Gå til innhold

Er folk redd for å svare på meldinger og poking i Facebook?

Gjest Gjest_Jenny_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*

Har noen her erfaringer med gamle kjente og bekjente i Facebook?

Er det ikke vanlig å svare på meldinger man får som er en uskyldig hilsen? :forvirret: "Takk for sist", liksom.

Er de redd for å bli forspurt om å være Facebook-venn eller er det frykt for noe spesielt? :forvirret:

Er det feil å søke opp gamle kjente/bekjente og poke dem eller sende en melding med "hei" liksom?

Håper ikke det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke regne med at alle vil akseptere deg, eller føler at de kjenner deg godt nok til å svare deg. Sånn fungerer facebook. Ikke ta det personlig. Det er neppe vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan heller ikke vente at de svarer like kjapt som de gjør på en sms ;)

Så det kan jo hende du får svar, om en stund.

Poking er det mange som ikke skjønner vitsen med, og ikke gidder å poke tilbake. Det skjønner jeg jo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Har jeg fått ca 10 poker/friend requests, får jeg noia og venter. Jeg vet ikke hvorfor. Samme er det med nettby, får jeg mer enn 1 i gjesteboka logger jeg meg ut og leser etterpå. Liker ikke intim internettchatting :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det kan jo være at de rett og slett ikke har noen interesse av å snakke med deg.

Utenkelig. Synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Tar opp igjen en litt gammel tråd jeg

Er flere jeg har gått i klasser med tidligere og skoler med som har ptøvd å kontakte meg på facebook i det siste.Mange av disse personene hadde jeg liten eller ingen kontakt med da vi faktisk gikk på skole sammen, men de forventer nå at vi har et bånd? :overrasket:

Skjønner ikke dette. De er sikkert flotte mennesker idag, men blir folk faktisk fornærmet hvis man ikke svarer dem? Er alltid bra med flere venner og større omgangskrets, men noen mennesker har jeg bare ikke behov for i livet mitt.Må man likevel svare dem for å si neitakk`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke svare...

Jeg begynner å bli lei av Facebook. Jeg er veldig selektiv av meg og har bare 17 venner der men jeg ønsker ikke å ha alle og enhver der. Mange av de jeg kjenner er dessuten ikke i Facebook!

Har fått en del meldinger og friendsrequests fra gamle barneskolefolk jeg ikke har sett nettopp siden barneskolen...de svarer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Men Facebook er da ikke bare for å ha kontakt med venner man ser hele tiden allikevel, hovedsaken er da å utvide nettverket sitt og å ha en viss ide om hva folk man faktisk ikke har kontakt med lenger driver med om dagen. Jeg har 'venner' fra barneskolen på Facebook, men jeg har da ingen planer om å begynne å henge med dem igjen for det. Hva er problemet med det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! :klaske: Vet ikke folk hva de driver med på facebook? Noen jeg kjenner har lagt ut bilder hvor de røyker hasj. :murvegg:

:overrasket: Guri meg!

Jeg har faktisk vurdert å slette endel av de jeg ikke har hatt noe kontakt med etter at jeg la dem til, eller de la til meg, på Facebook. Hva er vitsen liksom? Men Facebook er kjempefint i forhold til å holde kontakten med de man faktisk regner som ekte venner (altså ikke type "Så ham/henne sist for 10 år siden da vi gikk på skole sammen"). Har bodd endel forskjellige steder, så jeg har venner litt her og litt der. Fin måte å holde kontakten med dem på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venner jeg har og ønsker å ha kontakt med har jeg helt andre måter å ha kontakt med enn via Fjesboka som må være tidenes snail-mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner jeg har og ønsker å ha kontakt med har jeg helt andre måter å ha kontakt med enn via Fjesboka som må være tidenes snail-mail.

I min vennekrets går det faktisk ofte fortere på Facebook enn per telefon.

:overrasket:

:hoho: vi må være en internettavhengig gjeng!

Kanskje litt fordi vi har så forskjellige døgnrytmer, arbeidstider osv også :sjenert:

Men jeg glemte jo helt å svare på det innledende spørsmålet. Jeg tror ikke du skal ta det personlig om folk ikke svarer deg på Facebook. Noen er kanskje bare litt distre, andre ikke så opptatt av Facebook som deg (og meg :ler: ) og ser ikke på det som særlig viktig å svare på meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. Har sett på mailen at jeg har fått flere meldinger og friends requests. Hmfr, er bare det at jeg liker å ha noe å gi når jeg skal svare. Om jeg ikke har åpnet så kan jeg jo ikke svare liksom. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slang bare ut en enkel profil på tryneboka for at folk fra fortiden skal ha en mulighet til å finne meg, etterhvert som jeg forflytter meg rundt omkring i kongeriket. Men bruker den ikke aktivt. De får legge fra seg telefonnummer og epost, så logger jeg på å sjekker en gang i måneden eller halvåret eller så... Er det klassefest på gang, bør de varsku i god tid ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å svare på meldinger man får som er en uskyldig hilsen? :forvirret: "Takk for sist", liksom.

Er de redd for å bli forspurt om å være Facebook-venn eller er det frykt for noe spesielt? :forvirret:

Er det feil å søke opp gamle kjente/bekjente og poke dem eller sende en melding med "hei" liksom?

"

Jeg svarer ikke på meldinger fra folk jeg ikke vil ha til å lese på min "egen side" (profil). Det står jo at de kan se min profil i en mnd hvis jeg svarer. (Tror jeg har slettet endel av den tilgangen, men er litt usikker på hva som vises...)

Av den grunn - lar jeg være å svare. Dette gjelder også de som adder meg, uten at de kjenner meg i det hele tatt.. (aldri møtt dem). Skjønner ikke vitsen med å adde en person de ikke kjenner.... (Jeg ligger ute med både bilde og navn, så det skulle ikke være fordi de tok feil heller. Navnet mitt er jo også ganske så sjeldent...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hva betyr det forresten å "poke" dem? har sett den funksjonen, men skjønner ikke hva det hverken betyr eller hva det vil si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betyr det forresten å "poke" dem? har sett den funksjonen, men skjønner ikke hva det hverken betyr eller hva det vil si :sjenert:

Når noen poker deg får du muligheten til å se profilen hans/hennes. Hvis du poker tilbake får han/hun muligheten til å se din profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...