Snupsi79 Skrevet 5. juli 2007 #21 Skrevet 5. juli 2007 Så valgte jeg katt fordi jeg: Elsker å støvsuge. Trenger noen å kose med. Liker å bli forstyrret hele døgnet. Aldri vil spise kylling eller fisk i fred igjen. Synes kattesand mellom tærne er deilig. Har for pene møbler. Setter pris på å våkne med kjeften full av kattehår. Har stort fang. Aldri vil dra på ferie igjen. Synes 10 kilos sekker med kattemat er en god investering. Liker å bli stirret på. Setter pris på spisse poter i nyrene eller blæra når du sover. Liker å dele puta med en hårball. Elsker å tørke opp oppkast fra teppet. Liker ting som henger i gardinene. Gjerne vil sitte oppe hele natten og vente på at katten skal komme hjem i god behold (for så å overse deg). Synes døde mus er en fin gave. Er villig til å innse at yndlingsmøbelet ditt ikke er ditt lenger. Trenger noen å snakke med som ikke nødvendigvis snakker tilbake. Ser på kattehår som krydder i maten. Liker dyrelyder. Setter pris på å bli skremt vettet av innimellom. Liker doruller i små biter over hele badet. Ikke får nok av rangleballer. Vil studere katteromper veldig nøye. Liker ting med null oppdragelse. Nyter selskap på do. Foretrekker et liv som slave. Så utrolig bra skrevet Signerer på alle disse punktene!!
Gjest Gjest_Reidun_* Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 Så utrolig bra skrevet Signerer på alle disse punktene!! Det gjør jeg også.
Gjest Frøken Titt Skrevet 6. juli 2007 #23 Skrevet 6. juli 2007 Så valgte jeg katt fordi jeg: Elsker å støvsuge. Trenger noen å kose med. Liker å bli forstyrret hele døgnet. Aldri vil spise kylling eller fisk i fred igjen. Synes kattesand mellom tærne er deilig. Har for pene møbler. Setter pris på å våkne med kjeften full av kattehår. Har stort fang. Aldri vil dra på ferie igjen. Synes 10 kilos sekker med kattemat er en god investering. Liker å bli stirret på. Setter pris på spisse poter i nyrene eller blæra når du sover. Liker å dele puta med en hårball. Elsker å tørke opp oppkast fra teppet. Liker ting som henger i gardinene. Gjerne vil sitte oppe hele natten og vente på at katten skal komme hjem i god behold (for så å overse deg). Synes døde mus er en fin gave. Er villig til å innse at yndlingsmøbelet ditt ikke er ditt lenger. Trenger noen å snakke med som ikke nødvendigvis snakker tilbake. Ser på kattehår som krydder i maten. Liker dyrelyder. Setter pris på å bli skremt vettet av innimellom. Liker doruller i små biter over hele badet. Ikke får nok av rangleballer. Vil studere katteromper veldig nøye. Liker ting med null oppdragelse. Nyter selskap på do. Foretrekker et liv som slave. Akkurat
Gjest DyneTryne Skrevet 6. juli 2007 #24 Skrevet 6. juli 2007 Så valgte jeg katt fordi jeg: Elsker å støvsuge. Trenger noen å kose med. Liker å bli forstyrret hele døgnet. Aldri vil spise kylling eller fisk i fred igjen. Synes kattesand mellom tærne er deilig. Har for pene møbler. Setter pris på å våkne med kjeften full av kattehår. Har stort fang. Aldri vil dra på ferie igjen. Synes 10 kilos sekker med kattemat er en god investering. Liker å bli stirret på. Setter pris på spisse poter i nyrene eller blæra når du sover. Liker å dele puta med en hårball. Elsker å tørke opp oppkast fra teppet. Liker ting som henger i gardinene. Gjerne vil sitte oppe hele natten og vente på at katten skal komme hjem i god behold (for så å overse deg). Synes døde mus er en fin gave. Er villig til å innse at yndlingsmøbelet ditt ikke er ditt lenger. Trenger noen å snakke med som ikke nødvendigvis snakker tilbake. Ser på kattehår som krydder i maten. Liker dyrelyder. Setter pris på å bli skremt vettet av innimellom. Liker doruller i små biter over hele badet. Ikke får nok av rangleballer. Vil studere katteromper veldig nøye. Liker ting med null oppdragelse. Nyter selskap på do. Foretrekker et liv som slave. Gleder meg enda mer etter å ha lest denne lista og husker hvordan det er å ha en liten katt!
Gjest Silmarill Skrevet 6. juli 2007 #25 Skrevet 6. juli 2007 Så morro at dere kjenner igjen dette! Ja, ja, hvem gjør ikke det som har kattepuser Katter har tjenere, mens hunder har eiere - det stemmer bra det! Gleder meg på vegne av deg DyneTrynet for at du skal få en ny pusepjusk etter det som skjedde Så bildet av den, kjempenusselig pusekatt
Fresi Skrevet 6. juli 2007 #26 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har en hellig birma på fire år, en hunkatt som er ganske liten, men krevende Dersom du kjøper rasekatt med "utstillingsfeil" (og det skal ikke så mye til ...) er de mye rimeligere.
Akila Skrevet 17. august 2007 Forfatter #27 Skrevet 17. august 2007 Så valgte jeg katt fordi jeg: Elsker å støvsuge. Trenger noen å kose med. Liker å bli forstyrret hele døgnet. Aldri vil spise kylling eller fisk i fred igjen. Synes kattesand mellom tærne er deilig. Har for pene møbler. Setter pris på å våkne med kjeften full av kattehår. Har stort fang. Aldri vil dra på ferie igjen. Synes 10 kilos sekker med kattemat er en god investering. Liker å bli stirret på. Setter pris på spisse poter i nyrene eller blæra når du sover. Liker å dele puta med en hårball. Elsker å tørke opp oppkast fra teppet. Liker ting som henger i gardinene. Gjerne vil sitte oppe hele natten og vente på at katten skal komme hjem i god behold (for så å overse deg). Synes døde mus er en fin gave. Er villig til å innse at yndlingsmøbelet ditt ikke er ditt lenger. Trenger noen å snakke med som ikke nødvendigvis snakker tilbake. Ser på kattehår som krydder i maten. Liker dyrelyder. Setter pris på å bli skremt vettet av innimellom. Liker doruller i små biter over hele badet. Ikke får nok av rangleballer. Vil studere katteromper veldig nøye. Liker ting med null oppdragelse. Nyter selskap på do. Foretrekker et liv som slave. Så utrolig bra jeg gleder meg til å få katt nå!!
Gjest Jenna88 Skrevet 17. august 2007 #28 Skrevet 17. august 2007 Jeg har verdens skjønneste pusekatter! Kunne aldri tenkt meg noen andre. :rødme: Den ene er DB-katt, den andre er rasekatt (perserkatt). Valgte dem fordi det var "kjærlighet ved første blikk", samt jeg falt for personligheten deres og de hadde et gemytt som passet meg/familien min.
*Lene* Skrevet 19. august 2007 #29 Skrevet 19. august 2007 Vel, kattene våre valgte oss. Dro på FOD gården, og det første som skjedde da jeg gikk inn døren, var at en liten hvit og rød katt med tigerhale, hoppet på skulderen min. Så lå han i fanget mitt i 2,5 timer. Nektet å gå ned. Dagen etter dro vi like så godt å hentet broren hans også Vi skulle egentlig ha en voksen katt som var ferdig oppdratt, men endte med 2 kattunger på 4 mnd. Eeeelsker de utrolig høyt. Har sinnsykt god kontakt med de begge.
Gjest Gjest_rbk4e_* Skrevet 19. august 2007 #30 Skrevet 19. august 2007 Forloveden min og jeg har en svart vanlig hann katt. Han bodde her da jeg kom inn i bildet, men jeg skjønner hvorfor han ble valgt. Han er kjempe kosete og full av pepp. Psycko er utrolig glad i og ta beina våre da vi går, og er veldig glad da jeg leker med han. Pleier og få han leken, så er det voldsom leking, han liker og ta henda mine og jeg synes det er like morro.
gullfisk1 Skrevet 1. januar 2011 #31 Skrevet 1. januar 2011 Jeg og samboeren min fikk vår første katt for litt over et år siden, vi ringte dyrebeskyttelsen i vårt område og fikk beskjed om et kull med katter som var funnet ute uten mor og da var 6mnd gammel. Vi dro til fostermoren som hadde hatt kullet siden de ble funnet og fikk sitte litt med kattene. Den ene hannen stakk seg ut litt mer enn de tre andre ved å være veldig mye mer sosial og frempå. Vi snakket med fostermoren i en liten stund, og hun mente at dette var nok katten som passet oss best. Katten i seg selv er en ganske stor blandingskatt (5,5 kg og tynn) og er den mest kosete og akspeterende katten jeg har møtt! Dette var en passende løsning for oss, både fordi det føles veldig bra å vite at om disse kattenen ikke blir adoptert vil de bli avlivet, og vi reddet han, og fordi siden han allerede var 6mnd var det lettere å finne katten med personlighet som passet oss! Vil også legge til at vår lille pus er innekatt, og vi trives med dette alle tre! Han er så god, sover på bena mine om natten, ligger vedsiden av oss i sofaen når vi ser tv, og har aldri vist noe agressiv oppførsel! Vil anbefale alle å hjelpe et dyr fra dyrebeskyttelsen!
Gjest Lille-pus Skrevet 1. januar 2011 #32 Skrevet 1. januar 2011 Jeg tror TS vil bli mest fornøyd dersom hun/de lar katten velge dem Alle min katter (med unntak av "lille frøken smukk") har valgt meg, og det har vist seg å være den perfekte løsning Min aller første katt var en hjemløs "streifer" som dukket opp på terrassen en dag. De to herrene jeg nå deler hus med valgte meg hos DB, og "lille frøken smukk" var "til overs" og uten hjem, - og jeg meldte meg som back-up dersom ingen andre ville ha henne. Når den triste dag kommer at vi ikke lenger er 4 så ha jeg veldig lyst til å bli kjent med en russian blue, men det virker så rart å "bestille" en katt uten at katten har fått det avgjørende ord...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #33 Skrevet 2. januar 2011 Vi har en huskatt-farget frøken fra dyrebeskyttelsen (funnet forlatt i en pappeske i veikanten) som oppfører seg som en grevinne, og stort sett ser på mennesker som oppvarmede møbler. Hun ligger oppå oss omtrent døgnet rundt, men "koser" ikke, vanskelig å forklare forskjellen. Også snakker hun til oss så fort vi ser på henne, kan føre lange samtaler. I tillegg har vi en enormt stor siameser-blanding som vi fanget da han var ca. 2 måneder gammel, han og familien bodde i en nedlagt fabrikk. Han skal kose konstant, og maler som et uvær om vi så mye som ser på ham. Sjarmen med katter er jo at de har sin egen personlighet, det tar ikke mange timene før du er håpløst sjarmert av en hvilken som helst katt, selv om du egentlig hadde planlagt å skaffe en som var helt annerledes.
ashera Skrevet 3. januar 2011 #34 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har en snart to år gammel Devon Rex som har et godt lynne og en sjarmerende personlighet (kjøpte den som stor fra en familie som ikke kunne ha katt lenger). Besøkte den først for å hilse på, da gikk den rett til sønnen min og la seg i fanget hans - og det var nok til at både vi og tidligere eier var trygg på at salget skulle gjennomføres. Valgte rasen fordi den er aktiv, kvikk og intelligent, og regnes for å være relativt allergivennlig. Samt at den så og si ikke røyter. Har ikke blitt skuffet! Men til TS: Skal katten deres være mye ute, anbefaler jeg ikke en Rex, fordi de har så tynn pels. De liker seg best innendørs. Jeg sier som mange over, la katten velge deg. At en rase har visse kjennetegn du kunne tenke deg hos en katt, betyr ikke at alle individer har disse kjennetegnene i utpreget grad.
kontorstol Skrevet 3. januar 2011 #35 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har norsk gatemix, hu ble kastet på meg selv om jeg egentlig ikke ville ha henne. Likte ikke katter engang.. Men nå er hun her på 4. året og jeg er så glad i frøkna atte
Lise_ Skrevet 3. januar 2011 #36 Skrevet 3. januar 2011 (endret) Jeg har katt fordi jeg elsker selve vesenet jeg storkoser meg med dyr generelt, men katter er det beste dyret jeg vet :) Hun jeg har nå har adoptert fra dyrebeskyttelsen, og jeg har ikke angret et sekund. Jeg blir mer og mer glad i pusekatten, og nå når hun er over et år gammel vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. Endret 3. januar 2011 av Lise_
Aurora M. Skrevet 4. januar 2011 #37 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Pusina mi ble dumpet i en plastpose i en veigrøft.. Hun ble funnet i siste liten og kom til meg som fosterhjemskatt. Jeg har hatt utallige fosterhjemskatter gjennom tidene, men hun her var det rett og slett umulig å gi fra seg. Hun bor så og si på meg! Kommer løpende inn og legger seg i fanget mitt, ligger i armkroken og sover hele natten, fotfølger meg både ute og inne.. Og er jeg opptatt med noe, så ligger hun i nærheten og ser på meg med et varmt blikk.. :rødme: Hun er slett ikke det jeg i utgangspunktet er svak for sånn utseendemessig, men nå er hun selvsagt verdens vakreste pus i mine øyne! Jeg anbefaler alle som skal ha katt å gå til DB eller Kattens Vern. Etter å ha jobbet med slike puser i mange år, er det nesten som om jeg begynner å lure på om de skjønner at de har mye å være takknemlige for.. Endret 4. januar 2011 av Aurora M. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2011 #38 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Jeg anbefaler alle som skal ha katt å gå til DB eller Kattens Vern. Etter å ha jobbet med slike puser i mange år, er det nesten som om jeg begynner å lure på om de skjønner at de har mye å være takknemlige for.. Lytt ! Lytt til Aurora M. ! Vise ord, på vegne av de alt for mange som så sårt ønsker å bli funnet verdige til et eget hjem med kjærlighet og trygghet Aurora M. , du er ikke alene om å ha de tankene du har når du lurer Endret 4. januar 2011 av Lille-pus
la Flaca Skrevet 4. januar 2011 #39 Skrevet 4. januar 2011 Du kan få sagt det Silmarill. Da jeg kom til "Setter pris på spisse poter i nyrene eller blæra når du sover" var jeg solgt ihvertfall. Rare, snåle pusepakkene.
*Ariel* Skrevet 7. januar 2011 #40 Skrevet 7. januar 2011 Vi har nå hatt vår Russian Blue http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Blue kjøpt hos Dyrebeskyttelsen ett år. Vi har ikke angret, eller vel... hver natt når katten åpner dørene for å komme seg ut, blir vi en smule irritert for å ha blitt vekket, men det løser vi som oftest med å sette noe foran dørhåndtaket så han ikke kommer til. Katten er kjærlig, veldig kosete (ligger på et fang så fort han får anledning), er veldig renslig, vår leker ikke så mye, men det passer fint for oss. Russeren er en fantastisk rase, svært smart og aldeles nydelig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå