Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #1 Del Skrevet 19. juni 2007 Har et par spørsmål angående hund og sykling, da dette er noe vi akkurat har startet med, ville vente til hunden vår var ferdigutviklet. Hun er nå to år, så vi prøver oss litt fram. Sykler ikke så langt av gangen og prøver å holde oss til grusveier. -Er det farlig for henne å galoppere? Bør hun holde seg til å trave ved siden av meg? Det er en setter, så hun elsker jo å løpe, men jeg er redd dette kan bli for hardt siden hun er mest vant til å gå tur? -Kan hun få vann etter sykkelturen, så lenge det ikke er iskaldt? Gir henne selvfølgelig ikke mat med en gang pga. faren for magedreining, men kan vann gjøre det samme? Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. juni 2007 #2 Del Skrevet 19. juni 2007 Du bør ikke sykle raskere enn at hun traver, og du bør heller ikke sykle på asfalt og i stekende sol. Nei, vann etter sykkelturen er bare bra - det trenger hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juni 2007 Takk skal du ha Vi sykler om morgenen før det blir for varmt, og på kvelden når det blir litt kjøligere, orker ikke å sykle i solstek jeg heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #4 Del Skrevet 19. juni 2007 Ikke gi mat en time før eller en time etter sykkelture :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 19. juni 2007 #5 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) -Kan hun få vann etter sykkelturen, så lenge det ikke er iskaldt? Gir henne selvfølgelig ikke mat med en gang pga. faren for magedreining, men kan vann gjøre det samme? Mye vann kan gjøre samme skade som mat, med hensyn til magedreining!!! Jeg bruker å gi bare litt (ca 2-3 dl?) vann, og heller la den få litt igjen, etter en stund... Endret 19. juni 2007 av Ugla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 19. juni 2007 Ok, kjekt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 19. juni 2007 #7 Del Skrevet 19. juni 2007 Mange gode tips her Jeg prøver å sykle på noenlunde mykt underlag, enten grusvei eller evt. sykle slik at de må løpe i utkanten av gangveien (på gress gjerne). Dette for å skåne ledd og poter. Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå