Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #1 Del Skrevet 12. mars 2003 En venninne av meg skal gifte seg, og jeg sliter med å vite at forloveden hennes bedro henne med eksen sin for en tid tilbake. Det er ganske lenge siden, og jeg vet ikke om han har rotet med andre, men en gang utro...? Har dere en mening om jeg bør si dette til henne, eller om det er best å tie stille? Huff, jeg har vel egentlig bestemt meg for ikke å si noe, slik jeg gjorde da jeg fikk vite det :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 12. mars 2003 #2 Del Skrevet 12. mars 2003 Kanskje du kan snakke med forloveden hennes? Dersom hun vet alt og har bestemt seg for å glemme, er det ikke sikkert hun vil at andre skal vite det... Hør på hans reaksjon, og bestem deg etterpå. Jeg visste noe lignende en gang (men de skulle ikke gifte seg). Sa ikke noe før etter at det var slutt av andre grunner.... DA fikk jeg kjeft av min venninne for ikke å ha sagt noe før. Og det skjønner jeg egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 12. mars 2003 #3 Del Skrevet 12. mars 2003 Dette syns jeg er vanskelig, går nesten ikke å svare generellt på dette, men jeg tror jeg ville følt litt på stemningen og prøvd å finne en mulighet til å si det. Det er tross alt det beste, det vil jo kanskje komme for en dag uansett, og som du sier, en gang utro.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 12. mars 2003 #4 Del Skrevet 12. mars 2003 Om de har kommet til det punktet at de skal gifte seg, så har de vel vært sammen en stund. Så det er vel ikke usannsynlig at hun vet om det. Det er liksom ikke "gårsdagens nyheter" som kommer frem. Når du ikke har sagt noe om det til nå, så hadde jeg latt det ligge. Dette var jo tross alt ikke med henne, men med en x...Og det er vel kanskje en grunn til at det ble slutt for alt du vet. Både jeg om min samboer har i tidligere forhold vært utro, så jeg føler ikke at betegnelsen "en gang utro alltid utro" alltid stemmer. For begge oss, så var dette i "yngre dager", der en kanskje løste problemer og usikkerhet på en litt annen og feig måte enn hva vi ville gjort nå. Når det er sagt så forsvarer jeg ikke utroskap på noen som helst måte. Men livet er dessverre ikke alltid svarthvitt, og jeg er vel glad for at jeg har oppdaget det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 12. mars 2003 #5 Del Skrevet 12. mars 2003 Uff...jeg må visst lære meg å lese innleggene bedre. Nå ser jeg at han bedro henne med eksen. Jeg oppfattet først at han hadde vært utro mot eksen for flere år tilbake. Jaha..da forandre alt seg..Slå han i hode med en hammer...Nei, det er vel ikke den rette løsningen... Du kan jo selfølgelig "fiske" litt med henne helt generelt for å prøve å finne ut om hun vet noe. Ellers så kan du jo ta det opp med han, at du "kom til å tenke på dette", og du synest det er litt ubehagelig å vite om det siden de skal gifte seg. Jeg hadde ikke blåst det opp til noe stort, men luftet det for han eventuelt. Er vanskelig å vite om en skal si noe eller ikke. Kanskje han den gangen ikke var helt ferdig med eksen? Men jeg mener fortsatt det at "en gang utro, alltid utro" ikke alltid stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 13. mars 2003 #6 Del Skrevet 13. mars 2003 Gjest. Hvis du anser deg som hennes venninne så sier du det! Det er en seriøs grense mellom det å være utro og det å ikke være det. Det finnes derimot ingen grense mellom det å være utro en gang eller to ganger eller tre ganger. Jeg har ikke den "utrotråden" min i tankene nå, men tenker generelt og jeg kjenner "gutta" godt. Stor forskjell på de som har vært utro og de som aldri har vært det. Tenk om du kanskje forteller henne det over et glass trøstevin ti år fra nå når hun sitter og depper med to unger etter at hun har tatt han på fersken. Da er ikke du mye til venninne, sett fra hennes ståsted, tror jeg. Bare et tips, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 13. mars 2003 #7 Del Skrevet 13. mars 2003 Beklager, men: Seriøst, vurderer du å ikke si noe? En venninne av deg skal gifte seg? Tror du hun ville ha giftet seg hvis hun VISSTE det? Hvis et ubetinget ja på siste spørsmål, så trenger du ikke å si noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 13. mars 2003 #8 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvor lenge siden er det han var utro? Var det i begynnelsen av forholdet før de egentlig var sammen, eller var det etter at din venninne og han var blitt et etablert par. Synes det er litt forskjell på de to scenariene... Hvis han var utro etter at de var etablert som par, så er det alvorlig. Det må være vondt for deg å gå rundt å bære på denne hemmeligheten. Og ikke minst "være ansvarlig for" om venninnen din skal få greie på det eller ikke. Vet du? Ansvaret er faktisk ikke ditt. Det er forloveden hennes sitt ansvar. Jeg synes du skal fortelle ham at du ikke synes det er fair at de skal gifte seg uten at hun får vite det. Og at han MÅ fortelle henne det innen en viss dato. Hvis ikke så vil du vurdere å gjøre det. På den måten legger du ansvaret der hvor det hører hjemme! Og både din venninne og hennes forlovede får en gyllen sjanse til å ordne opp seg imellom før bryllupet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå