Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Står frem som smugleser :sjenert:

Skjønner at det er frustrerende å ha konstatert pco og ha mann som jobber i nordsjøen når du er prøver. Gir ikke akkurat verdens beste odds. Høres ut som jenta27 har et tips om gynekolog som kanskje vil ta dine bekymringer litt mer på alvor! Håper snart du får den hjelpen du fortjener.

Lurer faktisk på om jeg snart skal be om utredning selv, ettersom jeg/vi har prøvd siden mars i fjor uten resultat. :tristbla: Det som har gjort at vi har holdt motet oppe, til tross for til nå 9 nedturer, er at vi har greid å få et barn sammen før. Den gangen gikk det i PP2, så da var vi jo kjempeheldige! Så jeg føler meg, tross alt, veldig priviligert!!!

Håper du får en fin helg, og krysser fingrene for at alt skal løse seg for deg veldig snart!

*krysse-fingrene-smilien som jeg ikke fant*

Velkommen til dagboka mi, smilefjes! Kjekt at du gir deg til kjenne, etter å ha vore smuglesar i dagboka mi. ;) Rart det der, kor mange smuglesarar som viser seg å følgja med i dagbøkene mine, som eg ikkje veit om. ;)

Kombinasjonen PCO og kjæreste som jobbar i Nordsjøen, er ikkje noko særlig nei. :( Sjansane for å bli gravid er jo ikkje akkurat noko særlig store, føler eg. No er me i gang med vår siste prøveperiode, før eg skal tilbake til gynekologen i slutten av månaden. Men det spørs om ikkje også denne pp går dukken. Kjæresten min reiser nemlig på jobb igjen på tirsdag, og EL lar venta på seg... Skikkelig frustrerande. :sur:

Eg synst absolutt du burde be om utredning! Etter 9 prøveperiodar uten resultat, synst eg virkelig du har rett på utredning. Og spesielt sidan du vart så fort gravid forrige gang, tyder jo det på at du hadde lett for å bli gravid den gangen. Det er jo noko som heiter sekundær infertilitet, veit du.

Håpar at 2008 blir lykkeåret for oss begge to! :klemmer: God helg!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Ja, den viste dårlig kvalitet sist gang. Det er visst sånn at dersom resultatet blir dårlig bør man ta en ny 3 måneder etter, fordi f.eks. sykdommer kan ha en innvirkning på resultatet av prøven. Så jeg kan jo håpe, men jeg prøver å være realistisk (men ikke pessimistisk). Jeg er så lei av denne følelsesmessige berg-og-dalbanen som prøving er!

Tok prøven uken før jul, så nå tror jeg resultatet er like om hjørnet. Ser frem til at den kommer, for da kan jeg i hvert fall bestille ny time hos GU for oss begge, så vi kan få rede på hva vi skal gjøre videre. Jeg vil ikke plage mannen min for mye med dette, for han har veldig mye stress og slit på jobben for tiden. Stakkars!

Jeg må nok ta ansvar for dette selv. Bare han kan gi meg en tipp-topp sædcelle eller to, så skal det gå!

Lykke, lykke til hos GU! Jeg tror at du vil får hjelp, og husk å stå på krava. Vi kvinner har lett for å være litt for forsiktig med å kreve enkelte ting, men i en sånn sak som dette må du bare la det stå til, så blir nok resultatet bra. :klemmer:

Kjedelig med dårlig resultat på forrige sædprøve. Men alt håp er jo ikkje ute enda! Kryssar fingrane for at resultatat på den nye prøven er bedre enn på den forrige. :klemmer: Me skal nok klara å bli gravide snart både eg og du, til tross for at ikkje alle faktorar er optimale. :Nikke:

Eg lovar å stå på krava mine, når eg skal tilbake til gynekologen i slutten av januar. Og viss eg ikkje får hjelp likevel, så er eg iallfall ikkje i tvil om at eg skal bytta gynekolog fortare enn svint.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh :sexy::humpe::sengekos: Forfør ivei ;)

Ah... kjedelig da... Krysser fingrene for deg, for at du får utredning! :)

God helg! :klem:

Det vart :humpe: på oss i går kveld, ja! :Hehe: Satsar på fleire rundar dei nærmaste dagane. ;)

Utredninga begynte eg med i oktober, så det er hjelp eg ventar på å få no. Eg vil ha pergo, nemlig!

God helg til deg og, Knøttet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at mannfolka slipper billig unna ja - sædprøve er bare barnemat ift alt som vi kvinner må igjennom.

Lykke til med forføring av mannen i kveld da :)

Og kanskje du får deg en ny gynekolog?

:klemmer:

Ja, ikkje sant?! Litt må jammen meg mannfolka tåla å gå gjennom og.

Forføringa gjekk bra den, sjølv om det strengt tatt var kjæresten min som forførte meg. :fnise:

Kryssar fingrane for at eg får ei ny gynekolog snart ja, dersom gynekologen min fortsatt nektar å gi meg hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vart :humpe: på oss i går kveld, ja! :Hehe: Satsar på fleire rundar dei nærmaste dagane. ;)

Utredninga begynte eg med i oktober, så det er hjelp eg ventar på å få no. Eg vil ha pergo, nemlig!

God helg til deg og, Knøttet. :klem:

Ooooh, det er bra ;) Da håper jeg du slipper pergoen og det går på den naturlige måten! ;)

Ooops, litt treg jeg... :rodme: Da håper jeg du får pergo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Mirabella! :)

Får stå fram som smugleser jeg også! (Nå er jeg ikke smugleser, lenger...hihi...)

Ser ut til at du har hatt det tøft så langt med stadige skuffelser...trist! :gråte:

Men det er noe jeg lurer på...hva vil PCO si? Og hva er pergo? Leser om det flere steder, men klarer ikke fatte opp hva det er...

Ønsker deg masse lykke til, håper du blir gravid veldig, veeeldig snart! :)

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooh, det er bra ;) Da håper jeg du slipper pergoen og det går på den naturlige måten! ;)

Ooops, litt treg jeg... :rodme: Da håper jeg du får pergo! :)

Hadde absolutt vore supert å klart det denne syklusen, slik at eg hadde sleppt pergo! Men då må jammen meg EL skynda seg å koma, for kjæresten min reiser på jobb igjen på tysdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Mirabella! :)

Får stå fram som smugleser jeg også! (Nå er jeg ikke smugleser, lenger...hihi...)

Ser ut til at du har hatt det tøft så langt med stadige skuffelser...trist! :gråte:

Men det er noe jeg lurer på...hva vil PCO si? Og hva er pergo? Leser om det flere steder, men klarer ikke fatte opp hva det er...

Ønsker deg masse lykke til, håper du blir gravid veldig, veeeldig snart! :)

Klem :klemmer:

Her strøymer det på meg smuglesarar for tida! Men berre kjekt det. :) Velkommen til prøvedagboka mi, Monica85. :klemmer: Du må berre koma innom her så ofte du vil!

Denne prøvinga har vore ganske tøff, ja. Slitsomt å oppleva skuffelse på skuffelse, når det eg ønskjer meg aller mest i livet, er å få barn! Får håpa at det snart ordnar seg for meg, for det synst eg at eg fortener.

PCO betyr policystiske ovarier. Det vil seia at egga i eggstokkane ikkje blir skikkelig modne. Dei blir berre liggjande i eggstokkane som små, uutvikla eggposar / folliklar. Ved innvendig røntgen ser gynekologen desse eggposane som mange små cystar på eggstokkane. Vanlegvis skal det modnast egg i kvar syklus, og eitt egg skal løsna frå den eine eggstokken ved eggløysing. Dette skjer ikkje ved PCO. Og når ein ikkje har eggløysing, så kan det heller ikkje skje noko befruktning.

Pergo er tablettar, som ein skal ta i første del av syklusen (før eggløysinga skal skje). Desse tablettane hjelper kroppen til å modna egg i eggstokkane, slik at ein får eggløysing. Nokon får eggløysing etter første kur med pergo, mens andre må prøva fleire gangar, og gjerne auka dosen. Veldig mange får heldigvis eggløysing og blir gravide med pergo! Men dersom ein har tatt ein del kurar uten å bli gravid, så blir ein anbefalt prøverørsbefruktning. Eg ønskjer så intenst at pergo skal vera nok for meg til at eg klarar å bli gravid, for eg vil så gjerne sleppa alt styret som følgjer med prøverørsbefruktning. Men må eg, så må eg! Eg bør vel vera glad berre eg blir gravid, for det er det ikkje alle som blir, sjølv med prøverør.

Prøver du å bli gravid, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strøymer det på meg smuglesarar for tida! Men berre kjekt det. :) Velkommen til prøvedagboka mi, Monica85. :klemmer: Du må berre koma innom her så ofte du vil!

Denne prøvinga har vore ganske tøff, ja. Slitsomt å oppleva skuffelse på skuffelse, når det eg ønskjer meg aller mest i livet, er å få barn! Får håpa at det snart ordnar seg for meg, for det synst eg at eg fortener.

PCO betyr policystiske ovarier. Det vil seia at egga i eggstokkane ikkje blir skikkelig modne. Dei blir berre liggjande i eggstokkane som små, uutvikla eggposar / folliklar. Ved innvendig røntgen ser gynekologen desse eggposane som mange små cystar på eggstokkane. Vanlegvis skal det modnast egg i kvar syklus, og eitt egg skal løsna frå den eine eggstokken ved eggløysing. Dette skjer ikkje ved PCO. Og når ein ikkje har eggløysing, så kan det heller ikkje skje noko befruktning.

Pergo er tablettar, som ein skal ta i første del av syklusen (før eggløysinga skal skje). Desse tablettane hjelper kroppen til å modna egg i eggstokkane, slik at ein får eggløysing. Nokon får eggløysing etter første kur med pergo, mens andre må prøva fleire gangar, og gjerne auka dosen. Veldig mange får heldigvis eggløysing og blir gravide med pergo! Men dersom ein har tatt ein del kurar uten å bli gravid, så blir ein anbefalt prøverørsbefruktning. Eg ønskjer så intenst at pergo skal vera nok for meg til at eg klarar å bli gravid, for eg vil så gjerne sleppa alt styret som følgjer med prøverørsbefruktning. Men må eg, så må eg! Eg bør vel vera glad berre eg blir gravid, for det er det ikkje alle som blir, sjølv med prøverør.

Prøver du å bli gravid, eller?

Sånn å forstå...da håper jeg virkelig at du blir gravid fort med pergo!!! :gravid: Har hørt mange som har slitt med prøverørsbefruktning... Samtidig er det jo noen som er heldige og blir gravide med en gang!! :)

Jeg har nettopp slutta med p-piller, og har ikke fått noen ordentlig menstrasjon enda. Er heller ingen aktiv prøver heller. Men blir bare mer og mer babysjuk jo mer jeg er inne på disse sidene! :)

Jeg kommer innom mer og følger deg! Fortsatt masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dagboka mi, smilefjes! Kjekt at du gir deg til kjenne, etter å ha vore smuglesar i dagboka mi. ;) Rart det der, kor mange smuglesarar som viser seg å følgja med i dagbøkene mine, som eg ikkje veit om. ;)

Kombinasjonen PCO og kjæreste som jobbar i Nordsjøen, er ikkje noko særlig nei. :( Sjansane for å bli gravid er jo ikkje akkurat noko særlig store, føler eg. No er me i gang med vår siste prøveperiode, før eg skal tilbake til gynekologen i slutten av månaden. Men det spørs om ikkje også denne pp går dukken. Kjæresten min reiser nemlig på jobb igjen på tirsdag, og EL lar venta på seg... Skikkelig frustrerande. :sur:

Eg synst absolutt du burde be om utredning! Etter 9 prøveperiodar uten resultat, synst eg virkelig du har rett på utredning. Og spesielt sidan du vart så fort gravid forrige gang, tyder jo det på at du hadde lett for å bli gravid den gangen. Det er jo noko som heiter sekundær infertilitet, veit du.

Håpar at 2008 blir lykkeåret for oss begge to! :klemmer: God helg!

Takk for fine ord, Mirabella. Tror nok det blir en tur til legen etter neste IKM. Men fortsatt håper jeg at denne gangen....

Håper du har hatt en fin helg! Blir det noen EL på deg, da? Hadde jo vært kjekt, selv om oddsen ikke er den beste...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt vore supert å klart det denne syklusen, slik at eg hadde sleppt pergo! Men då må jammen meg EL skynda seg å koma, for kjæresten min reiser på jobb igjen på tysdag.

Kom igjen, el, kom igjen! :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn å forstå...da håper jeg virkelig at du blir gravid fort med pergo!!! :gravid: Har hørt mange som har slitt med prøverørsbefruktning... Samtidig er det jo noen som er heldige og blir gravide med en gang!! :)

Jeg har nettopp slutta med p-piller, og har ikke fått noen ordentlig menstrasjon enda. Er heller ingen aktiv prøver heller. Men blir bare mer og mer babysjuk jo mer jeg er inne på disse sidene! :)

Jeg kommer innom mer og følger deg! Fortsatt masse lykke til!

Håpar virkelig at pergo er tingen for meg, ja! :)

Skjønnar godt at du blir babysjuk av å lesa i andre sine prøvedagbøker! ;) Hadde vore kjekt om du snart kunne blitt ein av oss ordentlige prøvarar du og. :-D

Kjekt at du har lyst til å følgja meg her inne i dagboka mi! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, Mirabella. Tror nok det blir en tur til legen etter neste IKM. Men fortsatt håper jeg at denne gangen....

Håper du har hatt en fin helg! Blir det noen EL på deg, da? Hadde jo vært kjekt, selv om oddsen ikke er den beste...

Kryssar fingrane for at du blir gravid denne gangen, slik at du slepper å ta turen til legen! :jepp: Men om det ikkje skulle klaffa denne gangen heller, så blir det nok godt å få koma igang med utredning, for å sjekka om alt er som det skal vera. Då er du iallfall eitt steg nærmare mot å bli gravid. :)

Eg har hatt ei fin helg, men den har gått altfor fort! I morgon er det jobb igjen. Spørs om det blir noko EL på meg, før kjæresten min reiser på jobb igjen på tysdag. :( Fekk negativ EL-test i dag og dessverre. No håpar eg intenst på positiv test i morgon, ellers er nok håpet ute også for denne prøveperioden...

Håpar du har hatt ei fin helg, du og! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom igjen, el, kom igjen! :duskedame: :duskedame:

Så kjekt at du heiar på meg, Knøttet! :-D Håpar det virkar, og at EL-testen blir positiv i morgon!

Sender ein stor :klemmer: til deg, og håpar at lilleknøttet kosar seg i magen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar virkelig at pergo er tingen for meg, ja! :)

Skjønnar godt at du blir babysjuk av å lesa i andre sine prøvedagbøker! ;) Hadde vore kjekt om du snart kunne blitt ein av oss ordentlige prøvarar du og. :-D

Kjekt at du har lyst til å følgja meg her inne i dagboka mi! :klemmer:

I dag du skulle ta EL-test? Hvordan ble den? :) *krysser alle fingrene og tærne og beina og armene*

Sater på at det ikke blir altfor lenge før jeg kan starte min egen ordentlige prøvedagbok! :)

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag du skulle ta EL-test? Hvordan ble den? :) *krysser alle fingrene og tærne og beina og armene*

Sater på at det ikke blir altfor lenge før jeg kan starte min egen ordentlige prøvedagbok! :)

Eg har tatt EL-test i dag ja, men den vart dessverre negativ. :gråte: Hadde håpa så veldig på positiv test i dag, slik at me fekk prøvd ordentlig denne prøveperioden. Men i morgon reiser kjæresten min på jobb, så då går nok også denne prøveperioden i vasken. :( Om eg får positiv EL-test i morgon, så er det fortsatt eit ørlite håp - for sædcellene kan leva ei lita stund der inne. Men eg har på følelsen at det går dårlig. Tempen min steig nemlig igjen i dag, og den skal synka rett før EL. Tempen var på så fin veg nedover, men i dag spratt den dessverre litt opp igjen. Så det blir nok nokre dagar til EL enda, fryktar eg. No er eg så sur, lei og frustrert over å ha ein Nordsjøarbeidande kjæreste! :sur:

Håpar du også snart kan starta di eiga prøvedagbok, Monica85! Det hadde vore koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ville bare gi deg en klem :klemmer:

Det er vel snart du skal til legen, ikke sant? Håper det går bra:)

Gynekologbesøket nærmar seg no, ja! Både gruar meg og er spent - og håpar veldig på at eg får hjelp!

Ein stor :klemmer: til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du heiar på meg, Knøttet! :-D Håpar det virkar, og at EL-testen blir positiv i morgon!

Sender ein stor :klemmer: til deg, og håpar at lilleknøttet kosar seg i magen din!

Dumme el som ikke hørte på meg... men, vi gir ikke opp!

Kom igjen el, kom igjen, kom igjen!! :duskedame: :duskedame:

I morgen skal du ha el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme el som ikke hørte på meg... men, vi gir ikke opp!

Kom igjen el, kom igjen, kom igjen!! :duskedame: :duskedame:

I morgen skal du ha el!

Tusen takk for heiarop, Knøttet! :klemmer:

No er jo berre EL nødt til å koma! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...