Gå til innhold

Huskjøp


Cata

Anbefalte innlegg

Kan nå også inkludere husbygging.... Jeg mister døra når jeg prøver å plassere huset inne på eiendommen. :sur: Den ender inne i stua....

*pust dyyyyypt inn*

Har klart å bygge hus. Jippi. Jeg er huseier på egen tomt. NÅ begynner moroa.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyreklikk på huset, velg edit. Merk av for edit linked parts (tror jeg det er ut fra hukommelsen) klikk på døra slik at kun den er markert med gult. Velg "position", og bruk piltastene for å flytte døra tilbake på plass.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå hjelper det.

Jeg har handlet møbler og pakket ut noe, samt bygd en vegg (dårlig planløsning i huset....) Og så har jeg lagt meg til å sove i egen SL seng.

Nå begynner det å bli bra. Men.....du Isolde *maser videre* jeg synes både hus og møbler er uforholdsmessig store i forhold til "meg". Det er ute av proporsjon på en måte.

Finnes det noen måte å krympe ferdige objekter på, eller må jeg bare leve med det?

(Ok, jeg syyyyyynes det er litt morsomt dette her ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du alltid kan stille størrelsen på er deg selv.

Har du laget en liten avatar kanskje?

Møbler mm som kjøpes ferdig kan man ikke justere størrelsen på så sant de ikke er merket med at de man kan "modify" dem. Om man kan endre dem høyreklikker du og velger edit, deretter stretch.. Jeg ville øvd med på små gjenstander først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du alltid kan stille størrelsen på er deg selv.

Har du laget en liten avatar kanskje?

Møbler mm som kjøpes ferdig kan man ikke justere størrelsen på så sant de ikke er merket med at de man kan "modify" dem. Om man kan endre dem høyreklikker du og velger edit, deretter stretch.. Jeg ville øvd med på små gjenstander først ;)

Hm, kanskje jeg er liten og søt???? Nei, jeg tror ikke det, for i KG huset passer jeg sammen med møblene og jeg passer stort sett sammen med dere andre også - faktisk er jeg en av de litt større (ja, vi snakker avatar nå :ler:) .

Øving på små gjenstander er nok lurt, ja. Takk for tips, forresten. Blir nok ikke siste gang jeg maser :rodme: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrrgh.... :sur: .

Nå har jeg forsøkt å dele opp kjøkkeninnredningen og jeg kommer så langt som til edit parts eller hva det nå var. Ser at jeg får merket av den delen jeg ønsker å bli kvitt, men klarer ikke å få opp "take" så jeg får den unna. Gjør jeg noe galt eller er det redigert sånn at jeg ikke skal få lov, mon tro? :klø:

Nå har jeg fått bygd et tre på tomta mi så jeg hører suset i grenene når jeg legger meg (iført min nye, selvkonstruerte pysj :ler: )

(Fantasien er det ingenting å si på her i gården.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart det, jeg har klart det :hoppe: . Klarte endelig å få delt opp kjøkkeninnredningen så nå kan jeg tilpasse den huset. Ooooh, I'm good. :danse:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Jeg har kræsja hus!!!!

Skulle plukke opp en blomst fra gulvet og så plukket jeg opp huset i stedet og med ett sto alle møblene på plenen og jeg sto der og var forvirret i bare trusa..... :legrine:

En forvirret nabo dukket opp og spurte på engelsktysk hva som skjedde. "En liten katastrofe", sa jeg.

Vel, alle møbler er satt på lager og hus er gjenreist. Beint på tomta denne gang. Er det ikke sånn at man først bygger bra 3. gang.

Visste ikke at dette andre livet var sååååå likt det første. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et valg som heter "lock" på hver gjenstand. Sett på den når huset står på plassen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker (igjen). Nå er hus fastlåst og blir forhåpentlig der jeg har satt det inntil jeg eventuelt finner ut at jeg må flytte det. Men nå har jeg fått et annet problem....

Jeg har satt inn nye møbler, og til tross for at noen av de nye møblene i større grad er "lav-prim" enn de gamle var så er nå parsellen full, med langt færre ting enn jeg hadde sist. Det sier meg at noen av møblene ikke kan være så få prims i likevel.

Finnes det noen måte å sjekke prims på. Ser at noen lav-prim møbler som jeg har kjøpt har antallet oppgitt når jeg touch'er møbleme, men kan man på noe vis se det på andre møbler også?

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jammen funnet ut av det med prims også :) . I tillegg har jeg bygget meg pool i hagen. (Med mosaikk - til høyre i bildet.)

post-6407-1184258469_thumb.jpg

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kulere er det en sjanse for at det blir.... Tilfeldigvis ble nabotomta ledig og jeg var litt i manko på prims og har litt lyst til å prøve å bygge et helt hus selv.....og.....

Vel, du skjønner sikkert resten. Nå er ikke nabotomta ledig lenger for å si det slik. ;)

Tror muligens jeg har fått meg en ny hobby en tid framover. Er litt spent på det der med husbygging da. Det kan ende med litt av hvert. Får prøve meg fram.

Ahemmmmm, hekta? Kanskje littegranne..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata har gone over the top. Hun ble smittet av oppkjøpsbølgen tvers over gata.

Pail og jeg har tomt på andre siden av gata for Cata. Nå har Cata kjøpt tomta og bygger hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

....og nå har vindusleverandøren glimret ved sitt fravær i noen dager, så i kveld har jeg designet vinduer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...