Gjest tomat Mina Skrevet 2. juli 2007 #1 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvem blir berørt av en overgang til digital bakkenett og når skjer dette? Noen som vet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Del Skrevet 2. juli 2007 Det skjer snart. VG og Dagbladet vil ha overskfriter på forsidene sine slik at du ikke kan unngå å se når: "Nå er du koblet opp mot bakken", "Bakkenettverket er her!" og "Mistet forfeste, havnet i bakkenettverket". Hvem som berøres? Det er alle som har TV, telefon og datamaskin/internett og som bor i sentrale strøk der bakkenettverk innføres først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 2. juli 2007 #3 Del Skrevet 2. juli 2007 De som blir berørt blir vel de som ikke har parabol eller kabelnett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 2. juli 2007 #4 Del Skrevet 2. juli 2007 Det som skjer på sikt er at det analoge nettet (det vi har i dag) blir skrudd av. I første omgang rulles bakkenettet ut i Rogaland (i september), mens resten av landet vil komme tuslende etter. Ved inngangen til 2008 vil 80 prosent av landet være dekket. Men siden det analoge nettet kommer til å tusle å gå i et par år til, så ingen vil egentlig "merke noe" før dette skrus av. Når det skjer vil TV-skjermen din bli svart som natta. Da blir du nødt til å kjøpe en boks som kan ta i mot de digitale signalene. RiksTV vil tilby følgende kanaler gratis: NRK1, NRK2, NRK3 og NRK Super. TV2 blir gratis frem til 2010. Vil du ha flere kanaler utover dette må du kjøpe abonnement. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 3. juli 2007 #5 Del Skrevet 3. juli 2007 Oh, 4 NRK-kanaler, lucky me. Enda godt jeg ikke har tv. Tror mange kommer til å kvitte seg med tv-en etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tomat Mina Skrevet 3. juli 2007 #6 Del Skrevet 3. juli 2007 Takker så mye for mange oppklarende svar Så vi må betale en sum i mnd. for dette, også da til de reklamebaserte kanalene. I tilegg må vi ut med NRK lisens. Hmmm. Hva skal jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 3. juli 2007 #7 Del Skrevet 3. juli 2007 Pluss at du må betale et engangbeløp for boksen, også. Sammenlagt blir det ganske dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 6. juli 2007 #8 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg bor i bygård med kabel levert av Get. Vil vi måtte bytte til RiksTV og deres kanalpakke, eller vil kundeforholdet til Get fortsette?? Synes RiksTV sin kanalpakke er veldig "guttete", hvertfall er gutta på jobb fornøyd med den, og jentene misfornøyd... Savner SVT, TV4, BBC etc jeg. Synes vi stort sett får serie- eller sportskanaler... (Om jeg må bytte til RiksTV, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 6. juli 2007 #9 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg bor i bygård med kabel levert av Get. Vil vi måtte bytte til RiksTV og deres kanalpakke, eller vil kundeforholdet til Get fortsette?? Synes RiksTV sin kanalpakke er veldig "guttete", hvertfall er gutta på jobb fornøyd med den, og jentene misfornøyd... Savner SVT, TV4, BBC etc jeg. Synes vi stort sett får serie- eller sportskanaler... (Om jeg må bytte til RiksTV, da...) Nei det må du ikke, hvis ikke styret i gården går inn for det da. Så vidt jeg har hørt må en betale et engangsbeløp for boksen, men det er ingen mnd avgift for de vanlige kanalene som i dag er fri. Men skal du ha tilleggskanaler som gjerne etterhvert kommer, må vel de betales for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 6. juli 2007 #10 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Takk!! Så etter at jeg har fått boksen i høst, så vil ting bare forsette om normalt med de samme kanalene som nå??? Huff, synes dette er vanskelig å forstå. Godt vi har KG! Endret 6. juli 2007 av Bex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 6. juli 2007 #11 Del Skrevet 6. juli 2007 Takk!! Så etter at jeg har fått boksen i høst, så vil ting bare forsette om normalt med de samme kanalene som nå??? Huff, synes dette er vanskelig å forstå. Godt vi har KG! Tenker du på den nye boksen til Get...eller? Det er jo endringer i tilbudet deres også nå, men ikke så veldig mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 6. juli 2007 #12 Del Skrevet 6. juli 2007 Vet bare at de kommer og installerer en boks i løpet av høsten (var og sjekket antennekontakten for noen uker side og så at den funket til den nye boksen). Klarer meg som aleneboer stort sett alltid, men dette med elektronikk er jo så vanskelig. Eller uintressant er kanskje mer riktig. Er bare bekymret for at jeg mister favorittkanalene mine, jeg. Kanskje gå over til å kjøpe serier på DVD og si opp hele kabelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 3. mars 2008 #13 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg skjønner virkelig ikke dette bakkenettverk styret!! Vi har Kabel tv og 20 mai går Akershus over til bakkenettverk. Vi bor i ett sameiet, må jeg kjøpe meg en sånn boks fra en eller annen leverandør for å beholde tv?? Det blir jo svindyrt å se på TV fremover, i tilegg må jeg betale for NRK som jeg aldri ser på !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 3. mars 2008 #14 Del Skrevet 3. mars 2008 Har du kabel, gjør du ingenting, alt vil fortsette som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. mars 2008 #15 Del Skrevet 3. mars 2008 vi har lagt om hele opplegget allerede i blokka her jeg bor, og vi hadde analoge signaler via kabel fra get, nå har vi altså digitale signaler via en leverandør som heter homebase. Så vi som hadde kabel, måtte altså likevel bytte. betaler en vanlig månedssum, men det må man vel om man har kabel også? (selv om det mange steder dette er inkl i husleier, så man merker det ikke selv om det er der). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 3. mars 2008 #16 Del Skrevet 3. mars 2008 Men da er det for at borettslaget skifter leverandør, ikke for at det må byttes på grunn av overgang til digitalt bakkenett. Har du get eller lyse fra før trenger du ikke gjøre noe, hvis du ikke for beskjed om noe annet. For kabeltv betaler en og en månedlig sum alt etter hvilken pakke en har. En god del borettslag/sameier har vel grunnpakken inkludert i leien vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. mars 2008 #17 Del Skrevet 3. mars 2008 Men da er det for at borettslaget skifter leverandør, ikke for at det må byttes på grunn av overgang til digitalt bakkenett. Har du get eller lyse fra før trenger du ikke gjøre noe, hvis du ikke for beskjed om noe annet. For kabeltv betaler en og en månedlig sum alt etter hvilken pakke en har. En god del borettslag/sameier har vel grunnpakken inkludert i leien vil jeg tro. ok, vi fikk beskjed om at de byttet leverandør pga endringen fra analoge signaler til digitale signaler, og at de da hadde sjekket ut hvor de fikk best avtale og dermed valgte å bytte til en annen leverandør som da skulle være bedre/billigere en hva gets nye pakker ville koste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 3. mars 2008 #18 Del Skrevet 3. mars 2008 Men da er det for at borettslaget skifter leverandør, ikke for at det må byttes på grunn av overgang til digitalt bakkenett. Har du get eller lyse fra før trenger du ikke gjøre noe, hvis du ikke for beskjed om noe annet. For kabeltv betaler en og en månedlig sum alt etter hvilken pakke en har. En god del borettslag/sameier har vel grunnpakken inkludert i leien vil jeg tro. Så du mener at vi ikke trenger å foreta oss noe? Jeg mente at alle måtte ha en boks.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå