Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Er det bortskjemt drittunge fakter å ikke forvente takk?

Kanskje ikke det. Men det sier litt om dine holdninger til høflighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jeg vet det, men han er nok takknemlig, han er nok bare sjenert :forvirret:

Jeg hadde gitt han et spark i ræva som bursdagsgave. Tror det vil være mye mer nyttig for han enn 1500 kr :ler:

Så sjenert er det ikke mulig å være. Særlig ikke overfor søsken. Han er en bortskjemt og utakknemlig unge. Bare innse det. Hvis du fortsetter å gi han dyre ting selv om han ikke viser noen takknemlighet mister han helt respekten for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Først skriver TS at han er utakknemlig og så er han sjenert? Sjenert å si takk for gave fra sin søster? For no tull.

Skrevet

Hvis han pleier å få så mye som 1500 kr i bursdagsgave fra søsken i tillegg til gaver til flere tusen utenom så er han bortskjemt, om han så takker eller ei.

Unger i den alderen har nytte av å ha sommerjobb, gå med avisa ha plikter hjemme etc. for å kjenne følelsen av å ta ansvar for seg selv og tjene egne penger. Ikke få dyre gaver og masse penger dytta oppi ræva.

Gratulerer med den perfekte oppskrift på blærete, utakknemlig druittunge-tenåring! :tommel:;)

Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Jeg syns det er merkelig at dette "klageinnlegget" er full i fnis, unnskyldninger og nurkeprat. En så gammel gutt burde virkelig ha blitt oppdratt til å skjønne hva høflighet er. Ikke rart han oppfører seg bortskjemt og utakknemlig. Han får jo så mye bra samtidig som ingen forventer noe takk? Eller i allefall ikke sier det til han/forklarer hvordan en skal oppføre seg når vi har fått noe. Å gi så mye penger er helt utrolig. :o Mine egne barn hadde ikke engang fått så mye, så å gi en borkjemt unge hadde blitt helt uakseptabelt.

Endret av Miss Cutie
Skrevet
Kanskje ikke det. Men det sier litt om dine holdninger til høflighet.

Min holdning til høflighet er at man ikke kan tvinge den frem hos andre...

Skrevet

Jeg har en bror på 15 år, han får kun penger/gaver til jul og bursdag. Vi gir samme summen til han som våre nieser og nevøer, 200,-.

Grunnen til dette er at vi ikke har flust med penger og at vi er enige om å gi den summen, det er også den summen ungene får av bestefar til jul og bursdag.

Til konfirmasjon gir vi 1000,-, der har vi også samme sum alle sammen.

Skrevet
Jeg tror han får penger til bursdagen jeg.. Tenkte på 1500. Hva gir dere til deres små brødre (søsken generelt) ?

Vi har lagt oss på ca 200 kr. Men nå gir vi ikke lenger med mindre vi feirer sammen.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å gi dyre gaver til bursdag hvis man har råd til det, men det jeg synes er galt er måten du håndterer det på. Du fniser over at din søte lillebror er sjenert, men først så sutrer du over at han ikke takker :klø:

Det er ikke rart han blir bortskjemt og umoden når han har umodne søsken som ikke gidder å lære han om livets realiteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...