Gjest vsn Skrevet 3. juli 2007 #61 Del Skrevet 3. juli 2007 Senere i kveld må du belage deg på nok en gørrkjedelig runde i sengen med Fjertleif, som har mistet både håret og fantasien, men derimot har lagt på seg et uspesifisert antall kilo og diverse uvaner siden dere møttes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vsn Skrevet 3. juli 2007 #62 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg synes det sier svært mye om vårt samfunn når norske kvinner i produktiv alder trekker på skuldrene og sier "jeg gidder ikke få barn". Mest av alt ser jeg på det som et uttrykk for ekstrem egoisme, de vil heller realisere seg selv, bare være opptatt av seg selv frem til de blir 80+ år. Og det har de full rett til. Det er jo egoistisk å få unger også. Jeg har 4 stk. Jeg tenkte ikke at nå skal jeg jammen gjøre mitt for å holde folketallet oppe. Det var ikke derfor jeg fikk dem. Ungene er en glede, jeg ville ikke vært uten dem. Men av og til misunner jeg min barnløse venninne som er like gammel som meg. Hun har det stilt og rolig hele tiden. Har kun seg selv å ta hensyn til. Det må være deilig noen ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #63 Del Skrevet 6. juli 2007 Man kan da bli ensom som gammel selv om en har barn Jeg jobber på sykehjem og det er mange der som har flust opp med barn og barnebarn uten å få besøk. Noen får besøk ca en gang i måneden, rundt den 20., da trygda kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #64 Del Skrevet 17. juli 2007 Man kan da bli ensom som gammel selv om en har barn icon_eek.gif Jeg jobber på sykehjem og det er mange der som har flust opp med barn og barnebarn uten å få besøk. Noen får besøk ca en gang i måneden, rundt den 20., da trygda kommer... helt enig ! Hvorfor får man barn egentlig ? jeg er 46 år gammel, frivillig barnløs og har ikke angret en eneste dag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulla(-: Skrevet 17. juli 2007 #65 Del Skrevet 17. juli 2007 Signerer denne. Jeg er ytterst frivillig barnløs, og det kommer jeg til å forbli i alle mine dager. Samme her Har aldri skjønt det der med at meningen med livet er å få barn... Møtte min samboer i en alder av 36, da var det jo for sent uansett, og vi har det fint sammen med vår pusekatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #66 Del Skrevet 17. juli 2007 Tvert i mot. I Oslo Vest er det igjen er trend at mor er hjemme med opptil 3-5 barn mens far jobber. Ja, og det synes jeg er utrolig hyggelig. Det er på tide at feministene begynner å legge litt bånd på seg nå. Denne såkalte kvinnefrigjøringen har gått så langt at barna rett og slett lider under det. Her er det opp i otta og stå på trappa i barnehagen når personalet vrir om låsen i døra, og så er det å hente i det det lider mot kveld før det er hjem å glefse i seg litt mat, se barnetv og så rett i seng. Alt fordi mor på død og liv skal gjøre "karriere". I dag kan de fleste kvinner være hjemme med barna mens far jobber. Da får man tid til å skape et rolig og harmonisk hjem, samt at barna alltid vil ha noen å komme hjem til. Med dagens lønnsnivåer er dette ikke noe problem for de fleste. Det er ikke til å komme bort fra at kvinner uten barn er både egoistiske og en smule tomme i hodet. De tenker ikke på hvem som skal ta seg av dem når de blir gamle. Hvorfor skal mine barn betale skatt for at du skal få nyte godt av en plass på gamlehjem? I tillegg er de fleste en smule selvopptatte. De vil ikke ha barn fordi de er redde for at kroppen skal bli ødelagt, de skal reise så mye, de har så mange hobbyer som tar tid... Ærlig talt altså! Det er ikke tvil om at folk med barn får et bedre verdisett. Men nå tror jeg de fleste ønsker seg barn da. De har bare ikke innsett det ennå. *smil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 17. juli 2007 #67 Del Skrevet 17. juli 2007 Det er ikke til å komme bort fra at kvinner uten barn er både egoistiske og en smule tomme i hodet. De tenker ikke på hvem som skal ta seg av dem når de blir gamle. Hvorfor skal mine barn betale skatt for at du skal få nyte godt av en plass på gamlehjem? I tillegg er de fleste en smule selvopptatte. De vil ikke ha barn fordi de er redde for at kroppen skal bli ødelagt, de skal reise så mye, de har så mange hobbyer som tar tid... Ærlig talt altså! Det er ikke tvil om at folk med barn får et bedre verdisett. Men nå tror jeg de fleste ønsker seg barn da. De har bare ikke innsett det ennå. *smil* du skal ha for forsøket ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Madam Mim* Skrevet 17. juli 2007 #68 Del Skrevet 17. juli 2007 Rart at noen krever svar eller begrunnelse på hvorfor man er singel og barnløs. Sjelden at man blir avkrevd svar på hvorfor man er gift, samboer, forelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli 2007 #69 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor skal mine barn betale skatt for at du skal få nyte godt av en plass på gamlehjem? Jeg betaler skatt så dine barn får skolegang, barnetrygd, gratis helsetjenester og tilliggende herligheter, så det kan vel kalles et takk for sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karina44 Skrevet 29. juli 2007 #70 Del Skrevet 29. juli 2007 Rart at noen krever svar eller begrunnelse på hvorfor man er singel og barnløs. Sjelden at man blir avkrevd svar på hvorfor man er gift, samboer, forelder? Jo, jeg har i årevis blitt sett rart på fordi jeg har samboer men ikke har fått barn. T.o.m. på et kurs var det en dame som skrek høyt så alle hørte det; DU HAR IKKE BARN DU!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #71 Del Skrevet 29. juli 2007 Samme her Har aldri skjønt det der med at meningen med livet er å få barn... Møtte min samboer i en alder av 36, da var det jo for sent uansett, og vi har det fint sammen med vår pusekatt. Hva, er det for sent uansett, sier du? Du møtte din samboer da du var 36: det er ikke for sent å få barn da. Selv er jeg 35 og fortsatt banrløs og singel. Men møter jeg en mann jeg liker som vil ha barn vil jeg ha barn innen jeg er 43. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karina44 Skrevet 29. juli 2007 #72 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Det er ikke til å komme bort fra at kvinner uten barn er både egoistiske og en smule tomme i hodet. I tillegg er de fleste en smule selvopptatte. De vil ikke ha barn fordi de er redde for at kroppen skal bli ødelagt, de skal reise så mye, de har så mange hobbyer som tar tid... Ærlig talt altså! Det er ikke tvil om at folk med barn får et bedre verdisett. Min eks. klarte aldri å bestemme seg om han ville være i fast forhold eller ikke og ikke ville han ha barn med meg heller. Og jeg ble ikke gravid selv om jeg ikke hadde beskyttet sex . Etter fire år alene ble jeg sammen med en som har endt mye opp som en fjertleif. Han liker ikke husarbeide og sover til langt på dag. Ikke tvil om hvem som hadde endt opp med all jobbingen med barn hos oss. Vi har faktisk prøvd å få barn men har ikke fått noen. Pr. i dag er jeg faktisk glad for det! Men han er alltid snill og raus mot meg. Noen ganger avlaster han meg hvis jeg ikke gir meg på det. Han handler alltid inn i butikken, panter flasker og kaster søppel og papir. Vasker tak og praktisk anlagt når det gjelder maling og reparasjoner med mer. Men smålat og problemer med å stå opp. At de med barn har bedre verdisett? Min inntrykk er at mange med barn tenker slik som deg, at barnløse er egoister osv. osv. Men tomme i hodet og dårligere verdisett, nei det er redd og slett frekt sagt! Har aldri tenkt på om kroppen blir ødelagt siden det helt naturlig å få barn også. Har en venninne med store unger. Hun har nettopp blitt bestemor. Hun sitter hele dagen i telefonen og snakker om problemene sine med alle hun kjenner. Men spør henne om forskjellen på noen kjente politiske partier og hun vet det ikke. Hun følger ikke med i avisene, gidder knapt av og til å lese på tekst-tv-nyhetene. Kan ikke data, og internett er omtrent fremmedord. Verdier har hun nok av; hva slags bleiesort skal brukes, salver, om hennes 14-åring snart skal få seg kjæreste(!), og at hun stadig snakker med han om sex. (selve akten, onani, munnsex mv.) Barneoppdragelse har hun store problemer med, der spør hun stadig meg og alle andre om råd. Hun er alenemor og sjalu fordi jeg har en mann, men hun gidder ikke selv å prøve å finne noen. Hun kommer kun på besøk for å drikke seg snydens. Hun kan være grei nok, men at vi har vokst på forskjellige måter her i livet og hun har et annet verdisett enn meg er sikkert og visst! Og hva slags verdisett lærer du bort? Å se ned på folk som ikke er akkurat slik som deg? Endret 29. juli 2007 av karina44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #73 Del Skrevet 29. juli 2007 Synes det er helt merkelig å påstå at det å ikke få barn er egoistisk. Trodde vi var kommet lengre enn til å ha så mange forutintatte meninger om de som velger å ikke få barn. At man skal få barn for å ha noen som kan at vare på seg når man blir gammel synes jeg også er en skrekkelig tanke. Å sette noen til verden med et slags forhåndspålagt ansvar liksom. Tror jeg heller hadde spart opp penger til å kjøpe meg de tjenestene jeg ville trenge som gammel, f.eks sykehjemsplass på et bra sted, fremfor å skulle pålegge mine barn ansvaret for å være mine "tjenere" når alderdommen kom. Er det ikke nok barn her i landet med ulike former for problemer fordi mor og far ikke har klart jobben som foreldre. Er det ikke da greit at de som av ulike grunner ikke vil eller kan, lar være fremfor å få barn i dårlige ekteskap ol. Synes ikke det å ta barn er noe som skal tas så lett på, og at vi derfor bør respektere de som velger å avstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 29. juli 2007 #74 Del Skrevet 29. juli 2007 [....] Tror jeg heller hadde spart opp penger til å kjøpe meg de tjenestene jeg ville trenge som gammel, f.eks sykehjemsplass på et bra sted, fremfor å skulle pålegge mine barn ansvaret for å være mine "tjenere" når alderdommen kom. [..] Tror det der er noen gammelt tankegods som henger igjen i samfunnet, i "gamle dager" var det jo sånn at man fikk store barnekull, nettopp fordi ungene skulle ta seg av foreldrene, når de ble gamle og skrøpelige. Dette var jo lenge før eldrehjem var påtenkt. Samme fenomen ser man jo i land som er mindre utviklet på dette feltet, store barnekull, barna er en garanti for en god alderdom. Alternativer finnes ofte ikke, staten er ikke så rik som her, og da blir det en rasjonell løsning. Virker litt irrasjonelt at vi skulle opprettholde denne praksisen her i landet, når vi strengt tatt ikke trenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #75 Del Skrevet 29. juli 2007 Greit at mange av dem har lange utdannelser og har brukt sin energi på det og på jobbsøk osv. men de burde ha klart å skaffe mann og barn også. Det handler ikke om å klare det, men å velge det livet som passer for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraxas Skrevet 14. august 2007 #76 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 14. august 2007 #77 Del Skrevet 14. august 2007 ...men dere vil antakelig få en meget trist alderdom, alle dere frivillig barnløse. Hvem skal dere være sammen med når dere er 60 ? At en har barn gir ingen garanti for at en vil unngå å bli ensom. Jeg synes ikke en skal velge å få barn for å ha noen å være sammen med når en er 60. Det er heller ingen selvfølge at en får barnebarn selv om en får barn. Selv om en har kontakt med barna, har jeg ikke inntrykk av at dagens sekstiåringer tilbringer mesteparten av tiden sin sammen med barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 14. august 2007 #78 Del Skrevet 14. august 2007 T.o.m. på et kurs var det en dame som skrek høyt så alle hørte det; DU HAR IKKE BARN DU!!! Da tror jeg et aldri så lite "Hva faen!?" hadde glippet ut av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antiparasitt Skrevet 15. august 2007 #79 Del Skrevet 15. august 2007 Single kvinner i alderen 30-40: hva er det med de av dem som ennå ikke har fått barn og/eller mann, altså en familie? Greit at mange av dem har lange utdannelser og har brukt sin energi på det og på jobbsøk osv. men de burde ha klart å skaffe mann og barn også. Hvis Norge skal få økt befolkningstall bør disse kvinnene skjerpe seg og henge i! FRP-tilhenger eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå