Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Jeg hadde som sagt en kjempefin tur :)

Mandag kom jeg til Brno i 17-tiden, og ble hentet på togstasjonen av venninnen min. Vi kjørte til huset hennes ca 15 km utenfor byen, og hun advarte meg om at jeg ikke måtte tro hun ville kidnappe meg, ettersom de bor øde til midt i skogen :fnise: De siste 5 minuttene kjørte vi i furuskog på en grusvei dekket av løv, det minnet nesten litt om Blairwitch Project i mørket :gjeiper:

Men vi kom frem til huset, som var veldig koselig. De hadde en snill rottweiler og en liten pus. Moren hadde laget tsjekkisk mat, suppe til forrett og dumplings, surkål og svinekjøtt til hovedrett. Hun lesset oppå svææære porsjoner, så jeg orket bare halvparten, og det tok hun som at jeg ikke likte maten hennes, så jeg måtte overbevise henne om at det virkelig var godt, jeg bare er ikke vant til å spise så mye og så mektig, hehe... Foreldrene var kjempehyggelige, men de snakker ikke engelsk, så venninnen min måtte oversette hele samtalen...

Venninnen min og jeg ble sittende oppe å skravle, veldig koselig :) Dagen etter stod vi tidlig opp for å møte en annen som var på utveksling i Bergen i vår, som kom fra Praha for å møte oss. Det var på tide å se byen. Vi var blant annet på Spilberk, en blanding av slott og festning, som har blitt brukt blant annet som fengsel tidligere. Vi var også i noen kirker, og under en av dem var det et "gravkammer", hvor de rett og slett la kroppene rett på kjellergulvet. På grunn av den spesielle luften i kjelleren er kroppene fortsatt relativt godt bevart, 3-400 år etter...

Jeg ble veldig imponert over caféene der nede, de hadde bare SÅ god kaffe! Mm... ingen som lager sååå god latte her hjemme... Om kvelden laget moren til venninnen min blueberry dumplings, som er formet litt som raspeballer, bare at de er søte med blåbærfyll... høres kanskje litt ekkelt ut, men var kjempegodt :)

Onsdag var den store shoppedagen, svidde av litt penger da ja :gjeiper: Fikk kjøpt meg ny bukse, to gensre og litt undertøy, og kjøpte litt smågaver til folk hjemme, blant annet te og sjokolade til noen venninner og en topp til min søster... og tjukkelabber til kjæresten, siden han alltid fryser på beina ;) Vi spiste ute på en italiensk restaurant i øverste etasje på et nybygg, med god utsikt over et av torgene i byen...

Torsdag morgen bare slappet vi av, jeg pakket og vi gikk en tur i skogen... så var det allerede tid for meg å reise hjem :( Tiden gikk altfor fort, og savner venninnen min allerede... Jeg opplevde forresten varmerekord på over 100 år der nede, det var 17-20 grader hver dag! Jeg fikk til og med myggestikk! Hehe...

Så det var litt trist å dra hjem, men i allefall deilig å komme hjem til kjæresten :)

I går ble 80-årsdagen til bestefaren til kjære feiret med brask og bram, vi og flere andre hadde laget sang til han, og flere holdt tale. Bestefaren til kjære ble skikkelig rørt :) Det var kjempekjekt, og vi holdt vel på til halv to om natten, ganske bra for en 80-årsdag synes jeg ;)

I dag har jeg vært på jobb, og så var vi på galleriåpningen til en venn av foreldrene til kjære, kjekt det også :) Men var deilig å bare slappe av oss to hjemme i kveld :)

Nå er jeg stuptrøtt, så får ta og legge meg, oppdaterer meg i deres dagbøker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! :velkommen: hjem!! Det hørtes ut som du har hatt en kjempefin tur!! Og til og med fått litt varme!! Det misunner jeg deg... Her har det bare vært surt og kaldt.. :fryser: Moro med shopping også, det liker vi!! :jepp: Bra du kom deg trygt ut av Blairwitch-skogen.. :redd:;)

Sov godt!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :velkommen: hjem!! Det hørtes ut som du har hatt en kjempefin tur!! Og til og med fått litt varme!! Det misunner jeg deg... Her har det bare vært surt og kaldt.. :fryser: Moro med shopping også, det liker vi!! :jepp: Bra du kom deg trygt ut av Blairwitch-skogen.. :redd:;)

Sov godt!! :klemmer:

Takk :) Ja, helt kjempe den turen :) Savner venninnen min allerede! Ja, været her er heller ikke all verden...

Hehe, ja den skogen var litt skummel i mørket, men tenker vi hadde blitt vekket av hunden hvis noen hadde prøvd seg ;)

Hatt en fin helg? Må oppdatere meg i dagboken din, håper rettssaken gikk bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Velkommen hjem! Høres ut som en veldig bra tur :jepp: Så digg med varmerekord, her er det mildt sagt stusselig vær ;)

Takk :) Ja, var en herlig tur :) Her har det stort sett vært regnvær siden jeg kom hjem, men i det minste ikke så kaldt som det var i finværsperioden... man finner alltid noe å klage på, hehe... enten er det for kaldt eller så er det dårlig vær :gjeiper:

Hatt en fin helg? Jeg og kjæresten sov lenge i dag og hadde deilig frokost med masse godt pålegg og frukt. I kveld har jeg hatt en venninne her og sett film med henne, koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ja, helt kjempe den turen :) Savner venninnen min allerede! Ja, været her er heller ikke all verden...

Hehe, ja den skogen var litt skummel i mørket, men tenker vi hadde blitt vekket av hunden hvis noen hadde prøvd seg ;)

Hatt en fin helg? Må oppdatere meg i dagboken din, håper rettssaken gikk bra! :)

Jada, det gikk fint, men er veldig glad for å være ferdig med det!! Det var mange lange kvelder en periode der!! Så det kan du bare glede deg til, hvis du skulle ende opp i tilsvarende stilling en gang!!! :jepp:

Må fortsatt ha to saker til da, før jeg får bevilling... :( (Og jobbe et år til, men det skjer liksom av seg selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det gikk fint, men er veldig glad for å være ferdig med det!! Det var mange lange kvelder en periode der!! Så det kan du bare glede deg til, hvis du skulle ende opp i tilsvarende stilling en gang!!! :jepp:

Må fortsatt ha to saker til da, før jeg får bevilling... :( (Og jobbe et år til, men det skjer liksom av seg selv...)

Skjønner at det er litt todelt! Både veldig spennende og veldig slitsomt kan jeg tenke meg ;) Vi får se, er ikke sikker på om jeg vil bli advokat... i allefall ikke i et firma hvor de forventer 12-timersdager (går selvfølgelig an å jobbe slik i perioder, men jeg vil ikke gjøre det til en vane), har lyst å ha tid til familie og venner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! :jepp: Heldigvis er det ikke sånn her jeg jobber, stort sett jobber jeg 8-9 timer, og det syns jeg er helt greit. Hvis jeg hadde sluttet å sose bort tid på KG kunne jeg sikkert vært på jobb mindre også, men det har jeg jo ikke lyst til. :)

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! :jepp: Heldigvis er det ikke sånn her jeg jobber, stort sett jobber jeg 8-9 timer, og det syns jeg er helt greit. Hvis jeg hadde sluttet å sose bort tid på KG kunne jeg sikkert vært på jobb mindre også, men det har jeg jo ikke lyst til. :)

:fnise:

Hvem har vel lyst til det ;)

Studerer du jus, _lene_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en så fin tur! :klem:

Ja, det er noen ganger en kunst å få til å fordele tiden mellom jobb, familie og venner. (Og KG da. Men det går vel under jobbtid har jeg skjønt. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noen ganger en kunst å få til å fordele tiden mellom jobb, familie og venner. (Og KG da. Men det går vel under jobbtid har jeg skjønt. :fnise:)

Det stemmer det Muffern!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, klart KG må prioriteres :fnise: Bra du ikke jobber deg ihjel da... leste om en jurist som hadde et eiendomsmeglerfirma og som jobbet 14 timer om dagen! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hvem har vel lyst til det ;)

Studerer du jus, _lene_?

Studerer jus ja, 4. året, så har ca halvannet år igjen... både skummelt og spennende å "snart" være ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer jus ja, 4. året, så har ca halvannet år igjen... både skummelt og spennende å "snart" være ferdig ;)

Ganske rart å være ferdig ja, men må si jeg gleder meg masse til en førjulstid uten eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt supert :) Og så var jeg flink og gikk tur helt for meg selv i formiddag :) Skulle liksom ta igjen lesingen nå i kveld, men så har naboen bandøving :kjefte: Jaja, skal på skolen i morgen, så får ta det igjen da...

Hehe... jeg er faktisk ikke på KG på jobb, står i butikk, så selv om vi har internett på kassen passer det seg liksom ikke helt å skrive lange innlegg på jobb ;) Går vel heller litt utover lesetid noen ganger :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

For en koselig tur :Nikke: hehe, jeg har også opplevd det å få sure miner fordi de tror at du ikke liker maten :gjeiper: Håper at moren hennes skjønte deg etter litt forklaring da ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ganske rart å være ferdig ja, men må si jeg gleder meg masse til en førjulstid uten eksamen :)

Det skjønner jeg :) Så du ble ferdig i vår eller? :) Kan jeg spørre hva slags utdannelse du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

For en koselig tur :Nikke: hehe, jeg har også opplevd det å få sure miner fordi de tror at du ikke liker maten :gjeiper: Håper at moren hennes skjønte deg etter litt forklaring da ;)

:klemmer:

Tror hun skjønte meg etterhvert ja :) Men skjønner ikke hvordan venninnen min kan være tynn som en strek med den maten i de mengdene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ideer til bøker jeg kan ønske meg til jul? Har lyst på noe nytt lesestoff, men vet ikke hva... er forsåvidt glad i krim, men har lest mye krim, så kunne godt tenke meg noe annet... leser "Saturday" av Ian McEwan (?) nå, synes den er ganske bra foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...