Gå til innhold

Å bekjenne seg til noen man er litt småforelsket i

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Jeg har et litt pikant spørsmål som går litt på følelser og sånt no.

I mitt daglige virke treffer jeg på min (sukk) "utkårede" på en jevnlig basis på fritiden, og så har jeg litt problemer med å rett å slett ta steget å be henne ut.

Konsekvenser er det eneste som står i hodet på meg..hva om hun sier nei? blir det pinlig å treffe henne senere? blir hun overrasket når jeg spør på en negativ måte...her fokuseres det på de negative tingene må vite

Hva synes dere jenter? er det så vanskelig?

Jeg er ikke noe spøkelse altså, faktisk så har jeg noen forhold bak meg, men det er HENNE jeg snakker om her...hjelp!

K.man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go for it, guy!!! Den som intet våger, intet vinner vettu....Men ikke spør på en negativ måte da, hva du nå enn mente m d.... :roll: Hadde ikke jeg digga hvertfall! Du har muligens mottatt noen signaler fra hennes kant som har gitt deg en pekepinn om hva hun evt vil svare deg??? Du har vel en aldri så liten følelse av om hun er interessert el ikke? Og skulle du få et nei, blir d i grunnen opp til deg om d skal bli pinlig el ikke.....Inntar du den litt 'gi f'en-holdningen, går d greit; Pytt, pytt, life goes on!!! Flere fisk i havet!

D er så vanskelig som du selv gjør d!

Men lykke til da! Håper d ordner seg! :wink: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Alle jenter syns det er smigrende når noen liker dem! Men det kan være ubehagelig å skulle avvise en veldig direkte invitasjon. (for noen er kanskje ikke dette et problem). Så mitt råd: skal du be henne ut, så gjør det på en måte som gir henne mulighet til å backe ut uten at hun må være direkte og sårende (for det er ubehagelig). Føl deg fram og ha sansene åpne!

jenter flest blir ikke negativt overrasket over å bli bedt ut.

Det kan bli pinlig å treffe henne igjen hvis du er for direkte og hun ikke er interessert i å være med ut. Det vil i såfall være pinlig for begge, vil jeg tro. For å unngå det, kan du jo vente litt og bli mer sikker i din sak?

Jeg er ingen ekspert, dette er sikkert fryktelig individuelt, kanskje du bør gjøre det som føles naturlig for deg?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dårlig norsk av meg..det er OM hun reagerer med negativ overraskelse..

Jeg håper kanskje dere kan komme med noen reaksjoner på hvordan dere ville ha reagert hvis dere fikk en litt uventet "invitt" på direkten

Man viser jo at man ønsker å bli bedre kjent med vedkommende, og det er jo litt vanskelig å trekke tilbake...

K.man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, mimre mimre.

Sommeren '97 bekjente jeg for en kamerat at jeg hadde svermet litt for ham en stund.

Nå har vi vært gift i halvannet år og får baby om tre uker :D

Ta sjansen!(Bare spør pent og forsiktig uten å gjøre alt for mye ut av det. Sier hun nei kommer dere nok over det og. Bedre enn ikke å ha prøvd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gotthard

om du prater endel med henne så kan du jo si slik som at ...du nå er det lenge siden jeg har spist ute altså,,,,lyst til og bli med ut og spise en kveld?

om hu da sier nei så har du jo bare spurt om en mat bit og ingen date :lol:

er hun en god venn kan det noen ganger ødelegge vennskapet , men i de fleste tilfeller går det sikert bra , bare du spør på en ordentlig måte...

men , nå spurte du egentlig jentene da , så jeg burde vel egentlig holde munn her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Får så mange tvetydige signaler fra henne at det er en pine å tenke på det

HEI JENTER, vi er ikke "stjernetydere", mesteparten av tiden skjønner jo ikke vi gutta hva dere sier engang.. he he

k.man

Flere tips verdsettes høyere enn himmelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hva med å si "har du lyst til å ta en øl en gang" ? Det er litt kameratslig og uforpliktende. Du legger ikke hjertet ditt på et fat, men du viser også at du liker henne. (middag er veldig voldsomt for første date, litt stivt og anstrengende, spes. hvis dere ikke kjenner hverandre så godt)

Så får du heller tyde/analysere svaret hennes. Svarer hun unvikende "joda, kanskje det..." (og ser litt sur ut) trenger du kanskje ikke mase så mye mer om det. Om hun derimot "lyser opp" og blir ivrig - ja da har du et godt utgangspunkt for.... en øl, om ikke annet! (og det kan jo være en bra start)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville blitt smigret uansett, og helt sikkert blitt med deg ut, om tidspunktet passet..................

Så fikk vi sett videre hva som ville skje! :lol:

Den som intet våger, intet vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå, hvordan går det? har du tatt det store steget? syns du bør fortelle oss hvordan det går, vi er jo litt med på det vi også :wink:

lykke til videre, K.man!

hilsen nysgjerrigpetrine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...