Gå til innhold

Hva i.....?! Ett langt hår på overarmen!

Medinilla Magnifica

Anbefalte innlegg

He he det her er helt sykt! Smurte meg akkurat inn med bodylotion og fikk til min store forskrekkelse se at jeg hadde ett ca.5cm langt hår som grodde på overarmen! Det var like lyst som de andre hårene, men det var mye tynnere! Det var skikkelig ekkelt synes jeg, fikk helt frysninger av meg selv..Det må jo ha vært der lenge og, siden det har rukket å bli såå langt. Trodde ikke noe slikt var mulig jeg men. Nå er det i hvert fall vekk. Så fort jeg så det, kunne jeg ikke få nappet det ut fort nok.

Ja ja, merkelige greier var det synes nå jeg.

Ingen som har opplevd lingnende eller?

:forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest freaky

helt sprøtt, trodde jeg var alene om det, jeg!

nappet det ut, og siden kom det tilbake. Det har skjedd to ganger....

Freaky! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er alene om det! Kom det tilbake sier du? Uffamei, da får jeg vel holde utkikk da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sånne hår jeg også, men det er heldigvis ikke så plagsomt. Ellers har jeg et hår som plutselig dukker opp på haken min i tide og utide. Det er skikkelig stivt og rart og kjennes ut som et skjeggstrå. Men det nappes selvsagt jevnlig og synes heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk. som vokser ut midt på en føflekk på armen. Virker ikke som om de slutter og vokse hvis jeg ikke klipper dem.

Og noen steder på halsen og i ansiktet har jeg sånne hår som bare vokser og vokser. Men de er stive og mørke. De kommer alltid tilbake på samme sted så her må det nappes regelmessig! Snodige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

5 cm.. alle hårene på armene mine er ca så lange.. er det lang? unormalt?

nå blir jeg litt "redd".. har jeg virkelig så annerledes hårvekst.. og har ikke oppdaget det før nå..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har étt rett v siden av den ene brystvorta og étt som vokser midt i panna....skulle kanskje vært et horn...... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 cm.. alle hårene på armene mine er ca så lange.. er det lang? unormalt?

nå blir jeg litt "redd".. har jeg virkelig så annerledes hårvekst.. og har ikke oppdaget det før nå..?

Oj, sikker på at du har øye for hvor mye 5cm egentlig er?

Denne streken er ca 5cm: ------------------------

Hvis alle hårene dine er så lange så vil jeg nok tro at du har en god del lengere hårvekst enn normalen ja. :lol:

PS: Fant ut nå at mitt umulig kan ha vært mer enn 4cm.. så hvor mye 5cm egentlig var da jeg laget den grønne streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd når man finner slike lange hår, er at det faller ned hår fra et annet sted (f.eks. hodet) og slår røtter..... Høres merkelig ut, men sant. Jeg hadde ei venninne som fant et hår som var nærmere 20 cm på låret..... og det satt ordentlig fast, altså. Tror nok ho hadde merket håret før, hvis det hadde oppstått der på låret...., så dette er hår som kommer fra en annen plass, og slår rot. Det skjer ikke akkurat ofte, tror jeg. Jeg har i allefall aldri opplevd det på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår kan ikke vandre slik og slå rot. Håret vokser fra en hårfolikkel, og denne tar ikke i mot "nye" hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

At hår "setter rot" har jeg aldri hørt om nei, de virker litt for rart.

Men jeg har noen ganger fått lange hår midt under foten jeg... altså, de vokser ikke der, de bare kommer ut av huda, om man skjønner. Det er lange hår (hodehår) som kommer ut av en smertefull klump, nesten som ei kvise først, og det er smertefullt. Når håret stikker frem, så kan man bare DRA det ut, rett og slett (fordi det ikke vokser der på rot, men bare kommer ut, så drar man ut et langt, langt hår...)

Mamma har det på samme måten, og min bror også, men ellers har jeg ikke hørt om noen som opplever dette. Det er som om håret "vandrer i kroppen" før det finner ut at det skal komme ut en eller annen plass. Det smertefulle er at amn tråkker på et lettere betent område (det er jo et fremedlegeme inni huda, nettopp dette håret)

Det er en helt merkelig opplevelse å trekke ut en 20-30 cm langt hår fra under foten, håret bare ligger der inni huda en plass, uten en rot.... Helt merkelig følelse.

Forøvrig har jeg noen hår som vokser på sånn som er tykkere/mrøkere en andre også. Et helt hvitt ett på haka, et par mørke i kanten av ene brystvorta, og et under navelen som er ekstra mørkt og stivt... Men disse under foten er en rarere opplevelse (men det skjer ikke ofte altså, maaaaange år siden sist, var mer vanlig når jeg var yngre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lange mørke hår under foten høres rimelig scary ut spør du meg :o Aldri hørt om noe lignende før jeg (ikke for å være ekkel altså...). Hender at det dukker opp et par svarte, stive hår ved brystvortene hos meg, men de blir selvfølgelig nappet så fort jeg ser dem. Dette er vel "problemet" ingen helst vil snakke om, men som de fleste har. Det har i allefall jeg erfart. En venninne av meg hadde forøvrig plutselig et langt hår på det ene kinnet. Jeg trodde det var løst jeg og nappa til. Det gjorde vist vondt :oops:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men jeg har noen ganger fått lange hår midt under foten jeg... altså, de vokser ikke der, de bare kommer ut av huda, om man skjønner. Det er lange hår (hodehår) som kommer ut av en smertefull klump, nesten som ei kvise først, og det er smertefullt. Når håret stikker frem, så kan man bare DRA det ut, rett og slett (fordi det ikke vokser der på rot, men bare kommer ut, så drar man ut et langt, langt hår...)

Jeg har hørt noe om dette tidligere. Mener det er vanlige hår som trenger inn under huden og ligger å irriterer, derfor denne klumpen du beskriver. Men jeg vet ikke om det kan vandre rundt i kroppen. Tror vel heller det kan trenge inn under foten f. eks hvis man går barbent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe
Har étt rett v siden av den ene brystvorta og étt som vokser midt i panna....skulle kanskje vært et horn...... :o

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Joda, julienne, det er mulig det har trengt inn, ikke vandret ned, men det er jo rart det også, da. For det kommer fra innsiden. Altså, det blir en klump som er vond (grunnet irritasjon, selvsagt) og etter et par dager så stikker håret frem, og da kan man dra det ut. Om det hadde "krabbet inn i huden" så skulle det jo ikke vært slik at klumpen kom først? Av og til graver vi litt i den (med knappenål og pinsett) for å finne håret, om det er på en svært smertefull plass, og inni der en plass er det en ende som vi kan dra i, og da kommer det hele ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Det var noe om dette på TVN for en stund siden, sikkert et år siden eller noe sånt. Der og var det en som hadde en liten kul på ryggen, og når kjæresten skulle prøve å klemme den ut for å se om det var en kvise kom det et langt hår hun kunne trekke ut.

Jeg har en føflekk det vokser hår ut av jeg. De bare vokser å vokser, så jeg må passe på å nappe de bort ofte. Pleier å ta det annenhver kveld samtidig som jeg napper brynene...

Merkelig at det er bare en føflekk som er sånn, de andre er det ikke lange hår i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hår kan ikke vandre slik og slå rot. Håret vokser fra en hårfolikkel, og denne tar ikke i mot "nye" hår.

Ok. Jeg leste det i en bok, skjønner du, men jeg skjønner nå at jeg må være mer kritisk til kildene..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Lange dun er ikke så veldig uvanlig faktisk. En gang kjæresten masserte ryggen min, fant han et laaangt lyst hår. Veldig tynt, akkurat som dun. Det ble nappet ut, og siden har vi ikke sett noe til det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica :

Jeg tror det du snakker om fra TVNorge kan være en "tvillingcyste". Noen ganger kan man få / ha små kuler eller cyster, som skal være helt ufarlige, med noen hårstrå i eller noe annet kroppen ikke trenger.

Noen sier at finner man en slik en, kunne man ha vært en tvilling, at det er en liten "rest" av det som kunne ha vært din søster eller bror i en slik cyste, derav navnet tvillingcyste. Men historien er litt vel bisarr, så vet ikke helt hva man skal tro. Tror neppe den teorien er allmennt akseptert i allefall :ler:

Det heter uansett tvillingcyste i allefall og jeg har selv hatt en på halebenet. Den gjorde så vondt at jeg måtte til legen for å se om de kunne tappe den med en finnål. Måtte ha bedøvelse først og det gjorde noe innihæ###### vondt og jeg grein som en unge. De fikk riktig nok ikke ut noe, men jeg fikk noe betennelsesdempende og det gikk over etter et par dager. Merkelig,- kunne nesten ikke gå den dagen :roll: :-?

Ang hår på de merkeligste steder,- jeg har også funnet noen sorte hår på brystene og jeg NAPPER DEM VEKK FORT SOM FA## ! Så ekkelt.....

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...