Gå til innhold

"En liten rød en"

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymret
Skrevet

Overhørte en telefonsamtale mellom en venninne og en annen person, der hun spurte om han/hun kunne skaffe henne "en liten rød en". Venninna mi har tidligere slitt med rusmisbruk, og jeg er redd for at hun holder på å sprekke. Hvilken type pille eller annet kan det være snakk om her?

Er bekymret for henne! :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Overhørte en telefonsamtale mellom en venninne og en annen person, der hun spurte om han/hun kunne skaffe henne "en liten rød en". Venninna mi har tidligere slitt med rusmisbruk, og jeg er redd for at hun holder på å sprekke. Hvilken type pille eller annet kan det være snakk om her?

Er bekymret for henne! :forvirret:

Jeg er ikke 100% sikker , men er ikke dette Rohypnol?

Gjest Bekymret
Skrevet

Takk for svar Gjest!

Så det er Rohypnol tabletter som er røde altså?? Andre også? Hva "gjør" Rohypnol da?

Gjest Gjest
Skrevet

Tror jeg bare har sett hvite Rohypnol? :klø:

Men exstacy kommer i flere farger.

Skrevet

noe så enkelt som paralgin forte er jo rød/rosa....

Gjest Bekymret
Skrevet

Tusen takk for flere svar. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er Paralgin Forte hun er ute etter. Er nok mest sannsynlig noe annet tror jeg... :forvirret:

Skrevet

Rohypnol kalles vel for "blå".

Skrevet (endret)

Ryhopnol er blå

Edit: Tatt vekk tull og tøys fra en halvsovende hjerne...

Endret av Rainbow Brite
Skrevet
Tusen takk for flere svar. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er Paralgin Forte hun er ute etter. Er nok mest sannsynlig noe annet tror jeg... :forvirret:

Paralgin Forte er kjempepopulært hos rusmisbrukere...

Men, hvor informativt er det egentlig for deg å vite hva slags piller hun eventuelt misbruker? Jeg synes du skal fortelle om dine mistanker og spørre henne direkte. Så kan du ta det derfra.

Gjest Bekymret
Skrevet
Paralgin Forte er kjempepopulært hos rusmisbrukere...

Men, hvor informativt er det egentlig for deg å vite hva slags piller hun eventuelt misbruker? Jeg synes du skal fortelle om dine mistanker og spørre henne direkte. Så kan du ta det derfra.

Hun blir bare sur og sint dersom jeg spør/nevner noe om dette. Hun føler at jeg "maser", og at hun kan ordne opp i dette selv... Men jeg vil jo bare hjelpe henne! :tristbla:

Skrevet
Hun blir bare sur og sint dersom jeg spør/nevner noe om dette. Hun føler at jeg "maser", og at hun kan ordne opp i dette selv... Men jeg vil jo bare hjelpe henne! :tristbla:

Du får forklare at du bare spør fordi du bryr deg om henne.

Jeg tror ikke at hun reagerer mer positivt om du kommer med "bevis" for at hun misbruker rusmidler heller...

Gjest Gjest
Skrevet
Ryhopnol er blå

Edit: Ryhopnol er beregnet for mennesker med ADHD, og virker beroligende på disse. Når symptomfrie mennesker tar mange ryhopnol (eller hyppere som det også kalles) gjerne sammen med alkohol, vil de få en motsatt effekt og bli "gira"

Har aldri hørt at de med ADHD tar rohypnol..Er det ikke Ritalin du mener? Rohypnol er jo egentlig sovemedisin.

Skrevet
Har aldri hørt at de med ADHD tar rohypnol..Er det ikke Ritalin du mener? Rohypnol er jo egentlig sovemedisin.

:klaske:

Du har helt rett, jeg surrer! Ikke våknet helt enda skjønner jeg :ler:

Skrevet

Tror kanskje det er Nozinan hun mener.De sterkeste er røde.

Rohypnol er blågrønn og blir kalt hyppere eller en hypp.

Skrevet
Tror kanskje det er Nozinan hun mener.De sterkeste er røde.

Rohypnol er blågrønn og blir kalt hyppere eller en hypp.

KØDDER du?!?! Nozinan er jo et antipsykotikum! Det skal kun tas dersom man er psykotisk! Hva i all verden får man ut av å "ruse" seg på det? Man må være rimelig blåst i allefall...

Skrevet

Kødder ikke jeg.Nozinan er et skikkelig hestedop selv om det ikke er et sentralstimulerene middel.Har man rusproblemer er man rimelig blåst i skallen ja.

Nå påstod jeg ikke helt sikket at det er Nozinan,men det er ihvertfall det eneste jeg vet om som kan være røde.

P.F er rosa.

Skrevet (endret)
Kødder ikke jeg.Nozinan er et skikkelig hestedop selv om det ikke er et sentralstimulerene middel.Har man rusproblemer er man rimelig blåst i skallen ja.

Nå påstod jeg ikke helt sikket at det er Nozinan,men det er ihvertfall det eneste jeg vet om som kan være røde.

P.F er rosa.

Vet godt hva det gjør, og vet godt hva bivirkningene er, har sett det på nært hold..

Edit: Finnes visst røde ecstacy piller også btw.. Se her

Endret av Rainbow Brite
Gjest Gjest
Skrevet
KØDDER du?!?! Nozinan er jo et antipsykotikum! Det skal kun tas dersom man er psykotisk! Hva i all verden får man ut av å "ruse" seg på det? Man må være rimelig blåst i allefall...

I tillegg til ved psykoser kan det også brukes ved: "Abstinenssymptomer. Sterke smerter, enten alene, eller i kombinasjon med analgetika. Søvnforstyrrelser ved psykotiske tilstander." (sitat fra felleskatalogen)

Min far, som ikke er psykotisk, får dem hos legen sin for å lindre angst.

Jeg har også hørt at det gis til heroinavhengige under avvenning og når de soner, for at de ikke skal få voldsomme abstinensreaksjoner, så de er nok kraftige nok til å ruse seg på om man vil.

Skrevet

Jada,det vet jeg også.Har selv vært pillenarkoman for noen år tilbake.Man er så desperat at man tar det man kommer over.det meste i allefall.

Skrevet
I tillegg til ved psykoser kan det også brukes ved: "Abstinenssymptomer. Sterke smerter, enten alene, eller i kombinasjon med analgetika. Søvnforstyrrelser ved psykotiske tilstander." (sitat fra felleskatalogen)

Min far, som ikke er psykotisk, får dem hos legen sin for å lindre angst.

Jeg har også hørt at det gis til heroinavhengige under avvenning og når de soner, for at de ikke skal få voldsomme abstinensreaksjoner, så de er nok kraftige nok til å ruse seg på om man vil.

Hvis du vil henvise til fellesktalogen, må du ta med hele avsnittet, for ikke å snakke om oversikriften:

C

Nozinan Recip

Antipsykotikum.

Indikasjoner: Psykoser preget av eksitasjon, uro, angst, spenning og irritabilitet. Abstinenssymptomer. Sterke smerter, enten alene, eller i kombinasjon med analgetika. Søvnforstyrrelser ved psykotiske tilstander.

Mer her.

Vet at det også gis som angstdempende, med det finnes bedre medisiner for angst, som er beregner for angst. Nozinan er beregnet for psykoser.

Men det er jo selvfølgelig flott at faren din har glede av det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...