Gå til innhold

Byttelåne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har dere samme problemet som meg?

Datter som lurer i skapet til mor.Låner en tøff topp osv.

Egentlig synes jeg det er greit,men de kan jo godt spør først.

En venninne av meg fortalte at hu og dattera byttelånte klær

ofte.

Har andre det også slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillesøstergen min pleide å låne klær av meg da vi var yngre og bodde hjemme. Greit nok, men irriterende når hun

- ikke spurte først

- ikke vasket klærne etterpå

- ventet i en evighet før hun ga det tilbake til meg

Dessuten var hun veldig restriktiv på å låne klær til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Mamma og jeg byttelånte mye klær når jeg bodde hjemme, og gjør det litt ennå også, må bare planlegges litt mer når det er en biltur mellom klesskapene, og ikke 5 meter... MEN - vi spør alltid først, ellers hadde det ikke gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttelåner klær med mamma når jeg er hjemme, men vi spør alltid først. Den som låner må vaske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vel, jeg har ingen søstre å byttelåne med, og mamma bruker klær som er mye større enn mine... Så dette gjør ikke vi. Men.... ja, man bør spørre, og levere tilbake. Det jeg reagerer på er at den som låner også må vaske.... Ja, dersom man bor i hvert sitt hus, javisst. MEn når jeg bodde hjemme, om jeghadde lånt noe av mamma, så ville jeg da ikke vaksa det selv, jeg ville lagt det sammen med resten av skittentøyet, så ble det vasket når klær av den fargen ble vasket, rett og slett. Det er da vel ikke vanig at folk som bor sammen som en familie vasker sine klær hver for seg? Mamma vasker mamma sine klær, sønnen vasker sine, og datra vasker sine, pg faren vasker sine? Det ville jo være svært upraktisk og uøkonomisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Joda, Fredagsbarn, det går an å vaske klær hver for seg fordelt på det enkelte familiemedlem. Hjemme hos meg vasker pappa sine klær, fordi han pendler og har en uhorvelig stor garderobe, jeg vasker mine fordi jeg liker å ha litt oversikt om hvor klærne mine er henne, og mamma ordner med sine klær og lillebrors. Så veldig dyrt trenger det ikke å bli, maskinen er jo full før jeg setter den på, og rene klær må en jo ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hmm... ja, om du sier så. Noe slikt hadde jeg aldri skjønt, men det er nå så. Det var jo det mest upraktiske med å bo alene... enkelte klær ble jo aldri vasket fordi jeg ikke hadde noe å fylle maskina med som passa sammen! Nå får jeg vasket røde klær ofte, for sambo er Brann-supporter, og har masse røde klær. Nå har vi nok sort og nok hvitt til å fylle maskiner med det også, og nok håndklær til å skille mellom lyst og mørkt. Vi har nok busker til å fylle maskina uten å gå naken mens vi vasker. Det er upraktisk å bo alene med mindre man har en ENORM garderobe... Derfor synes jeg jo det må være upraktisk å vasek vher sine klær når man bor sammen også...

Vel, når jeg bodde hjemme så tok jeg en del av klesvasken jeg da. Mamma hadde det overordnede ansvaret, men jeg og min bror var aktive med å sete på, henge opp, plukke ned og slikt, grunnet mammas helse. Men at vi skulle sturt hver vår klesvask, det ville bare blitt tull. Jeg vet jo at mamma merker nå at hun vasker enkelte klær bare når min bror er hjemme (han er i millitæret) pga at da fyller de maskinen...

Så, har du MASSE klær da (hvilket jeg forstår at din far har, men har hele familien det?) eller vasker du bare amnge ting sammen som ikke jeg ville vaska sammen? For rent praktisk så hadde det ikek gått opp i min familie i alle fall...

Men alle finner nå sine egne løsninger. Dette er jo ikke det tråden handler om heller, så jeg skal ikke henge meg opp i detaljer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Tja.. masse klær?

Har en masse bomullstopper som skal på 40 grader, og fargene er såpass like at det går fint - av lysere bomull har jeg en masse camisoler og lignende som går på egen maskin. Bukser vaskes med øvrige familiemedlemmers, undertøy er det litt si som så med, men vaskes ofte med sokker av lignende farge. Har veldig mye svarte og mørke klær, og det er derfor helt ufarlig å vaske disse sammen. Men hvis jeg vil ha noe vasket som ikke fyller en hel maskin, tar jeg klær av lignende farge og hiver inn - uansett hvem det er sine.

Min far er den i familien som har mest klær, og det er derfor greiest at han styrer med sin vask ettersom han pendler. Jeg er storforbruker av klær og må vaske ofte, og mamma og lillebror har alltid vært litt konspiratoriske. :ler:

Veldig mye klær har jeg ikke, men det er en del. Jeg vasker derfor de klærne jeg bruker mest, mens ull, sengetøy, jeans og slikt går mer på fellesen. Klesvasksystemet mitt er dermed dels kynisk, dels praktisk. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har et plagg i en spesiell farge vasker jeg det heller for hånd, fremfor å vente i lange tider på at det skal bli nok skittentøy i den fargen til å fylle maskina! Det er da ikke noe problem å skylle opp et plagg for hånd? :wink: Helt enig i at man skal spørre før man låner enten det er klesplagg eller andre ting. Min mor og jeg byttelåner klær rett som det er. Leverer selvfølgelig plaggene tilbake nyvasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide ofte å låne klær av min tvillingsøster. Vi bodde i samme blokk så da var det så greit bare å "løpe over gangen" for å finne noe "nytt", men nå som hun har flyttet blir det vil ikke så ofte som før. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kjører ikke helt samme stil som mamma...Men hvis jeg skal låne noe av henne, så spør jeg først!! :wink: Er så snill jeg atte, låner aldri uten å få lov først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...