Gå til innhold

Å være gift.....

LilleMy

Anbefalte innlegg

Kan noen oppmuntre meg og gi meg litt positive tanker om hvorfor jeg faktisk er gift??!!

Høres jo faktisk ganske sprøtt ut, men jeg er i en liten "bølgedal" for tiden, og føler jeg aldri ser mannen min allikevel... Han jobber, jobber, jobber, reiser, jobber mer og sover innimellom slagene. Mer eller mindre.

Jeg VET enkelte perioder er mer ekstreme enn andre, jeg VISSTE hva jeg gikk til da jeg giftet meg med ham, men allikevel klarer jeg ikke annet enn både å bli lei meg, sur, irritert, likeglad. Alt ettersom :-? !

Men jeg går ikke rundt å "depper" hele tiden heller altså, men fredags kveld og sånn....

Er jeg helt på jordet :( ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg godt igjen her..... :-?

Jeg har også en mann som jobber til alle døgnets tider,og når han ikke jobber så sover han!

Vår dag kan være som følger:

Han drar på jobb kl 06.00. Han kommer hjem ca kl 17.00,og da har han pause til kl 20.00. I denne perioden må han sove,for når han drar på vakt igjen så jobber han til kl 04.00!

Han har litt ulike vakter,men er ALDRI hjemme mer enn 8 timer i døgnet!

Av og til føler jeg at jeg ikke kjenner ham lenger..... :cry:

Vi har lite felles fritid,og derfor må jeg finne på ting på egen hånd.

Jeg sitter mye på internet,går ut en tur i helgene, besøker venner,eller går lange turer med hunden vår.

Jeg kunne ønske vi hadde mer tid sammen,men jobben krever mye av ham. (FOR mye synes jeg)

Han prøver å få fri ca hver 6.helg slik at vi kan finne på noe sammen,og disse helgene er gull verdt for meg.

2 ganger i året reiser vi på 14 dagers tur til syden,og dette er utrolig viktig for oss.

På disse turene får vi vår kvalitetstid sammen.

Vårt forhold hadde aldri overlevd hvis vi ikke hadde disse reisene.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder,men han er den eneste rette for meg.

Han er alt jeg noengang har ønsket meg i en mann,så jeg får bare holde ut ensomheten.

Jeg forstår så inderlig godt hvordan du har det,men prøv å se litt lysere på det.

Finn på noe neste gang dere har fri sammen.

Reis bort,eller lås dere inne! Bare dere to!

Lykke til.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre (både Ismen og LilleMy), hvorfor jobber disse mennene deres så mye? Er det fordi dere ikke har økonomi til å la være? Er det for å klatre på kariærestigen? Er det fordi de selv vil det? Eller fordi de har en jobb som krever det? Er det over lang tid eller for en periode?

Mannen min jobber til tider mye, men jeg tror sannelig ikke jeg hadde takla det dersom det alltid hadde vært sånn. Dersom han jobber så mye fordi han vil det selv har han jo i praksis valgt jobben fremfor forholdet. Var visst ikke mye oppmuntring å få fra meg..for jeg skjønner ikke disse mennene helt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere årsaker til at min mann må jobbe så mye.

Han kjører taxi,og har ingen avløser på bilen.

Dessuten er vi avhengig av kronene han tjener.

Vi ser på dette som en ganske lang overgangsperiode.

Om noen år skal vi selge leiligheten og flytte til Spania. :Nikke:

Vi sparer for harde livet!

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann jobber så mye fordi MARKEDET krever det....

Og det kan ikke sidestillles med at han vil det, eller at økonomien tilsier det. Det ER bare sånn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er dere jenter/kvinner sikre på at deres menn faktisk ER på jobben? :roll:

For meg høres det helt forkastelig ut at de jobber KONTINUERLIG!

Så jeg lurer........................Hm- - - - :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjest

Det finnes faktisk menn som jobber overtid når de sier at de gjør det. Ikke alle flyr etter andre damer mens de påstår at de er på jobben.

Makan til stygt innlegg er det lenge siden jeg har sett. Hvis du automatisk tror så dårlig om andre mennesker, vil jeg påstå at du har et problem.

Skamme deg skulle du!

Kan opplyse om at jeg selv for tiden jobben 13 timer i døgnet, og den tiden tilbringes definitivt ikke sammen med fremmede mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest;

..... noen har faktisk så ansvarsfulle jobber - på internasjonalt plan, at norsk klokke og norsk arb. tid faktisk ikke er noe de kan forholde seg til. Det SKJER faktisk ting utenfor hjemmet, og det er det dessverre lite jeg kan gjøre med. Sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tänk på vad ni ser hos mannen... försök bringa tillbaka den där härliga känslan när man kan sitta på bussen och bara LE åt tanken på honom. Bara LE och vara lycklig....

Även om han (eller du) jobbar mycket är det oerhört viktigt att få tid tillsammans, att få göra något tillsammans. En kväll på stand-up kan vara gott nog och nästan livsavgörande om ni ska komma igenom en tung period.

Ser ni inget slut på perioden är det kanske dags att försöka göra något radikalt för att få mer tid tillsammans, och för att få tid för sig själv också. Kort sagt; tid att leva.

Det KAN ju också vara så att jobbet är en "ursäkt" för att inte vara hemma... då är det ännu viktigare att ni tar tag i livet för att antingen fortsätta tillsammans eller var och en för sig. (been there... done that, det är tungt både att vänta och att ta i problemen)

Lycka till med att finna lyckan igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

LilleMy og Ismen, dere forsvarer jo at mennene deres jobber så mye - da forstår jeg ikke helt klagingen ??

Jeg hadde aldri villet ha det som dere - det er nå helt sikkert. For uansett så er det ingen jobb som er så viktig at det forsvarer jobbing døgnet rundt. Har dere barn ? I såfall så hadde jeg protestert for lenge siden - det er da andre verdier i livet enn jobb. Hvorfor ikke dele litt på jobbingen - hvis dere jobber begge to - så trenger ikke den ene parten jobbe seg halvt ihjel og dere ville hatt mer fritid sammen.

I mine øyne så teller ikke kvaliteten mer enn kvantiteten når det gjelder forholdene mann+kvinne eller foreldre+barn - og tiden som brukes sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke klaget....... :o

Vi har faktisk et unikt godt forhold!

Selvfølgelig kan det bli ensomt til tider,men jeg KLAGER ikke.

Vi har ikke barn,og jeg er flink til og finne på ting alene.

Dessuten har jeg alltid trivdes godt i mitt eget selskap.

I de første månedene av forholdet vårt var han arbeidsledig,og DA holdt jeg på å fly på veggen.......

Jeg er ikke av den typen som kan ha mannen min hengene rundt meg hele døgnet.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I de første månedene av forholdet vårt var han arbeidsledig,og DA holdt jeg på å fly på veggen.......

Jeg er ikke av den typen som kan ha mannen min hengene rundt meg hele døgnet.

hva gjorde du denne tida da..? har du ingen jobb? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg sitter på raua og røyker og drikker Cola hele dagen.... :erter:  

Ismen

skaff deg et eget liv.. og si til ham at dersom han vil være en del av det så må han stadig gjøre seg fortjent til det..

det er ikke slik at man kuritserer-blir gift og så er "i boks" for alltid.. ekteskap er kontinuerlig arbeid.. både med parforholdet og med å ha et liv utenfor.. det hørest ut til at dere begge har en jobb å gjøre.. dersom dere vil redde dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redde hva???

Jeg sier jo at vi har det KJEMPEFINT!

Hvis du leser innleggene mine godt nok så ser du at jeg trives slik som det er.......

Her er det snakk om en overgangsperiode,som er til begges fordel.

Av og til må man forsake noe,ikke sant?

Dessuten har dennne debatten begynt og dreie seg om MEG,og det var faktisk ikke jeg som skrev innlegget...

Gi henne som startet tråden noen tips og råd i steden.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy og Ismen, dere forsvarer jo at mennene deres jobber så mye - da forstår jeg ikke helt klagingen ??

Nei, jeg forsvarer ikke - jeg bare forteller fakta. Og hvis det ikke ble oppfattet tidligere burde følgende sies igjen;

"BØLGEDAL", og "JEG GÅR IKKE RUNDT OG DEPPER HELE TIDEN".

Nevnte også at enkelte perioder er mer ekstreme enn andre. Ja, jeg har barn - og hund. Og, som Ismen er jeg også flink til å trives i eget selskap når situasjonen tilsier det. Alt i alt har jeg det veldig fint jeg, savner bare mannen min i de veldig hektiske periodene han har på jobben, og tilsammen har vi det flott - bare vi ER sammen :D .

Men det må da være mulig å poste et innlegg hvor man ber om "oppmuntring og litt positive tanker" uten at det skal skape en hel masse negative antydninger :o ?!

Vel, da var vel det meste besvart! Uansett, takk til de som har kommet med positive tanker og tilbakemelding :lol: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere blir ihvertfall selvstendige og uavhengige damer når mannfolkene jobber så mye, Ismen Og Lille My.

Men det er klart det kan føles ensomt iblant. Det kommer sikkert bedre tider, hvor dere kan ha mer tid sammen, da er det godt å ha holdt ut bølgedalene.

Lille My, se framover, og finn på koselige ting for deg selv i mellomtida.

Og nyt manen din når han er der. Du blir ihvertfall ikke lei av mannen din, og at han er rundt deg hele tida. Det er jo positivt det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...