Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. juni 2007 #21 Skrevet 30. juni 2007 Hva med å fortelle dem at det faktisk har en positiv helsemessig effekt å ha katt (kjæledyr)? Som for eksempel at de hjelper deg å takle motgang. Eller få andre i familien (søsken) til å hjelpe med å overbevise foreldrene dine? Men hvis du allikevel ikke skal bo hos foreldrene dine i mer enn et par måneder, er det kanskje like greit å vente litt med å skaffe seg katt? Katter er ikke spesielt positive til å flytte så mye rundt (selv om det vanligvis ikke byr på noe store problemer). Skjønner at det er uholdbart å leve uten katt.
Gjest DyneTryne Skrevet 30. juni 2007 #22 Skrevet 30. juni 2007 tusen takk for svar. ringte hjem og beklaget fordi jeg fikk utbrudd i sted (er ikke lett å kontrollere seg) og de satt visst og diskuterte saken. Kikket på dyrebeskyttelsen.no og kunne gjerne tatt med meg alle, men forelsket meg veldig i denne: http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.n...er/RSCN2348.jpg jeg vil ikke få kattunge av bekjente, jeg vil kjøpe av dem for å gi den et godt hjem og for å vise at jeg er seriøs. den er leveringsklar i uke 30, vet noen hvilken uke vi er i nå? jeg vet jeg virker veldig desperat nå, men som du sier, uholdbart uten katt. jeg vil ikke glemme mioliten heller, men det gjør jeg ikke, jeg har så mange fine minner med den lille pusen. tusen takk for forståelse forresten :-)
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. juni 2007 #23 Skrevet 30. juni 2007 Den katten var nydelig. Jeg har hatt/har to svarte katter selv. Synes også det er veldig bra at du anskaffer en katt fra Dyrebeskyttelsen. Der er det maaange uskyldige vesener som trenger nye hjem. Spesielt på denne tiden av året. Denne uka er nr 26. Håper foreldrene dine skjønner fortvilelsen din! - Og det gjør de nok.
Gjest DyneTryne Skrevet 30. juni 2007 #24 Skrevet 30. juni 2007 Jeg sendte dem en mail om det var mulig å opp og titte på dem, og hvis ikke lille svarte var tatt allerede, ville jeg velge en annen. Jeg tror de vil forstå etter hvert. Mamma er alltid skeptisk til småpuser, men pappa er veldig glad i dem. Tror dette går rette veien, jeg. Nå sitter jeg og passer på en liten skilpaddefarget en som heter Kira, hun merker jeg er trist og kommer opp i fjeset og koser hele tiden er det rart jeg elsker katter?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #25 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Skjønner veldig godt at du er lei deg, DyneTryne - man blir utrolig glad i katten sin! Endret 1. juli 2007 av Veslejenta
Branna Skrevet 30. juni 2007 #26 Skrevet 30. juni 2007 Vet hvordan du har det, har selv hatt katter som har blitt påkjørt da folk kjørte som svin på veien som vi bodde ved. Jeg kan bare gi deg en god
Gjest Silmarill - utlogga nå :-) Skrevet 30. juni 2007 #27 Skrevet 30. juni 2007 Lille pusen min på 11 år ble påkjørt i dag, jeg hadde gledet meg til å komme hjem til den og så er det ingenting mer å komme hjem til sitter og hylgriner og skriker og prøver å roe meg ned, har slåttknytteneven til blodds i veggen og har bare lyst til å dpø selv JEG ELSKET MIO vet faeni kke hvor jeg skal gjøre av meg hva faen skla jeg gjøre???? Hvorfor måtte dette skje med den beste pusen i verden!!! Stakkars deg Dyne Trynet Så kjempetrist det må føles for deg. Du som har skrevet så mye om pusen din her inne :cry: Føler veldig med deg! Gode hilsner og mange klemmer til deg fra Silmarill
Gjest Borghild Skrevet 30. juni 2007 #28 Skrevet 30. juni 2007 Så trist Dyne-Tryne. Jeg har mistet 2 katter og det var helt forferdelig. Håper du får den pusen da, selvom han ikke kan erstatte Mio.
ToveM Skrevet 30. juni 2007 #29 Skrevet 30. juni 2007 Forstår veldig godt du er lei deg, Vi har mistet 2 katter som er blitt påkjørt. Begge ble påkjørt en 18 mai med 2 års mellomrom. Så nå holder ungene kattene våre inne 18 mai. Få deg en ny en raskt, det erstatter jo ikke den gamle, men det hjelper nok på.
Brunhilde Skrevet 30. juni 2007 #30 Skrevet 30. juni 2007 Så trist. Jeg er glad du fant den så du slapp å gå rundt å fundere over hva som kunne ha skjedd med den når den ikke kom hjem. Jeg syns det er en god idé å kjøpe katt hos Dyrebeskyttelsen, jeg har også en som jeg hentet der for 3 år siden. Håper du får lov til å få deg en ny katt.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juni 2007 #31 Skrevet 30. juni 2007 (endret) DyneTryne: R.I.P. Mio. Jeg har hatt katt selv, og vet hvor vondt det er når de forlater en. Når det gjelder ny katt: En ny katt er et nytt individ, en ny sjel. Den kommer til å være en katt, men den kommer aldri til å være Mio. Det er derfor ikke slik at den nye erstatter den gamle. Men den nye kan fylle litt av tomrommet. Det kan være godt det. Endret 1. juli 2007 av Veslejenta
Gjest DyneTryne Skrevet 30. juni 2007 #32 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Vi snakket om det nå, og de forstår at ting blir bedre for meg om jeg får en liten ny en. Pappa tilbød seg tilogmed å kjøre og hente når jeg skal ha og de vil betale for mat og sand tilogmed. De er altfor snille. det er vel 4 uker til han er leveringsklar, og en måned er ikke nok i det hele tatt for å glemme mio, men jeg får tid til å tenke over alle minnene før det kommer en ny som får all oppmerksomhet. fy faen så tomt det er her nå. Endret 30. juni 2007 av DyneTryne
Mrs. K Skrevet 1. juli 2007 #33 Skrevet 1. juli 2007 Lille pusen min på 11 år ble påkjørt i dag, jeg hadde gledet meg til å komme hjem til den og så er det ingenting mer å komme hjem til sitter og hylgriner og skriker og prøver å roe meg ned, har slåttknytteneven til blodds i veggen og har bare lyst til å dpø selv JEG ELSKET MIO vet faeni kke hvor jeg skal gjøre av meg hva faen skla jeg gjøre???? Hvorfor måtte dette skje med den beste pusen i verden!!! Kondolerer, DyneTryne. Jeg har på en eller annen måte klart å låse startinnlegget ditt. Det var ikke meningen og jeg skal få noen til å låse opp igjen first thing in the morning. Trille (mod)
Mrs. K Skrevet 1. juli 2007 #34 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Da fant jeg heldigvis ut, DyneTryne. Beklager atter en gang at jeg fikk låst tråden din. Trille (mod) Endret 1. juli 2007 av Trille
Gjest DyneTryne Skrevet 1. juli 2007 #35 Skrevet 1. juli 2007 Ikke tenk på det Du fikk pm også at det ikke gjorde noe
Gjest Frøken Titt Skrevet 1. juli 2007 #36 Skrevet 1. juli 2007 Den katten du skal se på er nydelig. Ingen kan erstatte noe som har gått bort, men du liker jo katter, så å skaffe seg en ny en vil nok bare bli kos. Jeg kondolerer så masse. Jeg har mistet en katt og en hund. Jeg husker hvor hardt jeg tok det, så vet hvor jævlig du har det nå. Tiden leger alle sår, men minnene har du jo. Og kanskje snart en ny liten en. :D
Gjest DyneTryne Skrevet 1. juli 2007 #38 Skrevet 1. juli 2007 Den katten du skal se på er nydelig. Ingen kan erstatte noe som har gått bort, men du liker jo katter, så å skaffe seg en ny en vil nok bare bli kos. Jeg kondolerer så masse. Jeg har mistet en katt og en hund. Jeg husker hvor hardt jeg tok det, så vet hvor jævlig du har det nå. Tiden leger alle sår, men minnene har du jo. Og kanskje snart en ny liten en. :D Jeg vet, den var helt utrolig nusselig! kondolerer med pusen og boffen din også.. Ja kanskje jeg får en liten en snart, det er iallfall garantert at den får lov å bo her hos oss, så da håper jeg å få svar på mailen min fra dyrebeskyttelsen snart. Tror ikke de svarer på søndager, men kan jo prøve å ringe i morra hvis ikke de har svart. Se denne her også: http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.n...er/RSCN2345.jpg jeg har egentlig lyst til å bare ta dem alle med hjem, men det går jo ikke.
Akila Skrevet 2. juli 2007 #39 Skrevet 2. juli 2007 Uff, så trist! Det var ei nydelig katt du hadde:) Du får bare ta vare på alt det gode h*n ga deg, og fylte de tomme rommene du satt med. Nå sitter du med det største tom rommet, og det er veldig trist. stor til deg!
Gjest Keycha Skrevet 2. juli 2007 #40 Skrevet 2. juli 2007 Sånt er helt GRUSOMT!!!!!! Jeg hadde en pusekatt når jeg var liten også, som vi hadde i 9 år, men vi måtte avlive henne pga at hun fikk kreft. Seriøst, jeg tror jeg gråt i 4 år etterpå og det mener jeg. Og jeg tenker ofte på henne enda, selv om det er kjempemange år siden. Så jeg føler virkelig med deg!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå