Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du har hatt ei fin helg! Kan være både og med oppmerksomheten man får som gravid, men som oftest er det jo bare koselig :jepp:

Jeg blir også sprengmett for tida, av små porsjoner! Så her må det enda mindre porsjoner til, med det resultat at jeg blir sulten annenhver time :fnise:

Hva er Fødselsgruppe? Sånn kurs? Gi meg referat, da ;)

Som regel er det helt greit med oppmerksomhet som gravid, bare ikke en haug med folk skal komme og kjenne på magen og sånt :fnise: Men det har ikke vært noe problem hittil altså :)

Hehe... små porsjoner og spise ofte ja, det er ikke lett å være gravid! ;)

Er vel fødselsforberende kurs eller noe sånt, tror jeg :sjenert: Referat skal bli! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg litt. :klemmer:

:vinke:

Kanskje ikke så mye å oppdatere seg på, men ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt det fint hos svigers. Så spennende med kurs og omvisning, det betyr jo at det begynner å nærme seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også blir det mindre porsjoner for tida. Matlysta er generelt dårligere for tida... Føler meg litt stappa ;)

Blir spennende med kurs og omvisning :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo se hvordan du har det. :)

Koselig det :)

Høres ut som du har hatt det fint hos svigers. Så spennende med kurs og omvisning, det betyr jo at det begynner å nærme seg. :)

Alltid koselig hos svigers, er heldig som har så greie svigerforeldre :)

Ja, nå nærmer ting seg faretruende! Det er under to måneder til terminen! :overrasket:

Her også blir det mindre porsjoner for tida. Matlysta er generelt dårligere for tida... Føler meg litt stappa ;)

Blir spennende med kurs og omvisning :-D

Godt det ikke bare er meg ;) Matlysten er vel like god som før, noen dager er jeg kjempesulten og andre mindre sulten, men jeg blir fort stappmett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror matlysta er dårligere fordi jeg veldig ofte føler at jeg har litt antydning til halsbrann... :sjenert:

Da frister det i grunn ikke med mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror matlysta er dårligere fordi jeg veldig ofte føler at jeg har litt antydning til halsbrann... :sjenert:

Da frister det i grunn ikke med mat :fnise:

Aha, ja det forstår jeg godt. Heldigvis ikke plaget med det jeg, ikke enda iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å høre hvordan kurset var :Nikke:

Matlysta er opp og ned her også - enkelte dager kunne jeg spist hele dagen til jeg sprekker, mens andre dager er det ingenting som frister :)

Men under to måneder til termin da! :overrasket:

Ha en fin tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag knøttebøtte :klem:

:fnise:

God tirsdag! :klem:

Gleder meg også til å høre hvordan kurset var :Nikke:

Matlysta er opp og ned her også - enkelte dager kunne jeg spist hele dagen til jeg sprekker, mens andre dager er det ingenting som frister :)

Men under to måneder til termin da! :overrasket:

Ha en fin tirsdag :klem:

Mhm, akkurat slik jeg er... rart det der!

Ja, hjelpes tida går fort! :overrasket:

En fin tirsdag til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fææææælt å stå opp tidlig i dag! :Gjesp: Stakkars mannen min hadde det nok enda verre, for han stod opp midt på natta i natt og var sur fordi jeg snorket og la seg på sofaen... :sjenert:

Jeg skjønner han veldig godt, det er utrolig plagsomt å ikke få sove og han er ikke slik som meg som sover seg gjennom det meste. Men det er uansett unødvendig å bli sur på meg som våkner midt på natta av en sur mann, og jeg ante jo ikke hva galt jeg hadde gjort... :sjenert: Han unnskyldte seg etterpå da iallfall :) Huff, jeg er tett i nesen for tida og snorker visst endel :sjenert: Håper det går over snart, for det er skikkelig plagsomt for meg å være tett og for han at jeg snorker... Det hjelper sikkert ikke på snorkingen at jeg er "stor" og tung heller akkurat...

Det var informativt på fødselsgruppen, vi fikk info om fødselsforløpet, kunne stille spørsmål og fikk se en film hvor vi fulgte tre familier gjennom fødsel. Morsomt å se så mange andre gravide! Skjønt, jeg følte meg litt ung da, det virket som de fleste andre var eldre enn meg- men det er jo ikke sikkert de var det, det er vanskelig å bedømme alder etter utseendet.

De har vannfødsel på st.Olav! :hoppe: Og hvis jeg er heldig og det er en jordmor som kan akupunktur når jeg skal føde så kan jeg få det også! :juhu:

Har kjøpt meg en cardigan i dag, veldig kjekt med gensre som har knapper slik at man kan bruke de med stor gravidmage :) Var innom H&M for å finne mammagensre også, men de har jo så dårlig utvalg! :frustrert:

Var innom matbutikken, og fikk høre at jeg hadde fin mage! :rødme: Så utrolig koselig å høre! Vet ikke helt hva jeg skal si når noen sier det, men... hehe... Veldig koselig da :)

Kjøpte meg tre singleter i går også, for jeg hadde bare tre som gikk over magen... Ser litt dumt ut med singleter som går halvveis på magen- iallfall når det blir sommer og varmt :fnise: Håper de ikke utvider seg så mye at jeg ikke kan bruke de når lille fragle har kommet da...

I dag har jeg vært veldig sulten! Kjøpte meg en baguett og ferskpresset appelsinjuice til "lunsj" nam :sikle: Burde spise middag, men orker ikke lage noe... Hmfr...

Hva er "nymåne" ? Ser på kalenderen og ser at det skal være nymåne 3.juli og fullmåne 18.juli. Fødsler påvirkes av fullmåne, ikke nymåne? Isåfall er det dumt, for jeg vil ikke vente helt til 18.juli...

Spørs om den teorien der uansett fungerer, ser på kalenderen det året jeg ble født og det var ikke noen fullmåne på bursdagen min, men det var det to dager før... Hmmm :klø: Og det året "tante"barnet mitt ble født var det fullmåne én dag før fødselen... hm.

Ser at det er så mange som lurer på hvordan de skal gjøre det med bilstol, men vi har jo ikke bil engang... Likevel så må vi nesten ha bilstol til de anledningene vi leier bil og kjører nedover til foreldrene mine. Man får vel ikke leid bilstol gjennom forsikringselskap om man ikke har bilforsikring? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: må le litt av den snorkingen din selv om det ikke er morsomt. Du skjønner - vi har det motsatt, når han snorker bruker jeg jage han ned på sofaen :ler: Eller så bytter han seng med ei av jentene, er som regel bedre ligge i deres seng enn sofaen. Får litt dårlig samvittighet da, men hvorfor skal jeg ligge våken halve natten pga. hans snorking? ;)

Cardigan er kjekt... bruker det ikke til vanlig men måtte ha meg en jeg også her tidligere :)

Tror ikke du skal bry deg så mye om fullmåne-nymåne. Lille fragle kommer når han kommer, når han er klar :)

Mener dere får leie bilstol selv om dere ikke har bilforsikring, bare prisen som er forskjellig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får leie bilstol i banken da, 250kr for ni måneder, eller noe sånt. Hvert fall kan man det i Sparebanken... :sjenert:

De stolene er visstnok veldig enkle, men sikkert greit nok, hvis dere bare leier bil en sjelden gang i blant. Eller altså, det er jo mange som leier de setene som bruker de helt til de er ni måneder da...!! Har ikke noe erfaring med de enda ( :fnise: ), men har hørt at de er veldig enkle, bare....! Du kan jo undersøke i banken din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med fødselskurs. Du tenker på å føde i badekar?

Bilstol får man leid hos forsikringsselskapet uansett. IF for eksempel har tre priser, en pris for pluss kunder, en pris for "vanlige" kunder og en pris for de som ikke er kunder. Nå var den vissnok litt tung, men siden dere ikke skal bruke den SÅ mye siden dere ikke har bil så gjør kanskje ikke det så mye.

Du får undersøke litt. Masse bilstolprat rundt omkring plutselig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise: må le litt av den snorkingen din selv om det ikke er morsomt. Du skjønner - vi har det motsatt, når han snorker bruker jeg jage han ned på sofaen :ler: Eller så bytter han seng med ei av jentene, er som regel bedre ligge i deres seng enn sofaen. Får litt dårlig samvittighet da, men hvorfor skal jeg ligge våken halve natten pga. hans snorking? ;)

Cardigan er kjekt... bruker det ikke til vanlig men måtte ha meg en jeg også her tidligere :)

Tror ikke du skal bry deg så mye om fullmåne-nymåne. Lille fragle kommer når han kommer, når han er klar :)

Mener dere får leie bilstol selv om dere ikke har bilforsikring, bare prisen som er forskjellig :sjenert:

:fnise: Skal ikke være lett med snorking, nei! ;) Huff, er ikke så snill at jeg går og legger meg på sofaen jeg... :sjenert: Nå spurte ikke mannen heller da, og jeg var for mye i ørska til å tilby meg å legge meg på sofaen mindt på natta :sjenert:

:Nikke: Cardigan er kjempekjekt når man har stor mage, bare å kneppe opp de fleste knappene! :)

Ah, da skal vi prøve å sjekke ut mulighetene for å leie bilstol:)

Man får leie bilstol i banken da, 250kr for ni måneder, eller noe sånt. Hvert fall kan man det i Sparebanken... :sjenert:

De stolene er visstnok veldig enkle, men sikkert greit nok, hvis dere bare leier bil en sjelden gang i blant. Eller altså, det er jo mange som leier de setene som bruker de helt til de er ni måneder da...!! Har ikke noe erfaring med de enda ( :fnise: ), men har hørt at de er veldig enkle, bare....! Du kan jo undersøke i banken din! :)

Hm, det var ikke så verst sum heller det! Men nå har vi begge Skandiabanken da, og siden de ikke har en fysisk bank tviler jeg på at de har det tilbudet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med fødselskurs. Du tenker på å føde i badekar?

Bilstol får man leid hos forsikringsselskapet uansett. IF for eksempel har tre priser, en pris for pluss kunder, en pris for "vanlige" kunder og en pris for de som ikke er kunder. Nå var den vissnok litt tung, men siden dere ikke skal bruke den SÅ mye siden dere ikke har bil så gjør kanskje ikke det så mye.

Du får undersøke litt. Masse bilstolprat rundt omkring plutselig. :-D

Ja, jeg vurderer det iallfall. Altså jeg vil ikke være fast bestemt på noe når jeg kommer til sykehuset, men ha mulighetene åpne. Sannsynligvis vil jeg ikke ha epidural, men jeg vil ikke utelukke det helt heller siden jeg aldri har født før og ikke vet hva jeg går til... Fødsel i badekar høres bra ut synes jeg :)

Håper forsikringsselskapet vårt har tilbud om leie av bilstol også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorking ja... Har akkurat samme problem her. Min kjære har enda ikke lagt seg på sofaen, men har visst vært ganske nært noen ganger... Men foreløpig har det visst holdt å vekke meg... :sjenert:

Er litt kjedelig da, jeg kan jo ikke styre det...

Morsomt med kurs da :-D Greit å være åpen for det meste tror jeg... Jeg er ikke så negativ til epidural, men veldig negativ til petedin... Det aller beste hadde jo vært om man klarte seg med naturlig smertestillende, men man vet jo ikke hvordan fødselen blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...