Gå til innhold

Vogn til hund


kamela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sativa
Jeg synes dette er trist lesning og kan ikke fatte at noen vil dyra sine så vondt!

På hvilken måte er dette skadelig for dyret? Er enig i at det er unødvendig og ser teit ut, men på hvilken måte vil man dyret sitt vondt ved at den av og til trilles i vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Paddetryne

:hallo:

Jeg får fnatt av denne menneskeliggjøringen av dyr hvor de blir tatt mer og mer bort fra sine naturlige behov og instinkter og gjort om til firbente babyer. Slikt gjør meg kvalm.
:sol:

Men er det i utgangspunktet naturlig for mennesker å sitte å glo på tv, Kjøre bil, eller for den saks skyld sitte å diskutere på nettet. Jeg har selv 2 små hunder av rasen Tibbetansk Spaniel. Jeg bruker en gammel avdanket barnevogn når jeg drar på festivaler, martnad og liknende, Nettopp med fare for at de kan bli tråkket på av uoppmerksome menneskeføtter, Nei unn bikkja di litt sikkerhet. Å ikke minst de elsker det like mye som å gå en lang tur i fjellet, å ja, vi gjør begge deler. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo::sol:

Men er det i utgangspunktet naturlig for mennesker å sitte å glo på tv, Kjøre bil, eller for den saks skyld sitte å diskutere på nettet.

Det er en stor forskjell der - vi gjør slike ting, bevisst og med vitende og vilje. Hunder blir endret og dullet med uten at de har så mye de skulle ha sagt fra aller til. Det er en ting hvordan man selv velger å leve sitt eget liv, en annen ting hvordan man velger å forholde seg til en annen art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell der - vi gjør slike ting, bevisst og med vitende og vilje. Hunder blir endret og dullet med uten at de har så mye de skulle ha sagt fra aller til. Det er en ting hvordan man selv velger å leve sitt eget liv, en annen ting hvordan man velger å forholde seg til en annen art.

Ja, men tror du midden vil at du skal drepe millioner av de daglig? Eller hva med mauren? Et liv blir ikke mindre verdt bare fordi du ser dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Da jeg så på den linken med bilde av en hund som sitter i den vogna, var det første som slo meg at hunden må føle seg innestengt! Nei, barnevogn til hund er litt drøyt. Hunder trenger å være ute og være fri.

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tror du midden vil at du skal drepe millioner av de daglig? Eller hva med mauren? Et liv blir ikke mindre verdt bare fordi du ser dårlig :)

Jeg kan ikke se sammenhengen mellom dette og det å hund i vogn. Siden midd og fluer ikke synes det er greit å bli drept, så er det ok å ha hund i vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:søvn:

Da jeg så på den linken med bilde av en hund som sitter i den vogna, var det første som slo meg at hunden må føle seg innestengt! Nei, barenvogn til hund er litt drøyt. Hunder trenger å være ute og være fri.

Siden ingen av oss mennesker er perfekte slik som Gud er, så blir ikke hunderasene vi avler opp perfekte heller. Små Chihuahua hunder f.eks, de trenger diverse hjelpemidler for og få et optimalt liv. De kan f.eks ikke gå de lengste turene, være ute i for kaldt vær osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Manskalhøremye

Jeg fikk litt hakeslepp av å se at de selger en vogn til hunder opp til 165 lbs. Det er 75 kg, det!

Opp med hånden alle som har lyst til å trille tur med en hund på 75 kg! Jeg står over, i alle fall.

Da er det faktisk mer aktuelt at hunden triller tur med meg. Poenget med tur er jo at hunden min skal bli sliten uten at jeg blir helt most...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi en dyrebutikk i går. Utenfor sto det for salg to VOGNER til å trille hunden i. Så ut som små barnevogner

Jeg har fått med meg at det er poplært med håndveske-hunder, men trenger man en vogn for å ta med hunden ut på tur også nå?

Hjelpe meg.....

Fy faen, det der har virkelig gått altfor langt..

De er da ikke mennesker!

Dlir kvalm av alt dette med klær også.

greit nok med en kåpe når det er 20 minusgrader, men kjoler, hatter, pyjamser..ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Små hunder kan gå langt og trenger mosjon på lik linje som andre hunder. denne vognen er beregnet på folk som har hundene sine på utstilling. da har dem gjerne 3-4 stk oppi der. vogna er heldigvis ikke beregnet til trillebruk på hunder ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica
Små hunder kan gå langt og trenger mosjon på lik linje som andre hunder. denne vognen er beregnet på folk som har hundene sine på utstilling. da har dem gjerne 3-4 stk oppi der. vogna er heldigvis ikke beregnet til trillebruk på hunder ute.

Beklageligvis er det likefullt enkelte som bruker slike vogner til å trille hundene sine rundt i. Det viser blant annet denne tråden.

Hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og sett dem i forbindelse med utstillinger. Er jo omtrent som et bur som står på ei vogn. Og i så forstand ikke verre enn bur med hjul :)

Det verste med dette, er vel alle som renner til og kjøper vogn som de putter bikkja i når de går tur :(

Er rett og slett trist å se at så mange ser ut til å tro at små hunder ikke kan gå så langt :( At folk som ikke har hund, eller planer om å skaffe hund tror det er en ting, men at det faktisk er hundeeiere som går rundt og tror at en frisk hund -uansett størrelse skal ha behov for ei vogn, er bare dumt!

Og for de hundene som er så syke at de vil ha behov for vogn eller "rullestol"... Ja, det er vel egentlig en annen diskusjon. Men mine ville heller fått seg en tur over regnbue-broen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenters utvikling:

1. Dukke

2. Chihuahua

3. Baby

Så kan man selvsagt argumentere for de "praktiske sidene" av en hundevogn, men når hunder dresses opp i utstyr som i farge og utforming så til de grader er inspirert av babyprodukter så kommer man ikke unna koblingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det beste med alt dette er at folk tror det da er lovlig med hunden inne på kjøpesentre, men det er det ikke, heller ikke i matbutikker. Om man har med hunden inn i matbutikken, samme om den går fritt eller sitter i en vogn, og mattilsynet kommer så blir det masse bråk. Kunne aldri tenkt meg å ha en hund i butikken min, de kan faktisk overleve hjemme de få timene eieren er i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Det beste med alt dette er at folk tror det da er lovlig med hunden inne på kjøpesentre, men det er det ikke, heller ikke i matbutikker. Om man har med hunden inn i matbutikken, samme om den går fritt eller sitter i en vogn, og mattilsynet kommer så blir det masse bråk. Kunne aldri tenkt meg å ha en hund i butikken min, de kan faktisk overleve hjemme de få timene eieren er i butikken.

Kremt... Her er det faktisk flere sentere der man har lov å ha med bikkja inn. Det er egentlig bare matbutikker (og andre steder med spiseligheter) som er lovregulerte mot å ha med dyr inn, slik jeg har forstått det. Er jo mange kjøpesentere som har dyrebutikker, og da må man jo ha lov å ha med bikkja inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... Her er det faktisk flere sentere der man har lov å ha med bikkja inn. Det er egentlig bare matbutikker (og andre steder med spiseligheter) som er lovregulerte mot å ha med dyr inn, slik jeg har forstått det. Er jo mange kjøpesentere som har dyrebutikker, og da må man jo ha lov å ha med bikkja inn...

De som har dyrebutikker pleier å ha lov, men jeg vet at på f.eks magasinet så blir man kastet ut om man har med hund inn og vektere ser deg. Buskerud storsenter kaster også ut folk om man har med hund.

Vet at f.eks krokstadsenteret er jo litt strenge pga at dyrebutikken ligger der inne så passer de ekstra godt på at de ikke har med hunden inn i andre butikker for det er det jo igjen veldig få butikker som vil.

Men nå ser jeg alt i alt ikke vitsen med å ha med seg hund når man skal på et kjøpesenter, hvor gjør man av hunden når man prøver klær, hva om hunden må på do inne? Har flere ganger sett at personel i butikk har tørket opp når hunder har tisset i dyrebutikker, hva om hunden gjør det i en annen butikk. Nei, jeg må ærlig talt si at jeg syntes at hunden kan være hjemme de gangene man er på kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
De som har dyrebutikker pleier å ha lov, men jeg vet at på f.eks magasinet så blir man kastet ut om man har med hund inn og vektere ser deg. Buskerud storsenter kaster også ut folk om man har med hund.

Vet at f.eks krokstadsenteret er jo litt strenge pga at dyrebutikken ligger der inne så passer de ekstra godt på at de ikke har med hunden inn i andre butikker for det er det jo igjen veldig få butikker som vil.

Men nå ser jeg alt i alt ikke vitsen med å ha med seg hund når man skal på et kjøpesenter, hvor gjør man av hunden når man prøver klær, hva om hunden må på do inne? Har flere ganger sett at personel i butikk har tørket opp når hunder har tisset i dyrebutikker, hva om hunden gjør det i en annen butikk. Nei, jeg må ærlig talt si at jeg syntes at hunden kan være hjemme de gangene man er på kjøpesenter.

Nei, er jo selvfølgelig ikke noe behov for det hvis man ikke skal i en dyrebutikk, det har jeg jo ikke sagt. Og på magasinet og BS så er det sånne hund-med-strek-over-klistremerker på dørene, og da sier det seg selv at man ikke kan ta dem med inn (for oss nogenlunde oppegående). På Korkstadsenteret ser jeg ikke poenget med å gå gjennom senteret i det hele tatt, når man kan gå gjennom vetrinærklinikken istedet :klø:

Og heldigvis gjør ikke bikkjene mine fra seg inne, da tror jeg ikke jeg hadde tatt dem med meg på slike steder. Det jeg skulle fram til er at det mange steder ikke er lovregulert, slik som det virket på innlegget lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...