Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde de fleste hadde det, glemte jo helt at dyrebutikken nå ligger inne på gulskogen, men trodde det var forbudt for dyr der enda.

Men i de tilfellene jeg tenkte på så er det jo de som tar med hundene sine for å handle klær eller kikke og det ser jeg jo ikke vitsen min. Sist her om dagen så var det en jente som tuslet rundt inne på magasinet i godt over en time, men en hund på armen som satt på armen kledd på et rosa dekken med hårete kant.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Jeg trodde de fleste hadde det, glemte jo helt at dyrebutikken nå ligger inne på gulskogen, men trodde det var forbudt for dyr der enda.

Men i de tilfellene jeg tenkte på så er det jo de som tar med hundene sine for å handle klær eller kikke og det ser jeg jo ikke vitsen min. Sist her om dagen så var det en jente som tuslet rundt inne på magasinet i godt over en time, men en hund på armen som satt på armen kledd på et rosa dekken med hårete kant.

*grøss*

Skrevet

Hei!

Nå har ikke jeg sett de bildene det linkes til, men jeg synes det høres kjempepraktisk ut jeg da! Nå snakker jeg ikke om de som gjør det for "moro skyld", om de finnes, men det er da hunder (og katter for den saks skyld) som av ulike grunner hadde hatt glede av en vogn!

Det kan da være at de blir skadet, og i en periode ikke klarer å gå like bra, eller at de blir gamle og stive til beins og ikke klarer så lange turer, men gjerne vil være med likevel!

Jeg har en venn med en stor hund som er blitt litt stiv til beins og ikke klarer lange turer (frisk og fin ellers), og når den blir sliten, så tar han den opp og bærer den for at den skal få være med likevel. Tipper de begge hadde vært glade for ikke å bli uglesett om de kom trillende! :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

ta å skjerp dere alle sammeen! De som har hunde rasen chihuahua blir dømt! Klart det sikkert er flere jenter som vil ha en liten hund enn en stor rettriver foreksempel. Men at vi bruker vogn til dem, kan være forskjellige grunner til! Om jeg skulle dratt på utstilling hadde jeg ikke nølt å tatt hunden min i en vogn, for at hunden skulle få den plassen og den roen den trengte før konkurransen! Og om den hadde stått ute hadde den blitt forvirret og redd av alt stresset og ville bli uoplagt! Jeg har selv en tante, og hun bruker sko til hunden. JA SKO! Men grunnen for det er fordi hunden har FOTSKADE. Altså den tåler ikke å gå i astfalt uten å få permanente skader i fotet. Hun får mange stygge blikk mot seg, og hun hører folk ler bak ryggen hennes. Men hun bry seg ikke, hun bryr seg mer om hunden enn om seg selv. Å se bra ut fram for andre. SÅ TA Å SKJERP DERE! Ikke drøm andre uten å vite grunnlag.

Jeg har selv en liten chihuahua, jeg hadde på den klær MIDT PÅ SOMMEREN, og to damer såg på meg og sa : HERREGUD.

[b]jeg såg stygt på dem og sa: HUNDEN MIN FRYSER, DET ER KALD VINN OG SELV JEG FRYSER. OG DU HAR JO PÅ DEN DEN STORE FLIS JAKKEN, DET MÅ VELL VÆRE FORDI DU FRYSER ELLER HVA? Hun sa ingenting, hun såg på meg med store øyner og ventet på hva som skulle komme ut av munnen min. Jeg sa: JEG BRYR MEG MER OM AT HUNDEN MIN SKAL HA DET GODT, ENN AT JEG LAR DEN FRYSE FORDI JEG IKKE VIL HA BLIKK MOT MEG.

så slutt å bedøm dem så lett...

Skrevet

Blir helt kvalme av noen mennesker her inne.

Selvfølgelig kan en chihuahua gå lange turer på flere timer i skog og fjell. Den blit hva du gjør den til.

Har selv en hund på 5,5 kg, og han kan uten problemer gå på tur i 3-4 timer på fjellet, for å så være inne et par timer og dra på en 2 timers tur til.

En hund har 4 bein uansett hvor liten og søt den er, og hunder skal GÅ på tur om de klarer det fysisk.

Jævla drittkjærringer som ødelegger raser ved å bære den rundt og behandle den som om den er lagd av porselen.

Det er en HUND for faen, ikke en jævla baby.

Skrevet

Jeg har selv en liten hund og for de som måtte være i tvil, de hører til på bakken der de får mosjonert og snusa rundt. At folk absolutt skal ta med hunden på shopping osv er for meg helt utenkelig, bikkja har det mye bedre hjemme alene i et par timer enn innestengt i en modifisert barnevogn. Det er en hund og skal stimuleres på måter som er naturlig for hunden - altså ved lek, gå tur, snusing, markering osv. At folk går rundt med dem på armen i situasjoner der det ikke er nødvendig syns jeg er direkte slemt, det er rett og slett skadelig for utviklingen av skjelettet og muskulaturen. At folk kler på hunden sin pga den fryser, det regner, sterk vind osv ser ikke jeg på som noe problem - men at de har på dem kåper i kunstlær midt på sommeren og små hatter uten noen som helt funksjon er tåpelig. La hunden være hund og gå på bakken der den får snusa rundt og stimulert sansene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...