Bønna Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 (endret) Koran-bråk, igjen. Nok en gang får drømmen om det berikende multikulturelle fellesskapet et skudd for baugen. Hvor lenge skal vi føre en innvandringspolitikk basert på luftige drømmer og fantasislott? Det hevdes at dialog er løsningen. Likevel er det åpenbart for alle og en hver, at den feilen naivistene gjør, er at de forutsetter at de har å gjøre med den samme form for rasjonalitet og fornuft som de selv besitter. Men rasjonalitet og fornuft i vår betydning av ordet, er åpenbart fraværende hva praktiserende muslimer angår. Hvordan tror dere dette kommer til å utarte seg, etter hvert som muslimene på grunn av innvandringspolitikken utgjør en stadig større andel av befolkningen, og dermed oppnår politisk makt? På tide med en radikal endring av innvandringspolitikken, kanskje? Endret 21. juni 2007 av Bønna
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Hvordan tror dere dette kommer til å utarte seg, etter hvert som muslimene på grunn av innvandringspolitikken utgjør en stadig større andel av befolkningen, og dermed oppnår politisk makt? På tide med en radikal endring av innvandringspolitikken, kanskje? Det hadde kanskje ikke trengtes noen radikal omlegging av innvandringspolitikken hvis bare politikere og myndigheter hadde hatt litt ryggrad, og hegnet om våre verdier, f.eks ytringsfriheten. Men det ser ut til å være mer populært å unnskylde den (jfr karikaturstriden) ? Må si jeg er svar skyldig i hva som egentlig kan gjøres med innvandringspolitikken, eller heller gjenforeningspolitikken. Den største andelen nye landsmenn og kvinner får jo opphold nettopp gjennom familiegjenforening. Mange av disse kommer fra den pakistanske landsbygda, der de jo har de mest inngrodde gammeldagse holdningene til likestilling, ære, islamsk lov osv. Så det går seg jo ikke til etterhvert som tiden går, den muslimske delen av befolkningen blir tvert imot mer fanatisk !
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Så fint at du skriver som gjest for å støtte ditt eget startinnlegg! Det viser i hvert fall at å være fanatisk er en egenskap som flere enn et par muslimer besitter.
Tabris Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Noe må gjøres med de kristne - nok en gang får drømmen om kristne som tolerante et skudd for baugen. Kan dialog hjelpe mot kristendommen når all form for rasjonalitet og fornuft åpenbart er fraværende hos praktiserende kristne? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141786
Bønna Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Eller hva med fanatiske innvandringstilhengere, som i fullt alvor setter likhetstegn mellom kristendom og islam i Norge? Deres forståelse av fornuft og rasjonell tenkning er jo på nivå med muslimenes. Hvor livsfjern er man ikke, når man er kritisk til enkeltstående og maktesløse kristne figurer, og man samtidig er tilhenger av den islamiseringen av Norge som innvandringspolitikken medfører? La meg også gjøre en sammenligning. Hvor mange muslimer bor det i Drammen? Hvor mange kristne bor det i Drammen? Og hvor mange kristne tror du ville møtt opp på torget i Drammen for å lage spetakkel dersom bibelen ble brukt i en kunstutstilling? Nå må du snart slutte med å forholde deg som en struts, Tabris, både til virkelighetens multikulturelle samfunn og til innvandringspolitikkens konsekvenser. Alt ordner seg ikke bare du stikker hodet i sanden, vet du. Hva tror du skjer med Norge og samfunnet vårt, når innvandringspolitikken har medført at disse folka her har fått en betydelig andel av Norges befolkning?
Tabris Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 (endret) Så nå er jeg både fanatisk, livsfjern, mangel rasjonell tanke og fornuft, og en struts? Saklige argumenter. Mitt poeng var at det er farlig å generalisere på den måten du gjør i ditt første innlegg her. Nordlendinger er aggressive, østlendinger er ovelegne, italienere er hysteriske, blondiner er dumme, muslimer er fanatiske. Selv er jeg visstnok en fanatisk, livsfjern struts uten evne til rasjonell og fornuftig tankegang. Endret 21. juni 2007 av Tabris
Gjest bada Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Hehe Tabris, jeg er imponert over at du gidder å gi fornuftige og gjennomtenkte svar i slike stupide tråder!
Tabris Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hehe Tabris, jeg er imponert over at du gidder å gi fornuftige og gjennomtenkte svar i slike stupide tråder! Hehe, takk. Jeg vet jeg burde la være, så det er min egen feil når jeg innlater meg på slikt som dette. Kanskje jeg er en irrasjonell struts likevel.
Bønna Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 Så nå er jeg både fanatisk, livsfjern, mangel rasjonell tanke og fornuft, og en struts? Saklige argumenter. Mitt poeng var at det er farlig å generalisere på den måten du gjør i ditt første innlegg her. Ja, jeg synes du oppfører deg som en struts, slik du forholder deg til de mest sannsynlig meget alvorlige konsekvensene av innvandringspolitikken. Det er ikke generalisering som er farlig. Tvert i mot. Det farlig er å dra individene ut av en hver gruppekontekst, og ignorere de trekkene som preger gruppen. Intet rasjonelt og fornuftig menneske vil hevde, slik du gjør, at bråket i Drammen er uavhengig av at bråkmakerne er muslimer. Som vanlig er fra innvandringstilhengerne, ser jeg heller ikke denne gangen argumenter som tilsier at alt vil gå seg til etter hvert. Kanskje det snart er på tide at du og dine likesinnede trekker hodet ut av sanden, og begynner å forholdere dere rasjonelt til innvandring og innvandringspolitikk? Dere kan jo begynne med å forklare hvorfor vi bør ignorere faresignalene.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Så fint at du skriver som gjest for å støtte ditt eget startinnlegg! Det viser i hvert fall at å være fanatisk er en egenskap som flere enn et par muslimer besitter. Det første gjesteinnlegget var ikke bønna sitt, bare for å oppklare det..
Gjest Chrizzy Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Koran-bråk, igjen. Nok en gang får drømmen om det berikende multikulturelle fellesskapet et skudd for baugen. Hvor lenge skal vi føre en innvandringspolitikk basert på luftige drømmer og fantasislott? Ja, klart, dette er virkelig et bevis på at det er umulig å bygge broer. NOT
Paradokset Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Med en gang jeg så tråden tenkte jeg muslimer hadde sprengt en bombe i Drammen, slik Hells Angels og Bandidos pleide å gjøre. Så viser det seg at det eneste de har gjort er å demonstrere mot en kunstutstilling. Der lurte du meg nesten, Bønna.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Hells Angels og Bandidos, ja. Sånn går det når de kristne får motorsykler!
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Rune Gerhardsen oppfant et begrep for mange år siden, som jeg synes gjennomsyrer norsk innvandringspolitikk: "Snillisme". Hilsen ikke Bønna
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 Rune Gerhardsen oppfant et begrep for mange år siden, som jeg synes gjennomsyrer norsk innvandringspolitikk: "Snillisme". Hilsen ikke Bønna Hei ikkebønna Debatt foregår vanligvis ved at man bruker argumentasjon. Ser ut som du har glemt å ta det med i innlegget ditt.
Tabris Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Ja, jeg synes du oppfører deg som en struts, slik du forholder deg til de mest sannsynlig meget alvorlige konsekvensene av innvandringspolitikken. Det er ikke generalisering som er farlig. Tvert i mot. Det farlig er å dra individene ut av en hver gruppekontekst, og ignorere de trekkene som preger gruppen. Intet rasjonelt og fornuftig menneske vil hevde, slik du gjør, at bråket i Drammen er uavhengig av at bråkmakerne er muslimer. Som vanlig er fra innvandringstilhengerne, ser jeg heller ikke denne gangen argumenter som tilsier at alt vil gå seg til etter hvert. Kanskje det snart er på tide at du og dine likesinnede trekker hodet ut av sanden, og begynner å forholdere dere rasjonelt til innvandring og innvandringspolitikk? Dere kan jo begynne med å forklare hvorfor vi bør ignorere faresignalene. Beklager, Bønna, men jeg diskuterer ikke seriøst med deg når du bruker de taktikkene du gjør - du kaller meg navn allerede fra første innlegg, du forteller at bare de som er enige med deg er "rasjonelle og fornuftige". Slik bare ler jeg av - jeg tar det ikke seriøst.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 Stort sett synes jeg Bønna bruker litt kraftig skyts i sine beskrivelser av hvordan det står til i vårt flerkulturelle samfunn. Imidlertid; etter å ha bodd i Oslo indre øst i snart 2 år ser jeg at mange av generaliseringene ikke er helt grunnløse. Ja, vi trenger integrering - men det krever også en viss interesse fra den andre siden. Interesse for å lære språket, interesse for å følge lover og regler (ikke bare straffeloven, men f.eks. lover om hvordan man oppfører seg i et borettslag) og ikke minst kreves det at man har interesse for barnas oppvekstvilkår. Alt for mange fremmedkulturelle barn her i området seiler sin egen sjø all den tid de ikke er på skolen, ingen rettledning (annet enn den de får fra forbipasserende), ingen fritidsaktiviteter (utenom bøllestreker) og ingen voksenkontakt. På sikt blir det trøbbel av sånt. Og ja, de fleste av disse er muslimer.G
Paradokset Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Jeg trodde alle muslimene sendte alle de 23 barna sine på koranskole i Pakistan, slik at de kunne forberede å ta over Norge fra de vantro når tiden er inne. Ja, så feil kan man ta....
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #19 Skrevet 22. juni 2007 Jeg trodde alle muslimene sendte alle de 23 barna sine på koranskole i Pakistan, slik at de kunne forberede å ta over Norge fra de vantro når tiden er inne. Ja, så feil kan man ta.... Sånn ville jeg også svart for et par år siden. Men det var før jeg fikk se det på nært hold...
Gjest bada Skrevet 22. juni 2007 #20 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Stort sett synes jeg Bønna bruker litt kraftig skyts i sine beskrivelser av hvordan det står til i vårt flerkulturelle samfunn. Imidlertid; etter å ha bodd i Oslo indre øst i snart 2 år ser jeg at mange av generaliseringene ikke er helt grunnløse. Ja, vi trenger integrering - men det krever også en viss interesse fra den andre siden. Interesse for å lære språket, interesse for å følge lover og regler (ikke bare straffeloven, men f.eks. lover om hvordan man oppfører seg i et borettslag) og ikke minst kreves det at man har interesse for barnas oppvekstvilkår. Alt for mange fremmedkulturelle barn her i området seiler sin egen sjø all den tid de ikke er på skolen, ingen rettledning (annet enn den de får fra forbipasserende), ingen fritidsaktiviteter (utenom bøllestreker) og ingen voksenkontakt. På sikt blir det trøbbel av sånt. Og ja, de fleste av disse er muslimer.G Generaliseringer kommer man ingen vei med, uansett hva de går ut på. Det er en fullstendig fordummende måte å tenke på. Jeg skal allikevel komme med en selv: Norske muslimer er ikke kriminelle Dette er en mye mer riktig generalisering enn den med at innvandrere er kriminelle, da flertallet av norske muslimer ikke begår kriminelle handlinger. Uansett, hva man nå enn velger å generalisere over synes jeg det er en totalt meningsløs måte å nærme seg verden på. Endret 22. juni 2007 av bada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå