Gå til innhold

Å utsette mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått mellomblødninger...har vel ta 5 brett sammenhengende nå. Bruker Yasmin.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker p piller og har menstrasjon 2-3 ganger i året da jeg utsetter den. Har snakka med legen min om dette og det er ingen negative brvis som sier dette er skadelig. Jeg får kjempe vondt når jeg har mens, men må liksom ha den innimellom. Har fått småblødninger 1 gang, men det var veldig lite. Brukte da opp brettet med p pillene for å så ha en smertefull mens uke.

• 4 uker senere...
Skrevet

Spørsmål: jeg har tatt to brett microgynon (21 piller, en pillefri uke) uten pause nå, skulle egentlig ha pause denne uka. Men så vil jeg helst slippe å ha mensen til helga pga uforutsette turplaner. Kan jeg bare ta ei uke til med piller, og så kaste resten av brettet? Altså bare utsette .en. uke til? Gjør ikke så mye om jeg ikke blir 100% sikker, sex kommer jeg ikke til å ha med det første uansett.

Skrevet
Spørsmål: jeg har tatt to brett microgynon (21 piller, en pillefri uke) uten pause nå, skulle egentlig ha pause denne uka. Men så vil jeg helst slippe å ha mensen til helga pga uforutsette turplaner. Kan jeg bare ta ei uke til med piller, og så kaste resten av brettet? Altså bare utsette .en. uke til? Gjør ikke så mye om jeg ikke blir 100% sikker, sex kommer jeg ikke til å ha med det første uansett.

Det kan du (og du blir for øvrig 100 % sikker også) men det er jo ikke nødvendig å kaste resten av brettet når du går på Microgynon som er en monofasepille. Du kan ha pillene som reserve i tilfelle du skulle miste noen, bruke dem en annen gang du skal utsette, eller evt. slå dem sammen med neste brett.

Grunnregelen er: minst 21 dager med piller og max 7 dager uten piller. Utover det kan man egentlig trikse og mikse som man vil, men en del vil altså få mellomblødninger hvis de utsetter mensen for lenge.

Gjest Forrige gjest
Skrevet
Det kan du (og du blir for øvrig 100 % sikker også)

Ja, ikke 100 %, da, men 99 komma noe, var det vel...

Skrevet

Ikke kast medisiner, lever de inn på apoteket ;) P-piller og annen hormonprevensjon på ville veier er faktisk et økende miljøproblem, og det er såpass enkelt å levere de til trygg destruksjon at det burde vært en selvfølge.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei! jeg har hoppet over mensen, og glemt pille nr 5 på neste brett. tok to stk dagen etter. hadde sex den dagen jeg tok to. egentlig skulle jeg hatt mensen denne uka, men tar jo p-piller isteden. da vil jeg ikke tro at det blir det samme som å glemme den første pilla på et nytt brett? jeg har jo gått et helt brett allerede.. håper ikke jeg skulle ha brukt prevensjon :S

Håper på raskt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...