Knøttet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2261 Del Skrevet 16. april 2008 30 uker!!! :-D Synes disse svangerskapene går himla fort, jeg. Etter uke 18 ca så raste det avgårde, for min del i alle fall. Ha en fin dag. Ja, ikke lenge igjen nå! Det går sinnsykt fort! Det syntes legesekretæren også, som faktisk kjente meg igjen. Ja, det går sinnsykt tregt frem til uke 18 og så går det plutselig kjempefort! Takk for det, ha en fin dag du også! 30 uker! Gleder meg til jeg kommer dit. Tenk at det er under to måneder til du går ut i permisjon..... Gøy med vognbestilling Blir moro når dere får den i hus og skal montere, og legge sammen/slå opp og prøvetrille. Svigermor begynte også med den der "dere skal vel ikke kjøpe vogn før ungen er født?"-greia. Jeg ble irritert, og sa klart i fra om at vi skal ha vogna i hus i god tid... Vil gjøre andre ting enn å shoppe vogn den første tida sammen med babyen... Blir vel nok stress uansett. Angående sukker tror jeg anbefalt inntak er 50 gram per dag. Det er IKKE mye... Kos deg i bursdager og helger, og skeier du ut litt ellers også, så ikke ha dårlig samvittighet for det. Men er sikkert bedre med pålegg og andre ting som inneholder andre ting enn bare sukker, sammenlignet med brus som er bare vann, sukker og tilsetningsstoffer. Er ikke noe flink selv, så har ingen tips til deg... Får ofte behov for å kose meg med noe søtt... Men jeg tar tran og biovit da, som kompensasjon Er ikke så lenge igjen til permisjonen nå nei, gleder meg! Klart man må ha vogn før ungen er født! Skal man gå uten vogn i opp til to måneder da liksom? Ikke aktuelt her iallfall. 50gram ja... ehe, ikke mye nei! Godt jeg også drikker tran da, og tar multivitaminer og jern 30 uker!!! Rart å passere den grensa syntes jeg. Var plutselig ikke så lenge igjen... Ble litt kupping ja... Sorry Fint at alt var bra hos legen :-D Ha en fin dag Ja, ikke sant? Det synes jeg også... 30 uker, hjelpe meg hvor har tida blitt av?! Takk for det, ha en fin-fin kveld! Ahhh.. nå fikk jeg lyst på bamsemums.. 30 uker Spiste heldigvis så mange i går at det ikke frister særlig i dag jeg edit: sorry, måtte fjerne noen av smileyene deres i tillegg til mine egne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. april 2008 #2262 Del Skrevet 16. april 2008 Bare innom med en liten kvelds klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2263 Del Skrevet 16. april 2008 30 uker, jo! Må litt for det. Godt alt så bra ut hos legen - morsomt med smittsom graviditet! God lunsj (nå ble jeg fysen også, selv om jeg nettopp har spist selv. Hm ...) Veldig smittsom den graviditeten ser det ut som, vet hva jeg skal gjøre om jeg sliter med å få nummer to når den tid kommer iallfall Mhm, veldig god lunsj! 30 uker! Synes jeg nettopp var der selv (Er bare 3 uker mellom oss, så det er jo ikke rart) Lunsjen din høres kjempegod ut! Her ble det knekkebrød med brunost og et eple. Men jeg har gruelig lyst på bamsemums Fin beskrivelse av duren! Vet dere, jeg har hørt at det er babyen som tisser der inne når man kjenner slik during eller dirring Hehe, ja du var jo der for ikke såå lenge siden siden det ikke er så lang tid mellom oss Sunn lunsj på deg også da Jeg må bli flinkere til å spise frukt tror jeg, jeg spiser en banan om dagen, men burde spise noe mer også. Hehe, bamsemums er godt! Så det er det babyen gjør altså, han ligger å tisser! *ler* Liten rakker! :juhu: for 30 uker. herregud, så fort tiden går. Jeg vet! *sjokkert* 30 uker Takk Hurra for 30 veker!!! Bare innom å leser og hilser på. Ha en fin onsdags kveld! Koselig du stikker innom En fin onsdagskveld ønskes deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2264 Del Skrevet 16. april 2008 Lagde middag i dag, ble bare noe så enkelt som spansk tomatsuppe med ost og rundstykker til, men veldig godt uansett Mannen sitter og ser på Lost, og siden han skal ha på anlegget når han ser så evakuerte jeg meg selv til soverommet. Så nå sitter jeg i senga med en varm laptop på fanget. Her er det stille og rolig, og alt for varmt siden jeg har pc-en på fanget Godt å komme seg unna stua litt av og til også. Trøtt er jeg også, men det var jo ikke noe nytt Ble veid for første gang på svangerskapskontroll i dag! Nå veier jeg 66 kg. Vet jo fortsatt ikke hva utgangspunktet mitt var på, siden jeg ikke ble veid på første kontroll, men bare spurt om hva vekta mi var. Jeg ser at jeg svarte at jeg veide ca 57 kg dengang, det var vel i uke 5 eller noe. Siden vi ikke har vekt hjemme og jeg ikke veier meg noe ofte så vet jeg ikke om det stemmer, men men. Så farlig er det vel ikke. Etter å vært kvalm og kastet opp en liten uke i uke 8 så veide jeg meg hjemme hos foreldrene mine, og da veide jeg rundt 53kg. Så jeg har gått opp mellom 9 og 13 kg et sted. Jeg tipper det er nærmere 9 enn 13, siden jeg bare har lagt på meg på magen og brystene hittil. Babyen veier jo sikkert litt også, og morkake ++ men ikke så mye vel? :klø: Synes iallfall vektoppgangen min er helt ok Ops, der ble jeg koblet av nettet også. Mon tro om det var magen som kom borti knappen på pc-en som deaktiverte nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 16. april 2008 #2265 Del Skrevet 16. april 2008 Du hadde sikkert gått ned litt når du veide deg hos foreldrene dine. Rart at de ikke har veid deg før... :klø: Men uansett 66 kg er ikke akkurat mye. (andre som veier en del mer enn det når de ikke er gravide også... ) Så sikkert greit at du legger litt på deg Babyen tærer jo gjerne på lagrene dine når han skal amme også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2266 Del Skrevet 16. april 2008 Du hadde sikkert gått ned litt når du veide deg hos foreldrene dine. Rart at de ikke har veid deg før... :klø: Men uansett 66 kg er ikke akkurat mye. (andre som veier en del mer enn det når de ikke er gravide også... ) Så sikkert greit at du legger litt på deg Babyen tærer jo gjerne på lagrene dine når han skal amme også... Ja, jeg tror også jeg hadde gått ned, men kan ikke vite for sikkert. Er nok neppe noen krise, er ikke så farlig for meg så lenge jeg ikke går alt for mye opp eller alt for lite opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 17. april 2008 #2267 Del Skrevet 17. april 2008 Hallo Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. april 2008 #2268 Del Skrevet 17. april 2008 Men uansett 66 kg er ikke akkurat mye. (andre som veier en del mer enn det når de ikke er gravide også... ) Neei, det har jeg ikke sett.. For å si det sånn; MATCH-vekta mi er 68, og jeg veier mer enn det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. april 2008 #2269 Del Skrevet 17. april 2008 Høres ut som en god middag i går! Suppe er egentlig veldig godt, og særlig tomatsuppe. Å, nå fikk jeg lyst på! Jeg tenker også at du antakeligvis har gått opp ca 9 kg. Høres ut som du har en helt normal og fin vektoppgang, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. april 2008 #2270 Del Skrevet 18. april 2008 Neei, det har jeg ikke sett.. For å si det sånn; MATCH-vekta mi er 68, og jeg veier mer enn det nå... Skal ikke si MATCh vekta mi jeg... Men den er nok ikke på 60-tallet... Ha en strålende fredag, Knøttet. Snart helg :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 18. april 2008 #2271 Del Skrevet 18. april 2008 Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 18. april 2008 #2272 Del Skrevet 18. april 2008 Sier som Ballerina jeg, ha en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2273 Del Skrevet 18. april 2008 Hallo Knøttet Neei, det har jeg ikke sett.. For å si det sånn; MATCH-vekta mi er 68, og jeg veier mer enn det nå... Håper ikke du tok det ille opp angående vekta mi da... Men nå er jeg ganske lav også da... Høres ut som en god middag i går! Suppe er egentlig veldig godt, og særlig tomatsuppe. Å, nå fikk jeg lyst på! Jeg tenker også at du antakeligvis har gått opp ca 9 kg. Høres ut som du har en helt normal og fin vektoppgang, synes jeg God og veldig enkel middag. Liker supper, og hvis man har noe i tillegg som rundstykker, ost osv så blir det jo mat av det også. Jepp, satser på at jeg har gått opp ca 9 kg, en helt fin vektoppgang. Skal ikke si MATCh vekta mi jeg... Men den er nok ikke på 60-tallet... Ha en strålende fredag, Knøttet. Snart helg :juhu: Håper ikke du tok det med vekta mi feil, jeg mener ikke at jeg har gått opp mye eller noe altså... Takk for det, ha en strålende fredag du også! Ha en kjempefin helg! Takk for det, og en kjempefin helg til deg også! Sier som Ballerina jeg, ha en fin helg!! Takk for det, og en god helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2274 Del Skrevet 18. april 2008 Har ikke sovet så godt de siste to nettene Natt til torsdag våknet jeg midt på natta, gikk på do og la meg igjen. Tok lang tid å sovne igjen. Så våknet jeg av at den idiotiske feiebilen kjørte forbi! Den fortsatte med det til jeg dro på jobb i ti-tida I natt våknet jeg og fikk ikke sove igjen pga måkeskrik, hodepine og tett nese. Følte meg tett i hele hodet, men hodepinen var verst. Lå og tenkte på at jeg sikkert måtte ta meg en paracet om hodepinen fortsatt var der når jeg våknet... Jeg vil helst ikke ta paracet i svangerskapet med mindre det er veeeldig nødvendig, noe det ikke har vært hittil. Heldigvis hadde hodepinen gitt seg når jeg stod opp i dag Jeg er fortsatt tett i nesen og snørrete I dag skal vi bestille vogn! :-D Spent på om vi får med noen deler jeg, spørs om de har noen inne i butikken. Skal måle vugga også, og se om vi kan bruke en standardmadrass eller om vi må få en skåret til. Og så skal vi se litt på sengetøy, og kjøpe ting til vogna som regntrekk, myggnetting osv. Tenkte oss også en tur innom Princess, siden de har tilbud på barneting Spurte både svigermor og mamma om mannen og jeg lå på magen eller ryggen når vi var små. Det var jo vanlig på 80-tallet at de anbefalte barna å ligge på magen. Mamma sa at hun prøvde, men hun syntes det så så ubehagelig ut, så hun la meg litt over på siden i stedet. Det samme gjorde faktisk svigermor med sine barn også. Nå vet jeg ikke hva de sier om å legge barn på siden i senga, men det er vel mye bedre enn magen? :klø: Egentlig er det rart barn før i tiden overlevde, foreldrene la de på magen, de spiste helt sikkert både røykalaks og alt annet som nå ikke er lov under svangerskapet, brukte bag med sikkerhetsnett over når de kjørte bil og mye mer Apropos bilstol/bag med sikkerhetsnett så har vi tenkt oss en tur til hjemstedet mitt i August, da er vel lille Fragle maks en måned gammel, så vi lurer litt på hvordan man da frakter en liten baby. Bag med sikkerhetsnett har jeg hørt er livsfarlig, og bilseter vet jeg ikke hvor lenge babyen kan sitte i av gangen når han er så liten... Men men, tar den bekymringen etter at han er kommet i stedet tror jeg Merker at Fragle har dager han er mer aktiv enn andre dager. Onsdagen var han veldig aktiv, torsdag var han roligere og hittil i dag har han vært hyper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 18. april 2008 #2275 Del Skrevet 18. april 2008 fant en artikkel om sikring av spedbarn i bil.. Det var linker til flere relaterte artikler neders på siden, men de har jeg ikke lest. Ser ut til at de anbefaler å bruke bilsete, også på lange turer, og heller ta litt pauser. Bilsikring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2276 Del Skrevet 18. april 2008 fant en artikkel om sikring av spedbarn i bil.. Det var linker til flere relaterte artikler neders på siden, men de har jeg ikke lest. Ser ut til at de anbefaler å bruke bilsete, også på lange turer, og heller ta litt pauser. Bilsikring Takk for link Svært så du setter deg inn i dette da, blir det baby etterhvert på deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. april 2008 #2277 Del Skrevet 18. april 2008 Var bare litt tull med vekta di Vet jo at vekt har med mye å gjøre... For å si det sånn, hadde jeg veid under 60 kg hadde jeg nok sett helt forferdelig ut... God helg, Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2278 Del Skrevet 18. april 2008 Var bare litt tull med vekta di Vet jo at vekt har med mye å gjøre... For å si det sånn, hadde jeg veid under 60 kg hadde jeg nok sett helt forferdelig ut... God helg, Knøttet Det er bra Folk er forskjellige, og høyde og benbygning blant annet har mye å si God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 18. april 2008 #2279 Del Skrevet 18. april 2008 Takk for link Svært så du setter deg inn i dette da, blir det baby etterhvert på deg da? Jepp, vi blir prøvere i september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. april 2008 #2280 Del Skrevet 18. april 2008 Artig med bestilling av vogn! :-D Ha en superfin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå