Gå til innhold

hvor lenge venter dere med å kjøre bil dagen derpå?


sweetdana

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel veldig enkelt, etter en fuktig lørdagskveld på byen hvor lenge venter dere med å sette dere bak rattet?

Jeg er alltid overhysterisk, og tør nesten ikke kjøre dagen etterpå. Når en man liksom "sikker" på at promillen er ute av kroppen, forutsett at man ikke ble overstadig beruset ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror det fins kalkulatorer på nettet som kan gi deg en pekepinn?

Selv drikker jeg sjelden mer enn to glass vin, og da kjører jeg neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må ut å kjøre venter jeg til det har gått minst 12 timer fra jeg sluttet å drikke. Jeg unngår helst å kjøre dagen derpå.

Jeg har blitt mer forsiktig etter 0,2 grensa kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter minst 12 timer fra jeg drakk siste alkoholenhet. Men jeg drikker også lite og sakte. Har vært skikkelig på fylla prøver jeg å unngå å kjøre dagen etter i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ble du full kvelden før bør du ikke kjøre neste dag. Er det tvil så kan kalkulatorer på nettet brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg inntatt mye alkohol så kjører jeg IKKE dagen derpå. Har bruk for førerkortet mitt i jobben så det er jeg veldig glad i. Uansett venter jeg i det lengste med å kjøre dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Det er jeg ikke i stand til og jeg nekter å sitte på med noen som har inntatt mer enn par glass kvelden før også.

Synes det er helt uforsvarlig, men noen gjør det gjentatte ganger. Spesielt menn, har jeg lagt merke til. Det virker som om de ikke bryr seg så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke mye, men venter vanligvis 10 timer til jeg setter meg bak rattet - ofte lenger.

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har vært skikkelig på fylla og det har blitt seint så prøver jeg å unngå å kjøre i det hele tatt dagen derpå, evt. vente til sent på kvelden. Men har jeg bare vært ute og tatt noen øl så kjører jeg etter 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører helst ikke dagen derpå. Men må jeg så må jeg, og da kjører jeg som en mann med hatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har vært "på dill" og drukket slik at jeg er på en god snurr og tatt f.eks siste drink kl 03 på natta så setter jeg meg ikke i bilen før klokka har bikka MINST 17 på ettermiddagen.

Her er forresten promillekalkulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg kjører stort sett aldri dagen etter jeg har drukket. Er avhengig av førerkortet i jobben min. Men i går drakk jeg til klokken 0230, og begynte å kjøre kl.12 i dag. Synes det var tidlig, men jeg var ikke så veldig beruset i går. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kjører ikke dagen derpå. Dvs jeg kan ta en øl eller to til maten, men det er maks, altså. Finnes mye godt alkoholfritt drikke, så jeg ser ikke poenget med å ta sjansen. Dessuten blir jeg nesten uten unntak bakfull og i dårlig form og da er man ihvertfall ingen god sjåfør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Wadjet.

Hvis jeg skal på langtur dagen etter, drikker jeg overhode ikke, men hvis jeg tar 1 glass vin til maten, ser jeg ingen grunn til å la bilen stå dagen etter- hvis jeg bare skal ned og kjøpe avis.

Men her var det vel snakk om "bakfull" og det er det så lenge siden jeg har vært at jeg husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...