Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fiine magebildet :klemmer: Er bare å fortsette å trekke opp trøya, vi liker den bare magen din. :fnise:

Og så fin vugge, faren din må jo være møbelsnekker eller noe, den var veldig flott hvertfall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiine magebildet :klemmer: Er bare å fortsette å trekke opp trøya, vi liker den bare magen din. :fnise:

Og så fin vugge, faren din må jo være møbelsnekker eller noe, den var veldig flott hvertfall. :klem:

Takk :rodme:

Godt dere liker den bar ;)

:Nikke: Pappa er kjempeflink, selv om han ikke er møbelsnekker! Han har lagd noen andre møbler også, faktisk

:klem:

Så fiiin mage! :hjerte:

Vi liker den bar :fnise:

Og så skjønn vogge også da. Koselig å bruke noe man selv har brukt.

Godt dere liker den bar ;)

:Nikke: Veldig koselig å bruke noe man selv har brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Begynner å lure på om jeg trenger sterkere lesebriller jeg, i det siste har jeg måtte blunke for å se klart, hatt sviende øyne og litt problemer med å lese... Hvor langt unna skal det du leser være fra der du sitter? Pc-skjermen min er sånn ca 40-50cm unna her jeg sitter, vil jeg tippe. Man får vel ikke dårligere syn som gravid? Prøvde å google det, men fant ikke noe om det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Begynner å lure på om jeg trenger sterkere lesebriller jeg, i det siste har jeg måtte blunke for å se klart, hatt sviende øyne og litt problemer med å lese... Hvor langt unna skal det du leser være fra der du sitter? Pc-skjermen min er sånn ca 40-50cm unna her jeg sitter, vil jeg tippe. Man får vel ikke dårligere syn som gravid? Prøvde å google det, men fant ikke noe om det :vetikke:

Her kan jeg dessverre ikke hjelpe.. Men det er jo ikke uvanlig å få dårligere syn med aldreren. Kan jo være en ide å sjekke hos en optiker eller ringe legen og høre om det er vanlig..

Endret av Bare Bea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg dessverre ikke hjelpe.. Men det er jo ikke uvanlig å få dårligere syn med aldreren. Kan jo være en ide å sjekke hos en optiker..

Nei, men jeg er da ikke så gammel :fnise: Husker ikke engang når jeg sjekket sist jeg... Det er vel enten ett eller to år siden, sannsynligvis to :sjenert: Dessuten husker jeg ikke hvor sterke brillene mine er heller :roll: Tror det er +1 eller + 1,50. Hvis + er langsynthet da :sjenert:

Burde nok ta en synsprøve, ja... Men det er så mye styr og dyrt :sjenert: Skal skaffe meg en time etterhvert, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg er da ikke så gammel :fnise: Husker ikke engang når jeg sjekket sist jeg... Det er vel enten ett eller to år siden, sannsynligvis to :sjenert: Dessuten husker jeg ikke hvor sterke brillene mine er heller :roll: Tror det er +1 eller + 1,50. Hvis + er langsynthet da :sjenert:

Burde nok ta en synsprøve, ja... Men det er så mye styr og dyrt :sjenert: Skal skaffe meg en time etterhvert, tror jeg.

For ordens skyld, trenger man ikke være veldig gammel.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, trenger man ikke være veldig gammel.. :fnise:

Ikke? ;)

Nei, jeg har jo vært langsynt noen år nå så :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage :rødme: Tror den har vokst en del siden forrige bilde :)

Koselig med vogge som faren din har laget, ikke så lenge igjen til dere kan ta den i bruk nå :)

Ang. permisjonspenger: Hvis han jobber det som tilsvarer 100%, vil jo grunnlaget for foreldrepenger bli det også. Slik jeg forstår det jobber han litt "ekstra" nå. Får han fortsette med det framover, eller blir han tvunget ned i 80% stilling uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage :rødme: Tror den har vokst en del siden forrige bilde :)

Koselig med vogge som faren din har laget, ikke så lenge igjen til dere kan ta den i bruk nå :)

Ang. permisjonspenger: Hvis han jobber det som tilsvarer 100%, vil jo grunnlaget for foreldrepenger bli det også. Slik jeg forstår det jobber han litt "ekstra" nå. Får han fortsette med det framover, eller blir han tvunget ned i 80% stilling uansett?

Ja, jeg tror det selv også når jeg sammenligner bildene. Litt vanskelig å si siden det ser ut som jeg står lengre fra kameraet på ett av bildene enn det andre, men... Synes formen ser litt annerledes ut også.

:Nikke: veldig koselig! Var så koselig at pappa tok den med oppover tidligere i vinter, til barnebarnet sitt :hjerte:

I følge mannen så må han ha 100% på kontrakten sin for å få 100% utbetaling i 44 uker, vistnok.... Jeg blir helt ør av alle disse reglene, så jeg har ikke peiling :sjenert:

Hvordan han får fortsette fremover vet jeg ikke, og ikke han heller... Det er mye sykdom på jobben hans for tiden, på hans avdeling er det dessuten en som jobber bare 50% for tida. Det er også en som slutter til høsten en gang, men om det hjelper mannen er jeg ikke sikker på siden han er på en annen avdeling såvidt jeg husker :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ganske sikker på at mannen din tar feil. For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak. Men det betyr at stillingsprosenten ikke har så mye å si, men at det er inntekten som er avgjørende.

Her står det om hvordan foreldrepengene beregnes:

NAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Bare Bea har rett. Det er inntekten som teller, ikke stillingsprosenten. Men det er neimen ikke lett det der... Hadde jeg visst hvilken papirmølle det var å få unge, hadde jeg tenkt meg om både en og to ganger først! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ganske sikker på at mannen din tar feil. For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak. Men det betyr at stillingsprosenten ikke har så mye å si, men at det er inntekten som er avgjørende.

Her står det om hvordan foreldrepengene beregnes:

NAV

Hm... Håper du har rett... Skal få mannen til å se på det en gang til :)

Tror Bare Bea har rett. Det er inntekten som teller, ikke stillingsprosenten. Men det er neimen ikke lett det der... Hadde jeg visst hvilken papirmølle det var å få unge, hadde jeg tenkt meg om både en og to ganger først! :ler:

Håper det, det hadde vært veldig kjekt! Blir like lenge hjemme med babyen uansett- men vi taper ganske mye penger på å ta ut den ene løsningen fremfor den andre...

Hehe, skulle ikke trodd det var såå papirmølle å få barn, nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott mage! Og for en fin vugge! Tenk at faren din har laget den, og du har ligget i den. Det må jo bli et familieklenodium etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mage! Og for en fin vugge! Tenk at faren din har laget den, og du har ligget i den. Det må jo bli et familieklenodium etter hvert :)

:Nikke: Kanskje barnebarna mine blir liggende i den også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så fin mage!! Det er bra at den er bar, for da ser vi jo at den er ekte :skratte:

Vuggen var så fin!!! Det er så herlig når man kan bruke det man selv har ligget i når man var baby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mage!!!

Syns størrelsen syns best når magen er bar jeg ;)

Ja, jeg er egentlig enig med deg i det. Iallfall synes jeg selv at magen ser større ut i noen gensre, og mindre i andre faktisk :klø:

Å så fin mage!! Det er bra at den er bar, for da ser vi jo at den er ekte :skratte:

Vuggen var så fin!!! Det er så herlig når man kan bruke det man selv har ligget i når man var baby! :)

Hehe, ja den er nok 100% ekte! Har ikke faket som Bree i Frustrerte Fruer nei :fnise:

Koselig å høre, er veldig fornøyd med vuggen :) Kjempekoselig å bruke ting man selv har brukt som baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Så trøtt jeg ble da, til tross for at jeg ikke har gjort noe fornuftig i dag! Sovnet på sofaen før Frustrerte Fruer, men satte på alarmen siden jeg merket at jeg var så trøtt at jeg burde sove, så da rakk jeg programmet :)

Rart,men nesten hver gang jeg er i byen blir jeg smådårlig og slapp. Føler meg slapp og må ha noe å drikke, og gjerne noe å spise. Kjøpte meg en iste og et skolebrød og satte meg ute i det nydelige været å spiste. Ble ikke helt bra før jeg kom meg hjem, men det hjalp iallfall med mat og drikke, selv om det ikke akkurat var det sunneste jeg valgte :sjenert:

Var innom Body Shop og kjøpte div. ting. Hadde tenkt å kjøpe showergelen som jeg har brukt tidligere, men i følge hun som jobber der skal ikke gravide bruke aromaterapioljer, så da kjøpte jeg en annen en. Hun mente det ikke var farlig at jeg hadde brukt den andre tidligere. Hm, synes å ha lest noe om det der tidligere, men hadde jo så klart glemt det.

Stemmer ikke helt det jeg skrev om permisjonen tidligere, det er mannen som holder styr på dette, sjø... Det som stemmer (i følge mannen min) er at han ikke kan utsette permisjonen sin hvis han ikke har 100% stillng på kontrakt og vi velger 80% utbetaling i 54 uker fordi mannen skal ha slutten av permisjonen. Enten det, eller så må babyen i barnehage når han er 10 måneder gammel, og det er ganske så uaktuelt. Det er heller ikke aktuelt at jeg går ut i permisjon og kommer tilbake på jobb for så å gå ut i permisjon igjen etterpå fordi mannen skal ha permisjon. Kjipt for jobben, kjipt for meg :forvirret:

Da har jeg lagt ut 3d-bildene! Ikke verdens beste, men man ser litt av ansiktet hans :hjerte:

Ikke sikkert dere ser hva som er hva da, ikke så lett når man ikke var tilstede på ultralyden :sjenert:

post-9258-1207687549_thumb.jpg

post-9258-1207687572_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage du har Knøttet - og fortsatt ingen strekkmerker? Jeg er imponert :)

Vanskelig dette med permisjonsregler altså, jeg burde begynne å sette meg skikkelig inn i dette selv :klø:

Også bilder av lillegutt da :hjerte: Jeg skimter ansiktet i alle fall :-D Fiiine gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...