Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Skjønner hva du mener med at man blir fristet når man jobber med interiør. Jeg jobbet på Kremmerhuset for en del år siden, og herlighet hvor mye jeg dro med meg hjem! :fnise: Hadde fullt utstyr omtrent før jeg flytta hjemmefra jeg. Blant annet hadde jeg fullt middagsservise til 12 personer med suppeterrine og det hele :hoho:

Er litt lei av det allerede, men det er jo fint da, så kommer sikkert til å bruke det en del til finere anledninger. Har falt litt for Vera Wang servisene, men skal prøve å holde meg unna. Blir vanskelig, for jeg er helt gal etter serviser :skratte:

Til bryllupet ønsker vi oss servise fra Casagent. Har en del av det fra før, og bruker det masse, både til hverdags og til litt finere anledninger. Skulle jeg begynt å samle på (enda mer :fnise:) nytt hadde nok jeg også vurdert Rosendahl Grand Cru. Det er kjempefint! :tommelsmil: Liker at et er enkelt og at maten er i fokus! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skal på trening igjen i morgen og tror jeg... og hvertfall søndag :)

Jeg og syntes det var vanskelig å finne noe, men landet som sagt på Grand Cru... enkelt, stilrent, tidløst... vil ikke bruke masse penger på et servise jeg blir lei av etter noen år...

Har du bilde noe sted av de servisene fra Black Design?

Du har vært flink å trene i det siste du og skjønner jeg? :)

Black Design serviser

Her liker jeg de som heter Avenue, Black Rice og Toscana.... Jeg begynte å samle på et som er veldig likt Toscana for noen år siden, men det gikk selvfølgelig plutselig ut av produksjon selv om damen i butikken sa at det ikke ble å gjøre det :kjefte: Så det bruker jeg bare som hverdags-servise nå...

Så liker jeg veldig godt de glass-seriene fra Black Design som heter Bris og Conture :)

De er jo ganske dyre de også, men riktignok billigere enn de man finner på tilbords og glassmagasinet :)

Så må vi jo finne ut sammen hva vi har lyst på, men mannen så heller ikke noe han likte på tilbords og er veldig fan av BD han også, så det kan hende vi ender opp med noe derifra :)

Jeg er bynt sånn smått med treningen igjen ja... Prøver å være så flink som jeg are kan :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at man blir fristet når man jobber med interiør. Jeg jobbet på Kremmerhuset for en del år siden, og herlighet hvor mye jeg dro med meg hjem! :fnise: Hadde fullt utstyr omtrent før jeg flytta hjemmefra jeg. Blant annet hadde jeg fullt middagsservise til 12 personer med suppeterrine og det hele :hoho:

Er litt lei av det allerede, men det er jo fint da, så kommer sikkert til å bruke det en del til finere anledninger. Har falt litt for Vera Wang servisene, men skal prøve å holde meg unna. Blir vanskelig, for jeg er helt gal etter serviser :skratte:

Til bryllupet ønsker vi oss servise fra Casagent. Har en del av det fra før, og bruker det masse, både til hverdags og til litt finere anledninger. Skulle jeg begynt å samle på (enda mer :fnise:) nytt hadde nok jeg også vurdert Rosendahl Grand Cru. Det er kjempefint! :tommelsmil: Liker at et er enkelt og at maten er i fokus! :spise:

Oj... det får en si ;) Men merker jeg klør i fingrene etter å kjøpe ting jeg også, spesielt når vi får 30% internrabatt :)

Har hørt flere snakke om Vera Wang, men har faktisk ikke sett dem... burde kanskje undersøke litt rundt dem, siden alle synes de er så stilige ;)

Har heller ikke sett Casagent serviset... vi har bare Iittala, Rosendahl, Menu og vårt eget merke, og så tror jeg vi kan bestille fra Alessi...

Men tror vi holder oss til Rosendahl ja, hvertfall med det første :) Menu sitt er også stilig, men det er ikke like "komplett"... og så liker jeg ikke bestikket deres... ikke at alt må være samme serie da, men hos Rosendahl liker jeg bestikket også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Design serviser

Her liker jeg de som heter Avenue, Black Rice og Toscana.... Jeg begynte å samle på et som er veldig likt Toscana for noen år siden, men det gikk selvfølgelig plutselig ut av produksjon selv om damen i butikken sa at det ikke ble å gjøre det :kjefte: Så det bruker jeg bare som hverdags-servise nå...

Så liker jeg veldig godt de glass-seriene fra Black Design som heter Bris og Conture :)

De er jo ganske dyre de også, men riktignok billigere enn de man finner på tilbords og glassmagasinet :)

Så må vi jo finne ut sammen hva vi har lyst på, men mannen så heller ikke noe han likte på tilbords og er veldig fan av BD han også, så det kan hende vi ender opp med noe derifra :)

Jeg er bynt sånn smått med treningen igjen ja... Prøver å være så flink som jeg are kan :-D

Avenue og Black Rice var jo litt stilige :) Synes svart servise er litt tøft, men vil ikke kjøpe en hel serie for jeg er redd jeg kommer gå lei det i såfall...

Typisk at det man liker går ut av produksjon da... kjipt...

Black Design har endel fine ting de også ja :)

Jeg må være flink å trene nå jeg også, spesielt siden kjære er så flink også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ett service fra skeidar.. :fnise: men det er veldig fint... svart tallerken under og sånn sjøgrønn blå farge på toppen... det passer fargemessig og ikke minst så kan det vaskes i oppvaskmaskinen!!

Vi kommer ikke til å ønske oss noe finere fordi vi har så mye og når skal vi liksom bruke det?!? men trenger noen flere boller og slikt i den serien!! Men vi samler på juleservise fra porsgrunn... men synes ikke det er noe å ønske seg i bryllupsgave.. :fnise:

vi samler på rosendahl serien!! Har 12 av alt... nesten ( mangler sjampagne glass og noen wisky.. og 2 irish!!)i tillegg har vi ønsket oss noe likør glass som ligner på den serien (for det har ikke rosendal, og noen cognac i samme sjanger..)

også sølvbestikk da... sinnsykt fint, men en gaffel koster 1000 kroner.... så vet ikke helt om jeg i det hele tatt tør å spise av det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma samler på et sølvbestikk som heter "Opphøyd Rose" eller noe i den duren, og der koster en gaffel rundtom en tusenlapp :hakeslepp: Men det er veldig lekkert da.

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skummelt ut å jobbe på et slikt sted :ler: Jeg synes det var ille nok å jobbe på en elektrosjappe, ble mye duppeditter, fænsi kjøkkenutstyr og dvd-er av det... men å jobbe på et sted som selger interiørstæsj tror jeg jamen meg hadde gjort at huset hadde blitt overfylt :fnise:

Skjønner godt at dere har valgt et stilrent hvitt servise, det er jo mye mer praktisk og passer jo til alle anledninger! Synes det er greit å slippe å ha ørten serviser i hus, et enkelt hvitt kan jo brukes uansett :) Vi samler på Figgjo Verde, egentlig laget for offentlig miljø slik at det tåler *mye* og derfor bruker vi det også til daglig :)

Sølvbestikk er fint...men jeg hater å pusse det :ler: Har endel teskjeer og kakespade i Edel, og har tenkt å ønske oss flere teskjeer og kakegafler i bryllupet, men fullt bestikk gidder jeg ikke ;)

Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hjelp... 1000 kr for en gaffel? Det er i meste laget selv om det er sølv altså... :hår:

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen :)

Jeg hadde eksamen fredag, tror det gikk fint... glad for å være ferdig, for metode er ikke akkurat det gøyeste faget jeg har vært borti...

Jobbet og hadde middagsbesøk av svigers i går... Koselig... i dag har jeg vært utslått av hodepine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skummelt ut å jobbe på et slikt sted :ler: Jeg synes det var ille nok å jobbe på en elektrosjappe, ble mye duppeditter, fænsi kjøkkenutstyr og dvd-er av det... men å jobbe på et sted som selger interiørstæsj tror jeg jamen meg hadde gjort at huset hadde blitt overfylt :fnise:

Skjønner godt at dere har valgt et stilrent hvitt servise, det er jo mye mer praktisk og passer jo til alle anledninger! Synes det er greit å slippe å ha ørten serviser i hus, et enkelt hvitt kan jo brukes uansett :) Vi samler på Figgjo Verde, egentlig laget for offentlig miljø slik at det tåler *mye* og derfor bruker vi det også til daglig :)

Sølvbestikk er fint...men jeg hater å pusse det :ler: Har endel teskjeer og kakespade i Edel, og har tenkt å ønske oss flere teskjeer og kakegafler i bryllupet, men fullt bestikk gidder jeg ikke ;)

Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Ja, er fare for at kjøkkenet spesielt blir overfylt... hehe ;)

Det serviset dere har var veldig fint det også :)

Sølvbestikk er fint, men tror rett og slett ikke jeg gidder samle på det... kan hende jeg forandrer mening senere, men nå synes jeg hvertfall Rosendahl kakespade og kakegafler får gjøre susen :)

Håper du har hatt en fin helg du også :) Jeg har hatt en fin, om enn litt travel helg :) Hadde kosekveld med kjæresten fredag etter eksamen, og så som sagt jobb og middagsbesøk i går... ikke så gøy i dag da, med hodepine... men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går så sinnsykt fort nå, med skole og jobb og sosiale ting som skjer... så blir ikke så mye bryllupsplanlegging... har fortsatt ikke bestilt time for prøving av kjoler... ettersom både 2 forlovere, mamma, mormor og min søster vil være med, skal det noe til å få det til å klaffe... kanskje vi må dele oss i to puljer, hehe...

I mai er det MYE som skjer: ikke mindre enn 3 bursdager i nær familie, 2 bryllupsdager, 16. og 17. mai og nattjazzen, hvor en kamerat av oss spiller med bandet sitt... i tillegg skal vi på hyttetur med noen venner i pinsehelgen... gleder meg, men skjønner ikke hvordan kjoleprøving og ikke minst eksamenslesning skal presses inn her... hehe... skal jo jobbe endel også...

Jaja, med så mye å gjøre er det vips sommerferie, så tenker vi får litt fortgang i planleggingen igjen når vi kommer hjem fra Sardinia... gleder meg virkelig til å dra dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å spare på noe servise vi, samboer ser ikke helt vitsen med det enda. Og har heller ikke noe særlig plass å ha det enda. Men blir vel å ønske seg noe til bryllupet. Sølvbestikk derimot, det har vi endel av. Fullt med t-skjeer, kakespader, og begynner å få endel kniver og gafler. Er ikke noe overraskelse hva jeg får av bestemor til jul og bursdag, for å si det sånn ;)

Du har travle dager foran deg ja, mai bruker jo alltid å gå fort. Snart er det sommer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å spare på noe servise vi, samboer ser ikke helt vitsen med det enda. Og har heller ikke noe særlig plass å ha det enda. Men blir vel å ønske seg noe til bryllupet. Sølvbestikk derimot, det har vi endel av. Fullt med t-skjeer, kakespader, og begynner å få endel kniver og gafler. Er ikke noe overraskelse hva jeg får av bestemor til jul og bursdag, for å si det sånn ;)

Du har travle dager foran deg ja, mai bruker jo alltid å gå fort. Snart er det sommer :hoppe:

Jeg har heldigvis ikke fått noen protester fra kjære... hehe... men vet at han vil ønske seg penger til bryllupsreise mye heller enn å ønske seg veldig masse kjøkkenting...

Ja, nå er det bare 6 uker til sommerferie :-D Bare synd jeg har to eksamener foran meg før det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer dere som er eksamensleie jeg også ;) Skal ærlig innrømme jeg teller dagene til sommerferie jeg også :) Men ble hvertfall ferdig med metode fredag og tror eksamen der gikk bra... det MÅ ha gjort det, for får jeg dårlig resultat bør jeg ta det opp igjen, og metode er bare sååå kjedelig... hehe... huff, jeg må komme meg i seng nå, selv om det er fridag i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...