Gå til innhold

ekstrem brystreduksjon


fager

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest Isadora

Ja du har virkelig noe å glede deg til :)

Jeg har ikke angret et sekund... og mannen er som sagt helt vill.

Stakkars deg - jeg skjønner at du må ha vanskelig for å finne BH når selv LaLina ikke kan finne til deg. Må være veldig tungt for deg.

Jeg vet ikke helt hvordan det ligger an med ventetiden nå - tror det er litt lenger nå enn da jeg var der i mars. Men du får nok snart et brev i posten!

Et lite tips til deg - gå inn på www.bukplastikk.com (øverst til høyre er der en link med forum.. trykk der) og regg deg. Der er det mange som har tatt eller skal ta sånne inngrep. Man får utrolig mange gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en brystreduksjon for sju uker siden - fjernet 350 gram på det ene brystet og 250 gram på det andre. Jeg var en 70G og er nå ca 70E - vet ikke helt enda hvor stor jeg er ettersom jeg ikke har fått vært og kjøpt meg helt nye og bra bh'er enda.

Jeg er kjempefornøyd med inngrepet, men har hatt endel plager etterpå i det ene brystet (det andre har det gått veldig bra med). Jeg har hatt en infeksjon i det ene såret og har hatt en antibiotikakur på grun av det og jeg drev med sårstell en periode pga det, men det er bra nå.

Nå har jeg imidlertid pådratt meg en brystbetennelse ser det ut til, så jeg har fått mer antibniotika og skal begynne med den i dag- mulig jeg må inn til kontroll om antibiotikaen ikke har effekt med en gang.

Jeg foretok inngrepet ved Colosseumklinikken og det var veldig greit - hyggelige folk, grei behandling osv. Jeg har full følelse i brystvorter og hud og har hatt det siden inngrepet. Har fått bryster som "står av seg selv" og er veldig flotte, men kanskje ikke er så små som jeg hadde håpt i utgangspunktet. Ser ut til at jeg likevel må på La Lina for å handle... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en brystreduksjon for sju uker siden - fjernet 350 gram på det ene brystet og 250 gram på det andre. Jeg var en 70G og er nå ca 70E - vet ikke helt enda hvor stor jeg er ettersom jeg ikke har fått vært og kjøpt meg helt nye og bra bh'er enda.

Jeg er kjempefornøyd med inngrepet, men har hatt endel plager etterpå i det ene brystet (det andre har det gått veldig bra med). Jeg har hatt en infeksjon i det ene såret og har hatt en antibiotikakur på grun av det og jeg drev med sårstell en periode pga det, men det er bra nå.

Nå har jeg imidlertid pådratt meg en brystbetennelse ser det ut til, så jeg har fått mer antibniotika og skal begynne med den i dag- mulig jeg må inn til kontroll om antibiotikaen ikke har effekt med en gang.

Jeg foretok inngrepet ved Colosseumklinikken og det var veldig greit - hyggelige folk, grei behandling osv. Jeg har full følelse i brystvorter og hud og har hatt det siden inngrepet. Har fått bryster som "står av seg selv" og er veldig flotte, men kanskje ikke er så små som jeg hadde håpt i utgangspunktet. Ser ut til at jeg likevel må på La Lina for å handle... :sukk:

Jeg håper at det blir helt bra igjen fort. Man må jo nesten regne med dette også når man går inn for et slikt inngrep, men håper at jeg slipper plagene etter operasjonen. Jeg har jo hørt mange solskinn historier.

Men, hvilken størrelse ville du ha? kan grunnen til at du synes at det er for stor størrelse være at det er hovent?! Kanskje de blir mindre når det har satt seg på en måte.

Jeg håper på en C kopp, og håper inderlig at det blir et bra resultat.

Endret av fager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det blir helt bra igjen fort. Man må jo nesten regne med dette også når man går inn for et slikt inngrep, men håper at jeg slipper plagene etter operasjonen. Jeg har jo hørt mange solskinn historier.

Men, hvilken størrelse ville du ha? kan grunnen til at du synes at det er for stor størrelse være at det er hovent?! Kanskje de blir mindre når det har satt seg på en måte.

Jeg håper på en C kopp, og håper inderlig at det blir et bra resultat.

Hei igjen!

Nå har jeg vært på sjukehuset her jeg bor og stukket hull på en samling puss i det ene brystet, som har vært årsaken til en hard og rød flekk på det brystet. Spiser antibiotika fortsatt og skal på kontroll i romjula og da håper jeg at det ordner seg.

Det er nok ikke fortsatt hovent. Jeg tror legen min undervurderte størrelsen på brystene mine, rett og slett. Før inngrepet sa han at han mente jeg var en DD ("om jeg ikke hadde brukt så liten omkrets på bh'n - er 70 - så hadde jeg nok ikke vært mer enn DD") og etter å ha fjernet litt over en halvkilo er jeg der han trodde jeg var før inngrepet *himler*

Jeg hadde håpet på en D, eller kanskje en stor C, men syns de har blitt kjempefine og veldig passe til kroppen min forøvrig. Til og med legen jeg var hos på sjukehuset komplimenterte arbeidet og mente det var gjort en veldig bra jobb med meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg vært på sjukehuset her jeg bor og stukket hull på en samling puss i det ene brystet, som har vært årsaken til en hard og rød flekk på det brystet. Spiser antibiotika fortsatt og skal på kontroll i romjula og da håper jeg at det ordner seg.

Det er nok ikke fortsatt hovent. Jeg tror legen min undervurderte størrelsen på brystene mine, rett og slett. Før inngrepet sa han at han mente jeg var en DD ("om jeg ikke hadde brukt så liten omkrets på bh'n - er 70 - så hadde jeg nok ikke vært mer enn DD") og etter å ha fjernet litt over en halvkilo er jeg der han trodde jeg var før inngrepet *himler*

Jeg hadde håpet på en D, eller kanskje en stor C, men syns de har blitt kjempefine og veldig passe til kroppen min forøvrig. Til og med legen jeg var hos på sjukehuset komplimenterte arbeidet og mente det var gjort en veldig bra jobb med meg :fnise:

:) det er godt at jobben var fabolous ;)

Men jeg er også redd for at kirurgen skal undervurdere størrelsen min, slik at jeg igjen og likevel ender opp med en stor størrelse. Jeg vil gjerne ned til størrelse C, ikkkke ikke D engang.

Men du er fornøyd med det, og det står til resten av kroppen, er det som teller mest.

Jeg håper at det ordner seg til neste kontroll. Gjør det vondt også, eller var/ er det bare en hard "flekk" uten noe form for smerter?

god bedring klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) det er godt at jobben var fabolous ;)

Men jeg er også redd for at kirurgen skal undervurdere størrelsen min, slik at jeg igjen og likevel ender opp med en stor størrelse. Jeg vil gjerne ned til størrelse C, ikkkke ikke D engang.

Men du er fornøyd med det, og det står til resten av kroppen, er det som teller mest.

Jeg håper at det ordner seg til neste kontroll. Gjør det vondt også, eller var/ er det bare en hard "flekk" uten noe form for smerter?

god bedring klem til deg :klemmer:

Det gjorde vondt - jeg klarte ikke ligge på den siden jeg hadde brystet med hard klump og det tålte ikke noe særlig håndtering eller dytting og å ta rett på flekken var veldig vondt.

Understrek hva du er ute etter til legen, så får du det du vil ha.

Jeg var redd de skulle fjerne altfor mye og sa fra om det. Legen sa jeg kom til å bli en 75C (og det ville jo blitt en 70D oversatt til den omkretsen jeg må ha), men det ble jeg ikke - har ikke blitt det enda i allefall- men det er jo mulig de var litt forsiktige med hvor mye de tok..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Missie_*

Jeg skal legges inn på Mandag og opereres på Tirsdag. Gruer meg masse men satser på at de blir utrolig lekre når operasjonen er ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legges inn på Mandag og opereres på Tirsdag. Gruer meg masse men satser på at de blir utrolig lekre når operasjonen er ferdig..

Jeg gjorde dette for ca 10 år siden, er fornøyd med formen osv... Men jeg har arr, det må vel dere andre og ha??? Har faktisk litt komplekser pga det jeg. Iforhold til å treffe en mann osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Leser tråden med stor interesse, da jeg selv har 65J. (Har brukt 2007 på å gå ned 15 kg, og har endret størrelse fra 75H.) Er midt i tjueåra, og lurer på om dere er på min alder, eller om dere hadde plager da dere var på min alder? Har hatt endel vondt i ryggen tidligere, men nå som jeg har begynt å trene er det mye bedre :)

Kjøper BH-er på LaLina og har også vært innom Bravissimo sine sider og bestilt et par stykker der.

Er litt bekymret for at jeg skal komme til å begynne å vurdere operasjon etter hvert. Foreløpig gjør jeg det altså ikke, men det hadde vært interessant å høre om dette er noe dere har vurdert lenge, eller om det kom i forbindelse med at dere har fått barn eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hr en veninne som gjorde dette for noen år siden. Hun var litt overvektig og fikk redusert svært store bryst til ca C/D str. Tror det ble tatt 1,5 til 2 kg. Arrene ble ganske store og gikk langt under armene... hun var derimot veldig fornøyd og det er flott.

Personlig mener jeg at hun nesten fikk litt små bryst til sin vekt. Er man litt overvektig og selv om det sitter på mave/ bryst er det viktig å ikke ta for mye heller men godta at det kanskje passer til resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Fager!

Er det ikke litt skummelt å gjøre en reduksjon før du er nede i vanlig vekt?

Hvis du går ned de ti kiloene du har lagt på deg etterpå, så blir de kanskje for små? Pupper er tross alt fett (og melkekjertler)...

Jeg har en venninne som skal redusere, men hun fikk beskjed av legen å gå ned 15 kilo først (noe hun snart har klart:) )

Hvis du ikke har planer om å gå ned disse 10 kiloene har det jo ikke noe å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for ca 10 år siden, er fornøyd med formen osv... Men jeg har arr, det må vel dere andre og ha??? Har faktisk litt komplekser pga det jeg. Iforhold til å treffe en mann osv....

Jeg har også stygge arr. Fjernet rundt halvannen kg for fire år siden, og har hatt mye plager. Gått jevnlig til hudlege for kortison injeksjoner og smurt med et utall forskjellige kremer og salver. De er brede, rundt 3,5cm, mørk lilla, klumpete og de klør og stikker. Likevel er jeg fornøyd med reduksjonen. Men det er litt viktig at folke vet hva som kan bli resultatet. Legen gjorde en god jobb han, det er jeg selv som lager de stygge arrene. (hypertrofisk arrdannelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*følge med*

Jeg har alltid vært fornøyd med mine store. Men etter første svangerskap økte de fra D/DD til E. Nå er jeg gravid igjen og er oppe i H-cup. Om jeg går ned igjen til DD er det ok, men jeg vil helst ikke bli en vanlig F/G - det er for tungt for en rygg som i utgangspunktet sliter. Siden det er sistemann som kommer nå, er jeg åpen for å gjøre endringer om et år eller to. Samtidig er jeg redd for å miste litt identitet - store pupper har liksom alltid vært et varemerke for meg. Jeg er også høy, så jeg må ha litt størrelse syns jeg.

Men å kunne kjøpe kjoler som ikke er i stretch, bluser uten å måtte sy om svingen, dressjakker uten å gå til skredder og sy om etc.... Det er jo litt drømmen det også da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stygge arr. Fjernet rundt halvannen kg for fire år siden, og har hatt mye plager. Gått jevnlig til hudlege for kortison injeksjoner og smurt med et utall forskjellige kremer og salver. De er brede, rundt 3,5cm, mørk lilla, klumpete og de klør og stikker. Likevel er jeg fornøyd med reduksjonen. Men det er litt viktig at folke vet hva som kan bli resultatet. Legen gjorde en god jobb han, det er jeg selv som lager de stygge arrene. (hypertrofisk arrdannelse)

Jeg opererte meg for 9 uker siden og nå er arrene så godt som usynlige allerede. Har litt forhøyninger et par steder (huden er litt tykkere) og der jeg har hatt en postoperativ infeksjon har det blitt litt rødt, men det ser veldig, veldig bra ut.

Tror det kommer an på arveanlegg, rett og slett - og selvsagt om det blir gjort en god jobb i utgangspunktet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legges inn på Mandag og opereres på Tirsdag. Gruer meg masse men satser på at de blir utrolig lekre når operasjonen er ferdig..

Skriv gjerne ned erfaringen du har hatt, og om hvorvidt du er fornøyd, hvis du vil og orker :-)

Ta gjerne med hvor du ble operert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på dere.

Leser tråden med stor interesse, da jeg selv har 65J. (Har brukt 2007 på å gå ned 15 kg, og har endret størrelse fra 75H.) Er midt i tjueåra, og lurer på om dere er på min alder, eller om dere hadde plager da dere var på min alder? Har hatt endel vondt i ryggen tidligere, men nå som jeg har begynt å trene er det mye bedre :)

Kjøper BH-er på LaLina og har også vært innom Bravissimo sine sider og bestilt et par stykker der.

Er litt bekymret for at jeg skal komme til å begynne å vurdere operasjon etter hvert. Foreløpig gjør jeg det altså ikke, men det hadde vært interessant å høre om dette er noe dere har vurdert lenge, eller om det kom i forbindelse med at dere har fått barn eller noe?

Hei,

jeg er 29 år, og alltid hatt store bryster, så lenge jeg har hatt dem ihvertfall :-) Da jeg var på din alder så brukte jeg også, 65 i omkrets, veide rundt 56-57 kg og hadde GG i kopp. Jeg har slitt med skulder og nakke plager, var liksom alltid stresset på akkurat dette området, og ofte smerter forbundet med dette, men jeg dro aldri til legen. På den tiden orket jeg mer fysisk sett, og overså denne problemstillingen, og brystreduksjon var ikke med i bildet akkurat da.

Men jeg var bevisst på dette ganske lenge likevel, jeg vurderte ikke brystreduksjon men likevel ønsket at de kunne vært mindre.

Nå har jeg to barn, størrelsen min har gått opp til 65/70 K/L. Jeg veier nå ca.70kg. Jeg greide ikke å bli kvitt 10 kg etter graviditetene. Plagene har blitt mye større, konstante smerter i skulder og nakke regionen, ryggplager, hodepine, osv

Derfor er jeg sikker på at jeg kommer til å ta denne reduskjonen, det kommer til å lette min tilværelse i stor grad forhåpentligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Fager!

Er det ikke litt skummelt å gjøre en reduksjon før du er nede i vanlig vekt?

Hvis du går ned de ti kiloene du har lagt på deg etterpå, så blir de kanskje for små? Pupper er tross alt fett (og melkekjertler)...

Jeg har en venninne som skal redusere, men hun fikk beskjed av legen å gå ned 15 kilo først (noe hun snart har klart:) )

Hvis du ikke har planer om å gå ned disse 10 kiloene har det jo ikke noe å si:)

Hei Juni,

Jeg synes ikke det er skummelt. Jeg veier 10 kg mer enn før riktignok, men jeg er ikke bekymret for at de blir for små. Det jeg har opplevd på meg selv gjennom tiden er at vektnedgang har ikke stor påvirkning på bryst størrelsen min. Jeg får lettere større bryster enn mindre bryster for å si det sånn.

Jeg kommer til å prøve å gå ned i vekt før reduksjonen, går jeg ned er det et stort pluss for meg :-), går jeg ikke ned til da, kommer jeg likevel til å gjennomføre reduksjonen, og så får jeg heller satse på å gå ned etterpå.

Så bra for venninnen din at hun har greid å gå ned 15 kg, tok det lang tid? gikk hun ned på bare sunn kosthold og trening? (spør bare for min egen skyld :-) )

Det er sikkert lange køer for et slikt inngrep har jeg fått med meg, og foreløpig har jeg ikke fått konsultasjons time engang, så jeg har god tid på meg. Selvom jeg vil at det skal gå så fort som mulig. Ringte opp dit, og fikk beskjed om at det tar litt tid på grunn av mange fridager og helligdager imellom, men skal få snart et brev i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stygge arr. Fjernet rundt halvannen kg for fire år siden, og har hatt mye plager. Gått jevnlig til hudlege for kortison injeksjoner og smurt med et utall forskjellige kremer og salver. De er brede, rundt 3,5cm, mørk lilla, klumpete og de klør og stikker. Likevel er jeg fornøyd med reduksjonen. Men det er litt viktig at folke vet hva som kan bli resultatet. Legen gjorde en god jobb han, det er jeg selv som lager de stygge arrene. (hypertrofisk arrdannelse)

Takk for at du deler dette med oss. Jeg vil jo gjerne vite om hva som kan skje, man vet jo aldri.

Jeg har hatt en operasjon før, opererte kneet(korsbåndet hadde røket). Har jo arr, litt bred er den også, men den har bleknet ganske mye med tiden, og heller ikke hatt problemer knyttet til arrdannelsen (litt kløe av og til før kanskje,men ikke mye). Jeg håper jo at arrene ikke blir så synlige, ikke brede, osv, får krysse fingrene når den tid er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legges inn på Mandag og opereres på Tirsdag. Gruer meg masse men satser på at de blir utrolig lekre når operasjonen er ferdig..

Forresten, ville ønsket deg lykke til, men du har sikkert vært igjennom dette idag. :-)

Jeg håper håper håper at det har gått bra, resultatet blir fortreffelig og at du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...