det må regnes som straffri tilbaketreden.

:hoho: denne drodlingen lærte du sikert masse av.. Merket at jeg ble litt revet med av det der!! Jeg er på advokatkurset om dagen nemlig (første dag i dag, skal holde på resten av uka, pluss tre dager til om noen uker), så det føles nesten som å studere igjen! Ganske moro!!

Vi har strafferett en dag og prosess en dag :) Så blir litt annerledes opplegg da... Tror egentlig det skal gå bra, er bare så mye å huske på...

Har allerede øvd på et par tidligere eksamensoppgaver, og kan nok regne med at Peder Ås prøver å påberope seg frifinnelse på en eller annen måte ja ;) Kan tenke meg det er deilig med et lite avbrekk fra den vanlige jobbhverdagen ja :) Føler du du lærer noe nytt på kurset da? Hva går dere gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode, gamle Peder Ås.. :icon_lol:

Takk for cola og is! :fnise:

Ja, stakkars Peder Ås, han må nesten ha det lengste rullebladet i hele verden :fnise: Ganske tett fulgt av Lars Holm :gjeiper:

Anytime ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring! :troest: Og lykke til med eksamenslesinga! Kjipt å ha eksamen nå, slipper du til sommern da eller?

:klemmer:

Takk :) Slipper nok ikke til sommeren nei... da skal jeg ha alminnelig formuerett, alle som har hatt det sier kurslederen liker å være litt "slem" og kan gi eksamensoppgaver på ting som såvidt har vært nevnt i pensum... og strykprosenten i fjor var 16% mot 3-5% på de fleste andre kurs :haar: Så gruer meg litt til det... ikke at jeg tror jeg kommer stryke, men er jo kjipt hvis man får dårlig karakter....

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper du fortsatt føler deg bedre i morgen, slik at du er på rett vei. :kose: Jeg har hørt at is hjelper. ;)

Takk, du er så søt :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe denne:Tiara

Hva synes dere? Også litt spent på hvordan Ebay og Paypal fungerer, aldri kjøpt noe fra Ebay før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine tiaraer! :dåne: Jeg har lest et sted at dersom du har langt ansikt, skal tiaraen være så lav som mulig. Så dersom du har langt ansikt, bør du velge den første. Ellers synes jeg begge var veldig fine, jeg... :sjenert:

Ebay er jo kjempegreit da! Bare husk at du må registrere konto på paypal et par dager før du har tenkt å kjøpe, siden du må bekrefte kortnr ditt. Da trekker de 5 dollar eller noe, og 2-4 dager etter kommer dette på kontohistorien din. Der er det en kode som du må bekrefte. Da får du de 5 dollarne tilbake igjen. Jeg forstod det slik at du ikke kan kjøpe noe før det, men jeg kan ta feil her altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...