pondusa Skrevet 25. april 2008 #2341 Del Skrevet 25. april 2008 Innom å ønsker deg en riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. april 2008 Forfatter #2342 Del Skrevet 26. april 2008 Er litt hønemor ja... Mannen blir litt oppgitt noen ganger, han får stadig vekk beskjed om å lukke jakka eller kle seg litt varmere, hvis jeg syns det er kaldt ute Prøver jo bare å passe på de jeg er glad i Syns ikke du skal bekymre deg så veldig for at du koser deg litt med sukkerholdig drikke og godteri, i og med at du er såpass fokusert på det kan jeg aldri tenke meg at du får i deg ekstreme mengder!! Man skal unne seg litt godt og kos når man ellers må ta hensyn til så mye nei mat KOOOOOOOS deg på kafetur! Fikk forresten veldig lyst på en cappuchino og en skillingsbolle jeg, bare ved tanken på kafetur Fotpose.. Har aldri hatt det vi, men når det har blitt kaldt og trekkfult har vi brukt lammeskinnspose, så da har ikke behovet vært der. Så morsomt å få hente vogn i dag da!! Nesten litt misunnelig, fikk jo lyst til å hente opp vogna vår fra boden å bare titte litt på den.. Forresten, det er vel tilsvarende fotpose på simovognen vi har hatt i barnehagen, var veldig kjekt i forhold til vind og trekk når det alikevel var for varmt til skinnposen! Da er det egentlig ganske genialt Kos deg med redebygging, selv om dere måtte demontere litt for å få startet med voggeplassering Vi skal gjøre unne litt handling denne og neste helg! Gleder meg!! Håper du koser deg på kafe med god samvittighet!! Stooor sørlandsklem Hehe... Koselig med hønemødre da Håper ikke sukkerinntaket mitt har noe å si... Føler liksom ikke jeg får noe nyttig svar fra jordmor heller, bare det at man bør ikke spise for mye sukker og at de fleste som er i faren for å få svangerskapsdiabetes er de som er litt kraftige fra før... Men det betyr jo ikke at jeg ikke får det. Iallfall så jo blodsukkeret mitt helt fint ut sist jeg sjekket, og jeg spiste ikke mindre sukker den gangen enn nå... Nå har vi bestilt fotpose i samme farge som sportsvogndelen til vogna, håper vi får bruk for den da... Det gjør vi sikkert. Herlig med babyhandling! Måtte demontere leiligheten litt for å få plass ja, sånn går det når man bor lite... Gleder meg til å få større leilighet eller hus engang i tiden! stor trønderbarteklem *ler* Hei, Knøttet! Gratulerer med vogn! Hvor lang leveringstid var det på den? Å, jeg vil også ordne med vogn! Bra dere fikk inn vugga uten å skru den fra hverandre. Tenk når du kan re opp med sengetøy og slikt ... :rødme: Litt sukker tror jeg neppe er skadelig, så håper du koser deg på kafé med hva det enn er du velger å bestille! Jeg skuler på både skillingsbollene i fryseren, nugattiboksen i skapet og konfektesken på stuebordet i skrivende stund. Noe av det må bøte med livet i løpet av kvelden, er jeg redd ... Hei hei! Vel, vi bestilte vogn forrige fredag (20.) og på tirsdag tror jeg det var ringte de og sa fargen vi ville ha ikke ble produsert mer, så da ringte vi og sa vi ville ha en annen farge og så fikk vi telefon på torsdag (24.) om at de hadde både sportsvogn- og bagdel inne i de aktuelle fargene, så da hentet vi vognen på fredagen som var! Storgleder meg til å re opp med sengetøy, helsepledd ++! Kjøpte meg en kakao på kaféen, håper det ikke ble for mye, det var iallfall veldig godt! Godt vi er flere som setter til livs usunne ting... *ler* Moro å få hentet vogna da :-D April har flydd fort ja. Helt utrolig at det er så kort tid igjen til juni.... Ja, herlig å ha den stående i stua! :-D :juhu: for å hente vogn, sikekrt deilig å få det i hus. Synes vogna dere har kjøpt er såå fin, og den dagen jeg får barn (forhåpentligvis om et år ca ) , så kunne jeg tenke meg noe liknende. Eneste jeg synes virker litt dumt, er at du ikke kan snu setet på den. Men du får teste den ut for meg *hmm.. Bea må slutte å sette seg mye inn i disse beibis-tingene før hun er gravid* Hehe... Blir gøy når dere kan begynne å prøve! :juhu: Jepp, veldig fornøyd med vogna. Tror ikke det blir noe problem at man ikke kan snu sittedelen, barn vil jo gjerne se foran seg når man triller og ikke på foreldrene. Uten at jeg har noen erfaring med det da... Skal nok få testet den ut for deg, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. april 2008 Forfatter #2343 Del Skrevet 26. april 2008 Gratulerer med vogn Så koselig å ordne ting hjemme til babyen. Og du er allerede passert 32 uker, helt utrolig hvor fort tiden går. Ha en riktig god helg Takk, takk! Veldig koselig å ordne ting til babyen, gleder meg til vi kan ordne mer også. Ja, tida går så fort! Takk for det, og en fortsatt fin helg til deg også! Så bra at vogna har kommet! Fotpose har jeg ikke greie på, dessverre. Men høres ut som om det kan være kjekt å ha Og ja, det blir automatisk litt mer sukker nå sola kommer. Sånn er det bare Går sikkert bra å vaske vogga med en klut, ja. God fredag! Her skal sola nytes, i hvert fall Tror det kan være greit med fotpose, ja. Måtte bestemme oss litt raskt for om vi ville ha eller ikke, for å få fotpose i samme farge som resten av vogna, siden det kommer nye farger til vognene i løpet av juli. Ja, er ikke så lett å unngå å ta seg en iskald cola med isbiter eller en is når sola titter frem dessverre! Takk for det, og en god natt til deg! Håper du har en fin fredag og at helgen blir bra!!!! Takk, takk, det hadde jeg selv om jeg var sliiiiten... Ha en fin helg! Hei du Lenge siden jeg har vært innom nå. Skylder på det nyyydelige været Å, det begynner å klø i redebyggingsinstinktet mitt når jeg leser i dagboka di, Knøttet Jeg har også lyst til å få på plass vugge og vogn..... Så moro Tenk at du er godt over 31 uker - gratulerer :juhu: Tiden flyr!! Hei hei! Det fine været er en veldig god grunn til å ikke sitte inne og være på KG men istedet være ute, så den unnskyldningen er grei Innom å ønsker deg en riktig god helg. Takk for det! En fin helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. april 2008 Forfatter #2344 Del Skrevet 26. april 2008 Fredag var jeg så sliten at jeg la meg på sofaen kort tid etter at jeg kom hjem, og der ble jeg liggende til jeg la meg... Snille mannen ordnet middag: laks med salat og dressing Godt og sunt :-D Skikkelig godt med helg nå, gleder meg til å sove lenge i morgen! :juhu: I dag har vi vært ute sammen med noen venner og grillet. Synd at sola forsvant, men det var veldig koselig uansett, og god mat Nå står vogna i stua, og er så fin! :-D Kjempefornøyd med den, gleder oss veldig til å trille med den. Vi trillet fra butikken og hjem, det var en rar og veldig fin følelse Veldig lett vogn, og utrolig lett å styre, det svingbare forhjulet gjør at man kan snurre vogna rundt og er utrolig praktisk! Var innom Exit i dag, de hadde utrolig mye nydelig babytøy! Fant en nydelig body som det stod "prins" eller noe sånt på, og masse annet nydelig. Tror vi må ta turen innom der når det nærmer seg terminen, vi har jo ikke så mye tøy og trenger jo litt til vi skal hjem fra sykehuset. Skal prøve å ikke gå helt bananas der da, selv om det frister Det irriterer meg litt at ene venninna mi har så sterke meninger om at jeg spiser alt for mye sukker, og at jeg får en stor unge fordi jeg har spist så mye sukker (i følge henne) og fordi babyen hadde en hodeomkrets som var noen millimeter over gjennomsninttet... For det første så vet ikke hun hvor mye sukker jeg spiser, og jeg tror ikke selv jeg spiser mer enn andre gjør på en vanlig dag? :klø: Det irriterer meg at hun tror hun vet at jeg spiser så og så mye sukker når hun ikke møter meg såå ofte og ikke akkurat har oversikten over hvor mye jeg spiser! Dessuten er hun ikke så flink til det der selv, så selv om hun ikke er gravid synes jeg ikke hun skal si noe. Dessuten så trenger ikke sukkerinntak å ha noe med om man får stor baby eller ikke, man hører jo stadig om de som spiste mye sukker under svangerskapet og fikk liten unge og vice versa... Dessuten, selv om Fragles hodeomkrets var 3mm over gjennomsnittet på ultralyd i uke 28 (ca) så betyr jo ikke det han blir stor! 3mm er jo ikke mye? Det var jo bare hodet, han trenger jo ikke være større enn gjennomsnittet selv om hodet hans den uka var 3mm over gjennomsnittet, eller? :klø: Misforstå meg rett, jeg har verdens beste venninne, men av og til blir jeg litt provosert når hun tror hun vet hvor mye jeg spiser av forskjellige ting... (mulig jeg er litt hormontroll også... ) Det rare er at av og til så får jeg så lyst på Cola, men det er egentlig bare inne i hodet mitt, for når jeg kjøper så er det ikke like godt likevel... Men siden jeg har fått det inn i hodet at jeg vil ha cola, sjokolade eller whatever så må jeg kjøpe det likevel Lurer på hva jeg kan gjøre med sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 27. april 2008 #2345 Del Skrevet 27. april 2008 Enig med deg, synes venninna di kanspare seg for sånne kommentarer. Du kan jo si ti henne neste gang, at du har sjekket det opp, og at du ikke spiser for mye. Selvfølgelig er det bra å holde det nede på et lavt nivå, men at verdiene dine ser fine ut, og at ingenting tyder på at du og barnet får i dere for mye. Mener hun lissom at barnet blir feit i hodeskallen av sukker da eller? Er vel først og fremst andre steder på kroppen det vil legge seg vel..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. april 2008 #2346 Del Skrevet 27. april 2008 Hei Knøttet! Gratulerer meg vogn Må være herlig å ha den i hus, så dere kan prøve ut alle funksjoner og finesser, eller bare beundre den Og gratulerer med vogge også Skjønner godt at du gleder deg til å se den ferdig oppredd, det blir sikkert kjempefint :rødme: Håper du greier å overse det venninna di sier... Som du sier, så vet ikke hun akkurat hva og hvor mye du spiser, og uansett så er det din kropp, og ikke hennes. At lillegutts hodeomkrets var 3mm over i uke 28 har ingenting med sukkerinntak å gjøre, de vokser jo i rykk og napp, og ikke alle ligger akkurat på streken... Tror heller ikke at det du har i deg av sukker påvirker babyens størrelse noe dramatisk. Har også hørt om dem som har spist bare sunt og fått store barn, og dem som har spist mye usunt og fått små barn. Vi er ikke alle like, heldigvis, og vi må få leve slik vi selv velger, og ikke slik andre mener vi bør leve. Skjønner at du ble irritert på venninna di, men forhåpentligvis er hun litt mildere i uttalelsene neste gang dere møtes, selv om hun sikkert bare ville hjelpe (?). Ønsker deg en fin søndag Ikke mange arbeidsdagene igjen til dere skal reise bort nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. april 2008 Forfatter #2347 Del Skrevet 27. april 2008 Enig med deg, synes venninna di kanspare seg for sånne kommentarer. Du kan jo si ti henne neste gang, at du har sjekket det opp, og at du ikke spiser for mye. Selvfølgelig er det bra å holde det nede på et lavt nivå, men at verdiene dine ser fine ut, og at ingenting tyder på at du og barnet får i dere for mye. Mener hun lissom at barnet blir feit i hodeskallen av sukker da eller? Er vel først og fremst andre steder på kroppen det vil legge seg vel..? Jeg vet jo at jeg spiser litt mye sukker enkelte dager, men det er ikke som jeg tar en stor smågodtpose og spiser hele heller. Det er som regel én eller to små ting jeg spiser, jeg spiser ikke mengder. Og ikke hver dag heller... Mulig det virker slik for henne fordi jeg nevner at jeg har lyst på noe godt, ikke vet jeg Er iallfall unødvendig å være så skråsikker på at babyen blir stor... Tror nok ikke ungen blir stor i hodet av for mye sukker, nei... *ler* Hei Knøttet! Gratulerer meg vogn Må være herlig å ha den i hus, så dere kan prøve ut alle funksjoner og finesser, eller bare beundre den Og gratulerer med vogge også Skjønner godt at du gleder deg til å se den ferdig oppredd, det blir sikkert kjempefint :rødme: Håper du greier å overse det venninna di sier... Som du sier, så vet ikke hun akkurat hva og hvor mye du spiser, og uansett så er det din kropp, og ikke hennes. At lillegutts hodeomkrets var 3mm over i uke 28 har ingenting med sukkerinntak å gjøre, de vokser jo i rykk og napp, og ikke alle ligger akkurat på streken... Tror heller ikke at det du har i deg av sukker påvirker babyens størrelse noe dramatisk. Har også hørt om dem som har spist bare sunt og fått store barn, og dem som har spist mye usunt og fått små barn. Vi er ikke alle like, heldigvis, og vi må få leve slik vi selv velger, og ikke slik andre mener vi bør leve. Skjønner at du ble irritert på venninna di, men forhåpentligvis er hun litt mildere i uttalelsene neste gang dere møtes, selv om hun sikkert bare ville hjelpe (?). Ønsker deg en fin søndag Ikke mange arbeidsdagene igjen til dere skal reise bort nå Hei hei! Takk for det, herlig å ha litt i orden! :-D Det er det jeg også mener, 3mm er jo lite dessuten er det gjennomsnittet bare... Det vil jo ikke si at jeg får en bitteliten baby om hodeomkretsen var 3mm under gjennomsnittet akkurat... Ja hun vil bare mitt beste, det vet jeg egentlig men det blir bare så irriterende når jeg opplever det som at hun er så bastant på at jeg spiser for mye sukker og at babyen blir stor eller iallfall større enn gjennomsnittet Takk for det, og en fin søndag til deg også! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. april 2008 Forfatter #2348 Del Skrevet 27. april 2008 I dag var det nydelig vær når vi våknet, så vi bestemte oss for å gå ut en tur og spise softis før mannen skulle ut med noen kompiser. Dessverre skiftet været fort og det regnet når vi stod ute og spiste is Koselig uansett da Dessuten møtte vi på ei barndomsvenninne av mamma, som vi snakket litt med. Nå har jeg visst begynt å bli vant til at folk tar på magen min, for jeg merket knapt at hun gjorde det Nå er mannen på MANN-messe så jeg sitter her alene og bare slapper av, herlig Var kjempeherlig å sove lenge i dag, godt med helg selv om det bare er en dag. Lurer på om det er noen kafeer som er åpne 1.mai jeg... Har tenkt å besøke ei venninne når jeg er hos svigers, og da er det jo litt greit å kunne sette seg ned et sted... Jordmortime på onsdag, er litt spent på om Fragle ligger slik han gjorde sist eller om han har snudd seg. Må huske å spørre jordmoren om forskjellige ting vi lurer på, typisk at vi bare glemmer det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 27. april 2008 #2349 Del Skrevet 27. april 2008 Du får skrive ned det du lurer på når du kommer på det. Har det også med å glemme det, for jeg tenker at jeg selvfølgelig husker på hva jeg skal spørre om. Fortsatt god søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. april 2008 Forfatter #2350 Del Skrevet 27. april 2008 Du får skrive ned det du lurer på når du kommer på det. Har det også med å glemme det, for jeg tenker at jeg selvfølgelig husker på hva jeg skal spørre om. Fortsatt god søndag. Det står allerede på mobilen min, men i veldig forkortet form fordi man ikke kan lagre alt for lange notater på avtaler... Tror jeg bør skrive det litt mer utfyllende på en lapp kanskje, ja Takk for det! En fortsatt fin søndag til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 27. april 2008 #2351 Del Skrevet 27. april 2008 Ikke bry deg om venninna di som sier at du spiser for mye sukker Vet sannelig ikke om kaféene er åpne 1. mai, men noen må vel være det? :klø: Kan være lurt å skrive ned på en lapp det man lurer på, jeg skal også på kontroll på onsdag Lurer ikke på så mye jeg da, men er kjempespent på om babyen endelig har lagt seg med hodet ned. Hadde Fragle gjort det ved forrige kontroll? God søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 27. april 2008 #2352 Del Skrevet 27. april 2008 Tirsdag - den store kontrolldagen. Skulle faktisk på kontroll da jeg også, men jeg endra dag fordi det ikke passa helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 27. april 2008 #2353 Del Skrevet 27. april 2008 Innom med en søndags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. april 2008 #2354 Del Skrevet 27. april 2008 3 mm er jo ikke stort da... Er jo ikke lett å måle så nøyaktig, og unger vokser jo i rykk og napp. Dessuten et gjennomsnitt er et gjennomsnitt. Det er ikke mange som ligger akkurat på gjennomsnittet, noen er større og andre mindre. Er sånn man får gjennomsnitt!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke ta deg for nær av det, er mange meninger rundt gravide!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2355 Del Skrevet 28. april 2008 Nå er jeg ++ Jobben min blir nemlig nedlagt... Heldigvis går det ikke utover meg før etter permisjonen, men likevel. Ser for meg at det er et mareritt å finne en ny jobb rett etter permisjon, med en liten baby å ta seg av... *sukk*. Har mest lyst til å flytte i nærheten av svigers, og akkurat nå angrer jeg veldig på at mannen ikke dro på det jobbintervjuet i høst... (hadde han gjort det hadde vi jo bare forflyttet problemene, siden da hadde han hatt jobb og ikke jeg, men... ). Har bare lyst til å være et helt annet sted enn jeg er nå... Dårlig dag ja, manic monday? Får gå hjem og sutre etterpå, men er noen timer til... hmfr... Greier vi oss på en lønning etter permisjonen min da? Håper virkelig det ordner seg med mannens jobb, ellers så flytter jeg gjerne fra denne drittbyen! Nesten litt komisk at jeg er så sur og irritert, men nærmest "kvitrer" til kundene... heh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. april 2008 #2356 Del Skrevet 28. april 2008 Ååå, så leit! :troeste: Skjønner godt at du er sinna, frustrert og lei deg Men det positive er jo at du får permisjon som planlagt. Og på slutten av permisjonen kan du jo så smått begynne å søke på andre jobber? Ordner seg dette, Knøttet, men bare vær litt sur og sinna i mellomtiden, for det er jo kjempekjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 28. april 2008 #2357 Del Skrevet 28. april 2008 Så utrolig kjipt! Skjønner godt at du er frustrert nå, men du skal se på det at det ordner seg Er nok mange som vil ha ei som er på vei ut av permisjon - det kan jo være en stund til neste gang da liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. april 2008 #2358 Del Skrevet 28. april 2008 Så utrolig kjedelig at jobben din blir nedlagt, skjønner godt at du blir frustrert. Men dette ordner seg sikkert, og kanskje mannen din får et tilbud om en drømmejobb der dere har lyst til å bo i mellomtida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2359 Del Skrevet 28. april 2008 Ikke bry deg om venninna di som sier at du spiser for mye sukker Vet sannelig ikke om kaféene er åpne 1. mai, men noen må vel være det? :klø: Kan være lurt å skrive ned på en lapp det man lurer på, jeg skal også på kontroll på onsdag Lurer ikke på så mye jeg da, men er kjempespent på om babyen endelig har lagt seg med hodet ned. Hadde Fragle gjort det ved forrige kontroll? God søndag Nei, prøver å ikke gjøre det Håper at noen kafeer er åpne, iallfall bør jo noen være det i Oslo?! Fragle lå med hodet ned, men det var ikke festet på forrige kontroll. Er veldig spent på om han har flyttet seg eller ikke. Greier liksom ikke å skjønne hvordan han ligger i forhold til hvor jeg kjenner sparkene God mandag til deg! Tirsdag - den store kontrolldagen. Skulle faktisk på kontroll da jeg også, men jeg endra dag fordi det ikke passa helt. Jepp, det blir det! Innom med en søndags Takk! Mandags- til deg 3 mm er jo ikke stort da... Er jo ikke lett å måle så nøyaktig, og unger vokser jo i rykk og napp. Dessuten et gjennomsnitt er et gjennomsnitt. Det er ikke mange som ligger akkurat på gjennomsnittet, noen er større og andre mindre. Er sånn man får gjennomsnitt!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke ta deg for nær av det, er mange meninger rundt gravide!!! Nei, det er det jeg også mener... 3mm er jo liiiite. Nettopp, gjennomsnittet er bare gjennomsnittet. Takk for det, prøver å ikke ta meg nær av det men blir jo litt irritert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2360 Del Skrevet 28. april 2008 Ååå, så leit! :troeste: Skjønner godt at du er sinna, frustrert og lei deg Men det positive er jo at du får permisjon som planlagt. Og på slutten av permisjonen kan du jo så smått begynne å søke på andre jobber? Ordner seg dette, Knøttet, men bare vær litt sur og sinna i mellomtiden, for det er jo kjempekjipt Kjipt ja... Ja, jeg kommer jo ganske bra ut av det i og med at jeg har permisjon mye lengre enn bedriften kommer til å være åpen, og jeg har tenkt å søke jobb på slutten av permisjonen ja... Det ordner seg nok, men det er så forferdelig surt dessuten så er det et forferdelig ork å søke jobber og gå gjennom jobbintervju... Så utrolig kjipt! Skjønner godt at du er frustrert nå, men du skal se på det at det ordner seg Er nok mange som vil ha ei som er på vei ut av permisjon - det kan jo være en stund til neste gang da liksom Takk... Ja, det ordner seg nok... Prøver å se positivt på det Så utrolig kjedelig at jobben din blir nedlagt, skjønner godt at du blir frustrert. Men dette ordner seg sikkert, og kanskje mannen din får et tilbud om en drømmejobb der dere har lyst til å bo i mellomtida Ja, det var vel en mening med det og det ordner seg. Det gjør jo alltid det... Det bare føles ikke slik ut... Jeg vil gjerne bo i Trondheim egentlig, men akkurat nå er jeg lei av at det er vanskelig å få jobb her, både for mannen og meg, og av den drittjobben til mannen som ikke gir han kontrakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå