Gå til innhold

Iset sin dagbok:)


Iset

Anbefalte innlegg

hihihihi dere altså. måtte jo nesten oppdatere litt nå da jeg så at jeg var savnet *sukk*:) har vært uten internett siden 8 mai nå ser dere, NEXTGENTEL er super-treige, det skal vel ikke ta halvannen måned å koble opp internett hos folk???? jaja. er hos svigers og låner pcen nå.

åååååååååååååååååååååå bryllupet var en DRØØØM. desverre har jeg ikke mulighet til å legge ut bilder før jeg får intenrett hjemme. bildene ligger nemlig på pcen der. men jeg kan love dere flotte bilder, vi fikk en venn til å fotografere, og han tok 300 bilder ca!!!! kjempeflotte ble de!

og været da..... det er nesten så en blir religiøs av mindre.....

det hadde regnet masse og vært DET drittværet i mange dager, men tror dere ikke at den lørdagen jeg skal gifte meg, så blir det full sol og blå himmel fra vi kommer ut av kirken, har vært ute og fotografert i en time, og akkurat til i det øyeblikket jeg skal inn i fest-lokalet?????? da rekker jeg akkurat å få et par regn-fråper i sløret (noe som visstnok betyr lykke:)) før regnet begynner å hølje ned. HELT SYKT.

hadde det regnet når vi tok bildene så måtte vi funnet på noe annet, for vi tok nemlig bildene nede på Vaulen-stranden, fikk flotte natur-bilder.

magebilder må jeg jo også legge ut snart. herregud dere skulle sett magen min. jeg har fått strekkmerker fra musa og opp til puppene nesten. er snart 5 mndr på vei, under 2 uker til nå, så det SKAL jo vise hehe. det er sååå gøy altså. alle kan se jeg er gravid, og jeg får masse kommentarer. elsker å vise frem magen, er sååå stolt. det er rett og slett UTROLIG deilig å være gravid:)

svigermor kjøpte reiseseng til babyen + flott blå bærebag idag. hun er så snill. i tillegg har jeg kjøpt vogn av ei venninne, blå bagvogn, kjempeflott. hun ville selge den for 1500 kr pga hun hadde så lite penger, den er vedrt mye mer ser dere. og hun trengte pengene der og da, så jeg kjøpte den, men det er jo bare 4 mndr til lille skatten min kommer ut, så det går jo greit:)

MAYAMOR: det er så kjekt å følge med på deg, siden vi har termin omtrent på likt. skal bli spennende å se hvem som føder først:) nå begynner jo februar-klubben å fylles opp, så vi er allerede "veteraner", vi i november-gjengen. det er helt utrolig hvor fort tiden går. tenk, vi er strax 5 mndr på vei, og altså halvveis. er det mulig????

nei nå roper mannen på meg, vi skal kose oss med pizza og brus i kveld, hadde 6-års dag i går (ble sammen fredag 13 juni 1997) og var på kino og så DARKNESS FALLS (ikke se den hvis dere er gravide, rett før vannet gikk på meg jo :o . ikke det at den var sååå skummel, THE RING var verre, men dee lydene spøkelset laget, aldri i livet har jeg hørt verre lyder). uff jeg skriver så rotete, håper dere tilgir meg hehe.

nei nå MÅ jeg løpe. der ser dere, det er jo min egen feil at jeg må skrive så masse når jeg oppdaterer så sjelden. skal skjerpe meg betraktelig når jeg får internett i hus.

masse gode klemmer fra Iset 18+1 idag

ps: 3 DAGER IGJEN TIL ULTRALYD!!!!!!!! da skal jeg IALLEFALL oppdatere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Skal du også på UL 17.juni? :o

Bare ler jeg...

Det skal jeg også. :ler:

Lykke til.

Din luring - oppdaterte oss alikevell??? :wink:

Koselig det.

Gleder meg til du får ordnet opp med "nextgenfeil"...og får internett hjemme.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neei så stilig:) æsj, kan du ikke pakke sakene dine og flytte til stavanger, så kan vi være ordentlig gravide sammen hihihi. tenk, UL på samme dagen, samme termin og alt mulig jo hehe.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kooselig da! Med alt!

Og det var virkelig sykt det der med været på den store dagen!

Men det er mulig du bare er født med gull-hår i r*va... :wink:

Gleder meg sånn til det blir jevligere oppdateringer fra deg her inne!

Og så ul da... :D

Jeg ler sammen med Maya av at dere har fått alt så likt... :lol:

Sykt det også... :o

Og så måtte selvfølgelig Maya være først i køen med å svare nå da... :-?

Maya er for mye på go-kart-banen for tiden, og må alltid først først først!

:ler:

Nok om det :oops:

Fortsatt god helg, og lykke til i kampen om nett!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Gleder meg sånn til det blir jevligere oppdateringer fra deg her inne!

Lillen

Godt du ikke skrev "jævligere", lillen... :ler:

Skjønte hva du mente - men bare mobbe deg... :wink:

En liten avsporing... :oops:

Er så glad blitt i lillen også... :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HHEEYYY!!!

Det er ikke lov å stikke av med Maya altså!! Jeg trenger henne her! Dessuten så er jeg nesten samtidig som dere. Det er tross alt bare to dager mellom Maya og meg! :o

Og gratulerer med vel overstått bryllup da! Og jeg kan nok si deg det at nextgentel dukker opp til slutt. Jeg har fått nett hjemme i dag og vi bestilte før påske... Så det tar sin tid alt sammen!

Gleder meg til å se bilder fra den store dagen!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi slapp av, tror ikke Maya flytter til stavanger for min skyld:( hihi.

NY OPPDARTERING:

siden jeg er hos svigerforeldrene mine idag (som vanlig på søndager) så benytter jeg anledningen til å henge litt på nettet:)

vel, som dere vet, var jeg på ordinær ultralyd på tirsdag. det var en fantastisk opplevelse.lå på benken i nesten EN TIME og fikk se armer og ben som sprellet, hånd som vinket til oss og jeg fikk tilogmed se ANSIKTET tydelig i noen sekunder før h*n snudde seg. det var helt vilt! uøltralydapparatet var det beste på sykehuset., det skulle egentlig være opptatt den dagen, men vi fikk sneket til oss en time. de har visst bare et slikt apparat på hele sykehuset. topp kvalitet, og DE klare flotte bildene. fikk 7 stykker med meg hjem.

desverre ville ikke bebisen vise hva h*n hadde mellom beina, så vi må smøre oss med tålmodighet til etter fødselen med å vite kjønnet. men det blir jo litt mer spennende da:)

men alt var perfekt med lille gullet mitt, og papaen satt og så på med stooore øyne. klarte ikke holde hendene vekke fra magen min den dagen hihihi.

har valgt navn, som dere kan se i signaturen min:)

siden mannen min er italiensk, og vi heter GARAGUSO til etternavn, måtte vi ha navn som passet til det synes vi.

nei nå må jeg ned å spise middag, de roper. har ikke nett hjemme enda, men oppdaterer mye oftere når jeg får:)

ps: ble satt tilbake en uke, så terminen er 22 november :x men men, det er jo bare en uke:)

klem Iset 18+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Flotte navn som passer med etternavnet deres. :P

Jeg ble satt fram 5 dager - så det ble rett vei for min del... :wink:

Men etter 16 dager på overtid sist har jeg ingen forventninger uansett... :ler:

Kjekt at du oppdater oss.

Ha en strålende søndag. :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mayamor

ISET!!!!!!!!!

OPPDATERING TAKK!!!!!!!

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Nå kan jo jeg kikke etter nytt inne på SM da - men sikkert andre

enn meg, Wit og Magnhild som lurer... :wink:

:ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::ler::lol::lol:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe du er så fin Maya:)

har rett og slett ikke giddet å oppdatere, for jeg føler jeg skriver alt på SM, men kan iallefall oppdatere en gang i uken:)

joda for å gjøre en lang historie kort - jeg tror ikke jeg overlever uken. hvorfor? jo fordi det er så varmt at jeg føler meg som en 50 år gammel dame i overgangsalderen! kan ikke være ute, tør ikke gå på stranden pga strekkmerker og diverse kilo, har såå lyst å svømme men har så masse komplekser..... :cry: jaja.

svangerskapet går sin gang det, det blir bare bedre og bedre, bortsett fra varmen da. griner for ingenting, og får jevnlige (men veldig korte) raserianfall for ingenting. som feks når jeg i går sølte cola på meg, ble så sint at jeg kasta glasset i veggen så det knuste i tusen biter, og begynte å grine etterpå. dere skulle sett uttrykket til mannen min da ja. rett før han besvimte. hehe. vi ler jo godt av det nå da. heldigvis går disse raserianfallene over etter ca 10 sekunder, så er jeg like blid igjen:)

magen vokser og står i. det sparker hver eneste dag, og hver morgen sparker det extra mye (jeg blir av og til VEKKET av sparkene, alltid tidlig i 7-8 tiden). da legger jeg puta litt høyt, og ser ned på magen. og jammen hopper det ikke små humper opp og ned der. kan jo se kjempegodt når ungen sparker. det er så GØØØØY!!!!!!!!!

ellers har jeg fått dilla på laks! og fisk generelt. kan spise det hele dagen! laget stekt laksefilet med ris og dillsaus idag. tilogmed mannen min som HATER fisk spiste med stor apetitt. det er nemlig fordi svigermor IKKE kan lage mat, men det kan jeg :sjarmor: (håper hun ikke leser her da tjihi).

fikk plutselig så lyst på agurksalat. det er såå godt. spesielt til laks, men jeg kan godt spise det rett fra skålen uansett. nammenamm.

jeg har lagt ut bilder av magen min på snartmamma. dere kan følge utviklingen ved å klikke på "mine magebilder" i signaturen når jeg har funnet ut hvordan jeg legger en link der (tenkte på at det skulle stå mine magebilder, og ikke bare hele URLen liksom. noen som vet?

masse klemmer fra Iset 21+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er med å skulle oppdatere to steder :D

Sliter litt selv innimellom, men jeg er flinkest til å oppdatere her :P

Dette var liksom da bare en liten "håper du har det bra i varmen" hilsen :hoho:

Klem fra Wit 24+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel sitter her midt på natten og tenkte jeg skulle skrive en liten oppdatering:) mannen har lagt seg for lenge siden, det skulle jo jeg og gjort. dyrlegen kommer nemlig i morgen tidlig og skal gi vaksinen til Salem (hannkatten min). jaja.

ellers er alt bare fint, bortsett fra at den uskikkelige babyen min har begynt å sparke mammen sin i BLÆRA, så jeg må LØPE på do, har vel bare noen sekunder på meg før jeg tisser i buksa da, så her er det maraton-løping mange ganger daglig. er blitt storforbruker av toalettpapir i det siste :roll:

er jo vandt med å stå opp for å tisse siden babyen har ligget på blæra lenge nå, men det er sparkingen som er verst, da kommer det nesten alltid noen dråper ut. hvordan skal dette ende? :lol:

ellers koser jeg meg med sparkingen, vel og merke når jeg ikke må på do hehe. har en SINNSYKT aktiv krabat i magen. jeg er overbevist om at det er gutt nemlig, for jenter pleier vel ikke å være så aktive (med unntak da)? sparker nesten ustanselig hele dagene. er jo kjempedeilig og da:)

tror h*n hadde hikke en dag. kjente små rytmiske dunk fra magen. trodde først det var pulsen min, men jeg skal vel ikke kjenne den så godt UTENPÅ vel? og det varte vel et minutt eller noe sånt.

uffameg, beina mine har fått hevelser. merket ikke noe før idag faktisk, da jeg skulle hente posten var plutselig slippers-skoene mine blitt for små.... tror jeg må øke vanninntaket mitt jeg, er ikke så flink til å drikke vann nemlig. drikker mest iste og pepsi max. lover å slutte nå, kan heller drikke det i helgene. vann er jo egentlig godt når det er iskaldt med sitron i. har satt en mugge i kjøleskapet.

har dere sett magebildene mine? har lagt ut nye idag, 2 stk:) skal prøve å legge ut et bilde i uken, det er så gøy å se fremskritt. magen har blitt høyere den siste uken syns jeg. kjenner også spark høyere oppe nå.

nei vet dere hva? navlen min er blitt "kortere"!!! jeg har til vanlig veldig dyyp navle (skikkelig lo-samler :lol:) men nå er den mye kortere, den er nok på vei utover ja. helt rart. får sikkert skikkelig sprett-ut-navle.

nei nå må jeg legge meg. skal opp 8.30 for å ta imot syrlegen. vi er så heldige å ha fast dyrlege som kommer på hjemmebesøk. han er ikke noe billigere enn andre, snarere dyrere (tar 150 kr i utkjøring). men vi slipper bur og styr, og katten er roligere da. så jeg synes det er verdt det:) han kastrerte Salem også her hjemme. gikk helt fint, og jeg var sjeleglad for at min lille skatt slapp å puttes i bur i den tilstanden han var i etterpå. stakkars babyen min, han er så utolig skjønn. elsker den katten!

nattinatt:)

klem Iset 22+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å lese om din aktive krabat :D

Tror ikke bare gutter er aktive, for lille Ida er UTROLIG aktiv nesten hele tiden. I går sparket hun pappan sin på kinnet :ler:

Det med spark på blæra kjenner jeg igjen... Gikk til innkjøp av sånn helt helt helt tynne Tena bind... Da slipper jeg å være redd for at det skal vise..

Kos deg videre med den lille du :D

Klem fra Wit 25+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Knipeøvelser, knipeøvelser og atter knipeøvelser... :wink:

Helt sant: det hjelper en del...

Har nå kommet hjem fra ferien.

Skal du bort i sommer da?

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje på tide med ny oppdatering? JEG ER SÅ SLØV MED DENNE DAGBOKEN!!!! skal skjerpe meg (den har dere aaaldri hørt før nei :ler: ).

jaja jeg er inne på SM daglig, så de som lurer på om jeg "lever" kan sjekke der;)

vel, jeg har fått UVI:( skal til jordmor og legevakten i morgen, må nok gå på antibiotika. har tatt en kur med tranebær men det er kommet så langt at jeg tror det begynner å bli nyrebekkenbetennelse, så antibiotika må nok til ja. jaja greit å slippe å ha det slik i 3 mndr til, jeg trodde jo det var normalt. gudsjelov ikke:)

ellers er alt fint:) kunne spart meg for bekkenløsning, der har Gud gjort en dårlig jobb :evil: men jeg overlever:) kan ikke klage, sitter tross alt her med en sprell levende baby i magen som sparker og koser seg!

apropos sparking; merker at ungen vokser. jeg har jo kjent liv hver dag fra ca uke 18, men de siste ukene har ungen sparket mer elle rmindre konstant! det er kjempedeilig:) men KAN være litt plagsomt når jeg feks skal legge meg. men om morgenen derimot, da hopper hele magen opp og ned, så jeg gleder meg til hver eneste morgen jeg :D

hehe måtte le litt idag, jeg følte plutselig at hele venstre side av magen "reiste seg opp", og jammen kom ikke hele ryggen til ungen opp der. den tøt liksom helt ut. jeg kunne ta rundt hele omrisset omtrent. rart:) da jeg dyttet litt forsiktig til h*n, ble h*n visst fornærmet og "gled" inn igjen. hihihi.

kjeder meg for tiden. er 100 % sykemeldt ut svangerskapet pga bekkenløsningen, har en jobb der jeg står hele dagene nemlig, og bare det å slappe av hjemme nå har gjort at jeg føler meg myyye bedre. så sykemeldingen er nok nødvendig ja. men litt kjedelig er det jo. blir kjekkere når ungen kommer, da blir jeg jo aktivert mer:) kan liksom ikke gjøre så mye nå, siden jeg ikke har bil, eller busskort, og husarbeidet går mye tregere, så det er stort sett det jeg gjør om dagene, untenom å sitte på nettet da hihi.

Roberto skal hente et 1000-biters puslespill til meg, som ligger hos mamma, så skal jeg pusle litt:) er jo kjempegøy det da. med bilde av Nefertiti (egyptisk dronning) på, kjøpte det for 2 år siden, men ike pakket det opp ennå.

nei nå skal jeg lage pizza (skikkelig hot pizza, uten de ekle kjøttbollene, liker ikke dem). Roberto er på grillfest, jeg orket ikke være med pga UVIen, har vondt i ryggen.

har nettopp lagt ut nye magebilder for de som vil se:) ligger i signaturen min.

klem fra Iset 24+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg følger jo med deg både på SM og her - så innimellom "glemmer" jeg at du ikke oppdaterer her...

Men grunnen til at jeg synes det er så kjekt å oppdatere mest her - er at dette er MIN DAGBOK!

Det jeg har skrevet kommer til å bli stående:

Tanker, følelser, babyens vekst, daglige gjøremål etc.

Ellers i forumet og på SM forsvinner innlegget sakte men sikkert nedover og bakover på sidene...

Egoist og selvopptatt? Jeg? :roll::ler:

Kjekt å ha som minne og en påminnelse om at det er ikke hver dag som er en fest... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor
Skrevet: Ons Aug 06, 2003 21:55    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

 

kanskje på tide med ny oppdatering? JEG ER SÅ SLØV MED DENNE DAGBOKEN!!!! skal skjerpe meg (den har dere aaaldri hørt før nei  ).  

NEI - ALDRI FØR... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

HIHIHI jeg er så sløv. godt at du holder meg i skinnet Maya hehe.

jaja skriver iallefall mASSE på snartmamma, daglig:)

vel, liiten oppdatering kan jeg jo komme med. har ikke skjedd så mye da, utenom at babyen sparker mer og mer for hver dag som går.

hele magen flytter jo på seg, det er helt sprøtt å se på. føler meg litt som de der i Alien filmene. GRØSS :o men det er jo kjempekoselig og da:)

BUHUUUUU kan ikke gå på kino lenger, for jeg holder på å tisse i buksen hver gang. tisser HELE tiden jo!!!! opp hele natten, minst 5-6 ganger hver natt. og det er et HELVETE å komme seg ut av senga, bare DET tar en halvtime pga bekkenløsningen, som for øvrig er blitt sinnsykt mye verre nå.

måtte ringe føden i forregårs, pga et enormt trykk og smerter i underlivet. føler kjønnsleppene holder på å eksplodere.

men det var heldigvis bare bekkenløsningen som hadde "flytta" på seg, altså flyttet seg nedover til underlivet. veeeldig kjekt :roll:

men jeg skal faktisk ut i jobb igjen, ble anbefalt å ikke gjøre det, men holder på å bli sprø og sinnsyk hjemme.

skal faktisk fremdeles ha full sykemelding, men stikker innom enkelte dager, bare et par timer, og hjelper til.

eller jeg tar ut aktiv sykemelding igjen, men da må jeg fylle ut det hersens skjemaet på nytt og jeg gidder ikke!

vel, nå er det bare ca 2 1/2 mnd igjen til skatten min kommer ut:) helt utrolig hvor fort tiden egentlig går.

alt er klart her hjemme, har vogn, stellebord, flott babyseng (sprinkel, Diktad fra Ikea), babybjørn bæresele og stelleveske, brystpumpe, klær, stelleprodukter fra Weleda, osv.

har faktisk kjøpt nesten alt jeg ramset opp der, på markedsplassen på www.snartmamma.com, brukt:) er kjempefornøyd med det, og har spart MANGE tusen kr på det:) anbefales!!! jentene der inne er helt utrolige, og man kan stole 100 % på dem, iallefall de jeg har handlet av.

og glemte nesten å si, at bestevenninna mi skal være med på fødselen:) hun gleder seg ihjel:) hadde ikke gjort det hvis min mann ikke ville det, eller hvis det føltes feil, men jeg VIL ha henne med og vi kjenner hverandre så godt at det skal gå helt fint:)

dessuten kan Roberto få seg en liten pause hvis det blir for mye for ham (dere vet, menn og blod hehe).

nei nå skal jeg bake ferdig suksesskaken, mamma har bursdag idag:)

klem Iset 28+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...