Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #41 Skrevet 10. juli 2007 Min datter (den gang 3 1/2 år ca) svarte følgende da jeg spurte om hun visste hvorfor vi hadde rygg. Datter: "Det er fordi maten ikke skal falle ut det, mamma!" Utrolig hvordan barna tenker. De har en fantasi til misunnelse...
Frigg Skrevet 10. juli 2007 #42 Skrevet 10. juli 2007 Jeg jobber i barnehage, på småbarnsavdeling. Barna hadde spist og det var tid for å sove. Jeg tar med meg en av jentene i gangen, gir henne smokken og vi går ut til vogna. Da jeg har satt jenta opp i vogna så mister hun smokken sin ned på bakken. Hun ser på meg, så ned på smokken å så opp på meg igjen og utbryter: "Åååhhh....fillern også!!"
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #43 Skrevet 11. juli 2007 Min studentvenninnes niåring kom hjem fra skolen, våt, sulten, og sliten etter å tilpasse seg den nye skolen. Han dumpet ned i sofaen, stirret ut i luften før han så med bedende blikk på mammaen; -Mamma, jeg trenger hjelp. Problemene mine vokser fortere enn meg... :cry:
Gjest Me Skrevet 4. august 2007 #44 Skrevet 4. august 2007 En venninne av meg satt på cafe med datteren på 4 år. Skrått overfor dem satt to eldre damer. Jenta sier høyt "Oi mamma, se så skrukkete de damene er'a". Moren prøver å late som ingen ting og ser en annen vei. De eldre damene ser bort på jenta og hun gjentar "Hvorfor er de så skrukkete"? Venninnen min klyper datteren i låret under bordet for å få henne til å skjerpe seg og da roper hun ut: "Au mamma, hvorfor klyper du meg i låret"?? En pinlig stillhet ble det der...
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 4. august 2007 #45 Skrevet 4. august 2007 4-åringen en gang vi var ute og kjørte bil, og kom til en fjord: "Mamma, - at når folk går på vannet, så blir de våte!" Hmmm... toucha inn på kristendommen i barnehagen tro??? Man driver da ikke og vandrer på vannet i tide og utide? OKda, ikke så veldig morsom, men jeg måtte bare abonnere på denne og kom ikke på noe bedre i farta!
Gjest Storesøster Skrevet 5. august 2007 #46 Skrevet 5. august 2007 Så utrolig mange morsomme sitater Min lillesøster hadde et par gode når hun var mindre. Til min tante, som heldigvis har veldig god humor og ikke tar seg selv selvhøytidelig, utbrøt hun en gang: "Åååå, tante, du er så heldig som har gule tenner og bart du!" og en annen gang på offentlig toalett "Du er heldig som har så stor rumpe tante, for da faller du ikke nedi do" (min tante hadde hørt endel fnising fra de andre toalettene da ja...)
pellegrino Skrevet 6. august 2007 #47 Skrevet 6. august 2007 Tidligere denne sommeren, før vi skulle til "syden", var minsten på 7 litt spent på de andre ungene "i syden", og om han kom til å skjønne hva de sa og sånnt. Joda sa jeg, det er klart at han kom til å forstå hva de andre ungene sa, og at han sikkert kom til å finne seg noen fine lekekamerater. Hvorpå han ser på meg og sier med store øyne: men mamma, kan vi snakke sydensk?
Gulltopp Skrevet 6. august 2007 #48 Skrevet 6. august 2007 For en herlig tråd, jeg ler så jeg rister. Kom på en herlig kommentar som min søster kom med da hun var liten. Vi var i familieselskap, tror det var bestefars bursdag så det var mange gjester. Min mor annonserte stolt at veslejenta hadde sluttet med bleie. Hvorpå min søster tørt kommenterer: Men det har ikke du mamma (det er noen år siden og damebind var ganske store...) Min datter og jeg var på kjøretur og stoppet på en bensinstasjon/veikro for en dopause. Jeg blir med min 3 årige datter inn på toalettet for assistanse, hun må bommelomme. Da hun har gjort sitt fornødne sier hun med HØY stemme; Mamma, seee så lang bæsj!! Men SE da mamma... Det var noen i dokøen som ikke klarte holde seg ja!
rolfkjo Skrevet 6. august 2007 #49 Skrevet 6. august 2007 jeg må bare fortelle om min sønn. vi var i kirka i dåpen til min adoptivdatter og selvsagt var den stapp full (noe den skjeldent er), hun hete egentlig Iselin Marlen men vi har aldri brukt Iselin så jeg husket ikke dette i farten da jeg skulle fortelle presten om hva skal hun hete. da presten kom til <hva skal barnet hete> stod det helt stille for meg om hennes første navn Idet min sønn på 4 år sier høyt han kan: Jammen pappa da du vet vel at hun heter Marlen og alle i kirka satte i en stor latter inklusiv presten og jeg bare ønsket at gulvet åpnet seg og jeg falt ned
rolfkjo Skrevet 6. august 2007 #50 Skrevet 6. august 2007 har noen her prøvd å lyve på alderen til en på 5 år når man skal betale på bussen? vi var på reise på møre daa min eldste sønn var 5 år, og selvsagt ville vi spare penger så da sjåføren spurte meg hvor gammel han var sa jeg selvsagt 4 år, men det skulle jeg ikke ha gjort for han utbrøt sint og sa neei jeg er ikke fire år jeg er fem, derpå sjåføren satte i latter og sa det var greit, ikke lett å sitte i den bussen den turen etter å ha blitt tatt i lyving den yngste sønnen min og jeg pleide ha en fast dag i uka i svømmehallen. En gang var det en neger i dusjen og sønnen min gikk bort til han og tok på huden hannes og utbrøt selvfølgelig så høyt at alle hørte det... Pappa pappa denne mannen er møkkete.... vel flau er mildt sagt at jeg var
Lurvina Skrevet 6. august 2007 #51 Skrevet 6. august 2007 den yngste sønnen min og jeg pleide ha en fast dag i uka i svømmehallen. En gang var det en neger i dusjen og sønnen min gikk bort til han og tok på huden hannes og utbrøt selvfølgelig så høyt at alle hørte det... Pappa pappa denne mannen er møkkete.... vel flau er mildt sagt at jeg var jeg har kommet til å gravd meg ned i gulvet, å herligheten faller av stolen snart. Barn er veldig ærlige, og liker å kommentere når det er noe som de ikke har sett før. Da storebroren min var rundt tre år var det ikke så mange utlendinger her vi bor, mamma tok han med på en gåtur i byen da en neger gikk forbi. Storebroren min syntes at dette var interresant så han sa flere ganger "Mamma seeee, der går det en neger. Men seee daaa, han er jo svart jo". Trenger kanskje ikke å si at mamma var kjempeflau, og prøvde desperat å få broren min til å tie stille
NancyPants Skrevet 7. august 2007 #52 Skrevet 7. august 2007 (endret) datteren min på 2 1/2... "jeg har liten rumpe og er ny. mamma har stor rumpe og er gammel". takk, jenta mi! Jeg har en variant på den.Jeg er 16 år eldre enn lillesøs, og da lillesøstra mi var tre (troooor jeg at hun var) holdt hun på å lære seg forskjeller på saker og ting. Sånn i den tanken at: denne er rød, den andre er blå. Denne er stor, den andre er liten. Dager gikk der vi ikke hørte annet fra ho enn: "Den ene bilen vår er sølv, den andre er svart!" (sagt med skikkelig "eureka!"-stemme) "Vårt hus er hvitt, kristian fra bhg sitt hus er rødt". Osv, osv i det uendelige... Så en dag begynte hun med: "MIN nese er liten..." *stillhet* Hun tenker litt hvorpå hun ser på mamma og sier: "mamma har stoooooor nese!" (stakkars mamma, den er ikke SÅ stor! ) Vi rister det av oss, ler litt og går videre med dagen. Under kveldsstellet blir søster betenkt igjen før hun utbryter: "JEG har liten rumpe" og skuler bort på mamma sin ikke fullt så subtile bakside. Så kom det: "MAMMA har.." Både mamma og jeg var snare med å avbryte ho før ho fikk sagt det ho hadde på sinnet! :ler: Endret 7. august 2007 av NancyPants
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå