Gå til innhold

Vogn til hund


kamela

Anbefalte innlegg

Gikk forbi en dyrebutikk i går. Utenfor sto det for salg to VOGNER til å trille hunden i. Så ut som små barnevogner

Jeg har fått med meg at det er poplært med håndveske-hunder, men trenger man en vogn for å ta med hunden ut på tur også nå?

Hjelpe meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også sett- stussa litt over at en dyrebutikk solgte dukkevogner, før jeg skjønte at de var til hund. Sært! Skal slike vogner begynne å ta opp plass på kollektivtransport så begynner det å gå litt langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hunder kan ikke gå så veldig langt, har jeg hørt... bare ganske korte turer, og selv om de kanskje ikke veier mer enn tre-fem kilo, som en katt, så er det ganske tungt å bære på særlig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Vel, jeg så en gammel dame for en stund siden. Hun var vel i 80 åra etter utseendet å dømme, gikk med en gammeldags barnevogn og hadde to små puddler oppi. Jeg trodda dama var blitt kraftig dement eller noe, men siden man ser flere gjør det har det også blitt vanlig? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en slags rullestol for syke hunder du har sett. Ellers en det en del som er hysteriske, spesielt gravide, som kanskje ikke vil at hunden skal gå på bakken og få skitt på seg. En annen mulighet er at hunden ikke er glad i å gå. Late hunder har da også krav på frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peachbud
Små hunder kan ikke gå så veldig langt, har jeg hørt... bare ganske korte turer, og selv om de kanskje ikke veier mer enn tre-fem kilo, som en katt, så er det ganske tungt å bære på særlig lenge...

Og det er bare tull. Små hunder trenger også mye morsjon.

Vi hadde en hund som på det meste veide fem kilo, og han kunne gå mange mil til dagen. Han elsket å gå tur som de fleste andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud
Det kan jo være en slags rullestol for syke hunder du har sett. Ellers en det en del som er hysteriske, spesielt gravide, som kanskje ikke vil at hunden skal gå på bakken og få skitt på seg. En annen mulighet er at hunden ikke er glad i å gå. Late hunder har da også krav på frisk luft!

Ja, det er et poeng. De kan ha vært beregnet på syke og/eller gamle hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

klart hunder trenger mosjon! Noen av de små hundene trenger faktisk mer mosjon enn de som er store..

Har selv en liten rase som går på fjellet og koser seg, og er mye sprekere enn meg for å si det sånn!

Har selv sett mange av desse vognene, men har bare sett de på hunde utstilling. der blir de brukt for at hunden ikke skal bli skitten i pelsen før de skal inn til dommeren..

Om moten nå skal bli og "trille tur med hunden", da vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre!

Mine hunder har ben til å gå med..! Samme om de er miniatyr eller store brukshunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror alle hunder foretrekker å gå selv fremfor å sitte i en vogn eller i en veske. Uansett om hunden er stor eller liten. Med mindre det er en valp på 8-10 uker. Jeg tror at vogner og klær til hunder er laget for jålete hundeeiere. Hundene hater det sikkert. Eneste produsent og forhandler har i tankene er å tjene mest mulig penger på uvitende hundeeiere som har kjøpt en hund som matcher sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fnatt av denne menneskeliggjøringen av dyr hvor de blir tatt mer og mer bort fra sine naturlige behov og instinkter og gjort om til firbente babyer. Slikt gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Er det mulig!? Uff, hadde det vært til syke hunder så hadde det vært greit sa. Men det er vel en arvtager til hundevesker? Har liten hund selv, men han går da selv. Han er en hund og hunder trenger å få mosjon!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer litt på er hvordan de får bikkjene til å sitte i ro i en sånn vogn? Dyret her hadde vel sittet i ro i omtrent tre sekunder før hun hadde jobbet hardt for å komme seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, tror nok denne vognen er beregnet mer på katter enn på hunder...

Har sett den jeg også, og det er jo mine to små jenters drøm å få en slik (rosa) til å trille kattene på tur i :ler:

Har sett flere som bruker den til å frakte kattene frem og tilbake til utstillingslokalet, da de har mye annet å dra på, og det er meget lettvint å ha noe som triller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Kjempe søt :) Jeg skal definitivt ha en :) Veldig praktisk for små hunder som ikke kan gå langt hvis man er på lengre turer eller man skal ha de med på shopping..mindre pes når man flyr rundt i butikker, prøverom o.l.

http://justpetstrollers.com/happy_trails_p...t_stroller.html

Jeg må bare få si at jeg tror jeg hadde ledd meg ihjel hvis jeg hadde sett noen som i fullt alvor hadde gått rundt med en sånn. :legrine:

På den annen side er dette slett ikke morsomt. Jeg synes oppriktig det er tragisk at vi menneskeliggjør dyrene på denne måten og fjerner dem fra deres naturlige behov. Ideen om at jo søtere de er, desto mindre rovdyr.

Jeg er helt enig med deg, Tabris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Små hunder kan ikke gå langt? Det er det dummeste jeg har hørt! Håper ikke dette utsagnet kom fra en hundeeier. :overrasket:

Å overbeskytte hunden slik er på grensen til dyreplageri. La nå hunder være hunder, og kjøp heller en dukke hvis man vil ha noe å dulle og kozemoze med.

Hunder har forøvrig ingenting i butikker og prøverom å gjøre, ikke bare er det forbudt, det er utrolig egoistisk gjort ovenfor hunden og menneskene som måtte befinne seg i butikken.

Slike Paris Hiltonbærter som kjøper denne idiotiske saken burde finne seg noe annet å leke med, for dette er helt klart ikke noe som er laget for at HUNDEN skal ha det bra. Dette er for skrudde eiere som forveksler hunder med babyer, og som vil ha noe søtt å vise frem.

Det er skremmende hvor lite respekt enkelte har for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Jeg har en kollega som har kjøpt vogn til hunden sin. Grunnen er at hunden skriker og jamrer seg hvis den må vente utenfor butikken, så derfor trilles den i vogn innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund er en hund, selv om den sitter i vogn. Den kan ikke fritt tas med inn i butikker o.l.

Vogn er ok i forbindelse med utstilling, men til hverdags bør vel hunden klare å gå?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi en dyrebutikk i går. Utenfor sto det for salg to VOGNER til å trille hunden i. Så ut som små barnevogner

Jeg har fått med meg at det er poplært med håndveske-hunder, men trenger man en vogn for å ta med hunden ut på tur også nå?

Hjelpe meg.....

Hvilken dyrebutikk var det? Føler det er bare utenlandske butikker som selger de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...