Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Jeg krysser fingrene for deg jeg også :) Skjønner godt at du vil bli gravid uten å bruke pergo. Det vil jeg også :)

Masse masse lykke til :)

Takk for det! :) Hadde vore fantastisk å bli gravid uten pergo, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt du vil ha en operasjon for å bli kvitt cysten. Det er ikke noe ålreit å vite at man har sånt...

Håper tempen gikk opp igjen i dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på temp-måling i dag.... :)

Er det sånn at hvis den holder seg høy fram mot IKM, så er sjansen der for å være gravid? Jeg skulle egentlig hatt mensen på lørdag, og tempen har ikke sunket i det hele tatt ennå... Veit også at det er ikke sikkert jeg har stabil syklus ennå, pga p-pillene. Men likevel...jeg begynner å lure...Er på dag 31 i dag. Sist hadde jeg syklus på 27 dager... Ingen tegn til mensen ennå, annet enn "mensliknende"-smerter siden torsdag. Syns det er rart å skulle ha menssmerter så lenge før mensen også, det har jeg aldri hatt.

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du vil ha en operasjon for å bli kvitt cysten. Det er ikke noe ålreit å vite at man har sånt...

Håper tempen gikk opp igjen i dag.

:klem:

Nei det er absolutt ikkje kjekt med den der cysten, og enda mindre når den veks. :( Eg har jo lest om at cystar på eggstokkane i verste fall kan ødeleggja eggstokkane, viss dei vrir seg rundt og stoppar blodtilførselen. Det er dessuten mykje større sjanse for at ein cyste har klart å laga skader på eggstokkane, viss den har blitt ganske stor før den blir fjerna. Og når eg i tillegg veit at bruk av pergo aukar faren for nye cystar + at allerede eksisterande cystar veks, så blir eg mildt sagt bekymra. Eg vil derfor at ein gynekolog skal undersøka cysten min undervegs i / rett etter første pergokur. Og har cysten blitt større, så kjem eg til å kreva å få laparoskopi!

Tempen gjekk dessverre ikkje opp i dag. :sur: Den var nøyaktig lik som i går, og eg har fortsatt ingen symptom. Så det blir nok pergokur på meg neste syklus, dessverre...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter spent på temp-måling i dag.... :)

Er det sånn at hvis den holder seg høy fram mot IKM, så er sjansen der for å være gravid? Jeg skulle egentlig hatt mensen på lørdag, og tempen har ikke sunket i det hele tatt ennå... Veit også at det er ikke sikkert jeg har stabil syklus ennå, pga p-pillene. Men likevel...jeg begynner å lure...Er på dag 31 i dag. Sist hadde jeg syklus på 27 dager... Ingen tegn til mensen ennå, annet enn "mensliknende"-smerter siden torsdag. Syns det er rart å skulle ha menssmerter så lenge før mensen også, det har jeg aldri hatt.

Dagens temp var som sagt ikkje akkurat noko å ropa hurra for. Merkar at eg begynnar å bli ekstremt oppgitt og lei no!

Ja, det er sånn at viss tempen held seg høg frå EL og fram mot IKM, så er det gode sjansar for å vera gravid! :) Hos meg pleier nedturen i tempen å begynna nokre dagar før IKM, og så går den gradvis nedover fram til mensen kjem. Av og til tar også tempen eit skikkelig stup nedover, den dagen mensen kjem. Eg har aldri fortsatt og hatt høg temp etter IKM-dagen. Så det at tempen din fortsatt er høg, og mensen ikkje har kome sjølv om du skulle hatt den for fleire dagar sidan, vil eg påstå er eit utrulig godt tegn! :) Slik det høyrest ut på meg ut frå det du seier, så trur eg faktisk sjansane er større for at du er gravid, enn at du ikkje er det. ;) Såklart er det også ein mulighet for at det er på grunn av p-pillene at syklusen din ikkje er heilt i gjenge enda. Uansett: Kom deg til apoteket fortare enn svint, og få tak i ein graviditetstest - så får du svar!!!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens temp var som sagt ikkje akkurat noko å ropa hurra for. Merkar at eg begynnar å bli ekstremt oppgitt og lei no!

Ja, det er sånn at viss tempen held seg høg frå EL og fram mot IKM, så er det gode sjansar for å vera gravid! :) Hos meg pleier nedturen i tempen å begynna nokre dagar før IKM, og så går den gradvid nedover fram til mensen kjem. Av og til tar også tempen eit skikkelig stup nedover, den dagen mensen kjem. Eg har aldri fortsatt og hatt høg temp etter IKM-dagen. Så det at tempen din fortsatt er høg, og mensen ikkje har kome sjølv om du skulle hatt den for fleire dagar sidan, vil eg påstå er eit utrulig godt tegn! :) Slik det høyrest ut på meg ut frå det du seier, så trur eg faktisk sjansane er større for at du er gravid, enn at du ikkje er det. ;) Såklart er det også ein mulighet for at det er på grunn av p-pillene at syklusen din ikkje er heilt i gjenge lenger. Uansett: Kom deg til apoteket fortare enn svint, og få tak i ein graviditetstest - så får du svar!!!

Oi oi...det er da så skummelt også da! :fnise: TENK om testen er positiv!! Jeg begynner nesten å skjelve litt her jeg sitter... ;)

Kjøpte en sånn to-pakk med CB-tester tidligere i dag. Tenker å vente til i morgen tidlig med å teste, kanskje også til torsdag morgen. Hvis jeg klarer å vente..... :fnise:

Ååååh!!! HVIS jeg er gravid nå, så ble det MYE kjappere enn planlagt!! Oi, oi, oi....virrvarr av følelser! ;) Nei, jeg må nok teste i morgen...klarer ikke vente lenger enn det! Men det er ver morgenurin som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi...det er da så skummelt også da! :fnise: TENK om testen er positiv!! Jeg begynner nesten å skjelve litt her jeg sitter... ;)

Kjøpte en sånn to-pakk med CB-tester tidligere i dag. Tenker å vente til i morgen tidlig med å teste, kanskje også til torsdag morgen. Hvis jeg klarer å vente..... :fnise:

Ååååh!!! HVIS jeg er gravid nå, så ble det MYE kjappere enn planlagt!! Oi, oi, oi....virrvarr av følelser! ;) Nei, jeg må nok teste i morgen...klarer ikke vente lenger enn det! Men det er ver morgenurin som er best?

Ja, tenk om! ;) Så spennande for deg!

Klart du må testa i morgon! :jepp: Du er jo allerede fleire dagar over IKM, og då skal testen bli positiv om du er gravid! Synst det er utrulig at du har klart å venta så lenge, eg. Har du nokon symptom?

Ja, det er best å testa på morgonurin. Så det første du bør gjera når du står opp i morgon tidleg, er å ta ein graviditetstest! Lykke til - eg kryssar fingrane for deg! :tommelopp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk om! ;) Så spennande for deg!

Klart du må testa i morgon! :jepp: Du er jo allerede fleire dagar over IKM, og då skal testen bli positiv om du er gravid! Synst det er utrulig at du har klart å venta så lenge, eg. Har du nokon symptom?

Ja, det er best å testa på morgonurin. Så det første du bør gjera når du står opp i morgon tidleg, er å ta ein graviditetstest! Lykke til - eg kryssar fingrane for deg! :tommelopp:

Ingen symptom annet enn disse magesmertene. Helt nederst i magen. Føles ut som en merkelig blanding av menssmerter, sult og kvalme!!! Skikkelig rart.. Noen ganger er disse smertene så intense og fæle som jeg aldri har kjent noe før. Og for halvannen uke siden hadde jeg fryktelig ømme brystvorter..

J får bare vente og se i morgen da :)

Skrekkblandet fryd, gru-gleding... :gjeiper:

Men, hvis jeg er gravid så er det jo skikkelig urettferdig. Du hadde virkelig fortjent å blitt gravid før meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at ikke tempen var som forventa.

Et lite spm ang. temping: Hva slags termometer bruker du? Må man ha et spesial-termometer? Regner med man trenger et som viser veldig nøyaktig - det er vel ikke akkurat sånn at tempen stiger og synker med en hel grad liksom...

Tenker på å bruke temping som prevensjon mellom barna, så de ikke kommer med under ett års mellomrom... :sjenert: Kan nemlig ikke bruke p-piller fordi det krasjer med medisinene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen symptom annet enn disse magesmertene. Helt nederst i magen. Føles ut som en merkelig blanding av menssmerter, sult og kvalme!!! Skikkelig rart.. Noen ganger er disse smertene så intense og fæle som jeg aldri har kjent noe før. Og for halvannen uke siden hadde jeg fryktelig ømme brystvorter..

J får bare vente og se i morgen da :)

Skrekkblandet fryd, gru-gleding... :gjeiper:

Men, hvis jeg er gravid så er det jo skikkelig urettferdig. Du hadde virkelig fortjent å blitt gravid før meg! :jepp:

For meg høyrest det no ut som om du har massevis av graviditetssymptom! :-D Har aldri kjent noko liknande eg, i løpet av alle mine prøvesyklusar. Eg har ein veldig, veldig sterk mistanke om at du er gravid! ;) Håpar eg har rett!

Det at enkelte blir lett gravide mens andre må slita, er dessverre berre slik det er. Hadde livet vore rettferdig, så kunne folk ha sett seg opp på venteliste når dei fekk lyst på barn, og så vart ein gravid etter tur - og ingen fekk snika i køen. Men livet er ikkje rettferdig, sånn er det berre. Og ingen skal trenga å ha dårlig samvittighet verken for at dei blir lett gravide, eller for noko anna positivt som skjer. Det er berre slik livet er. Men eg håpar jo veldig på at det snart skal bli min tur også!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at ikke tempen var som forventa.

Et lite spm ang. temping: Hva slags termometer bruker du? Må man ha et spesial-termometer? Regner med man trenger et som viser veldig nøyaktig - det er vel ikke akkurat sånn at tempen stiger og synker med en hel grad liksom...

Tenker på å bruke temping som prevensjon mellom barna, så de ikke kommer med under ett års mellomrom... :sjenert: Kan nemlig ikke bruke p-piller fordi det krasjer med medisinene mine...

Ja, det var skikkelig kjipt altså. :(

Eg brukar eit termometer med to desimalar. Dei aller fleste som tempar, gjer det. Sidan tempane kan variera ganske lite frå dag til dag, så blir tempane litt for unøyaktige om ein brukar eit vanleg termometer med ein desimal.

Termometer med to desimalar får ein ikkje kjøpt på vanlege apotek. Eg har bestilt det på nettet. Kan sjå om eg finner ein link til den nettsida der eg kjøpte termometeret mitt! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Og når eg i tillegg veit at bruk av pergo aukar faren for nye cystar + at allerede eksisterande cystar veks, så blir eg mildt sagt bekymra. Eg vil derfor at ein gynekolog skal undersøka cysten min undervegs i / rett etter første pergokur. Og har cysten blitt større, så kjem eg til å kreva å få laparoskopi!

Tempen gjekk dessverre ikkje opp i dag. :sur: Den var nøyaktig lik som i går, og eg har fortsatt ingen symptom. Så det blir nok pergokur på meg neste syklus, dessverre...

Så kjedelig med tempene dine. Hadde vært gøy om du lykkes snart!!! :jepp:

Men er det sant det med pergo og cyster??? Jeg fikk jo resept på pergokur nå og skal prøve det neste syklus. Spurte legen om det var noen bivirkninger og hun mente det ikke var noen av betydning... Ble litt skeptisk jeg nå... :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at tempen ikke var som ønsket idag heller :troest: Men, vi fortsetter selvsagt å krysse alt for deg! :)

Det er bra at dåke fortsetter å kryssa alt for meg! :) Til slutt må det vel virka?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...