Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Folk som har fått den diagnosen at de har migrene, er det muligheter for å kunne bli kvitt det i framtiden? Eller er det noe som vil være tilstede for resten av livet? Jeg har vært plaget med migrene siden barneskolen. Endret 3. juli 2007 av bente85
Rainbow Brite Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Mannen min merker forskjell når han "lever i takt med seg selv", dvs når han sover nok, spiser nok, beveger seg nok, ikke stresser og bekymrer seg etc. Jeg har selv drevet en del meg yoga, og der er det alltid veldig mange som deltar fordi det hjelper mot migrenen. Hvis du ikke har sprøyte/nåleskrekk ( ) mener jeg å huske at folk flest har glede av akupunktur også. Har du medisiner som hjelper deg? Du har tatt alle undersøkelsene, så du vet at det ikke er noe organisk som fører til hodepinen? God bedring i allefall, håper du finner ut av noe!
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Jeg får brukt noen migrenemedisin da. Det er maxalt jeg bruker nå. Har vært hos nevrolog og han mente at jeg ikke hadde migrene. Men det rare var jo det at migrenemedisin som jeg brukte, den hjalp meg. Siden jeg for noen år tilbake var under 18 år, fikk jeg ikke lov til å bruke migrenemedisin pga bivirkningene. Så jeg sluttet. Men jeg hadde fortsatt hodepine, og jeg gikk til fastlegen min. Fikk enda en gang utskrevet migrene medisin. Og legene jeg har vært hos på legesenteret sier at symptomene ligner på migrene, og har derfor sagt at det er det jeg har. Jeg har også vært hos fysioterapeut for dette med hodet, hatt behandlinger der, men til ingen nytte.
heffalumpen Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Jeg ville ha prøvd akupunktur hadde jeg vært deg... mange som har god hjelp av det
CeeCee Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Min mormor hadde det. Vet ikke om hun prøvde noe spesielt utenom medisiiner. Min mor har det, og er sterkt plaget. Hun har prøvd alt... div. trening, akupunktur, medisiner, kiropraktor, fysioterapi, ja tilogmed healing.. Ingenting har hjulpet henne. Jeg har også arvet dette, men heldigvis har jeg bare anfall 2-3 ganger i året. Det eneste som hjelpe da er å ligge i et kaldt, mørkt og stille rom og (prøve å) sove. Håper virkelig du finner en metode som fungerer for deg, for det der er noe dritt!
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Da jeg begynte og få denne hodepinen da, så brukte jeg jo veldig mye smertestillende. Gikk vel kanskje mest i ibux og paracet. Det rare var jo det at disse medisiene som da var reseptfrie, dem virket rett og slett ikke. Var jo hos lege og fikk 400 mg, men det hjalp heller ikke. Derfor skjønte jeg at jeg hadde noe som ikke var helt riktig. Etter det jeg har hørt: hvis man ikke har migrene, så skal ikke migrenemedisin virke. Men den gjorde det hos meg. Så da kan man jo undre da. Jeg hadde briller før da, og jeg var ikke så veldig flink til å bruke de. Og folk klagde jo på det at jeg ikke brukte brillene. Å de mente da at den dårlige brillebruken var årsaken til denne mystiske hodepinen. Men nei da. Etterhvert som jeg ble flinkere med brillene, så har ikke det hjulpet i hvert fall. Når jeg har migrene, prøver jeg å ta migrenemedisin så fort som mulig. Deretter finner jeg kanskje senga og prøver å slappe av. Den medisinen jeg bruker nå, kan av og til gi meg bivirkninger. Det varierer, kanskje på grunn av hvordan migrenen er også. Jeg har aldri kastet opp når jeg har hatt migrene, heldigvis. Men har migrenen vært på sitt aller verste, har det hendt at jeg har vært kvalm. Alltid opplevd det at når jeg skal ha migrene, blir jeg trøtt. Gjesper som bare det og blir blek i ansiktet.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Da jeg begynte og få denne hodepinen da, så brukte jeg jo veldig mye smertestillende. Gikk vel kanskje mest i ibux og paracet. Det rare var jo det at disse medisiene som da var reseptfrie, dem virket rett og slett ikke. Var jo hos lege og fikk 400 mg, men det hjalp heller ikke. Derfor skjønte jeg at jeg hadde noe som ikke var helt riktig. Etter det jeg har hørt: hvis man ikke har migrene, så skal ikke migrenemedisin virke. Men den gjorde det hos meg. Så da kan man jo undre da. Jeg hadde briller før da, og jeg var ikke så veldig flink til å bruke de. Og folk klagde jo på det at jeg ikke brukte brillene. Å de mente da at den dårlige brillebruken var årsaken til denne mystiske hodepinen. Men nei da. Etterhvert som jeg ble flinkere med brillene, så har ikke det hjulpet i hvert fall. Når jeg har migrene, prøver jeg å ta migrenemedisin så fort som mulig. Deretter finner jeg kanskje senga og prøver å slappe av. Den medisinen jeg bruker nå, kan av og til gi meg bivirkninger. Det varierer, kanskje på grunn av hvordan migrenen er også. Jeg har aldri kastet opp når jeg har hatt migrene, heldigvis. Men har migrenen vært på sitt aller verste, har det hendt at jeg har vært kvalm. Alltid opplevd det at når jeg skal ha migrene, blir jeg trøtt. Gjesper som bare det og blir blek i ansiktet. Hadde vært artig å høre begrunnelsen for at det ikke skulle være migrene. Det høres nemlig ut som akkurat det. Jeg bruker reseptfrie koffeintabletter og dispril mot min migrene, og kjølestift (kjøpt i utlandet). I tillegg til kaldt og mørkt er det viktig for meg med frisk luft. For meg er det også viktig å bruke solbriller og å ha god utlufting på soverommet når jeg sover, ellers kan migrenen lett bli utløst.
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Det var stresshodepine dem mente jeg hadde da, men nei da! Stresshodepine kjennes da ikke vondt ut bare på en side av hode, nemlig høyre side av panna.
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Min migrene har jeg stort sett vokst av meg. Jeg var veldig plaget fra jeg begynte på skolen, og da jeg kom i puberteten fikk jeg alltid anfall når jeg hadde mensen. Men etter at jeg begynte på p-piller og senere ble operert for nærsynthet har jeg nå anfall bare 1-2 ganger i året. Så p-piller kan muligens hjelpe om du ikke går på det?
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Kom på en ting til, hvis du har forskjellig syn på øynene og bruker briller kan det også føre til hodepine, fordi bildene fra hvert øye ikke "passer sammen". I såfall kan det hjelpe med linser eller operasjon.
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Bruker p-piller ja, og har brukt det 4-5 år. Det har ikke hjulpet. Tror jeg har likt syn på begge øyne, mener det. Men poenget mitt er er at migrenen den vil komme uansett, enten jeg har briller på nesa eller ikke. Jeg har fått mindre migrene med årene, men ikke helt borte enda. I de siste årene, kanskje de to siste har jeg fått migrene kanskje hver måned pga mens. Sjelden ellers. Nå kan det gå noen måneder i mellom.
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Bruker p-piller ja, og har brukt det 4-5 år. Det har ikke hjulpet. Tror jeg har likt syn på begge øyne, mener det. Men poenget mitt er er at migrenen den vil komme uansett, enten jeg har briller på nesa eller ikke. Jeg har fått mindre migrene med årene, men ikke helt borte enda. I de siste årene, kanskje de to siste har jeg fått migrene kanskje hver måned pga mens. Sjelden ellers. Nå kan det gå noen måneder i mellom. Nå mente jeg at bildene blir forskjellige også om du ikke bruker brillene da, hvis du har forskjellig syn på de er den eneste måten å få like bilder å bruke enten linser eller å operere. Men hvis du har likt syn på øynene har det jo ingen betydning hva du bruker. Tror rett og slett du bare får håpe at det blir enda bedre med årene, siden du bare er 21-22 ennå (regner med at du er født i 85).
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Får nå håpe at det ikke blir værre i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde tidligere migrene, opptil flere anfall i uka. Fant ingenting som hjalp og trodde det var noe jeg bare måtte leve med. Så begynte jeg med jevnlig behandling hos homeopat og soneterapeut for en annen sykdom jeg har. Behandlingen hjalp ikke i det hele tatt på sykdommen den var ment å behandle, men plutselig, etter et par ukers behandling, var migrenen min borte! Dette er snart seks år siden nå, og jeg har ikke hatt så mye som antydninger til migrene etter det. Behandlingen drev jeg bare på med et par måneder, så den har jo vært borte etter at jeg kutta behandlingen også. Om dette var bare flaks og tilfeldigheter eller ikke, vet jeg ikke. Men det går tydeligvis an å bli kvitt migrene, siden jeg ble det.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Det var stresshodepine dem mente jeg hadde da, men nei da! Stresshodepine kjennes da ikke vondt ut bare på en side av hode, nemlig høyre side av panna. ALLTID på samme side? Har du vært på MR og EKG sånn at andre ting er utelukket?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Jeg fikk migrene av p-piller og ble veldig veldig dårlig med migreneanfall under hele mensuken og et par anfall resten av måneden. Jeg ble mye bedre av hormonspiral. Jeg er fremdeles plaget av migrene fra tid til annen, men ikke i nærheten av det p-pillene forårsaket.
Gjest bente85 Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 ALLTID på samme side? Har du vært på MR og EKG sånn at andre ting er utelukket? Har ikke vært på MR og EKG nei. Har alltid vondt på høyre side ja.
Gjest tomat Mina Skrevet 4. juli 2007 #18 Skrevet 4. juli 2007 Har ikke vært på MR og EKG nei. Har alltid vondt på høyre side ja. Du burde spørre legen din om henvisning til en nevrolog.Han kan sende deg videre til MR OG EEG (ikke EKG ) Jeg fikk blodtrykkstabletter da jeg var plaget med migrene, dette hjalp.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2007 #19 Skrevet 4. juli 2007 Beklager det med EKG - jeg skjønte noe var galt men ikke hva. Du MÅ få gjort dette trådstarter for å utelukke andre ting. Det er ikke vanlig at migrene ALLTID forekommer på samme side.
wondergirl Skrevet 4. juli 2007 #20 Skrevet 4. juli 2007 Faren min har migrene. Han får lettere migrene hvis han spiser mørk sjokolade eller drikker rød- eller hvitvin (ikke alle typer, heldigvis!). Uregelmessig spising er også en sikker måte å få migrene på for ham. Men hvis du har vært plaget siden du var liten, så har du kanskje tenkt over disse tingene allerede. Jeg har også hørt at akupunktur hjelper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå