Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Ja her går det i hickory dickory dock og incy wincy spider hver kveld. Til yngstegutten da. Men det er en del synging i løpet av dagen også. Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leser og synger hver kveld.

Skrevet

Jeg synger masse for barna på dagen, og til kvelden er det Trollmor som synges.

Gjest Gjest_Elmat_*
Skrevet

Jeg synger for jentene på 9 og 11 ennå jeg, når de legger seg :overrasket: men ikke for han på 14... :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Om dere synger for barna deres før de skal sove. Da tenker jeg jo på når de er ja under 5 år. Eller om dere sang for barna når de var så små ?

Jepp, det var fast rutine!

Gjest synseren
Skrevet

Jeg har ikke barn enda :). Men jeg synger stadig vekk for pusene våres :digge:

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

jeg synger av og til for ungen til søstera mi. Vist jeg er oss dem og hun spør om det.

Skrevet

Ja, vi leste først og sang etterpå. En koselig avslutning på dagen.

Nå er ungen 17, så nå er det h*n som synger, det er også koselig. :)

Gjest Emera
Skrevet

Leste først, og sang en sang eller to etterpå.

Skrevet

Samme sang hver kveld, slik jeg er vant til fra jeg selv var liten.

Skrevet

Jeg synger hvis det må til for å få dem til å aove. Trollmor er den mest populære. Men i kveld ble det "Give me something to believe in, cause I don´t believe in you any more any mooore..." Har den på hjernen. :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlig talt, nei, det overlater jeg til CD'er og de som faktisk kan synge! På den måten får barna høre kvalitet på musikken/sangen!

Skrevet

Vi synger en bestemt sang for lillejenta hver kveld og hun synes det er veldig koselig :)

Skrevet

jeg sang mye til minimus da hun lå i magen, og synger fortsatt mye til henne gjennom dagen. Hun er glad i å høre på musikk. Ikke alltid vi synger nattasang, men synger som regel når vi steller osv.

Gjest Peppa
Skrevet

Ja, vi synger masse. mest barne-tv sanger til jenta, men vanlige tradisjonelle barne-sanger til lillegutt!

Har også http://www.singsang.com/ disse, som stadig er i bruk, og er ganske så slitte nå at vi får ønske nye til lillegutt kan begynne å bruke de.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Ja, her sang vi med den stemmen vi har og ungene syntes det var gøy og fint. Nå er det to tenåringer og en nesten tenåring her og det er ikke like kult at mamma synger lenger. :ler:

Vi har en sangbok som er nesten utslitt, det vises at den er bladd igjennom av både foreldre og barn. Moro var det.

Skrevet

Her synges det dagen lang. :)

Om kvelden når min sønn (15 mnd) skal legges, synger jeg først "nattasangen": "kjære gud jeg har det godt, takk for alt som jeg har fått..."

Og så avslutter jeg med trollmor-sangen.

Noen ganger, hvis han har vansker med å sovne, synger jeg mere. Gjerne svenske slagere, som f.eks "Frâmling", og "I natt jag drômde"

Leser ikke ved sengen da. Bare synger et par sanger. Når jeg synger nattasangen, så vet han at da er det natta. Da går det som regel veldig fort til han faller til ro.

Vil ikke gi ham den vanen at han må ha lesing på sengen for å sove. For hvis jeg selv er trøtt en kveld, blir det et ork å lese eventyr med smale øyne. Bedre å tralle en sang da gitt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...