Knøttet Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #1941 Skrevet 16. mars 2008 Det snør det snør... :snø: Jeg som hadde kjøpt meg fine, lette vårsko og som håpet at nå var våren og finværet kommet... Neiii da, slik kunne det jo ikke gå! Egentlig så forventa jeg at snøen kom tilbake, men kanskje ikke så fort som dette! Har hatt besøk av bestevenninna med datter og kjæreste i dag, veldig koselig Fragle sparket til henne i dag også, han har som sagt vært veldig aktiv helt siden jeg våknet i dag. Lurer på når den ungen sover jeg... Har kjøpt meg urinprøveglass på apoteket, for man leser jo overalt at man må ha med urinprøve på alle kontroller hos lege og jordmor. Hittil har jeg ikke fått beskjed om det hos noen, men... Eneste urinprøven jeg har avgitt var på første svangerskapskontroll i uke 5, og da tok jeg den på legekontoret.... Legen min har ikke veid meg engang hun, merkelig siden det virker som alle andre leger driver med det. Vi har ikke vekt hjemme, så jeg aner egentlig ikke hvor mye jeg har gått opp. Jeg veide meg første gang i uke 6 og så veide jeg meg nå når jeg var i Bergen og da veide jeg ca 3-5kg mer enn i uke 6. Men jeg var jo så dårlig i uke 6, da hadde jeg jo kastet opp flere dager på rad og ikke fått i meg noe særlig mat, så da veide jeg ca 5kg mindre enn jeg gjorde i sommer... Så det er vanskelig å si hva jeg lå på før jeg ble gravid Ikke at det er så viktig, jeg har uansett ikke lagt på meg mye, og det jeg har lagt på meg har lagt seg på magen og puppene, ikke synlig at det har lagt seg noen andre steder iallfall Navlen min har såvidt begynt å gå utover!
jente 79 Skrevet 16. mars 2008 #1942 Skrevet 16. mars 2008 Rart du ikke må ha med urinprøve hver gang da Den blir sjekket hver gang for meg. Trodde det var ganske viktig jeg... Men virker jo som Flagre har det veldig bra :-D
Ella* Skrevet 16. mars 2008 #1943 Skrevet 16. mars 2008 Her er også urinprøve obligatorisk hver gang. Gravide kan få UVI uten symptomer, samt at de er obs på glukose/protein i urinen. Er navlen på vei ut til deg også? Blir "mobba" daglig for navlens rare utvikling jeg
Gjest Ballerina Skrevet 16. mars 2008 #1944 Skrevet 16. mars 2008 Så kult med navlen din Blir helt fascinert med alle disse tingene som skjer når man er gravid - gleeeder meg til det blir min tur! :-D Men så lenge får jeg leve på dere gravide KG-ere Kose dere hos jordmor!
bizzy Skrevet 16. mars 2008 #1945 Skrevet 16. mars 2008 Har du virkelig ikke fått beskjed om å levere urinprøve ved hver kontroll??? Ta med deg neste gang og krev at de sjekker den!! Grunnen til at man SKAL sjekke urinen ved svangerskapskontrollene er med tanke på Svangerskapsdiabetes, uvi, ketoner (viser om kroppen har begynt å bryte ned fettlagrene), protiner (svangerskapsforgiftning). Syns forresten også at det er rart at du ikke blir veid på kontrollene hos legen... Hva blir egentlig sjekket? De gangene jeg har vært på normal kontroll hos lege/jordmor dette og forrige svangerskap sjekker de urin, blodtrykk, blodprosent innimellom, blodsukker (langtidsblodsukker pga sv.diabetes), vekt, sf-mål, fosterlyd, samt spørsmål og form og om jeg har merket vannansamlinger i kroppen. Mot slutten sjekker de også leie. He he, navle popping er litt morsomt! Min står rett ut.. og har gjort det noen uker nå Må innrømme at den klør og svir litt stadig vekk! Bare den ikke sprekker :gjeiper: Vi skal også være hjemme i påsken, det skal faktisk bli litt deilig!!! Håper du får en finfin hjemmepåske!
**Emma** Skrevet 17. mars 2008 #1946 Skrevet 17. mars 2008 Ble litt stresset av å lese om den navle-poppingen deres jeg - har piercing nemlig :hår:
Gjest imli Skrevet 17. mars 2008 #1947 Skrevet 17. mars 2008 Navlen min ble sånn i uke 15-16 altså... Var tidlig ute Ville også krevd å få levere urinprøve ja... Det er jo ganske viktig. Legen min sier heller aldri noe om urinprøve, leverer bare til JM jeg... Er jo egentlig feil, men jeg har liksom ikke giddet å ta det opp. *misliker å ta urinprøve* Synes du er heldig som ikke blir veid jeg Akkurat veiinga er jo egentlig ikke så viktig så lenge du er normalvektig fra før og ungen vokser som den skal.
Ella* Skrevet 17. mars 2008 #1948 Skrevet 17. mars 2008 Synes du er heldig som ikke blir veid jeg Akkurat veiinga er jo egentlig ikke så viktig så lenge du er normalvektig fra før og ungen vokser som den skal. Har veid meg hjemme hittil, og vil fortsette med det... Vet ikke hvorfor, men jeg hater å veie meg foran andre. Å si vekta går helt fint. Men ta med en urinprøve på neste kontroll, Knøttet! De kan ikke akkurat nekte å sjekke den, det skal jo være en del av kontrollen....
jente 79 Skrevet 17. mars 2008 #1949 Skrevet 17. mars 2008 Rart det med når navelen popper... Jeg har fortsatt innover navel. Den er nok grunnere enn før, men definitivt innover, selv om magen begynner å bli ganske stor nå... Men egentlig bare glad til jeg da...
Coxy Skrevet 17. mars 2008 #1950 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Piercing i navlen har jeg også, regner med å måtte fjerne den om noen uker... Har aldri hørt om navlene som "popper ut" og greier før jeg....! Strekker den seg, liksom? Så man ikke har noe grop inn der lenger...? Kan du ta bilde av navelen din, eller?! Så jeg får se.. Eller noen andre her for den saks skyld? Noen med "skikkelig poppet" navle? Håper det har gått fint hos JM i dag Endret 17. mars 2008 av Monica85
Knøttet Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #1951 Skrevet 17. mars 2008 Rart det med når navelen popper... Jeg har fortsatt innover navel. Den er nok grunnere enn før, men definitivt innover, selv om magen begynner å bli ganske stor nå... Men egentlig bare glad til jeg da... Navlen min går ikke skikkelig utover, men den har begynt med det, håper ikke den popper helt ut Piercing i navlen har jeg også, regner med å måtte fjerne den om noen uker... Har aldri hørt om navlene som "popper ut" og greier før jeg....! Strekker den seg, liksom? Så man ikke har noe grop inn der lenger...? Kan du ta bilde av navelen din, eller?! Så jeg får se.. Eller noen andre her for den saks skyld? Noen med "skikkelig poppet" navle? Håper det har gått fint hos JM i dag Tror det er vanlig at navlen popper ut når man er gravid Den strekker seg på en måte ja, min har flatet helt ut slik at det ikke er grop. Får ta bilde foranfra på neste magebilde så dere får se navlen min
Knøttet Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #1952 Skrevet 17. mars 2008 Gurimalla så treg de var hos jordmor! Hadde time ni og kom ikke inn før kvart over.. Ble nesten litt stressa, jeg begynte jo på jobb klokka ti... Det er sikkert vanlig da, man venter jo ei stund når man er hos legen også. Urinprøven min var helt fin, blodtrykket mitt var fint men noe lavt 124/68 tror jeg det var. Merket at blodtrykket mitt var lavt selv også, for jeg var litt slapp. Symfysemålet mitt var 23,5, som var midt på streken på arket og hjertelyden var fin Så alt står nok bra til med lille gullet vårt
GlamCat Skrevet 17. mars 2008 #1953 Skrevet 17. mars 2008 Gurimalla så treg de var hos jordmor! Hadde time ni og kom ikke inn før kvart over.. Ble nesten litt stressa, jeg begynte jo på jobb klokka ti... Det er sikkert vanlig da, man venter jo ei stund når man er hos legen også. Urinprøven min var helt fin, blodtrykket mitt var fint men noe lavt 124/68 tror jeg det var. Merket at blodtrykket mitt var lavt selv også, for jeg var litt slapp. Symfysemålet mitt var 23,5, som var midt på streken på arket og hjertelyden var fin Så alt står nok bra til med lille gullet vårt Du er litt utålmodig, ja Så bra at det går bra med deg og lille fraglen Ha en fin kveld
jente 79 Skrevet 17. mars 2008 #1954 Skrevet 17. mars 2008 Så bra at alt var i orden :-D Er vel mer skummelt med høyt enn lavt blodtrykk tror jeg.
Midnattsol Skrevet 17. mars 2008 #1955 Skrevet 17. mars 2008 Fint at alt er som det skal være Her har det, i likeht med jente79, heller ikke skjedd noen navlepopping. Ikke i nærheten engang. Mye rart man snakker om når man blir gravid. Navlepopping!
Knøttet Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #1957 Skrevet 17. mars 2008 Du er litt utålmodig, ja Så bra at det går bra med deg og lille fraglen Ha en fin kveld Jeg, nei? *peke på tittelen på dagboka* aaaldri vært Ha en fin kveld du også! :-D Så bra at alt var i orden :-D Er vel mer skummelt med høyt enn lavt blodtrykk tror jeg. Det er veldig sant, lavt blodtrykk er bare ubehagelig, ikke skadelig Fint at alt er som det skal være Her har det, i likeht med jente79, heller ikke skjedd noen navlepopping. Ikke i nærheten engang. Mye rart man snakker om når man blir gravid. Navlepopping! Bare vent, snart popper navlen din også Nei da, det er ikke sikkert det skjer alle. Hehe, ja mye rart man snakker om når man er gravid Godt at alt var bra med dere da Alt er så fint med lille vennen så
Gjest Ballerina Skrevet 17. mars 2008 #1958 Skrevet 17. mars 2008 Godt å høre at alt står bra til med dere begge
Knøttet Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #1959 Skrevet 17. mars 2008 Godt å høre at alt står bra til med dere begge Alt står bra til, og snart er det påskeferie! :-D ============================================ Tror jeg kjente et ribbeinspark i sted... Merkelig og litt ubehagelig, men ikke ille da Fragle er aktiv i dag også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå