Gå til innhold

Dere som jobber i butikk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjestja

Jeg er en normalvektig bulimiker og har mine raid ganske ofte. Det er ikke så kult å handle pizza, cola, gjerne øl også, to poser potetgull, sjokolade, smågodt, is osv. i samme kurven. Ser ut som jeg skal ha barnebursdag, men har ikke barn. Dette gjentar seg ganske ofte, opptil flere ganger i uka. Lurer på hva de i kassa tenker da... Når jeg kjøper så mye om gangen, gjort det i flere år, uten å legge på meg synlig mye.

Føler det står bulimi i panna på meg.

Men så handler jeg andre ting også, da. Frukt, grønnsaker, pålegg og grovt brød sånn til vanlig.

Jeg er ikke en som kikker i andres kurver, men når jeg står i kassa så legger jeg merke til hva de før meg legger på. Blir til at jeg tenker at de kjøper inn for gamlehjemmet eller vaffelsteking i fotballgruppa når det er ti liter melk, eller at det er bursdag på gang når de kjøper en kasse brus. Om de skal grille når det er sånn mat eller skal ha barnebarnet på besøk når pakken med bleier havner på båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neria

Jeg jobba fulltid i matbutikk i et år og hva kundene handla husket jeg aldri 2 sekunder etter at de var ute av butikken. Eneste to unntakene var han som sto utenfor butikken før vi åpnet hver eneste morgen og kjøpte avisa og 2 liter melk. Og han som bodde alene og likevel kjøpte 10 kneipbrød og 10 liter melk hver eneste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har jobbet i matvarebutikk tidligere og så stort sett at de som vaar overvektig puttet oppi kaloribomber spedd på med en viss mengde light produkter for å veie opp mot den dårlige samvittigheten. Brusen var gjerne i light utgaven. Muligens majonesen også. Mener å huske at det var mye chips og snadderpålegg som roastbiff o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Skjønner ikke at dere bryr dere om hva folk som sitter i kassa, altså totalt fremmede folk, mener om dere og hva dere kjøper? :overrasket:

Jeg har selv jobbet i kassa i en matvarebutikk. Brydde meg aldri om hva folk handlet. Det var glemt med en gang jeg begynte på ny kunde.

Jeg kjøper det jeg har lyst når jeg har lyst, så får folk tenke akkurat hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger kun usunne ting stor sett, så det er ikke så mye å velge i. Vi legger merke til de faste kundene som kjøper hauger av junk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvis noen hadde sagt noe sånt til meg, hadde de nok mistet meg som kunde. Jeg hadde nok sagt klart ifra også.

(jeg tar selvsagt som en selvfølge at det ikke var noen jeg kjente, men bare en tilfeldig person bak kassen)

Hvis dette ble sagt med et lite smil, ville jeg aldri blitt fornærmet. Det får være grenser for hva som skal avgjøre at jeg både skal slutte å handle i butikken og i tillegg lekse opp for personen som sitter i kassa.

Ikke ta alt så alvorlig a', folkens...

Enig med den siste her, ærlig talt, hvor hårsåre er det mulig å være?

Jeg er forresten utrolig dømmende, men tenker ikke mer på det når tjukke folk handler pølser og chips enn når tynne gjør det, tenker bare på det ekle gule fettet som vil samle seg i blodårene deres... fysj! At folk klarer å spise sånn dritt... (umm, har kanskje ikke et heeelt normalt forhold til mat...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...