Mirabella76 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #921 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Så kjedelig med tempene dine. Hadde vært gøy om du lykkes snart!!! Men er det sant det med pergo og cyster??? Jeg fikk jo resept på pergokur nå og skal prøve det neste syklus. Spurte legen om det var noen bivirkninger og hun mente det ikke var noen av betydning... Ble litt skeptisk jeg nå... Ja, det hadde vore fantastisk gøy om eg snart hadde lykkast! :-D Rett og slett heilt ubeskrivelig deilig! Det er dessverre sant det med at pergo aukar faren for utvikling og vekst av cystar, ja. Det er den bivirkningen pergo har, som eg er aller mest bekymra for - og det er nok også grunnen til at dei fleste legar/gynekologar ikkje vil gi pasientane sine meir enn max 3 pergokurar. For spesielt ved bruk av pergo over lang tid, aukar sjansane for utvikling av cystar, og andre bivirkningar. I tillegg til faren for cystar, er det svært mange som går på pergo som får masse andre bivirkningar - som for eksempel enorme humørsvingningar, hetetokter, kraftige EL-smerter/menssmerter +++. Nokon er heldige og får minimalt med bivirkningar av pergo, mens andre får så sterke plager at dei ikkje orkar tanken på fleire pergokurar. Synst det høyrest merkelig ut at ikkje legen din nevnte noko om desse vanlege bivirkningane når du spurte, for eg trur det er eit klart mindretal som ikkje har nokon plager når dei går på pergo. Dersom du har behov for pergo, så synst eg likevel ikkje du skal la vera å ta ein pergokur, fordi du er redd for bivirkningane. Viss du er redd for å få cystar av pergoen, så kan du heller be om å få ein innvendig ultralydsundersøkelse mens du går på pergo, eller rett etter at du har avslutta kuren, for å finna ut om alt ser ok ut. Blir du fulgt godt opp, så trur eg det skal gå heilt fint. Og dei eventuelle andre plagene du måtte få, er jo ikkje farlige, men berre plagsomme. Og det er nok verdt plagene, dersom pergoen fører til at du får ein liten spire i magen! Endret 26. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 26. februar 2008 #922 Del Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for bra svar. Merkelig at gynekologen nærmest avfeide meg da jeg spurte om bivirkninger. Men slik jeg har forstått det, så skal Pergo også kunne ha positiv effekt selv om jeg ikke har pcos. At jeg skulle få litt "fart" på eggstokkene mine, som hun kalte det. Så jeg håper jo at det bedrer oddsen min selv om jeg skulle få litt bivirkninger. Og jeg blir nok fulgt opp. Det bra satt opp en oppfølgingstime i slutten av mars for meg og da har jeg jo hatt den første kuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 26. februar 2008 #923 Del Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for bra svar. Merkelig at gynekologen nærmest avfeide meg da jeg spurte om bivirkninger. Men slik jeg har forstått det, så skal Pergo også kunne ha positiv effekt selv om jeg ikke har pcos. At jeg skulle få litt "fart" på eggstokkene mine, som hun kalte det. Så jeg håper jo at det bedrer oddsen min selv om jeg skulle få litt bivirkninger. Og jeg blir nok fulgt opp. Det bra satt opp en oppfølgingstime i slutten av mars for meg og da har jeg jo hatt den første kuren. Det er akkurat det legen min sa til meg også. Jeg har også EL av meg selv, men fikk Pergo for å "rydde opp i gammelt rusk" Jeg mistet mensen i mer enn et år da jeg var yngre, og GU mente at det kunne være noe gammelt grums som hang igjen der. Jeg fikk forøvrig omtrent ingen bivirkninger av Pergo, kun masse graviditetssymptomer som fikk meg til å tro av jeg var gravid Pergo hjalp dessverre ikke meg, men det kan jo godt hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 26. februar 2008 #924 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei Mirabella. Synd tempene ikke holder seg der de skal ... men ikke gi opp håpet likevel. Uansett håper jeg at Pergo blir mirakelet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. februar 2008 #925 Del Skrevet 27. februar 2008 Det at enkelte blir lett gravide mens andre må slita, er dessverre berre slik det er. Hadde livet vore rettferdig, så kunne folk ha sett seg opp på venteliste når dei fekk lyst på barn, og så vart ein gravid etter tur - og ingen fekk snika i køen. Men livet er ikkje rettferdig, sånn er det berre. Og ingen skal trenga å ha dårlig samvittighet verken for at dei blir lett gravide, eller for noko anna positivt som skjer. Det er berre slik livet er. Men eg håpar jo veldig på at det snart skal bli min tur også! Synes det er veldig bra at du klarer å se på det sånn og glede deg med andre. Tro meg, langt fra alle som har det sånn... Har noen i nærmeste familie som tar det som en personlig fornærmelse når andre finner på å bli gravide... Er jo absolutt mest slitsomt for dem selv, og hjelper jo absolutt ingenting... Håper pergoen hjelper deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 2. mars 2008 #926 Del Skrevet 2. mars 2008 For meg høyrest det no ut som om du har massevis av graviditetssymptom! :-D Har aldri kjent noko liknande eg, i løpet av alle mine prøvesyklusar. Eg har ein veldig, veldig sterk mistanke om at du er gravid! Håpar eg har rett! Det at enkelte blir lett gravide mens andre må slita, er dessverre berre slik det er. Hadde livet vore rettferdig, så kunne folk ha sett seg opp på venteliste når dei fekk lyst på barn, og så vart ein gravid etter tur - og ingen fekk snika i køen. Men livet er ikkje rettferdig, sånn er det berre. Og ingen skal trenga å ha dårlig samvittighet verken for at dei blir lett gravide, eller for noko anna positivt som skjer. Det er berre slik livet er. Men eg håpar jo veldig på at det snart skal bli min tur også! Tok testen tidlig onsdag morgen...og den var som mistanken: JEG ER GRAVID!!! 5 uker i dag...!!! VANVITTIG!!! Skal komme ïgjen og lage ei ordentlig dabok og greier senere, er på jobb nå, men måtte bare forte meg inn en kjapp tur og oppdattere... Du skulle bare viste hvor mange følelser som fyker rundt i kroppen nå!! WOW!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #927 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Tok testen tidlig onsdag morgen...og den var som mistanken: JEG ER GRAVID!!! 5 uker i dag...!!! VANVITTIG!!! Skal komme ïgjen og lage ei ordentlig dabok og greier senere, er på jobb nå, men måtte bare forte meg inn en kjapp tur og oppdattere... Du skulle bare viste hvor mange følelser som fyker rundt i kroppen nå!! WOW!!! Gratulerer så utrulig masse, Monica85! Så fantastisk det må vera å testa positivt! Tenkte meg nok at du var det, med alle dei symptoma du hadde. Lovar å koma innom dagboka di, når den er i gang! Skal lova deg at eg også har spennande dagar! IKM er i dag, og mensen har fortsatt ikkje dukka opp. Det har aldri skjedd før. Tempen er fortsatt høg og fin, har aldri vore så høg før heilt på slutten av syklusen. Gårsdagens temp var enda høgare enn dagens, men den stolar eg ikkje heilt på - for eg var veldig forkjølt, og følte meg ikkje heilt i form. I dag føler eg meg nesten heilt fin, utenom at eg er litt forkjølt fortsatt. Men eg håpar og ber om at dagens temp er reell, sidan eg føler meg heilt fin. Klarar likevel ikkje å tru på at eg kan vera gravid. Har ikkje hatt nokon symptom. Det einaste eg har merka denne syklusen, er litt stikkingar i magen ein einaste dag, nokon dagar etter EL. Og i går følte eg meg litt uggen i magen, og hadde ein god del luft som måtte ut. Det er alt eg har kjent liksom, og eg anar jo ikkje om det er graviditetssymptom eingang! Fytti grisen så nervepirrande dette er! Trur eg blir gal snart av å gå og lura på om eg er gravid. Er hos foreldra mine i helga. Tok ikkje med meg nokon gravidtetstestar hit - for eg hadde ingen symptom, så eg var overbevist om at eg ikkje kunne vera gravid. Men no begynnar eg virkelig å lura altså! Testar i morgon tidleg, dersom mensen ikkje har dukka opp innan den tid. Dette er det desidert mest spennande eg har opplevd i heile min karriere som prøvar!!! Endret 2. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. mars 2008 #928 Del Skrevet 2. mars 2008 Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #929 Del Skrevet 3. mars 2008 Oi, oi, her er det spenning! Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. mars 2008 #930 Del Skrevet 3. mars 2008 Så spennende det var her, da!!! Håper, håper, håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 3. mars 2008 #931 Del Skrevet 3. mars 2008 Gratulerer så utrulig masse, Monica85! Så fantastisk det må vera å testa positivt! Tenkte meg nok at du var det, med alle dei symptoma du hadde. Lovar å koma innom dagboka di, når den er i gang! Skal lova deg at eg også har spennande dagar! IKM er i dag, og mensen har fortsatt ikkje dukka opp. Det har aldri skjedd før. Tempen er fortsatt høg og fin, har aldri vore så høg før heilt på slutten av syklusen. Gårsdagens temp var enda høgare enn dagens, men den stolar eg ikkje heilt på - for eg var veldig forkjølt, og følte meg ikkje heilt i form. I dag føler eg meg nesten heilt fin, utenom at eg er litt forkjølt fortsatt. Men eg håpar og ber om at dagens temp er reell, sidan eg føler meg heilt fin. Klarar likevel ikkje å tru på at eg kan vera gravid. Har ikkje hatt nokon symptom. Det einaste eg har merka denne syklusen, er litt stikkingar i magen ein einaste dag, nokon dagar etter EL. Og i går følte eg meg litt uggen i magen, og hadde ein god del luft som måtte ut. Det er alt eg har kjent liksom, og eg anar jo ikkje om det er graviditetssymptom eingang! Fytti grisen så nervepirrande dette er! Trur eg blir gal snart av å gå og lura på om eg er gravid. Er hos foreldra mine i helga. Tok ikkje med meg nokon gravidtetstestar hit - for eg hadde ingen symptom, så eg var overbevist om at eg ikkje kunne vera gravid. Men no begynnar eg virkelig å lura altså! Testar i morgon tidleg, dersom mensen ikkje har dukka opp innan den tid. Dette er det desidert mest spennande eg har opplevd i heile min karriere som prøvar!!! tusen takk Ja, det er fantastisk!!! Virkelig!!! Men også fryktelig rart! Her går jeg og vet at det er et liv i magen min....et LIV i magen...wow...også kan jeg liksom ikke fortelle det til noen ennå!! Jeg som egentlig bare har lyst til å rope ut min glede! Har fortsatt litt smerter i magen, som kommer plutselig og er ganske vondt, men heldigvis ikke så ille som det var i forrige uke. En positiv ting for deg: for meg også er det nå ofte en del luft som må ut..!!! SÅÅÅÅ spennede for deg, kanskje du er gravid du også!! Det hadde vært alldeles herlig! Da har vi termin omtrent samtidig Venter spent.... KRYSSER ALLE FINGRE OG TÆR!!! PCen min har blitt ødelagt da!!! Den er nok blitt for gammel, harddisken har gått... Blæ... Det betyr at jeg må kjøpe ny, er avhengig av det pga skolen, og det var ikke akkurat en utgift jeg hadde regnet med nå... Men, men...Jeg er gravid!!! Det er jo noe positivt!! Tihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #932 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Ropar forsiktig ut: EG ER GRAVID! :juhu: Eg er ein dag over IKM i dag. Då mensen ikkje dukka opp i går, begynte eg å håpa på at dette kunne ha gått veien. Sov omtrent ikkje i heile natt, for eg var så spent på å testa i dag tidleg! Då eg målte tempen min i dag tidleg, gjekk håpet mitt rett i dass. Eg fekk nemlig ein skikkelig stupetemp. Var då 100% sikker på at eg ikkje var gravid - så eg tempa egentlig berre på trass. Overraskelsen var derfor stor då det lyste "GRAVID" mot meg i displayet på den digitale CB-testen min! Heilt fantastisk!!! Problemet no er at eg ikkje heilt tør å gleda meg ordentlig over graviditeten min. Veit ikkje om eg skal jubla eller grina. Er nemlig så redd for at mensen er på vei, sidan tempen stupte i dag. Tempen har vore høg og fin i heile lutealfasen, fram til i dag. Og vanlegvis når tempen min stupar, så pleier mensen å koma innan 1-2 dagar. Eg fryktar mest av alt at graviditeten min allerede er over. No håpar og ber eg om at tempen stiger igjen i morgon, og at den lille spiren klorar seg godt fast! Egentlig er det heilt utrulig at eg har blitt gravid, når gynekologen min meinar at eg har både PCO og endometriose - og at eg aldri eller svært sjelden har eggløysing! Det kan jo umulig stemma, for då hadde eg nok aldri blitt gravid uten hjelp, og allerede i vår 5. aktive prøveperiode! Eg og kjæresten min har jo vore prøvarar heilt sidan juni / juli 2007, men ein del syklusar har gått vekk, pga jobben til kjæresten min. Dette var jo min siste syklus, før eg skulle begynna på pergo! Er så herlig å tenka på at me klarte å få det til på eiga hand. Godt at eg slepper å proppa i meg pergo, for eg hadde ikkje akkurat gleda meg til det. No kryssar eg alt eg har for at dette går bra, og at spiren held seg på plass i magen min heilt til november! Endret 3. mars 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. mars 2008 #933 Del Skrevet 3. mars 2008 :juhu: GRATULERER!!!! :juhu: Herlighet, så fantastisk. Nå ble jeg glad. Dette fortjener du. Nå krysser vi fingrene for at spira klorer seg fast. Store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 3. mars 2008 #934 Del Skrevet 3. mars 2008 Ropar forsiktig ut: EG ER GRAVID! :juhu: Gratulerer!!!!! Spesielt kjekt sider du har strevd litt og ikke ventet det selv!!! Krysser alle fingre og tær for at det går bra og spiren klorer seg fast. Tenk: Om under 9 måneder er du mamma rubie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. mars 2008 #935 Del Skrevet 3. mars 2008 :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: Så moro. Håper spiren holder seg på plass nå. Det er deg vel fortjent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #936 Del Skrevet 3. mars 2008 :juhu: GRATULERER!!!! :juhu: Herlighet, så fantastisk. Nå ble jeg glad. Dette fortjener du. Nå krysser vi fingrene for at spira klorer seg fast. Store Gratulerer!!!!! Spesielt kjekt sider du har strevd litt og ikke ventet det selv!!! Krysser alle fingre og tær for at det går bra og spiren klorer seg fast. Tenk: Om under 9 måneder er du mamma rubie :hoppe: :hoppe: :hoppe: Så moro. Håper spiren holder seg på plass nå. Det er deg vel fortjent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tusen takk, jenter! Dette er heilt uvirkelig. Heilt utrulig at eg skulle bli gravid heilt uten hjelp, etter alle dei dystre spådommane gynekologen min har gitt meg. Har vore inne på Babyverden ein tur, for å finna ut når eg har termin. Eg fann då ut at dersom dette går bra, så har eg termin 12. november 2008! :-D Eg har sjølv bursdag 8. november, så tenk om eg blir mamma på bursdagen min? Nei, no trur eg at eg heller bør sjå tempen an i morgon, før eg begynnar å gå altfor mykje opp i denne graviditeten! For det eg veit kan mensen koma i morgon, dersom tempen ikkje stig igjen. Ikkje få for store forhåpningar enda, Mirabella! Men eg kryssar fortsatt alt eg har for at mensen held seg langt unna, at tempen stig igjen i morgon, og at den lille spiren i magen min klorar seg veldig veldig godt fast! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. mars 2008 #937 Del Skrevet 3. mars 2008 Hurra for graviditet!!! Så koselig at det var akkurat deg det klaffet for denne gangen! Den mensen har bare å holde seg unna!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 3. mars 2008 #938 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) å jøssenavn!! gratulerer! heldiggris!! blir så glad for alle som blir gravide!! Endret 3. mars 2008 av theamoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. mars 2008 #939 Del Skrevet 3. mars 2008 Får satse på at tempen din bare lurer deg. Hadde gu ikke vært litt syk? Nei, denne spiren får klamre seg fast. Du har jammen måttet slite lenge nok for den. Tenk om du blir mamma på bursdagen din, det hadde vært noe det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 3. mars 2008 #940 Del Skrevet 3. mars 2008 ÅÅÅÅHHH!!!! Fantastiske nyheter!!! Virkelig!!!! Da slipper jeg å ha "dårlig samvittighet" for at jeg ble gravid før deg....tihi Jeg tror min termin er 1. eller 2. november. GRATULERER SÅ UTROLIG MYE!! Dette fortjener du virkelig!! Krysser alt jeg har for at spiren din holder seg på plass! (Og for min også... ) stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå