Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Del Skrevet 23. juni 2007 Single kvinner i alderen 30-40: hva er det med de av dem som ennå ikke har fått barn og/eller mann, altså en familie? Greit at mange av dem har lange utdannelser og har brukt sin energi på det og på jobbsøk osv. men de burde ha klart å skaffe mann og barn også. Hvis Norge skal få økt befolkningstall bør disse kvinnene skjerpe seg og henge i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 23. juni 2007 #2 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvis Norge skal få økt befolkningstall bør disse kvinnene skjerpe seg og henge i! Om folk vil leve et familieliv med barn, familieliv uten barn eller å leve livet uten mann eller barn er fullstendig opp til dem. Det er desuten ikke sikkert at det å være singel eller å være barnløs er et valg de har tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. juni 2007 #3 Del Skrevet 23. juni 2007 Greit at mange av dem har lange utdannelser og har brukt sin energi på det og på jobbsøk osv. men de burde ha klart å skaffe mann og barn også. Hvorfor burde de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinnsbolla Skrevet 23. juni 2007 #4 Del Skrevet 23. juni 2007 ja, hvorfor burde de det? kanskje de har blitt skremt av sine venninner som forteller om hvor lat mannen er, hvor grisete ungene er og hvor lite energi til seg selv venninnen har. menn har det bedre psykisk i et forhold enn en kvinne har det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. juni 2007 #5 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) For ein tåpelig tråd!!! Har du TS tenkt over at det finst mange single kvinner i alderen 30-40 år, som er ufrivillig barnlause? Som kunne gjort alt for å fått sin eigen familie! Har du tenkt over at det kanskje ikkje er like lett for alle å finna den mannen dei ønskjer å få barn saman med? Nei, det har du tydeligvis ikkje gjort! Eg er sjølv 30 år og barnlaus. Heldigvis har eg kjæreste no, og me har bestemt oss for å starta prøvinga. Eg møtte kjæresten min då eg var 26 år, og han nærma seg 29. No er eg altså 30, og kjæresten min er 33. Problemet er at kjæresten min ikkje har følt seg klar for familie før no. Så eg har altså venta i fleire år på at han skal bli klar! Og eg møtte heller ingen mann eg ville ha barn saman med, før eg var 26 år - sjølv om eg virkelig ønskte det! Det er klart at det er ein del kvinner i 30-40 års alderen som frivillig er single og uten barn. Dei prioriterer kanskje karriere, reising e.l. Og dei har kanskje ikkje eingang lyst på familie. Men du kan ikkje koma her og påstå at dette gjeld alle! Du skulle berre visst du, kor mange single kvinner i 30-40 års alderen som er ufrivillig barnlause, og som kunne ha gjort kva som helst for å få sin eigen familie. Tenk litt på det du, før du skjærer alle over ein kam!!! Endret 23. juni 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dracaena Skrevet 23. juni 2007 #6 Del Skrevet 23. juni 2007 For alle er ikke den ultimate lykke her i livet hverken å formere seg og/eller ha en mann, hvorfor ikke bare respektere og akseptere at folk er forskjellige og at det som er lykke for en ikke er det samme for en annen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Del Skrevet 23. juni 2007 Det vil jo bli veldig trist for dem når de blir over 40 og ennå ikke har fått verken mann eller barn: hvem skal de støtte seg til da? Skal disse aldri oppleve lykken med barn som kommer hjem fra skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 23. juni 2007 #8 Del Skrevet 23. juni 2007 For det første - hvem sier at man ikke har en mann selv om man ikke har barn? Her er det ingen statistisk sammenheng. Og hvorfor i all verden skulle man MÅTTE ha mann og barn å støtte seg til når man blir over 40? Hva er det med førtiårsalderen som plutselig gjør at du må ha den type nettverk hvis du ikke har hatt det tidligere? At noe stemmer for deg, betyr ikke at det gjør det for alle, vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #9 Del Skrevet 23. juni 2007 Og "lykken" ved å mase på den for å få dem til å gjøre lekser og rydde rommet, mens du lurer på hva pokker du skal ha til middag i dag, som både Ole, Lise og Per liker denne uka? Senere i kveld må du belage deg på nok en gørrkjedelig runde i sengen med Fjertleif, som har mistet både håret og fantasien, men derimot har lagt på seg et uspesifisert antall kilo og diverse uvaner siden dere møttes... Jeg skjønner godt at ikke alle synes dette høres ut som toppen av lykke Hver til sitt! Signerer denne. Jeg er ytterst frivillig barnløs, og det kommer jeg til å forbli i alle mine dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. juni 2007 #10 Del Skrevet 23. juni 2007 Og "lykken" ved å mase på den for å få dem til å gjøre lekser og rydde rommet, mens du lurer på hva pokker du skal ha til middag i dag, som både Ole, Lise og Per liker denne uka? Senere i kveld må du belage deg på nok en gørrkjedelig runde i sengen med Fjertleif, som har mistet både håret og fantasien, men derimot har lagt på seg et uspesifisert antall kilo og diverse uvaner siden dere møttes... Jeg skjønner godt at ikke alle synes dette høres ut som toppen av lykke Hver til sitt! Utrolig bra Nigo. Som singel og barnløs og nærmere 40 har jeg jo ikke skjønt hva lykken er, så det var fint med en liten oppklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 23. juni 2007 #11 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg vil ikke ha barn, ikke nå, og mest sannsynlig ikke seinere. Det er noe med barn som ikke appelerer til meg i det heletatt, og det er greit for meg, og jeg har funnet meg en mann som tenker akkurat det samme når det gjelder det. Hvorfor er det så viktig for deg at alle kvinner skal få barn? De må da virkelig få velge selv hva de vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 23. juni 2007 #12 Del Skrevet 23. juni 2007 ? Skjønner nesten ikke spørsmålet her jeg... Er det en selvfølge at alle skal hige etter det samme? Og det vil si mann, barn, volvo stakittgjerde og bikkje? Selv om jeg virkelig ønsker meg barn, og ikke helt kan se for meg et liv uten, er det MEG. Jeg har ingen problemer med å forstå at andre tenker anderledes enn det.. Og skjerpe seg.. som nevnt over, det er mange som faktisk ikke kan få barn.. Jeg velger å tro at denne tråden ble startet kun for å provosere eller skrevet for spøk. (men klarte selvfølgelig ikke la være og svare for det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frivillig barnløs Skrevet 23. juni 2007 #13 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvorfor er det bare snakk om kvinnen? Hva med mannen? Er det ikke synd på en mann som er i midten av 30-åra og barnløs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 23. juni 2007 #14 Del Skrevet 23. juni 2007 Å huff.. Dette hørtes lite fristende ut. Jeg har ikke lyst på barn. Det frister faktisk ikke i det hele tatt. Mine to søstre har pressa ut 7 unger til sammen, så jeg føler at familien min har bidratt nok til befolkningsvekst i Norge. Nei, jeg vil heller være sammen med kjæresten, reise, jobbe i andre land, og være fri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. juni 2007 #15 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Det vil jo bli veldig trist for dem når de blir over 40 og ennå ikke har fått verken mann eller barn: hvem skal de støtte seg til da? Jeg syne det er adskillig tristere med dem som hiver seg inn i et nytt forhold så snart det forrige er over, fordi de ikke orker å være alene. At jeg er singel og barnløs, betyr da virkelig ikke at jeg er fullstendig ensom og uten sosialt nettverk, jeg har både nær familie og gode venner. Og "lykken" ved å mase på den for å få dem til å gjøre lekser og rydde rommet, mens du lurer på hva pokker du skal ha til middag i dag, som både Ole, Lise og Per liker denne uka? Senere i kveld må du belage deg på nok en gørrkjedelig runde i sengen med Fjertleif, som har mistet både håret og fantasien, men derimot har lagt på seg et uspesifisert antall kilo og diverse uvaner siden dere møttes... Godt du opplyser oss stakkars ensomme om alt vi går glipp av Endret 23. juni 2007 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. juni 2007 #16 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg liker ikke barn, klarer ikke å forholde meg til dem. Dessuten liker jeg frihet og har ikke lyst til å sette mitt eget liv "på vent" i 18 år. Jeg har venninner som synes at små barn er såååååå søte og vidunderlige, men det synes ikke jeg. Venninners barn kan jeg tålerere, men bortsett fra det vil jeg ikke ha noe med barn å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #17 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er ikke alle som vil ha et A4-liv. Ha noen å støtte seg til? Hvis man er over 40 og fortsatt ikke selvstendig så har man et problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 23. juni 2007 #18 Del Skrevet 23. juni 2007 Single kvinner i alderen 30-40: hva er det med de av dem som ennå ikke har fått barn og/eller mann, altså en familie? Greit at mange av dem har lange utdannelser og har brukt sin energi på det og på jobbsøk osv. men de burde ha klart å skaffe mann og barn også. Hvis Norge skal få økt befolkningstall bør disse kvinnene skjerpe seg og henge i! Jeg får en følelse at du er en kvinne mellom 30-40år som er frivilig barnløs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 23. juni 2007 #19 Del Skrevet 23. juni 2007 Typisk tråd som er startet for å provosere Når det er sagt har jeg ikke behov for å spre genene mine videre. Ammetåka, snørrete og grinete unger, en mann som rømmer huset når det blir mye å gjøre, nei det orker jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 23. juni 2007 #20 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvorfor er det bare snakk om kvinnen? Hva med mannen? Er det ikke synd på en mann som er i midten av 30-åra og barnløs? En mann kan jo lage barn om han er over 40 også, men menn merker klokka de også, ja. Det som er dritt med å vente er at man blir steingammal før man er "kvitt" ungene.. Er man frivillig barnløs er det jo greit, da har man valgt det bort. Ferdig med den saken, uansett andre sitt velmenende mas.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå