Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Det var jammen lang ventetid på å få resultatet! Dei er jo nødt til å undersøka sædprøven innan ein time etter at den er tatt, så kvifor i alle dagar kunne dåke ikkje få resultatet same dagen? Ringte du i dag?

Så flott at celleprøven var normal! :) Må vera ein stor lettelse, sidan du hadde celleforandringar forrige gang.

Kjæresten min kjem heim neste onsdag, så det er ei stund til enda.

Eg har ingen symptom enda, og tempane mine er litt lave - så det har nok dessverre ikkje gått veien denne gangen heller. :( På måndag skal eg iallfall til gynekologen igjen, og då håpar eg så intenst at eg får pergo!

Nei, jeg har ikke ringt enda. Jeg er en av disse som utsetter og utsetter ... og så er jeg kanskje litt "redd" for resultatet. Men på mandag den dag ringer jeg! Nå har det gått med enn en måned, og så lang tid kan det da ikke ta.

Ja, da jeg så brevet fra legen med resultatet ble jeg et øyeblikk helt stiv av skrekk (har jo fått sånne skumle brev med dårlige nyheter før), men heldigvis var alt i orden. Jeg er veldig lettet nå! En ting mindre å bekymre seg om, liksom.

Får håpe at mandag blir dagen da! I likhet med de andre her inne stikker jeg nok innom for å høre hvordan det gikk med deg. Krysser fingrer og tær!

Jeg selv har nettopp fått mensen og er ikke så blid for det ... syklusene mine blir kortere og kortere, denne var bare på 23 dager. Hvordan kan jeg få tid til å ha noen eggløsning imellom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke ringt enda. Jeg er en av disse som utsetter og utsetter ... og så er jeg kanskje litt "redd" for resultatet. Men på mandag den dag ringer jeg! Nå har det gått med enn en måned, og så lang tid kan det da ikke ta.

Ja, da jeg så brevet fra legen med resultatet ble jeg et øyeblikk helt stiv av skrekk (har jo fått sånne skumle brev med dårlige nyheter før), men heldigvis var alt i orden. Jeg er veldig lettet nå! En ting mindre å bekymre seg om, liksom.

Får håpe at mandag blir dagen da! I likhet med de andre her inne stikker jeg nok innom for å høre hvordan det gikk med deg. Krysser fingrer og tær!

Jeg selv har nettopp fått mensen og er ikke så blid for det ... syklusene mine blir kortere og kortere, denne var bare på 23 dager. Hvordan kan jeg få tid til å ha noen eggløsning imellom det?

På måndag er du nødt til å ringa, Harlekin! Skjønnar godt at du gruar deg til å ringa, fordi du er redd for at noko skal vera gale. Eg er akkurat lik sjølv. Men no har det gått så lang tid, at det er på tide å få eit svar! Sjølv om det er skummelt å ringa, så er det heller ikkje noko kjekt å gå rundt så lenge og grua seg til resultatet, og vera redd for at noko skal vera gale. Så det er berre til å mota seg opp, og ringa på måndag!

Det skal ikkje ta så leng tid å få resultatet på ein sædprøve. Det kan jo henda at resultatet av prøven har blitt sendt til fastlegen din? Og så er det opp til fastlegen din å informera deg, dersom resultatet av prøven ikkje er bra. Kan det vera at det er det som har skjedd, og at det er derfor du ikkje har høyrt noko? Isåfall er det positivt - for då tyder det på at resultatet av prøven er fint, sidan fastlegen din ikkje har kontakta deg. ;)

Ja, eg håpar så ufattelig sterkt at måndag skal bli dagen for meg! Tenk om eg hadde kome ut frå gynekologen med pergo - det hadde vore så fantastisk! :Nikke: Men eg lurer litt på korleis eg skal klara å overtala gynekologen min til å gi meg pergo, for ho er som sagt skikkelig kjip. Så eg har ei stor utfordring der! Og så er eg veldig spent på om cysten min på venstre eggstokk er der fortsatt. Håpar virkelig ikkje at den har blitt enda større, for då blir eg sikkert nødt til å få den operert vekk.

Så kjipt med mensen, og kjedelig med så korte syklusar. :( Eg har vanlegvis litt lange syklusar, og det er svært sjelden dei er på under 28-29 dagar. Og det er heilt vanlig at eg har syklusar på mellom 30 og 33 dagar. Eg har også hatt syklusar på 34 dagar nokre gangar. Men for litt over 1/2 år sidan, fekk eg plutselig nokon veldig korte syklusar. Var nede i 24-25 dagar, i eit par syklusar. Då tenkte eg akkurat som deg, at eit egg umulig kunne få tid til å modnast fram til EL, på den korte tida! Og spesielt med tanke på at eg vanlegvis har ganske lange syklusar, så synst eg det var ekstra rart at syklusane mine plutselig var så korte. Men det gjekk heldigvis ikkje så mange månader før syklusane mine var tilbake til normal lengde igjen! Håpar det same skjer hos deg. Kor lange syklusar pleier du å ha til vanleg?

Ønskjer deg ei riktig fin helg, Harlekin! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Mirabella! Godt med litt fri, selvom jeg nesten sover vekk en tredjedel av helgen ... har veldig godt sovehjerte når jeg ikke stå opp :sove:

Syklusene mine har de siste årene vært veldig regelmessige, 27-28 dager mellom hver. Jeg har korte sykluser, men det er bare et par dager (ca. 3-4) jeg blør, avogtil bare 2. Men nå i det siste har det vært ganske uregelmessig, så jeg er frustrert med kroppen min! Akkurat som om den prøver å sabotere ... Dersom dette fortsetter går jeg til legen igjen og hører om noe kan gjøres for å stabilisere den igjen.

Håper cysten din er borte på mandag, og at du går ut i fra gynekologen med en flott resept på Pergo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Mirabella! Godt med litt fri, selvom jeg nesten sover vekk en tredjedel av helgen ... har veldig godt sovehjerte når jeg ikke stå opp :sove:

Syklusene mine har de siste årene vært veldig regelmessige, 27-28 dager mellom hver. Jeg har korte sykluser, men det er bare et par dager (ca. 3-4) jeg blør, avogtil bare 2. Men nå i det siste har det vært ganske uregelmessig, så jeg er frustrert med kroppen min! Akkurat som om den prøver å sabotere ... Dersom dette fortsetter går jeg til legen igjen og hører om noe kan gjøres for å stabilisere den igjen.

Håper cysten din er borte på mandag, og at du går ut i fra gynekologen med en flott resept på Pergo!!

Gjett om eg og har godt sovehjerte i helgene, når eg ikkje må stå opp tidleg? :fnise: Eg la meg kl. 12 i går kveld, og sov heilt til kl. 1 i dag! Altså sov eg i 13 timar. :sjenert: Nesten litt pinlig altså, men det er så deilig å sova lenge i helgene. I vekedagane kjem eg meg alltid for seint i seng, og må opp igjen tidleg om morgonen for å gå på jobb. Så eg får egentlig for lite søvn i vekedagane. Og då er det berre så fantastisk å kunne sova så lenge eg vil i helgene. ;) Egentlig er eg glad for at eg har så godt sovehjerte, for det er herlig å føla seg skikkelig utkvilt etter ei travel veke på jobb.

Den eine broren min har begynt i jobb for 1/2 års tid sidan, etter å ha vore student i mange år. Han har derfor ikkje vore vant med å stå opp tidleg kvar morgon, for å gå på jobb. Problemet hans er at i helgene så våknar han grytidleg om morgonen, og er lys våken. Han våknar altså til same tidspunkt kvar dag, som er det tidspunktet han må stå opp på, når han skal på jobb. Er så glad for at eg ikkje har det slik, for eg elskar å sova lenge i helgene! :-D

Viss du vanlegvis har stabile syklusar, og syklusane dine plutselig blir mykje kortare over lengre tid, så er det sikkert lurt å kontakta legen, sånn for sikkerhets skyld. Eg har som sagt ikkje så veldig stabile syklusar, så eg reagerer ikkje noko på at syklusane mine varierer i lengde frå gang til gang. Men viss eg plutselig hadde fått veldig korte syklusar over lengre tid, så ville eg nok ha tatt det opp med legen min. Menstruasjonen min er forresten veldig langvarig. Varer 8-9 dagar kvar gang, og det er utrulig kjipt. :sur: Men det har alltid vore slik, så eg reknar med at eg berre er ein av dei som naturlig har langvarig mens.

Hadde vore kjempeflott om cysten var vekke, men eg tvilar vel egentlig på det. Men eg håpar iallfall at den ikkje har blitt større! Tenk deg det ja, om eg hadde kome ut frå gynekologen min på måndag, med resept på pergo! :smilbla: Det hadde vore heilt fantastisk altså!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig å sove i 13 timer :-D

Jeg også pleier å våkne til vanlig tid i helgene. Men er ikke lys våken da. Pleier å slumre litt, så står sjelden opp før rundt 11.

Varierer litt...

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dårlig å sove i 13 timer :-D

Jeg også pleier å våkne til vanlig tid i helgene. Men er ikke lys våken da. Pleier å slumre litt, så står sjelden opp før rundt 11.

Varierer litt...

Ha en fin dag :klemmer:

Ja, det er jammen lenge å sova i 13 timar i strekk! Men det er langt frå første gangen det har skjedd, at eg har sove så lenge i helgene. ;)

Håpar du har ei fin helg, jente 79! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin helg!

Krysser fingrene for deg på mandag!

God helg til deg og, imli! :klemmer:

Eg er veldig spent på kva eg får ut av måndagens gynekologbesøk. Håpar eg går ut derfrå meir glad og optimistisk, enn forrige gang eg var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp titt innom for å se om Mirabella hadde skrevet noe om gynekologbesøket - jeg kommer innom igjen. Jeg ringte forresten til gynekologen min nå i dag, og de hadde ennå ikke fått resultatet på sæd- og hormonprøvene. Byråkratiet jobber langsomt ... men får bare våre tålmodig en stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til i dag:)

Ja, håper det har gått bra i dag!

Håper det gikk bra hos gynekologen i dag! :klem: *spent*

Var en kjapp titt innom for å se om Mirabella hadde skrevet noe om gynekologbesøket - jeg kommer innom igjen. Jeg ringte forresten til gynekologen min nå i dag, og de hadde ennå ikke fått resultatet på sæd- og hormonprøvene. Byråkratiet jobber langsomt ... men får bare våre tålmodig en stund til!

Takk for lykkeønskningar, jenter. :klemmer:

Eg kom heim igjen frå gynekologen med både pergo og henvisning til sædprøve av kjæresten min, slik eg hadde håpa på! Så sånn sett klarte eg å oppnå målet mitt, nemlig å endelig få hjelp.

Likevel er eg lei meg no. :( Eg fekk nemlig ein beskjed av gynekologen min, som ikkje akkurat var oppløftande. Gynekologen min undersøkte cysten min nøye, som eg har på venstre eggstokk. Ho sa at det sannsynligvis var ein endometriosecyste, noko som tyder på at eg har endometriose! Så no har eg altså fått 2 diagnosar, som begge gir redusert sjanse for å bli gravid: PCO og endometriose. :grine: Som om ikkje EIN slik diagnose burde vera meir enn nok!!! Det er så urettferdig at eg skal vera så uheldig, og få alt mulig som reduserer sjansane mine til å bli gravid. Kan ikkje skjønna at det er mulig, eg som har familie og slektningar som blir gravide nesten uten at dei har prøvd å bli det! Livet er jammen ikkje rettferdig... :trist:

Men eg kan ikkje gi opp håpet! Må prøva å fokusera på det positive, og gleda meg over at eg no endelig har fått hjelp. Trur det er det einaste eg kan gjera, for å klara å halda ut vidare i denne prøvetida.

Eg skal ikkje begynna på pergo i neste syklus. I neste syklus skal eg berre ta blodprøve ei vekes tid etter EL, for å sjekka enda ein gang om eg har EL av meg sjølv, eller ikkje. I syklusen etterpå kan eg begynna på pergo, viss eg vil. Det kjem eg nok til å gjera, for det passar med jobben til kjæresten min, sidan han er heime då. Eg skal til saman ta 3 pergokurar, men eg må ha ein månads pause mellom kvar pergokur. Dersom eg fortsatt ikkje har blitt gravid etter 3 pergokurar, så kjem gynekologen min til å senda meg vidare til prøverør. Men eg håpar og ber om at pergo er det som skal til, og at eg slepper prøverør! Synst virkelig at det er min tur til å bli gravid no, etter alt eg har vore gjennom.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du er i gang.

synd med den negative beskjeden, men nå blir du i hvert fall tatt alvorlig. Så får vi håpe pergoen gjør jobben sin.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk pergo! :)

Kjedelig at du kanskje har fått en diagnose til... Men sjekket hun det ikke ordentlig, slik at hun kan si om du har diagnosen eller ikke? :klø:

Krysser iallfall fingrene for at det er Pergo som skulle til, for ja, du fortjener virkelig å bli gravid nå!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til med Pergo! Jeg håper virkelig det er det som skal til for deg. Pergo fungerte ikke for meg, men etter det jeg har hørt er det nettopp de med PCO(S) og endometriose som Pergo kan hjelpe. Så da krysser jeg fingrene for at Pergo blir vidundermiddelet "ditt"!

Det var leit at gynekologen fant mulig endometriose. Noen ganger her i livet kan man undres på om sjebnen ikke har noe bedre å ta seg til enn å stikke kjepper i hjulene for oss mennesker. Men det er vel ikke sikkert at du har endometriose vel? Jeg regner med hun skal ta videre undersøkelser. Selvom det skulle vise seg at du har endometriose er det i hvert fall godt å få en diagnose, for når man vet hva som er galt er det mye lettere å kunne gjøre noe med det.

Derfor håper jeg sæd- og hormonprøvene til mannen min gir oss svar, sånn at vi vet hva vi kan foreta oss videre. Jeg tipper jeg også må igjennom flere undersøkelser, for gynekologen har jo bare tatt ganske overfladiske undersøkelser så langt. Særlig nå som syklusene mine er helt på bærtur :kjefte: Fatter ikke at det kan ta så lang tid med sånne prøver. Riktignok har det vært jul imellom, men likevel.

Håper mannen din får tatt sine prøver snart også, og at svømmerne hans er i tipp-topp stand!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk pergo. Har stor tro på at det skal hjelpe deg :) Da begynner vi kanksje på Pergo nesten samtidig. Jeg skal til legen om 1 mnd. Og da forhåpentligvis begynner jeg med pergo i mars.

Masse masse lykke til. Det fortjener du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt med enda en diagnose. Men for å se positivt på det, så har du jo funnet ut av disse tingene forholdsvis tidlig! Det er kjempebra. Du får nok den hjelpen du trenger! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro med enda en mulig diagnose, men godt du blir tatt på alvor!

Om det er endomentriose, så har jeg hørt om mange som har blitt gravide av seg selv etter opersjon. Men det hjelper selvfølgelig ikke å ha PCO i tillegg da... Huff, får håpe det "bare" er PCO du har da. Og at Pergo-kur gjør susen!

Stooore :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig du kanskje har fått en diagnose til... Jeg håper det beste for deg :) Og at Pergo kanskje er det som skal te :)

Uansett øsnker jeg deg lykke til og skal holde øye me dagboka di for å se hvordan dette utvikler seg !! :)

Lykke te!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...