Gjest Gjest72 Skrevet 13. mars 2003 #1 Del Skrevet 13. mars 2003 Har et problem med samboer og hans eks. Han var i militæret og var da sammen med henne i helgene når han hadde perm. Han reiste hjem etter endt tjeneste. Dette var ikke et "heftig kjerlighetsforhold" men kun "godt å ha en på land-forhold" de periodene han hadde fri, noe begge var inneforstått med. Hun viste han skulle hjem etter at tjenesten var over, og de bor 150-200 mil fra hverandre. Hun ble gravid og sa barnet var hans. Problemet er at unnfangelsen skjedde etter at han var ferdig/reist hjem, men han var på en helge tur der oppe (vet ikke datoen) og da skal hun ha blitt gravid. Han har ikke hatt kontakt med sønnen, og hun valgte å beholde barnet selvom han hele tiden sa han ikke ville ha barn. Nå har de flyttet nærmere oss og vi har endelig møtt barnet. (jeg har hele tiden ment de burde ha et forhold faren/barnet, men har respektert hans tvil om farskapet og ønske om ikke å treffe han.) Nå har jeg fått vite dette med datoene, og at hun har hatt en "trøste venn" + at barnet (sønn) overhodet ikke har noen likhets trekk med faren eller andre i hans familie. Farens tvil har for fult smittet over på meg, mens han nå tydligvis er glad for denne kontakten. Samboers mor har sagt at hun tviler på farskapet, og min samboer har alltid sagt det. Hva gjør jeg nå. Klarer ikke å tro 100% at han er hans, og grubler hele tiden. Er det feil av meg å be om DNA test? Det er tross alt han som har sådd denne tvilen i 6 år hos med (sønnen er 11 år). Er ikke det greieste å få denne tvilen ut av verden? Det koster kun 2800,- å sjekke det. Aberet er å finne ut at det ikke er hans, men sikkerheten gir en større glede og trygghet. Jeg tror ikke jeg orker å gå og lure og lete etter tegn etter likheter resten av livet. Litt rotete melding, men tankene flyr og gnager så jeg ikke klarer å skrive dette bedre. Hva ville dere ha gjort? Vil bare informere om at jeg har ingen "sjalu" tanker ovenfor eks'en den biten er helt ok og jeg håper inderlig at det er hans sønn. Men jeg vil gjerne vite det sikkert. Og jeg syns både gutten/bestemor/far/stemor alle innvolverte bør være 100 % sikre og ikke la det være noen som helst tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 13. mars 2003 #2 Del Skrevet 13. mars 2003 fordelen med dna test er at du blir sikker på at barnet er ditt. bakdelen er at om du tar testen og du ser at det er ditt så vil du kansje ha dårlig sammvitighet for og ha tvilt. trur de fleste gutter som har et barn etter tillfeldig sex tviler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 13. mars 2003 #3 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg ville ha ønsket en test, enten jeg var i din eller din samboers situasjon. En annen ting er det praktiske og juridiske. Så et TV-program i høst om dette, men husker ikke detaljene. Før var det i hvert fall slik at barnets mor kunne nekte fram til barnet er myndig, men tror det har kommet en endring som har styrket den mulige farens posisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2003 #4 Del Skrevet 15. mars 2003 Din samboer virker helt UANSVARLIG. Han påstår at han aldri ønsket seg barn...........Ok, :oops: Hvorfor hadde han da UBESKYTTET sex med henne? JEG VILLE IKKE KLART OG TATT EN SLIK MANN ALVORLIG. :o Men, men, det er vel ikke alle som har så høye krav som meg............. - - -Selv om det førstnevnte vel sannsynligvis bare er MINSTEKRAVET. For meg er det en selvfølge å beskytte seg hvis man ikke ønsker seg barn. Er det ikke slik i hans verden tro? Uansett, ønsker deg lykke til, - - kan visst være på sin plass............ :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest72 Skrevet 13. juni 2003 #5 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er jeg som postet dette innlegget. Nå har de tatt testen. Kjærsten min er ikke pappa lenger... For en tragedie. Er så sint på militærf##ter (Les: damer som er så desperate etter å flytte til østlandet at de knuller militærgutter på spreng, jævla innavla billige drittjenter) at jeg nesten sprekker. Det finnes ingen unskyldning overhode for de jentene som lyver farskap på en eks. Stakkars guttungen som nå sitter igjen uten en far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest72 Skrevet 13. juni 2003 #6 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er jeg som postet dette innlegget. Nå har de tatt testen. Kjærsten min er ikke pappa lenger... For en tragedie. Er så sint på militærf##ter (Les: damer som er så desperate etter å flytte til østlandet at de knuller militærgutter på spreng, jævla innavla billige drittjenter) at jeg nesten sprekker. Det finnes ingen unskyldning overhode for de jentene som lyver farskap på en eks. Stakkars guttungen som nå sitter igjen uten en far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 13. juni 2003 #7 Del Skrevet 13. juni 2003 Vel, han hadde jo en mulighet for 11 år siden da... Å ikke skrive under på papirene og da få (plikt) til å ta dna test for å bekrefte/avkrefte farskap. Synes det er dumt ikke flere menn benytter denne sjansen hvis de er i tvil. Bedre å gjøre det med en gang enn når barnet er mye eldre og skjønner tegningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 13. juni 2003 #8 Del Skrevet 13. juni 2003 Så han var altså ikke faren... Hehe, uff, ja, nå angrer han nok litt på at han ikke tok den testen for mange mange år siden Ps! var en lenger oppe som sa noe om uansvarlig og ubeskyttet sex; det er fullt mulig å bli gravid ved bruk av beskyttelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 13. juni 2003 #9 Del Skrevet 13. juni 2003 Mener at det er en tidsfrist på å be om en slik test, jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at det må skje før barnet er tre, eller samme antall år etter at man fikk kunnskap/melding om å være far. Mulig jeg tar feil, men det spørs om toget er gått, dersom mor nekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #10 Del Skrevet 13. juni 2003 Mener at det er en tidsfrist på å be om en slik test, jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at det må skje før barnet er tre, eller samme antall år etter at man fikk kunnskap/melding om å være far. Mulig jeg tar feil, men det spørs om toget er gått, dersom mor nekter. Var slik før, tror jeg. Nå er det nedret med den nye barneloven (?), så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #11 Del Skrevet 13. juni 2003 er ikke noen frist for slike tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2003 #12 Del Skrevet 13. juni 2003 1.april i år kom det en ny lov som sa at mor ikke lenger kan nekte far å kreve dna- test dersom han er i tvil. Tidligere kunne mor nekte for at dette skulle gjøres helt til barnet var myndig. Derfor fantes det ingen tidsfrist fordi far strengt tatt ikke hadde noe han skulle ha sagt! Han var avhengig av at mor ville samarbeide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 13. juni 2003 #13 Del Skrevet 13. juni 2003 Somehow, så synes jeg mest synd på guttungen. Og for den saks skyld, den personen som faktisk er far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 14. juni 2003 #14 Del Skrevet 14. juni 2003 Egentlig veldig greit at den loven er fornyet. Jeg synes barna i det det lange løp har det best med å vite hvem far og mor er, nesten uansett. I noen tilfelle der barnet blir utsatt for fare, må man bruke andre virkemidler. Så er man i tvil om eget farskap - finn ut av det, nå er altså muligheten der. Og som du selv sier: Det dreier seg også om resten av familien, besteforeldre, tanter, onkler osv. Kunnskap og fakta er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 14. juni 2003 #15 Del Skrevet 14. juni 2003 Vel. Det er nok ikke noen nordnorske jenter som ligger med militærgutter for å kunne flytte sørover. Hvor har du den ideen fra, mon tro? Nordlendinger trenger ikke oppholdstillatelse i Sør-Norge, det er nok mer kåthet og kjemi som spiller inn når de hopper til køys. Synd for gutten å oppleve at pappa likevel ikke er faren. De voksne i denne saken synes jeg har oppført seg som duster. Siden hun også bar tvilt om farskapet - burde de Dna-testet for lenge siden. Ikke når barnet er ellve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. juni 2003 #16 Del Skrevet 14. juni 2003 En klassekamerat av meg ble innkalt i en farskapssak sammen med 2 andre... Han ble "den heldige vinner" på DNA analysen... :-? Trist når mor er løsluppen. Nå har far og sønn et godt forhold, men det var en tøff beskjed å få den gang. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå