Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Håper begravelsen gikk greit. :kose:

Høres jo ut som om du får en fin helg ellers. :klemmer: Så gøy med kjoletitting. :strix:

Ja, var som sagt veldig tungt der og da, men var godt å samles å snakke litt etterpå :)

Har hatt en veldig fin helg ellers, det håper jeg du også har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgen har vært veldig fin. Kom hjem fra begravelse og minnestund i fire-tiden, og var veldig trøtt etter å ha sovet litt dårlig natten før, så jeg tok meg en lur på sofaen og så litt på TV. Min søster kom og hentet oss på vei til jobb, så lånte vi bilen mens hun var på jobb. Dro og tok en storhandling for helgen, før vi kjørte hjem og lagde pepperbiff og så "Skal vi danse". En avslappende og koselig kveld, det trengte jeg!

Lørdag var det et forferdelig vær, men jeg dro til byn kl 11 for å møte forloverne mine. Vi gikk på Brudehuset og fikk strålende service :) Og endelig fant forloverne mine kjolene sine!! :hoppe::danse:

Ikke for det, vi har jo fortsatt god tid, men vi har allerede sett i snart et halvt år, og det har aldri klaffet... først fant de en kjole begge elsket, men som det bare fantes en av... etterpå har de ikke greid å finne en de begge liker... men nå fant de endelig det, og de ble så nydelige begge to!! Kjolen finner dere på: Agape

Den ligger under 2009 ball kolleksjon, og er kjole nr. 2314. Ene forloveren skal ha den i rosa og den andre i turkis. Kjolen er mye finere i virkeligheten enn på bildet!! De blir såååå fine!! :jepp:

Etterpå gikk vi på café og feiret :) Og så begynte jeg og ene forloveren min på invitasjonene på kvelden :) Men de er ikke ferdige enda, så kommer nok ikke bilde før de er det, antar det blir om noen dager :)

I dag har vi bare sovet lenge og slappet av, og så fikk vi et vennepar på middagsbesøk kl 18. Veldig koselig :)

Så i morgen må jeg virkelig jobbe med hjemmeeksamen, hehe...

Uken blir forsåvidt travel, skal i middag hos mormor og morfar i morgen, jobbe og treffe en venninne tirsdag, prøve curling med kjære og hans familie torsdag... helgen har jeg ikke noen spesielle planer for, må nesten konsentrere meg om å gjøre ferdig hjemmeeksamen da, før jeg reiser :)

Håper dere har hatt en fin helg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:strix: for kjoler til forloverne dine, så herlig at de fant noen de likte så godt :) De kommer til å bli kjempefine :jepp:

Lykke til med hjemmeeksamen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for kjoler til forloverne dine, så herlig at de fant noen de likte så godt :) De kommer til å bli kjempefine :jepp:

Lykke til med hjemmeeksamen :)

Jepp :) Kjempegøy :) Takk! Nå er forsiden på første invitasjonen ferdig, har tatt bilde og alt men så får jeg ikke overført bildet til PC-en :( Får få kjære til å hjelpe meg senere i dag... hehe... men er merkelig at jeg ikke får det til, pleier jo å være veldig lett vanligvis, men kan hende det er fordi jeg har veldig lite ledig plass på maskinen for tiden? Jaja, bilde av invitasjonene kommer snart i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av invitasjonene (fremsiden, er dobbel kartong, er ikke ferdig med innsiden enda)... dumme meg hadde ikke satt overføringskabelen ordentlig i kameraet... :fnise: Men fant nå utav det til slutt... bildet ble ikke det beste i verden, ble litt for mye blitz og greide ikke fikse på det, men dere får i allefall et inntrykk av hvordan det blir :)

post-17342-1225111389_thumb.jpg

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 8 måneder igjen! :hoppe:

Og så søte invitasjoner - det blir nok kjempebra! Hvor mange gjester skal dere ha igjen? Blir det mange å lage? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 8 måneder igjen! :hoppe:

Og så søte invitasjoner - det blir nok kjempebra! Hvor mange gjester skal dere ha igjen? Blir det mange å lage? ;)

Takk skal du ha :)

Ca. 65 gjester, men mange som er unge og single, så blir ca 40 invitasjoner. Tar litt tid, men koser meg med det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsen var tristere enn jeg hadde forventet, tror det var tøft for pappa og søskene at nå er begge foreldrene borte, og min søster strigråt hele tiden, så var ikke noe kjekt. Men hadde minnestund etterpå, og det hjalp, er litt lettere stemning da :)

Vi hadde en fin kveld på fredag bare jeg og kjære :) Deilig å slappe av sammen etter en litt tøff uke...

Vi fant kjoler!! :hoppe: Og fikk veldig god behandling :) Skriver mer om det lengre nede ;)

Hatt en fin helg jeg ja :) Du da? :klemmer:

Begravelser er aldri noe moro nei... Min lillebror strigråt fryktelig i morfars begravelse, selv om morfar hadde vært dement de siste 10 årene og min lillebror sannsynligvis ikke husker den "ekte" morfar. Alltid trist... :trist:

Godt det hjalp for dere med minnestund da :troeste:

Høres ut som en knallhelg da! Kos på fredag og kjoler på lørdag!! :hoppe: Kan være enig med deg om at kanskje bildet ikke var det heldigste, men har sett liknende kjoler på andre, og de har da sett flotte ut! Så tror deg når du sier at de ser bedre ut i virkeligheten! :Nikke:

Min helg har vært forholdsvis rolig. Har jobbet både fredag, lørdag og søndag kveld, men fått gjort en del småtterier allikevel, for har ikke blitt noe fyll og fanteri, så da har jeg kommet meg opp tidlig :Nikke: Og resten av kveldene har blitt tilbrakt med kjæresten! :)

:grine: Jeg kan ikke se invitasjonene! Kommer opp feilmelding! :(

Du skrev du skulle ut å reise, hvor skal du hen?? Skal ut å reise om 2 dager jeg å! :)

Lykke til med hjemmeeksamen!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine invitasjoner :) Når planlegger dere å sende de ut?

:strix: for 8 måneder!!

Takk :) Er litt usikker på når vi skal sende, først må jeg få ferdig alle da :gjeipe: Må huske på at er bare EN invitasjon som er ferdig på forsiden, og ikke inni... hehe... men begynte på lørdag, så bare jeg får unna hjemmeeksamen og reisen så blir de nok fort ferdig... Vi hadde først tenkt å sende de ut rundt jul siden vi gifter oss ca når startskuddet for fellesferien går, og folk gjerne bestiller ferie tidlig, men mamma mente det var for tidlig, at vi kunne vente til februar, så heller litt mot det nå, siden de fleste vet om datoen allerede.... når sender dere ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knallhelg da! Kos på fredag og kjoler på lørdag!! :hoppe: Kan være enig med deg om at kanskje bildet ikke var det heldigste, men har sett liknende kjoler på andre, og de har da sett flotte ut! Så tror deg når du sier at de ser bedre ut i virkeligheten! :Nikke:

Min helg har vært forholdsvis rolig. Har jobbet både fredag, lørdag og søndag kveld, men fått gjort en del småtterier allikevel, for har ikke blitt noe fyll og fanteri, så da har jeg kommet meg opp tidlig :Nikke: Og resten av kveldene har blitt tilbrakt med kjæresten! :)

:grine: Jeg kan ikke se invitasjonene! Kommer opp feilmelding! :(

Du skrev du skulle ut å reise, hvor skal du hen?? Skal ut å reise om 2 dager jeg å! :)

Lykke til med hjemmeeksamen!! :hug:

Har hatt en fin helg ja :) Høres ut som du har hatt det koselig og, til tross for endel jobb...

Så merkelig at du ikke fikk opp bilde! Hvis ikke du ser det om en liten stund så kan jeg prøve å sende det på PM, men det har ikke fungert for meg å skrive PM med bilde på en stund, så hvis det heller ikke går får du sende meg mailadressen din, så får du det på den måten ;)

Jeg skal til Brno, Tsjekkia :) Besøke en venninne. Gleder meg! Hvor skal du hen da?

Takk for det, i dag har jeg hengt mest på KG og vært i familiebesøk, så nå må jeg virkelig skjerpe meg snart, hehe... :klemmer: til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har bestemt oss for meny nå :) Har delvis komponert den selv da, så må bare høre med firmaet vi skal ha maten gjennom at det går fint, men tror det blir:

Forrett: Serranoskinke med spansk potetsalat

Hovedrett: Pepperfilét med urtestekte poteter og diverse tilbehør/saus (husker ikke helt detaljene ;) )

Dessert: Friske jordbær med is

Høres dette bra ut? Tenkte også at det ikke er nødvendig med 2. gangs servering av hovedrett da, siden denne sikkert blir ferdig dandert på tallerken og nok er ganske mettende. Ikke at det spiller noen rolle for oss egentlig, siden svigers betaler maten uansett, men er jo ikke nødvendig å ha 2. gangs servering hvis folk ikke er sultne nok til det, og ser egentlig ikke for meg at det blir nødvendig, vi kommer til å ha champagne og diverse frukt/snacks før middagen også ser jeg for meg, + kake og diverse etterpå...

Har forresten funnet en fin sang i dag som heter "Et liv för mig", nydelig svensk sang, som vi kanskje kan bruke som solosang under vielsen :)

Har fått bekreftet bandet som skal spille på kvelden i dag og, så nå må jeg bare snakke med hun som sannsynligvis skal synge under vielsen, har ikke fått noen endelig bekreftelse der...

Så ting ordner seg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

:sikle:

Det hørtes ut som en deilig meny :hoppe:

Vi har også tenkt på om det er nødvendig med 2.gangs servering av hovedrett. Har vært i bryllup hvor det bare ble servert en gang, og jeg ble absolutt mett nok. Samtidig er det jo ikke noe verre enn hvis folk fremdeles er sultne, da. Men, det blir jo nok av kaker og snacks og sånt også...og det er mye god mat i godt drikke :fnise:

Bra at ting ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så fine kjoler forloverene dine skal ha :Nikke: Blir nok kjempebra kan jeg tenke meg. Høres ut som en produktiv og fin helg selvom det var begravelse ;)

Virker som en grei meny til bryllupet det, jeg hadde ihvertfall blitt glad om jeg fikk det :sikle:

Og så må jeg bare få sagt at invitasjonene var kjempesøte :rødme: Skulle ønske jeg hadde tid og kreativitet nok til å lage mine egne selv jeg også :sukk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har hatt en fin helg ja :) Høres ut som du har hatt det koselig og, til tross for endel jobb...

Så merkelig at du ikke fikk opp bilde! Hvis ikke du ser det om en liten stund så kan jeg prøve å sende det på PM, men det har ikke fungert for meg å skrive PM med bilde på en stund, så hvis det heller ikke går får du sende meg mailadressen din, så får du det på den måten ;)

Jeg skal til Brno, Tsjekkia :) Besøke en venninne. Gleder meg! Hvor skal du hen da?

Takk for det, i dag har jeg hengt mest på KG og vært i familiebesøk, så nå må jeg virkelig skjerpe meg snart, hehe... :klemmer: til deg også :)

Får nå opp bilde av invitasjonene - og de var jo kjempesøte! :rødme:

Er rosa en gjennomgangsfarge?! Synes det er så koslig... :blush:

Jeg skal til Hannover jeg, tar fly til Bremen og blir hentet der av min venninne. Gleder meg veldig jeg å! :Nikke:

Menyen hørtes forresten deilig ut! :sikle: Vil nok falle i smak hos de fleste!

Jeg er veldig usikker på det med antall serveringer av hovedretten selv... Det verste vil jo være om ikke folk føler at de har fått nok mat! Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har vært innom her nå.. Her har det jo skjedd både hyggelige og triste ting... Håper du klarer å fokusere på det som er bra!! :klemmer:

Så forresten at du studerer jus! Så gøy, det har jeg gjort også, nemlig!! Går du i Oslo eller? Jeg var ferdig for halvannet år siden - savner ikke studenttilværelsen i grunn (sier jeg når klokken er snart 21, og jeg sitter på jobb... :klaske: ) Jeg trodde forresten de hadde sluttet med hjemmeeksamen jeg?!!? At det ble for dyrt å avholde? Men...når jeg tenker meg om hadde vi da hjemmeeksamen på 3. avdeling, ikke 4.? Har dere 12 dager, som vi hadde?? Nei, dette ble mange spørsmål gitt... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere fant kjoler! :strix: De blir sikkert kjempeflotte!

Og så søte invitasjoner. :rødme: Flink du er!

Og menyen: :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle:

Det hørtes ut som en deilig meny :hoppe:

Vi har også tenkt på om det er nødvendig med 2.gangs servering av hovedrett. Har vært i bryllup hvor det bare ble servert en gang, og jeg ble absolutt mett nok. Samtidig er det jo ikke noe verre enn hvis folk fremdeles er sultne, da. Men, det blir jo nok av kaker og snacks og sånt også...og det er mye god mat i godt drikke :fnise:

Bra at ting ordner seg :)

Bra du synes menyen ser god ut ;)

Ja, jeg er alltid nervøs for at folk ikke skal bli mette og lager alltid for mye mat når jeg har gjester (i likhet med mamma og mormor, hehe). Men jeg ser bare ikke for meg at noen orker 2 serveringer av biff når det er forrett og dessert og? Jaja, bør kanskje spørre de vi skal ha maten gjennom for å være sikker, hva som er deres erfaringer :gjeiper:

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...