Gjest gjest nå.. Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Begynte å blø på lørdag, bare littegrann og svake menssmerter, blødde ingenting på søndag før sent påkvelden, da kom det litt blod. Etter at jeg var hos legen og var på ultralyd ( det var så lite at det ikke var mulig å se om hjertet slo) begynte jeg å blø mer og fikk mer vondt, nå blør det jevnlig og jeg har svake menslignende smerter ennå... Føler at jeg ikke fikk ordentlig svar hos legen annet enn sykmelding og beskjed om å holde meg i ro + ny ultralyd om en uke... Hvor lenge holder en spontanabort på? i flere dager? har man vondt etter at alt er ute? Hjeelp.......
Impala Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Når jeg mistet i SA så blødde jeg i nesten en uke (mye mer enn mensen), og hadde mer vondt i magen enn ved mensen. Hos meg var det også endel klumper, og en dag kom nok det som skulle blitt en liten baby, så det var ingen tivl om hva som skjedde. Jeg fikk også bare beksjed om å holde meg i ro, og UL ville de ikke gi meg for de mente det var for tidlig til å kunne se noe. Håper det går bra for din del da, men husk at SA er veldig vanlig
Samba Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Da jeg spontanaborterte blødde jeg i flere dager. Det høres dessverre ut som om det er det som skjer med deg nå. Det er egentlig ikke noen vits i å ta det med ro, det vil ikke gjøre noen forskjell. Men det er nok lurt å ikke tro at alt er greit og stresse rundt. Det er vondt og trist å miste, så gi deg selv lov til å være litt lei deg.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Da jeg spontanaborterte blødde jeg i flere dager. Det høres dessverre ut som om det er det som skjer med deg nå. Det er egentlig ikke noen vits i å ta det med ro, det vil ikke gjøre noen forskjell. Men det er nok lurt å ikke tro at alt er greit og stresse rundt. Det er vondt og trist å miste, så gi deg selv lov til å være litt lei deg. Ved truende abort er det absolutt en vist i å ta det med ro. Livmorhalsen kan være svak, eller morkaken i ferd med å løsne, og da kan hvile hjelpe til med å holde ting stabilt.
angelou Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hvor mye blør du? Hvis det er mer enn en menslignende blødning kan det dessverre være at du spontanaborterer - men det er ikke så mye du kan gjøre enn å vente å se Og så bør du ta kontakt med legen din etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 jeg blør ikke veldig mye, som om det var nest siste dagen i mensen liksom.. My mindre i dag, nesten ingen ting. har ikke hatt behov for å bruke bind.. Men jeg har på følelsen at jeg har mistet det, så jeg prøver å tenke positivt fremover.. Men er ubehagelig å ha mensmurringene ennå, skulle ønske det ga seg snart..
angelou Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Hvor mange uker er du på vei da? Hvis du har mista så bør du ha hatt så mye blødninger at det ikke har vært tvil, jeg fylte tre bind på to timer eller noe sånn - mørkt tykt mensblod. Denne gangen hadde jeg en del blødninger, men det var mer brunlig og tyntflytende - og det var helt harmløst. Dette foregikk i ca 2 uker da jeg var 8-10 uker på vei. Bra du har fått kontrolltime om ei uke, hvis du har fått beskjed fra legen din om å ta det med ro så synes jeg du skal gjøre det, for din egen del. Håper på det beste for deg
Samba Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Ved truende abort er det absolutt en vist i å ta det med ro. Livmorhalsen kan være svak, eller morkaken i ferd med å løsne, og da kan hvile hjelpe til med å holde ting stabilt. Jeg har fått beskjed at skjer det så tidlig (hun kunne ikke se noe på ul) så er det ikke så mye å gjøre fra eller til. Er man derimot lenger ut i svangerskapet så skal man ta det med ro om det er fare for abort. (Har opplevd begge deler.)
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har fått beskjed at skjer det så tidlig (hun kunne ikke se noe på ul) så er det ikke så mye å gjøre fra eller til. Er man derimot lenger ut i svangerskapet så skal man ta det med ro om det er fare for abort. (Har opplevd begge deler.) Siden hun ikke sier noe om det er innvendig eller utvendig UL kan det være en stor variasjon i hvor langt hun har kommet. Men mulig det stemmer at når det er for tidlig for at det viser på innvendig UL (frem til uke 5-6 mener jeg det er?) er det normalt sett ingenting å gjøre, det vet jeg lite om. Sannsynligvis er vi ganske enige, selv om jeg kanskje er overdrevent obs på slikt. Tar det heller "for rolig" et par uker enn å tenke på om noe kunne vært gjort anderledes.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 jeg skulle vært rundt 6 uker, etter menstermin 8.. Så hadde ikke kommet veldig langt på vei.. vi er veldig lei oss Er det vanlig å ha vondt etter Sa da?
Samba Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Klart dere er leie dere!!! Det er så mange tanker man rekker å gjøre seg, og så mye man rekker å glede seg til, selv om man ikke er langt på vei. Jeg hadde ikke noe vondt (fysisk) etter mine SA'er.
Ce'Nedra Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Søster'n blødde i flere dager uten å miste fosteret, mens ene venninna mi blødde i flere dager og mistet fosteret. Tror du bare må vente på ultralyden og holde deg i ro.. Go'klem
Gjest =tentacle= Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Ved truende abort er det absolutt en vist i å ta det med ro. Livmorhalsen kan være svak, eller morkaken i ferd med å løsne, og da kan hvile hjelpe til med å holde ting stabilt. Ved truende for tidlig fødsel skal man hvile, men ved førstetrimesterblødninger spiller det ingen rolle. Mange får sykemelding for å ta det med ro, men det er fordi det føles bedre for foreldrene, som ellers vil bekymre seg for at noe mor gjør kan føre til at aborten blir et faktum.
bella domina Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Da jeg hadde SA, hadde jeg mensblødninger lørdag og litt søndag, ingenting mandag, og så startet selve aborten tirsdag. Var på (innvendig) UL mandagen og fikk vite at fosterposen var tom, så jeg var forberedt da. 8-9 uker på vei. Blødde veldig mye, måtte bruke babybleie, og endte på sykehuset med utskraping etter 8 timer, da hadde jeg mistet mye blod. Men det er sikkert mange måter det kan skje på. Det er en sorgprosess etterpå. Som ikke omverden forstår så mye av - "det var jo ikke blitt et barn enda". Vel - jeg sørget ikke over barnet, men over tap av fremtidsplaner -ønsker og -håp. Tap av drømmen.
tattoopia Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 Ved truende for tidlig fødsel skal man hvile, men ved førstetrimesterblødninger spiller det ingen rolle. Mange får sykemelding for å ta det med ro, men det er fordi det føles bedre for foreldrene, som ellers vil bekymre seg for at noe mor gjør kan føre til at aborten blir et faktum. vil bare si at jeg hadde styrtblødninger rundt uke 9-11. fikk beskjed om å gå hjem å ta det med ro. totalt sengeleie ellers var sannsynligheten stor for at jeg kom til å miste. det var utrolig skremmende men hvis man mister er det vel som regel en grunn til det tenker nå jeg. jeg lå i total sengeleie i to ukers tid å sitter her i dag med en to måneder gammel gutt. så ikke gi opp håpet
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Takk for alle svar, men er egentlig ikke i tvil lenger... Hadde voldsomme smerter på onsdag i ett par timer og blødde mer... Så nå skal jeg bare på sjekk og håpe det ikke er rester som må fjernes.. Vil gjerne sette igang på nytt så fort som mulig.. Men jeg er fortsatt redusert med ganske sterke magesmerter to dager etterpå, er det normalt?
Impala Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 Så kjipt at det gikk sånn da, men det er desverre veldig vanlig Fint at du skal til sjekk så man vet om alt er borte da. Det er nok derfor du er litt redusert enda, for kroppen har jo vært gjennom en påkjenning, og driver kanskje enda og kvitter seg med rester
t-schnuppa Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 Så kjipt at det gikk sånn da, men det er desverre veldig vanlig Fint at du skal til sjekk så man vet om alt er borte da. Det er nok derfor du er litt redusert enda, for kroppen har jo vært gjennom en påkjenning, og driver kanskje enda og kvitter seg med rester Huff.. hvordan gikk d her da?
PetraPerlesukker Skrevet 11. november 2018 #20 Skrevet 11. november 2018 På 22.6.2007 den 15.23, Gjest Gjest skrev: Takk for alle svar, men er egentlig ikke i tvil lenger... Hadde voldsomme smerter på onsdag i ett par timer og blødde mer... Så nå skal jeg bare på sjekk og håpe det ikke er rester som må fjernes.. Vil gjerne sette igang på nytt så fort som mulig.. Men jeg er fortsatt redusert med ganske sterke magesmerter to dager etterpå, er det normalt? Hvordan gikk det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå