Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ein heil haug av smykker, og kunne tenkt meg å hatt dei i eit slags system. Litt greit å oppbevara dei på ein ok måte og samtidig ha oversikten. Nokon som har geniale forslag?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har ein heil haug av smykker, og kunne tenkt meg å hatt dei i eit slags system. Litt greit å oppbevara dei på ein ok måte og samtidig ha oversikten. Nokon som har geniale forslag?? :)

Jeg kjøpte en slags wire på jernvarehandelen. Denne fikk jeg satt øyeskruer på og hengte den opp på veggen. Dermed er det lett å se på smykkene som henger der og ta av det smykket jeg vil bruke. Kjøpte også en plate med flere hull i. Den festa jeg på samme wiren, den bruker jeg til øredobber.

Gjest Frysepulver
Skrevet

De selger smykketre på Åhlens nå til 125 kroner. Var ikke helt min stil, men kan jo fungere for andre :)

Skrevet
De selger smykketre på Åhlens nå til 125 kroner. Var ikke helt min stil, men kan jo fungere for andre :)

Som meg f.eks, jeg syns den er nydelig! ;) Har den i hvitt, men den er dog ikke så praktisk, men fiiiin. Henger noen ringer og store øredobber på den, lange smykker blir litt voldsomt. Resten av juggelsmykkene mine har jeg på et stort bambusfat fra Ikea.

Før hang halskjedene på noen stifter jeg slo inn i veggen i en rekke, men har ikke kommet så langt ennå i ny leilighet.

Skrevet

Jeg vil anbefale smykkeskrin. Det har rominndeling så du har full oversikt. Ringer,kjeder og ørepynt alt ligger lett tilgjengelig.

Samtidig er det praktisk da smykkene ikke samler skitt/støv.

Anbefaler deg også å ha et skrin for ekte smykker,(Pilgrim og Dybergkern etc.går under ekte) og et for billig "juggel".

Smykkeskrin fåes kjøpt i alle prisklasser.

Skrevet

@ Majabeth: I hvilket rom har du hengt opp den wiren da? På badet blir vel smykkene fuktige og etterhvert ødelagte... Synes wire høres ut som en bra idee, men vet ikke helt hvor jeg skulle hengt den.

Skrevet

Jeg har hengt mine halsbånd og armbånd opp på knagger på innsiden av skapdøra. Nå er det alltid lett og raskt å se hvilke smykker jeg har, og de flokser seg aldri sammen mer slik de gjorde i smykkeskrinet.

Skrevet

Ekte smykker har jeg i et stort smykkeskrin. Da holder de seg finest. På soverommet mitt har jeg litt shabby chic-stil, så jeg bruker oppbevaring av smykker som dekor, jeg. Større smykker har jeg i noen glass-skrin, for da fungerer både skrinet og smykkene som pynt. Store øredobber henger på en wire som jeg har spent opp foran på speilet mitt. Det er også veldig bra, for det er både pent og praktisk. Fake ringer ligger i en glasskål.

Gjest Gjest_happyhappy_*
Skrevet

jeg har holdt av en skuff i klesskapet mitt jeg da. Funker genialt for meg:-)

Skrevet

Jeg har investert i et stort lekkert hvitt smykkeskrin. Det fikk jeg plass til nesten alt.

Og det var kjempedeilig å få alt i et system. Det er mye lettere å finne ting.

De få store kjedene som ikke går oppi, henger på en krok på badet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har halskjeder på en knaggrekke på veggen. Oversiktlig og dekorativt, syns jeg. Særlig lange smykker, som jeg har en del av, har lett for å knute seg og vanskelig å ha oversikt over i et skrin. Andre smykker har jeg i skrin.

Gjest Gjest
Skrevet

Liker de gjennomsiktige boksene de har på muji. De har også fått egne smykkeskrin der som har fløyelstrekk inni som man kan ha de litt finere smykkene i.

Skrevet
@ Majabeth: I hvilket rom har du hengt opp den wiren da? På badet blir vel smykkene fuktige og etterhvert ødelagte... Synes wire høres ut som en bra idee, men vet ikke helt hvor jeg skulle hengt den.

Jeg har hengt den opp på soverommet, på min side av senga. Vurderte badet, men fant ut at det ikke ble helt bra.

Skrevet

Takk for mange gode forslag! Eg har nokre knaggar med billege hm-smykker, men har opplevd at heile greia fell i bakken :overrasket: Det har eg ikkje så lyst at skal skje med dei meir "ekte" smykka.

Tenkte eventuelt på nokre fine boksar, men då blir dei ofte liggande i eit einaste stort rot og det blir berre surr og vanskeleg å få laus knutar osv... :sur:

Gjest trude.lutt
Skrevet

Jeg har kjøpt meg to smykketrær fra IKEA. Mye billigere, og med mere plass enn andre jeg har sett. Finnes i mange farger.

Skrevet

Jeg har to smykkeskrin: et inne på soverommet som er formet som et antikt garderobeskap, hvor jeg har alle de smykkene som jeg nesten aldri bruker, og et litt mer "moderne" smykkeskrin på badet med rom og puter til ringer osv til de smykkene jeg bruker hele tiden.

Skrevet (endret)

Jeg oppbevarer smykkene mine i små ziplockposer. Jeg har en del smykkesett, og de samler jeg i større ziplockposer med flere småposer oppi, slik at jeg har hele settet samlet.

Jeg begynte med posene til smykker jeg lager sjøl, men etter hvert har også andre smykker havnet i pose.

Posene ligger i en eske og en skuff. Det ble for trangt i smykkeskrivet, gitt, så der ligger bare arvegull og bunadsølv.

Endret av Edelweiss
Skrevet
Jeg har kjøpt meg to smykketrær fra IKEA. Mye billigere, og med mere plass enn andre jeg har sett. Finnes i mange farger.

Korleis ser forresten eit smykketre ut? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...