Gå til innhold

Til dere som har to katter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk to kattunger samtidig. De var ikke søsken, men like gamle og har vokst opp sammen. Ikke noe mer stress enn èn, men de spiser jo selvsagt litt mer. Det kan kanskje også være vanskeligere å finne leilighet med to katter, men det er jo umulig å vite på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest DyneTryne
Skrevet

Åh, jeg var oppe og besøkte dem i dag! Herregud jeg ble forelska! :hjerte:

De lekte og hoppa rundt sammen akkurat de to jeg skulle ha :) Fikk litt vondt av den ene lille, den var så skeptisk og så så redd ut, så hvis noen i krsandsområdet vil ha katt:

http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.n...er/RSCN2316.jpg

jeg ville hatt den lille også, men nå får det være nok med to :-P

3 uker er lenge jo, jeg ville ikke gå fra dem! :sur:

er det 12 uker de må være? Hun fikk sin da den var 8, men det er kanskje for tidlig?

Gjest Veronica Mars
Skrevet

De skal helst være 12 uker ja, 8 uker gamle er de altfor små til å være borte fra mammaen. Men så koselig at det blir to små puser da! :) De kommer sikkert til å få det kjempefint sammen, det er også veldig bra at de har selskap når du ikke er hjemme. Merker at jeg blir litt misunnelig nå, jeg tåler ikke katt lenger, og har ikke råd til (allergivennlig) hund ennå.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Ah, da er det like greit å vente så lenge, men hyl så nydelige! Hvordan skal jeg greie å vente 3 uker uten å rive av meg armen? :ler:

De så ut som de lekte fint sammen, ja :)

Huff så kjipt å ikke tåle puser eller ha råd til andre dyr, håper det fikser seg snart for deg! De er jo så herlige å ha rundt seg..

Skrevet

Jeg har to katter, de er søsken. Jeg kommer aldri til å ville ha to kattunger samtidig noe mer. De var helt ville da vi fikk de. De hang i gardinene, kloret på møblene og veggene, de var på kjøkkenbenken, kjøkenbordet, salongbordet, ja overalt der de ikke fikk lov å være.

Først gjorde den ene noe galt så den fikk kjeft og ble løftet bort i nakkeskinnet, da kon den andre for å gjøre akkurat det samme søsteren hadde gjort. Det var et skikkelig slit, hele døgnet. Jeg måtte opp om natta for da rev de som regel et eller annet i gulvet så det smalt.

Men nå har de blitt 8 mnd, de er forsatt litt viltre men nei så herlige :hjerter_rundt: De leksloss en del enda men det er helt slutt på all ugangen deres, nå er jeg kjempeglad for at jeg har to for da har de selskap av hverandere når vi ikke er hjemme.

Men aldri mer to kattunger samtidig.

Gjest DyneTryne
Skrevet

For sent å snu nå :) Men jeg tror det skal gå greit, jeg har god tålmodighet med puser..

Åh jeg gleder meg så!

Skrevet

Ja, kattungene bør være 12 uker når de tas ifra moren. Vi fikk våre da de var 8 uker gamle. Men det visste vi ikke før vi hadde sett de, og eierene skulle absolutt bli kvitt de så tidlig, og da var vi allerede fortapt i de to nurkene. Det har blitt skikkelig katter av de fordi, men den ene er skikkelig suttekatt når hun er i kosehumør. Men det synes jeg bare er søtt jeg da, og det er bare fingrene mine det går utover, og heldigvis så har vi vann og såpe her i huset ;)

Skrevet

Så snille foreldre du har, DyneTryne!

Gratulerer med kattungene - tenker du gleder deg til å hente dem, ja!

Kos deg!

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg har tre katter jeg. Ene pusen er ute, men to av dem vil ikke.

Har ikke tenkt over om det er dyrt med tre stk, men det går nå greit vil jeg si. Koster jo litt i begynnelsen, når de skal gjøre masse hos veterinæren osv, men ikke nå lenger. Utgiftene går til mat, sand og til evt kennelopphold hvis vi er lenge borte. Kattene mine har veldig stor glede av hverandre, og de leter og "roper" etter hverandre hvis storepus er ute eller noen er innestengt på et rom alene osv. Synes faktisk ikke det er noe pes, bare positive ting. Men nå er jeg av den typen som dør uten katter rundt meg, og særlig svigerfamilien er veldig ivrige på at vi må kvitte oss med minst en, helst alle. Heldigvis er det ikke de som bestemmer men derimot jeg.

Gjest DyneTryne
Skrevet
Ja, kattungene bør være 12 uker når de tas ifra moren. Vi fikk våre da de var 8 uker gamle. Men det visste vi ikke før vi hadde sett de, og eierene skulle absolutt bli kvitt de så tidlig, og da var vi allerede fortapt i de to nurkene. Det har blitt skikkelig katter av de fordi, men den ene er skikkelig suttekatt når hun er i kosehumør. Men det synes jeg bare er søtt jeg da, og det er bare fingrene mine det går utover, og heldigvis så har vi vann og såpe her i huset ;)

Suttekatter er bare søtt :) Ei venninne adopterte jo ei lita ei fra dyrebeskyttelsen, antar den var 12 uker da? Den sutter iallfall ennå på en liten strikket katt.. eller det som er igjen av den ;-P

Så snille foreldre du har, DyneTryne!

Gratulerer med kattungene - tenker du gleder deg til å hente dem, ja!

Kos deg!

Takktakk :) Ja foreldrene mine er kjempesnille, tror de innerst inne har kjempelyst på katter i hus ;) (bedrevitersmiley, ai nåo, men den passet da her hehe)

Jeg gleder meg verre enn en unge til julaften, og føler det ikke kan gå fort nok til onsdagen jeg skal hente dem.. skal vi se. Nå til onsdag er det en til, og enda en og SÅ er de mine :hoppe:

Jeg har tre katter jeg. Ene pusen er ute, men to av dem vil ikke.

Har ikke tenkt over om det er dyrt med tre stk, men det går nå greit vil jeg si. Koster jo litt i begynnelsen, når de skal gjøre masse hos veterinæren osv, men ikke nå lenger. Utgiftene går til mat, sand og til evt kennelopphold hvis vi er lenge borte. Kattene mine har veldig stor glede av hverandre, og de leter og "roper" etter hverandre hvis storepus er ute eller noen er innestengt på et rom alene osv. Synes faktisk ikke det er noe pes, bare positive ting. Men nå er jeg av den typen som dør uten katter rundt meg, og særlig svigerfamilien er veldig ivrige på at vi må kvitte oss med minst en, helst alle. Heldigvis er det ikke de som bestemmer men derimot jeg.

Nå gleder jeg meg iallfall! Har jo aldri hatt to katter, men tenker det blir morsomt å se på alt tull de kan finne på sammen :) Bare de 5 min jeg så der borte gjorde at jeg ikke hadde lyst til å gå. FINEST!

Gjest TaraTarantell
Skrevet (endret)

artig!!!!

jeg har selv en tarantell ei bikkje og snart flere katter. ;)

artig detta. :) så lenge man har plass ja. dem kommer nok til å kose kose mye med deg. begge. oppdra dem godt dette går så bra. :kose:

Endret av TaraTarantell
Skrevet
Suttekatter er bare søtt :) Ei venninne adopterte jo ei lita ei fra dyrebeskyttelsen, antar den var 12 uker da? Den sutter iallfall ennå på en liten strikket katt.. eller det som er igjen av den ;-P

Hvis du vil ha skikkelig suttekatt kan du låne han ene min, jeg tror han har utviklet seg til en sugekopp katt. Han kan sitte å sleike på armen min og plutselig bare sutter han seg fast. Har fortsatt ikke skjønt hvordan han får det til, men han greier det :ler: Ganske ekkelt da, når han nekter og slippe taket og omtrent klorer seg fast i armen fordi han ikke vil gi slipp.

Men mine to begyner først og bli idioter nå. de ble født ute og bodde ute de tre-fire første ukene i livet sitt så de to første månedene tilbragte de under senga eller bak sofaen og turte så vidt og løpe ut for å dra med seg en forbit før de løp tilbake. De er fortsatt redd for fremmede og, men blitt bedre. Nå er de bare super kosete mot meg og sambo. Kom hjem fra jobb for en halvtime siden og begge kattene har tusla rundt stolen og mast etter kos eller fått kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...