Gå til innhold

er "alle" anti franske biler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg er på jakt etter en bil til rundt 50 000 kr, og har nå latt min elsk på en renault scenic 97-mod, flerbruksbil. kjempefin å se på, og romslig og praktisk inni.

men så var det teknikken da, eller elektronikken. jeg har ikke peiling på bil, men jeg synes "alle" er skeptisk til renault og franske biler, og jeg vet ikke helt hvorfor. er det pga rust, eller andre ting?

har prøvd å søke opp tråder her på kg, men ser at mange har svart pr pm. :tristbla:

håper det er noen bilfolk igjen her på kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har null peil på bil - intresserer meg heller ikke. Kjenner en yrkes sjåfør som virkelig liker og kjører en citröeng (?) eller Renault - oi så lite jeg bryr meg. Han er meget fornøyd med kjørekomforten. Han har kjørt andre biler også. før (da jeg var liten) var de litt tungvinte - f. x bytte lyspærer og sånt. Nå virker det som de har blitt mye bedre til sånne ting. At folk er anti-fransk bil er da bare et pluss for å få den billigere.

- Synsinger fra en ikke bilspesialist-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg har null peil på bil - intresserer meg heller ikke. Kjenner en yrkes sjåfør som virkelig liker og kjører en citröeng (?) eller Renault - oi så lite jeg bryr meg. Han er meget fornøyd med kjørekomforten. Han har kjørt andre biler også. før (da jeg var liten) var de litt tungvinte - f. x bytte lyspærer og sånt. Nå virker det som de har blitt mye bedre til sånne ting. At folk er anti-fransk bil er da bare et pluss for å få den billigere.

- Synsinger fra en ikke bilspesialist-

ja, du har et poeng der! håper jeg... for jeg ser mange tilsvarende biler som er myye dyrere.

flere synspunkter?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har plukket opp (fra mine bilgale familiemedlemmer) er at franske biler ikke holder særlig lenge. Kjøp japansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det jeg har plukket opp (fra mine bilgale familiemedlemmer) er at franske biler ikke holder særlig lenge. Kjøp japansk.

ja, det samme har jeg fått høre, så jeg har sett etter mazda og toyota, men den renaulten var så fiiin!

men jeg har ikke mye penger, og er ikke interessert i å sende bilen på verksted i hytt og pine.

hvilke andre biler er fra japan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske biler er helt grei, mange år siden de hadde problemer med å ruste mer enn, alle biler blir idag laget omtrent likt og holder vel omtrent like lenge, og at bruktbilprisen er lav, er jo en fordel for deg som skal kjøpe brukt. Selv har vi hatt 2 stk koreanske biler (Kia) mange som lo av oss da, men vi var kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjører en rød Lada fra 1984 og er kjempefornøyd! :popcorn:

Og poenget var at? Spørsmålet gjaldt FRANSKE biler, Peugot er fransk, LADA er ikke...men det er bra at du er fornøyd, det er det viktigste, eller kanskje ikke? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og poenget var at? Spørsmålet gjaldt FRANSKE biler, Peugot er fransk, LADA er ikke...men det er bra at du er fornøyd, det er det viktigste, eller kanskje ikke? :klø:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det samme har jeg fått høre, så jeg har sett etter mazda og toyota, men den renaulten var så fiiin!

men jeg har ikke mye penger, og er ikke interessert i å sende bilen på verksted i hytt og pine.

Hvis du ikke har mye penger er vel det sikreste å kjøpe noe som varer, selv om du må ut med litt mer til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styr unna franskiser!! jeg har hatt en citroen og den fikk barnesykdommer allerede fra 6 års alder.......utrolige mange problemer jeg hadde med den bilen!! må spesielt nevne oljelekkasje fra ødelagt pakning (reparasjon 15000!!!) alle delene på eksosanlegget måtte skiftes ut, motoren kokte over og sprengte kjølevæske beholderen som stod ved siden av radiatoren.......

Jeg kjøpte bilen for 60.000 og tror jeg betalte minste bilen en gang tilbake i bare reparasjoner..........

Nå har jeg en toyota yaris og den er min beste venn :) Citroen var min første bil og da lo folk godt av meg når de oppdaget hvilken doning jeg kjørte rundt i.......Nå vet jeg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna franskiser!! jeg har hatt en citroen og den fikk barnesykdommer allerede fra 6 års alder.......utrolige mange problemer jeg hadde med den bilen!! må spesielt nevne oljelekkasje fra ødelagt pakning (reparasjon 15000!!!) alle delene på eksosanlegget måtte skiftes ut, motoren kokte over og sprengte kjølevæske beholderen som stod ved siden av radiatoren.......

Jeg kjøpte bilen for 60.000 og tror jeg betalte minste bilen en gang tilbake i bare reparasjoner..........

Nå har jeg en toyota yaris og den er min beste venn :) Citroen var min første bil og da lo folk godt av meg når de oppdaget hvilken doning jeg kjørte rundt i.......Nå vet jeg bedre :)

Igjen så er citroen det beste europeiske bilmerket.

Bx etc var også modeller man må skyte for at de skal dø hen. Så den var tatt på tynt grunnlag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kjøp renault, da må du gå" :forvirret:

Toyota har de mest fornøyde kundene, jeg ville gått for en yaris :)

bmw, toyota og saab har de mest fornøyde kundene. Men det sier ikke alt om kvaliteten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

mange svar som jeg ville høre, nemlig at ikke alle synes franske biler suger! :)

det blir et valg mellom fornuft og følelser tror jeg. renaulten er stilig, toyotaen litt gubbe, og mazdaen litt småharry. nå snakker jeg om de tre bilene jeg vingler mellom, og ikke at disse bilmerkene generelt er sånn altså! jeg føler at jeg BØR velge mazda eller toyota, men det er renaulten som tiltaler meg mest.

toyota yaris ja, den er fin, men litt liten motor da. skal kjøre langt i sommer sjø.

mocci: er det lenge siden du hadde fransk bil? den som jeg har tenkt på er 97-modell. ganske ny i mine øyne, og da er den kanskje ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører fransk bil og jeg kjenner også en som konsekvent kjøper kun franske biler.

Så nei, det er langt ifra alle som misliker franske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...