Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Avslutningsvis vil jeg si at det provoserende med innvandringstilhengere ikke bare er at de ikke klarer å forklare hvorfor man ikke trenger å bekymre seg for innvandringspolitikkens konsekvenser, men også fordi de tar det for gitt at de slipper å forsvare innvandringspolitikken i det hele og det store, og at motstand mot denne blir ansett som grumsete og illegitim per se. Hvorfor, er et ord som tydeligvis ikke er en del av innvandringstilhengernes vokabular.

Finnes det så mange innvandringstilhengere i Norge, da? Jeg vet at Olaf Thommessen og et par andre har tatt til orde for at man skal få flere innvandrere hit, men ellers kan jeg ikke komme på noen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg trodde alle muslimene sendte alle de 23 barna sine på koranskole i Pakistan, slik at de kunne forberede å ta over Norge fra de vantro når tiden er inne.

Ja, så feil kan man ta....

Du generaliserer voldsomt syns jeg, men det er noe sant i det du sier her.

Aftenposten

VG

Disse elevene får ikke gode ferdigheter i norsk, noe som er en absolutt nødvendighet i arbeidslivet mm.

Skrevet
Jeg trodde alle muslimene sendte alle de 23 barna sine på koranskole i Pakistan, slik at de kunne forberede å ta over Norge fra de vantro når tiden er inne.

Ja, så feil kan man ta....

Du generaliserer voldsomt syns jeg, men det er noe sant i det du sier her.

Aftenposten

VG

Disse elevene får ikke gode ferdigheter i norsk, noe som er en absolutt nødvendighet i arbeidslivet mm.

Det øverste sitatet var en ironisk kommentar, og en morsom sådan.

Skrevet
Finnes det så mange innvandringstilhengere i Norge, da? Jeg vet at Olaf Thommessen og et par andre har tatt til orde for at man skal få flere innvandrere hit, men ellers kan jeg ikke komme på noen.

Ja, det er jo fordi Olaf Thommesen og par andre ønsker innvandring at vi har en eksplosiv vekst i innvandrerbefolkningen, og at det synes nærmest umulig å skape politisk vilje til å stanse det. :roll:

Nå generaliserer du ikke bare muslimer, men også det du kaller "innvandringstilhengere”

Hvordan kan man diskutere samfunnsrelaterte saker uten å generalisere? Et samfunn består ikke av enkeltindivider som er løsrevet fra en hver gruppekontekst. Dessuten fortsetter du jo bare å demonstrere at det er grunnlag for å hevde at du både har et strutseforhold til innvandringspolitikken og at du er innvandringstilhenger, ved at du konsekvent lar være å gå inn på de argumenter jeg server og de spørsmål jeg stiller.

Skrevet
Ja, det er jo fordi Olaf Thommesen og par andre ønsker innvandring at vi har en eksplosiv vekst i innvandrerbefolkningen, og at det synes nærmest umulig å skape politisk vilje til å stanse det. :roll:

:overrasket: Har du dokumentasjon på at det er Olav Thommessen som styrer innvandringspolitikken her i landet?

Skrevet
:overrasket: Har du dokumentasjon på at det er Olav Thommessen som styrer innvandringspolitikken her i landet?

Poenget er at nettopp ikke er Thommesen og et par andre som styrer innvandringspolitikken. :roll:

Skrevet
Hvordan kan man diskutere samfunnsrelaterte saker uten å generalisere? Et samfunn består ikke av enkeltindivider som er løsrevet fra en hver gruppekontekst. Dessuten fortsetter du jo bare å demonstrere at det er grunnlag for å hevde at du både har et strutseforhold til innvandringspolitikken og at du er innvandringstilhenger, ved at du konsekvent lar være å gå inn på de argumenter jeg server og de spørsmål jeg stiller.

Hvordan man kan diskutere det uten å generalisere har jeg svart på tidligere i denne tråden - ved å starte diskusjonen omkring problemet ved at noen muslimer ikke ønsker å bli integrert, og at enkelte muslimske grupperinger lager problemer.

Ellers har jeg svart deg hvorfor jeg ikke ønsker å gå inn i debatt med deg om selve saken.

Skrevet
Hvordan man kan diskutere det uten å generalisere har jeg svart på tidligere i denne tråden - ved å starte diskusjonen omkring problemet ved at noen muslimer ikke ønsker å bli integrert, og at enkelte muslimske grupperinger lager problemer.

Det der er bare flisespikkeri. Poenget er at dette er noe som er knyttet til såpass mange muslimer, at det er gode grunner for å anta at dette vil medføre en radikal omlegging av dagens samfunnsnormer i mindre liberal retning, etter hvert som innvandringspolitikken medfører at muslimene utgjør en anselig andel av befolkningen.

Ellers har jeg svart deg hvorfor jeg ikke ønsker å gå inn i debatt med deg om selve saken.

Du er jo allerede dypt inne i debatten, og det eneste du har å si er at du ikke vil kommentere argumentene og spørsmålene mine fordi du synes jeg er slem. Det tyer jo på at du rett og slett ikke kan, og baserer ditt innvandringspolitiske ståsted på alt annet enn rasjonalitet og fornuft.

Skrevet
Poenget er at nettopp ikke er Thommesen og et par andre som styrer innvandringspolitikken. :roll:

Jeg overså visst ironien :rodme:

Uansett er det vel bare stort sett Olaf Thommessen som kan karakteriseres som innvandringstilhenger blant stortingspolitikerne. De fleste andre er for innvandringsstopp.

Skrevet
Du er jo allerede dypt inne i debatten, og det eneste du har å si er at du ikke vil kommentere argumentene og spørsmålene mine fordi du synes jeg er slem. Det tyer jo på at du rett og slett ikke kan, og baserer ditt innvandringspolitiske ståsted på alt annet enn rasjonalitet og fornuft.

Synd hvis du ikke forstår hva jeg mener og tolker det på den måten, men jeg antar det er lite jeg kan gjøre med det.

Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Tabris
Skrevet

Svarer for Tabris jeg, da jeg er enig med henne i akkurat dette. :sjenert: Hun vil ikke kommentere innleggene dine fordi du generaliserer og dermed ikke er i stand til å debattere på en konstruktiv måte. Og det holder jeg med henne i.

Skrevet

Jeg vil legge til at verden må se fryktelig enkel ut for deg: Muslimer er en fare for samfunnet, innvandringstilhengerne (hvem nå de er) er irrasjonelle.

Skrevet
Jeg overså visst ironien :rodme:

Uansett er det vel bare stort sett Olaf Thommessen som kan karakteriseres som innvandringstilhenger blant stortingspolitikerne. De fleste andre er for innvandringsstopp.

Virkelig, hvorfor skjer det da ingenting? Og hvorfor er det svare politisk ramaskrik mot dem som ønsker å gjøre noe med det. Til og med noe så uskyldig og liten inngripen som Frps innvandringsmelding, skapte jo et svare politisk spetakkel fra alle hold.

Skrevet
Dessuten fortsetter du jo bare å demonstrere at det er grunnlag for å hevde at du både har et strutseforhold til innvandringspolitikken og at du er innvandringstilhenger, ved at du konsekvent lar være å gå inn på de argumenter jeg server og de spørsmål jeg stiller.

:hoho: Denne var kostelig! For en argumentasjonsteknikk! Den består altså av å sette merkelapper på folk (i dette tilfellet "innvandringstilhenger") - som jeg går ut fra er ment som skjellsord, men også å tillegge motdebattanten flere holdninger og meninger enn det han/hun har gitt uttrykk for. Et godt råd: les hva folk skriver, og forhold deg til det. Ikke tillegg dem meninger som de ikke har gitt uttrykk for at de har. Da vil du kanskje bli tatt litt mer seriøst også.

Skrevet
Virkelig, hvorfor skjer det da ingenting? Og hvorfor er det svare politisk ramaskrik mot dem som ønsker å gjøre noe med det. Til og med noe så uskyldig og liten inngripen som Frps innvandringsmelding, skapte jo et svare politisk spetakkel fra alle hold.

Årsaken til at det ble ramaskrik mot Frps innvandringsmelding er at de ønsker å bryte med internasjonale konvensjoner.

Skrevet
Svarer for Tabris jeg, da jeg er enig med henne i akkurat dette. :sjenert: Hun vil ikke kommentere innleggene dine fordi du generaliserer og dermed ikke er i stand til å debattere på en konstruktiv måte. Og det holder jeg med henne i.

Innvandringstilhengere befinner seg helt klart i en merkelig verden. Der er de som kommer med argumenter og spørsmål som er lite konstruktive. Og de konstruktive er de som avfeier dette med å hevde dette er en lite konstruktiv måte å debattere.

Jeg vil legge til at verden må se fryktelig enkel ut for deg: Muslimer er en fare for samfunnet, innvandringstilhengerne (hvem nå de er) er irrasjonelle.

Det er nok heller slik at det er innvandringstilhengernes verden som er fryktelig enkel. I den verden ordner jo alt seg til slutt, og alt vil gå bra. Min verden er faktisk ting litt mer komplisert enn som så, og der går ikke alt like bra bare fordi man ønsker lenge og hardt nok.

Her viser du hvorfor det er grunnlag for å kalle dere innvandringstilhengere for strutser. Dere stikker hodet i sanden når noen hevder at det er problemer i gjære, og at det er på tide å stanse det før det er for sent.

Skrevet
Her viser du hvorfor det er grunnlag for å kalle dere innvandringstilhengere for strutser. Dere stikker hodet i sanden når noen hevder at det er problemer i gjære, og at det er på tide å stanse det før det er for sent.

Jeg er ikke innvandringstilhenger.

Skrevet
Jeg er ikke innvandringstilhenger.

Du er uenig med Bønna, da er du pr. definisjon en innvandringstilhenger som i tillegg er struts og ikke kan tenke rasjonelt. Hva du selv måtte mene om saken, og som du kanskje ikke engang har uttalt deg om, er ikke relevant.

Skrevet
Du er uenig med Bønna, da er du pr. definisjon en innvandringstilhenger som i tillegg er struts og ikke kan tenke rasjonelt. Hva du selv måtte mene om saken, og som du kanskje ikke engang har uttalt deg om, er ikke relevant.

:idesmil::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...