Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Om dere synger for barna deres før de skal sove. Da tenker jeg jo på når de er ja under 5 år. Eller om dere sang for barna når de var så små ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei vi synger ikke før frøkna vår skal sove,men vi synger mye i løpet av dagen da,koselig det:-)

Skrevet
Vi synger ikke.

Ikke vi heller.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi synger med de nebbene vi har.

Gjest Gjest
Skrevet

Her er det ingen dikkedarier ved leggetid; etter kveldsmat med koselig prat med 4-åringen er det pysj, tannpuss og deretter i seng. Hun benytter seg av alle muligheter til å dra ut legginga, så om det hadde vært rom for å be om flere sanger eller flere historier ville hun aldri sovnet ;)

Men tror nok vi synger de fleste dager.

Skrevet (endret)

Vi synger! En bestemt sang hver kveld, vi har sunget den helt fra han lå i magen. Men vi synger den ikke ved senga, vi synger den når han har fått på seg pysj og skal si god natt.

Vi synger mye i løpet av dagen også.

Endret av SuperNova
Gjest ChesterBedingfield
Skrevet

Jeg synger mye for unga mine. Spesielt LinkinPark, det liker de godt, selv om de ikke skjønner tekstene da. Naboene liker det ikke så godt. Dumme naboer.

Skrevet

Tror ikke pappaen synger enda det er han som kan synge i familien. Han gjorde det masse før. Men jeg synger nattasanger. Har gjort det hele tiden. Vi liker det både jeg og engelen.

Gjest Gjest
Skrevet

klart vi må ha nattasang! so-ro-lilleman nå er dagen over, det er slageren her i huset. en sjelden gang trollmor.

men om dagen synger vi svært sjelden, hmm...jenta mi er forresten snart 5 år.

Skrevet

En venn av meg eier ikke sangstemme, han synger noe utrolig falskt. En kveld skulle han allikevel prøve seg på en godnattsang til datteren, som var et par år, og satte seg på sengekanten og stemte i. Etter et par stofer ble han avbrutt av følende protest fra datteren :"Nei, ikke sånn! Synge, pappa! Synge!" :ler:

Gjest Apple- på jobb
Skrevet

Her er det bok og to sanger hver kveld, ellers er det en som blir veldig lei seg. Det er jeg glad for, vil at han skal like bøker og sanger :)

Han er forresten 6 år.

Skrevet

Kan jo også nevne - vi synger også ved bordet vi. Selv om det er dårlig bordskikk så koser vi oss med litt ulike sanger. Litt underholdning ved bordet gir en pause og etterpå spiser gullungen enda litt til.

Skrevet

Vi synger dagen lang! Ikke nødvendigvis akkurat når hun skal legge seg, men kanskje mens vi skifter på henne og gjør henne klart. Og absolutt når hun er krakilsk og jeg må roe henne. Da ser hun på meg med store øyne når jeg begynner å synge, så etter hvert må jeg slutte, ellers sovner hun aldri! :ler: (hun er 1 år)

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg sang da ungene var små, men er dessverre ikke utstyrt med sangstemme - hvilket ungene ble klar over etter hvert som de vokste til - og ba meg om å slutte å synge så mye :ler:

Skrevet

Ja har alltid sunget for barnet mitt. Nå er han 4 og velger selv sang, men bare 1, ved leggetid.

Skrevet

Synger for barna hver kveld når de legger seg. Eldste på 2 velger sang selv. Regelen er en sang, så kos og natta, men hun prøver stadig å hale ut tiden ved å forlange bytte av sang eller en sang til.

Skrevet
Jeg sang da ungene var små, men er dessverre ikke utstyrt med sangstemme - hvilket ungene ble klar over etter hvert som de vokste til - og ba meg om å slutte å synge så mye :ler:

:ler: Er vel sånn det blir her også tenker jeg.

Jeg synger masse til sønnen vår på snart 6 uker, men jeg kan virkelig ikke synge. Mannen som er flink til å synge, synger derimot lite til han.

Gjest kaffedama
Skrevet

Jeg synger nattasang for Sigurd (som er ett år). Jeg legger ham i senga, stryker litt på ham, synger, sier god natt og går ut. Jeg har en fast sang hver gang jeg legger. Mannen synger en annen sang.

Vi synger endel på dagtid også, men det kunne sikkert vært mye mer! Sigurd digger både pianoet og gitaren og musikk som kommer ut av stereoanlegget (og den syntetiske musikken som kommer ut av lekeboksen hans når han trykker på knappene på den :ler:).

Skrevet

Vi synger mye på dagtid, men om kvelden har vi lesestund som fast rituale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...