Knøttet Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #2421 Del Skrevet 6. mai 2008 Enig! Jeg vil heller ikke ha epidural, MEN jeg skal ikke utelukke det heller. Nei, kan nesten ikke utelukke noe helt før man er i situasjonen, man vet jo ikke hvordan man tenker og reagerer der og da. Snorking ja... Har akkurat samme problem her. Min kjære har enda ikke lagt seg på sofaen, men har visst vært ganske nært noen ganger... Men foreløpig har det visst holdt å vekke meg... Er litt kjedelig da, jeg kan jo ikke styre det... Morsomt med kurs da :-D Greit å være åpen for det meste tror jeg... Jeg er ikke så negativ til epidural, men veldig negativ til petedin... Det aller beste hadde jo vært om man klarte seg med naturlig smertestillende, men man vet jo ikke hvordan fødselen blir... Huff, så slem jeg er som ikke legger meg på sofaen Spurte mannen om det, og han sa at det fikk jeg ikke lov til- hverken som gravid eller ellers! Han er søt da Tror mannen min har prøvd å vekke meg, men det fungerer dårlig Jeg sover veldig tungt... Han sa at han tilslutt satt seg opp i senga og lagde høy snorkelyd for å demonstrere Funket visst dårlig, jeg bare fortsatte å sove jeg... Han knuffer borti meg også, og som regel får han ingen reaksjon... De gangene jeg reagerer blir jeg bare sur, irriterende å bli dyttet på når man sover Petidin er jeg også skeptisk til, jeg skjønner ikke at det er lov siden det sløver babyen... Den største grunnen til at jeg ikke vil ha Epidural er at da må jeg ha kanyle i hånda... Har angst for det Ellers vil jeg prøve mer naturlige smertelindringer: lystgass, akupunktur og vannbad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 6. mai 2008 #2422 Del Skrevet 6. mai 2008 Han sa at han tilslutt satt seg opp i senga og lagde høy snorkelyd for å demonstrere Nå måtte jeg le høyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 6. mai 2008 #2423 Del Skrevet 6. mai 2008 Håper både du og mannen din får sove godt i natt. Særlig mannen din kanskje, du sover vel uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mai 2008 #2424 Del Skrevet 7. mai 2008 33 uker!!!!!!!!! Nei, jeg har ingen planer om å ligge på sofaen... Merker det fort i kroppen hvis jeg ikke ligger godt... Men er visst opp og ned hvor tungt jeg sover da. Noen ganger så er det bare så vidt han må borti meg før jeg våkner. Men blir litt frustrert noen ganger jeg også ja... Jeg gjør det jo ikke med vilje, og liker ikke å bli vekt. Men da prøver han å sovne før jeg begynner med snorkinga igjen Skal ikke være enkelt. Gleder meg til å kunne sove på magen igjen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. mai 2008 #2425 Del Skrevet 7. mai 2008 Wohoo! 33 uker! Det nærmer seg styggfort! Apropos bilsete - hvis du har hardbag i vogna kan du bruke den i stedet for, du må bare kjøpe/leie sånn bilfestesak fra butikken. Det er vår plan, nemlig, og derfor vi valgte den vogna vi valgte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. mai 2008 #2426 Del Skrevet 7. mai 2008 Håper både du og mannen din får sove godt i natt. Særlig mannen din kanskje, du sover vel uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 7. mai 2008 #2427 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei! Hvordan har det gått i natt?? Håper mannen fikk sove godt i senga hele natta for uke 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. mai 2008 #2428 Del Skrevet 7. mai 2008 33 uker! Bare 4 uker igjen til permisjon...? Ser du funderer litt på det med bilstol. Har hørt at det går an å leie både gjennom forsikringsselskap og barneutstyrsbutikker. Bilstol er anbefalt foran bag m/nett - som ikke er like sikkert om det først skulle skje noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. mai 2008 #2429 Del Skrevet 7. mai 2008 Hurra for 33 uker! Her snorkes det også, i alle områder av senga, dvs. både mannen og jeg - og katta :katt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. mai 2008 #2430 Del Skrevet 7. mai 2008 Og nå har jeg forresten gått opp 19 kg Men jeg er superoptimist, og tror jeg blir kvitt dem fort igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2431 Del Skrevet 7. mai 2008 Nå måtte jeg le høyt! Skjønner jeg godt Håper både du og mannen din får sove godt i natt. Særlig mannen din kanskje, du sover vel uansett. Jeg sov godt, som vanlig- utenom at jeg våkner flere ganger om natta pga jeg ligger vondt/har nødt på do... Mannen sov faktisk godt, jeg snorket ikke! :juhu: 33 uker!!!!!!!!! Nei, jeg har ingen planer om å ligge på sofaen... Merker det fort i kroppen hvis jeg ikke ligger godt... Men er visst opp og ned hvor tungt jeg sover da. Noen ganger så er det bare så vidt han må borti meg før jeg våkner. Men blir litt frustrert noen ganger jeg også ja... Jeg gjør det jo ikke med vilje, og liker ikke å bli vekt. Men da prøver han å sovne før jeg begynner med snorkinga igjen Skal ikke være enkelt. Gleder meg til å kunne sove på magen igjen :-D Godt det ikke er bare jeg som ikke legger meg på sofaen Jeg har aldri likt å sove på magen, men jeg gleder meg til jeg kan sove gjennom en hel natt uten å våkne fordi jeg har vondt noen sted og fordi alle stillinger er ubehagelig... Wohoo! 33 uker! Det nærmer seg styggfort! Apropos bilsete - hvis du har hardbag i vogna kan du bruke den i stedet for, du må bare kjøpe/leie sånn bilfestesak fra butikken. Det er vår plan, nemlig, og derfor vi valgte den vogna vi valgte. Ja, det gjør det! Hm, blir så forvirra av "hardbag" og "softbag" i vogna jeg Vi har duovogn, altså har vi ikke en egen bagdel oppi vogna... Slik jeg har forstått det iallfall... Tror ikke citybagen kan brukes som bilsikring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2432 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei! Hvordan har det gått i natt?? Håper mannen fikk sove godt i senga hele natta for uke 33 Hei hei! Mannen sov som normalt i natt, heldigvis. Dvs han sover vanligvis ikke sånn kjempegodt, men han fikk iallfall sove i natt fordi jeg ikke snorket 33 uker! Bare 4 uker igjen til permisjon...? Ser du funderer litt på det med bilstol. Har hørt at det går an å leie både gjennom forsikringsselskap og barneutstyrsbutikker. Bilstol er anbefalt foran bag m/nett - som ikke er like sikkert om det først skulle skje noe... Ja, faktisk bare 4 uker igjen til permisjon! Jeg har også hørt at man skal holde seg unna både boxette og bag med nett, så jeg tror vi går for bilstol. Supert! Da skal jeg høre med forsikringsselskap og barneutstyrsbutikk Hurra for 33 uker! Her snorkes det også, i alle områder av senga, dvs. både mannen og jeg - og katta :katt: Skikkelig snorkekor hos dere da?! Katter som snorker er bare søtt, det gjorde katten min også Og nå har jeg forresten gått opp 19 kg Men jeg er superoptimist, og tror jeg blir kvitt dem fort igjen Det går nok fort bort igjen skal du se! Bra du er optimist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2433 Del Skrevet 7. mai 2008 33 uker i dag, og Fragle veier ca 2100g! Tenk at han veier så mye! I dag målte jeg magen min, jeg har visst lagt på meg ca 27cm rundt livet, når jeg målte fra der navlen går Det høres litt mye ut... Fant ut at jeg har fått eget bord når jeg sitter i sofaen, kan jo sette godteposen/glass og lignende på magen jo! Siden jeg har feriedager til gode og bedriften min avslutter i løpet av sommeren/høsten og jeg har permisjon fra 6.juni så må jeg visst ta ut ferien min nå før permisjonen min. Skulle helst hatt pengene, men det er visst ikke mulig i følge Handel og Kontor... Så da får jeg heller ta ut ferien uken før jeg går ut i permisjon, og på den måten få en uke ekstra permisjon. Blir veldig godt med fri også da, men det er litt kjedelig at jeg ikke kan reise noen steder når jeg likevel har en ekstra uke fri. Jeg kan jo ikke fly så sent, pluss at vi nettopp har vært hos svigers og mannen får neppe fri og det er mye styr å ordne fri. Å dra til foreldrene mine så tett før fødselen er heller ikke aktuelt... Jeg er da 36 uker på vei onsdagen i den uka jeg går ut i ferie. Sovet lenge i dag, det var godt men nå er jeg trøtt igjen Til og med mannen sov godt i natt, jeg snorket visst ikke Håper det fortsetter slik fremover... Synes litt synd på mannen Lurer på om jeg legger meg for mye over på magen om nettene, for jeg våkner og har vondt ganske langt nede på magen. Jeg ligger ikke direkte på magen, men på siden med ene foten (den øverste)bøyd. Blir litt bekymret, siden det er vondt men samtidig vet jeg at det er vondt lenge før det er fælt for babyen... Dessuten er det vel bare det at det er vondt å ligge for lenge i samme stilling, jeg får jo vondt nederst i magen (som strekk på en måte) om jeg sitter for lenge og så reiser meg opp også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. mai 2008 #2434 Del Skrevet 7. mai 2008 33 uker Og over 2 kg med baby! Morsomt! Hmm, kan de tvinge deg til å ta ut ferien din når det kommer i det tidspunktet der altså? Jaja, HK vet vel hva de snakker om. Sikkert ikke noe farlig med hvordan du ligger, er sikkert bare som du ubehag med å ligge i samme stilling lenge. Du må jo få ligge på en eller annen måte; ikke skal du på mage og ikke på rydd - de kan ikke ta fra oss å ligge på siden også Nå er det leggetid her - sliten i dag! god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mai 2008 #2435 Del Skrevet 7. mai 2008 Greit med ekstra bord Eneste problemet er jo at det er så lett å velte ting ned derfra... Kjedelig at du må ta ut ferie før permisjon da... Men godt å slutte tidligere kan jeg tenke meg. Bare 3 uker til permisjon :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2436 Del Skrevet 7. mai 2008 33 uker Og over 2 kg med baby! Morsomt! Hmm, kan de tvinge deg til å ta ut ferien din når det kommer i det tidspunktet der altså? Jaja, HK vet vel hva de snakker om. Sikkert ikke noe farlig med hvordan du ligger, er sikkert bare som du ubehag med å ligge i samme stilling lenge. Du må jo få ligge på en eller annen måte; ikke skal du på mage og ikke på rydd - de kan ikke ta fra oss å ligge på siden også Nå er det leggetid her - sliten i dag! god natt! Det er visst bare hvis det er problematisk for bedriften at jeg tar ut ferie- altså hvis de ikke får satt inn andre for å jobbe for meg, at man får utbetalt pengene istedetfor feriedagene, vistnok. Strenge regler. Jeg kan jo ikke ta ut ferie etter permisjonen heller, siden bedriften blir lagt ned... Og jeg kan kanskje ta ut ferie i permisjonen min- men det blir nok mye styr i forhold til Nav og alt annet Så da er det vel best å gjøre det slik som dette da. Nei, kan jeg ikke ligge på siden så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Magen er uaktuelt og ryggen er vel ikke "lov" pluss at jeg aldri har likt å ligge på ryggen... Blir leggetid om ikke så alt for lenge her også, tror det er på tide... God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2437 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har skikkelig lyst på noe å spise, men jeg aner ikke hva! Jeg har ikke spesielt lyst på cola eller sjokolade, så det er ikke det... Skjønt, hadde jeg hatt hadde jeg alltids spist det da Så utrolig irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 8. mai 2008 #2438 Del Skrevet 8. mai 2008 Litt dumt at du må ta ut ferie allerede da, men det blir sikkert litt deilig også. Men har du hørt med nav om det egentlig er så vanskelig da? Kan jo hende det bare er et skjema eller noe? litt for mer enn 2 kg beibis, han koser seg nok som bord for mamman sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. mai 2008 #2439 Del Skrevet 8. mai 2008 Permisjon/ferie/arbeidsgivere/NAV... Hvorfor må det bestandig være så vanskelig? Jaja, håper du får tatt ut ferien når det passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 8. mai 2008 #2440 Del Skrevet 8. mai 2008 :vinke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå